تفریحات بلغارستان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 922
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تفریحات بلغارستان آنقدر زیاد است که بعید می‌دانیم کسی به این منطقه سفر کند و حوصله‌اش سر برود. تفریحات این منطقه به اندازه‌ای متنوع است که افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند از این کشور دیدن کنند. فرقی ندارد که به کدام منطقه سفر می‌کنید، چرا که تفریحات بلغارستان در روستا‌های آن نیز قابل دسترس خواهد بود.

تفریحات بلغارستان

پارک‌های آبی بلغارستان

اگر برای روز‌های گرم و آفتابی در بلغارستان به دنبال تفریح هستید، تجربه‌ی پارک‌های آبی این کشور انتخاب خوبی خواهد بود. چرا که این مراکز در اروپا شهرت زیادی دارند و پارک‌های آبی بلغارستان اغلب برای گردشگرانی که با خانواده به بلغارستان سفر کرده‌اند، انتخابی خوبی هستند. ضمن داشتن تفریحات هیجان‌انگیز برای جوانان، افراد مسن می‌توانند از آفتاب گرفتن، شنا در آب‌های زلال و سایر تفریحات آرام‌بخش لذت ببرند.

پارک آبی اکشن

در قسمت غربی ساحل آفتابی بلغارستان پارک آبی اکشن واقع شده است. اکشن به عنوان اولین پارک آبی بلغارستان شناخته می‌شود و همانطور که از نامش مشخص است، تجربه‌ی پارک آبی اکشن به عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات بلغارستان محسوب می‌گردد. وسعت این جاذبه بیش از ۳۶۰۰۰ متر بوده که حدود ۳۰ وسیله برای تفریحات آبی در آن طراحی شده که این پارک آبی از چندین رستوران و کافه جهت خدمت‌رسانی به گردشگران برخوردار است. طولانی‌ترین سرسره این پارک آبی از ۱۶۵ متر طول برخوردار بوده که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت پارک آبی اکشن مراجعه نمایید. ساعت کاری این مجموعه اغلب از ۱۰ تا ۱۸ بعدازظهر است.

آدرس پارک آبی اکشن

 استان بورگاس، اسلانچو، ساحل آفتابی

پارک آبی اکشن

پارک آبی آکواپلیس

پارک آبی آکواپلیس در شهر زیبای وارنا قرار دارد. بی‌اغراق یکی از بهترین پارک‌های آبی بلغارستان، اکواپلیس است. متخصصان اسپانیایی که پروژه‌های موفق بسیاری داشته‌، این پارک آبی را طراحی نموده‌اند. از نظر وسعت آکواپلیس به ۴۰۰۰۰ متر می‌رسد و گنجایش ۳۰۰۰ نفر را شامل می‌شود. این مجموعه استخر‌های گوناگونی برای سنین مختلف دارد. در صورتی که می‌خواهید هنگام لذت بردن از تفریحات بلغارستان، آدرنالین خونتان هم به اوج برسد، چاله فضایی‌ها، سرسره نیاگارا، رودخانه وحشی و سرسره‌های سرعتی پارک آبی آکواپلیس را تجربه کنید. ساعت کاری این مجموعه ۱۰ تا ۱۸ است.

تور وارنا - سفری رویایی به شهری اروپایی با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز!


 

پارک آبی آکوامانیا

پارک آبی آکوامانیا بر حسب آمار سایت تریپ ادوایزر، رتبه هشتم پارک‌های آبی اروپا را به خود اختصاص داده است. از نظر وسعت، این مجموعه به اندازه ۵ زمین فوتبال مساحت دارد که انواع تفریحات آبی برای تمام گروه‌های سنی با کیفیتی بالا در آن طراحی شده و به بیش از ۱۰۰۰ گردشگر که برای لذت بردن از تفریحات بلغارستان به این کشور سفر نموده‌اند، خدمت‌رسانی می‌کند. ساعت کاری این مجموعه از ۱۰صبح آغاز شده و تا ۱۸ به پایان می‌رسد.

آدرس پارک آبی آکوامانیا

وارنیا، آلبنا

پارک آبی آکوامانیا

پارک آبی نسبار

هر نقطه از این پارک آبی بر حسب استاندارد‌های ایمنی گردشگران طراحی و ساخته شده است. بیش از ۱۰ میلیون لیتر آب در استخر‌ها و سایر بخش‌های این پارک آبی در بلغارستان جریان دارد. تعداد سرسره‌های پارک آبی نسبار نیز به ۳۸ عدد می‌رسد که مجموع طول آن‌ها ۲۵۲۷ متر را در برمی‌گیرد. بیش از ۵ مرکز برای خرید نوشیدنی و غذا در اطراف جاذبه‌های پارک آبی نسبار وجود دارد. ساعت کاری این مجموعه از ۱۰ صبح آغاز شده و تا ۱۸ به پایان می‌رسد.

آدرس پارک آبی نسبار

بورگاس، نسبار

 
تفریحات ساحلی بلغارستان

شرق بلغارستان ۳۸۷ کیلومتر از سواحل دریای سیاه را شامل می‌شود. انواع و اقسام فستیوال‌ها، امکانات رفاهی و تفریحات خانوادگی در این سواحل فراهم شده است. مراکز گوناگونی همچون رستوران و فروشگاه نیز در کنار بیشتر سواحل این کشور وجود دارند که کیفیت تفریحات در بلغارستان را به اوج می‌رسانند. به‌طور معمول، تفریحات ساحلی هزینه‌های کمتری داشته و برای تمام افراد خانواده مناسب خواهد بود. این سواحل از نظر زیبایی و خدمات گردشگری در اروپا زبان‌زد گردشگران است. اگرچه دمای آب سواحل بلغارستان از اول می، ‌افزایش می‌یابد ولی بهترین زمان برای شنا ماه‌های جولای تا آگوست خواهد بود.

تور بلغارستان - بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا با طبیعتی بکر و جاذبه‌های تفریحی به یاد ماندنی!

 ساحل سانی بیچ (ساحل آفتابی)

بلغارستان به عنوان یکی از زیباترین کشور‌های اروپای شرقی شناخته می شود که سواحل بسیار زیاد و زیبایی دارد. یکی از بهترین مناطق گردشگری و ساحلی اروپای شرقی، مجموعه ساحل آفتابی یا سانی بیچ در بلغارستان است. این مجموعه در سال جاری میلادی به عنوان بهترین ارائه‌کننده امکانات تفریحی از نظر هزینه‌ها در جهان شناخته می‌شود. یکی از بهترین مقاصد برای سفر، این ساحل آفتابی در بلغارستان است که از نظر هزینه‌های سفر یکی از بهترین نقاط اروپا و جهان به شمار می‌رود. در این ساحل بزرگ امکانات تفریحی همچون غواصی در اعماق آب‌های دریای سیاه، قایق‌سواری با قایق‌های موزی یا پدالی، اسکی روی آب، جت اسکی، پاراگلایدینگ و اسکوبا دایوینگ وجود دارد. تفریحاتی همچون والیبال ساحلی و مینی‌گلف در این مجموعه برای گردشگران درنظر گرفته شده است.

این منطقه ساحلی دوست‌داشتنی یکی از بهترین مقصد‌های تفریحی و جشن در کل ساحل دریای سیاه است. شما می‌توانید با صرف هزینه‌های کم این ساحل جذاب را جهت گذراندن یک تعطیلات به‌یادماندنی و پر هیجان انتخاب نمایید. هر سال تعداد زیادی اجرا‌های موسیقی در فضای باز در سانی بیچ برگزار می‌گردد مردم محلی بر این باورند که حمام‌های گل خاصیت درمانی دارند که استفاده از این مجموعه برای گردشگران رایگان خواهد بود.

ساحل سانی بیچ
 

ساحل گلدن سندز (ماسه‌های طلایی)

بدون اغراق قدم زدن بر روی ساحل گلدن سندز با منظره روبه‌روی دریای سیاه یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر به وارنا است. این ساحل از معروف‌ترین سواحل دریای سیاه محسوب می‌شود که در نزدیکی پارک ملی بلغارستان گلدن، در ۱۷ کیلومتری شمال شهر وارنا قرار دارد. کافیست از فرودگاه شهر وارنا، یک مسافت تقریباً یک ساعته را طی نموده و به این منطقه برسید. در گلدن سندز قدم به قدم سوپر مارکت وجود دارد. نرخ تبدیل ارز در گلدن سندز بسیار متفاوت است. برای استراحت کردن و کسب آرامش، سواحل طلایی یکی از بهترین مناطقی است که می‌توانید به آن سفر کنید. این منطقه دارای هتل‌های لوکس و بی‌نظیر بوده که می‌توانید اوقات خوشی را برای شما رقم زند.
 

ساحل آلبنا

وارنا یکی از زیباترین منظره‌های طبیعی در سواحل آلبانا در وارنا است. از این ساحل به عنوان یکی از بهترین سواحل بلغارستان یاد می‌شود که برنده جایزه پرچم آبی در بین سواحل دیگر این کشور شده است. در شمالی‌ترین ساحل آلبنا، در قسمتی از دریای سیاه خلیجی بسیار زیبا قرار گرفته است. ساحل آلبنا حدوداً ۱۲ کیلومتر با منطقه گردشگری بالچیک و ۳۰ کیلومتر با شهر وارنا فاصله دارد. این قسمت از دریا آب بسیار شفاف و درخشانی داشته و زلالی آب کف آن را به‌راحتی می‌توان مشاهده کرد.

هتل بسیار لوکس البنا در کنار این ساحل قرار دارد که از ویژگی‌های مثبت این مجموعه محسوب می‌شود. البنا گزینه‌ی مناسبی برای کسانی‌ست که یک ساحل خلوت را ترجیح می‌دهند. در امتداد ساحل البنا تعداد زیادی رستوران و کافه دیده می‌شود که انواع غذا‌های هندی، چینی، ایتالیایی و بلغاری را ارائه می‌دهد. از مفرح‌ترین فعالیت‌های ورزشی و آبی این ساحل اسکی روی آب، جت اسکی، ماهی‌گیری زیر آب و حتی امکانات اسب سواری، تنیس، گلف، بولینگ و والیبال ساحلی که برای گردشگران در نظر گرفته شده‌است.

ساحل آلبنا

 ساحل سوزوپول

در سه کیلومتری شهر سوزوپول ساحل سوزوپول است که با نام ساحل کاواسیت نیز شناخته می‌شود. این ساحل خیره‌کننده قسمتی از خط ساحلی بوده که به وسیله یونانیان کشف شد. این ساحل زیبا شامل آب‌های زلال و ماسه‌های طلایی است. ساحل سوزوپول از نظر تاریخی اهمیت ویژه‌ای دارد و گردشگران زیادی را جذب می‌کند. بیکینی‌هایی که در غرفه‌های این ساحل به فروش می‌رسد باعث شناخته‌تر شدن این منطقه است. اغلب گردشگرانی که از این ساحل بازدید می‌کنند افرادی‌اند که می‌خواهند در مورد تاریخ آن بیشتر بدانند. بازدید از این ساحل هزینه چندانی نداشته و حتماً اوقات خوبی را در آن سپری خواهید کرد. از دیگر مزایای این ساحل شیب ملایم ساحل و چشم‌انداز‌های دیدنی آن است.

ساحل آسپاروهوو

اگرچه ساحل آسپاروهوو کمی دورتر از مرکز شهر وارنا قرار دارد و برای دسترسی به آن می‌بایست از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نمود ولی فضای رویایی و رمانتیک آن باعث شده که در فهرست سواحل تفریحی وارنا قرار داشته باشد. وزش باد‌های شدید و موج‌های خروشان این ساحل منجر به آن شده تا ساحل آسپاروهوو به مکانی بسیار مناسب جهت موج سواری و دیگر ورزش‌های مهیج آبی تبدیل شود.

 

پاراگلایدینگ

چتربازی یا پاراگلایدینگ یک ورزش تفریحی و رقابتی مخاطره‌آمیز محسوب می‌شود. در زمان پرواز، خلبان آن پروازی با ویژگی‌هایی همچون سبک وزنی و پرواز آزاد را به طور همزمان با یک چتربال که نوعی بادپر بوده، تجربه می‌کند. یکی از مفرح‌ترین و رقابتی‌ترین ورزش‌های ماجراجویانه ورزش پاراگلایدر بوده که از هنر پرواز با پاراگلایدر شکل می‌گیرد. برای توصیف بهتر این ورزش می‌توان مثال یک پرنده سبک قابل‌حمل و پرواز آزاد را زد که هیچ سازه صلب ندارد و با دویدن نیز می‌توان آن را به پرواز درآورد.

پاراگلایدینگ در سوپوت

در شیب‌های جنوبی کوه استارا پلانینا و در طولانی‌ترین رشته کوه بالکان شهر کوچک سوپوت قرار دارد. پاراگلایدینگ در مناظر زیبای سوپوت، یکی از بهترین تفریحات بلغارستان محسوب می‌شود. برای تجربه پاراگلایدینگ در این منطقه ماه‌ ‌آوریل تا اکتبر قابل اطمینان‌ترین خواهد بود. ولی این بدان معنا نیست که در فصل زمستان در این منطقه پاراگلایدینگ صورت نمی‌گیرد. مدت پاراگلایدینگ در سوپوت بین ۱۵ الی ۲۵ دقیقه زمان می‌برد. ساعت کاری پاراگلایدینگ در سوپوت از ۱۰صبح تا ۱۷ بعدازظهر است.

پاراگلایدینگ وارنا

پاراگلایدینگ در کوه ویتوشا

دره‌های عمیق، کوه‌های سر به فلک کشیده، ترکیب رنگ‌های جنگل و سواحل دریای سیاه در بلغارستان، مناطق دریایی این کشور را به یکی از بهترین موقعیت‌های پاراگلایدینگ تبدیل کرده است. زمانی که پایتخت بلغارستان را از فراز کوه ویتوشا تماشا می‌کنید، دید شما به همه جا احاطه دارد. حالا اگر پرواز کنید و ارتفاع شما از کوه هم بالاتر می‌رود و شاهد مناظر رویایی و بی‌نظیری خواهید بود. اگر تجربه پاراگلایدینگ را تا به حال نداشته‌اید، بهتر است بار اول در کوه ویتوشا این تفریح هیجان‌انگیز را امتحان کنید. پاراگلایدینگ در ویتوشا بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. چنانچه به دنبال هیجان هستید، فرصت پرواز بر فراز دریای سیاه را از دست ندهید.

پاراگلایدینگ در منطقه دریایی آلبنا

وجود دره‌های عمیق، کوه‌های سر به فلک کشیده، منظره زیبا که با ترکیب رنگ‌های جنگل و سواحل بلغارستان ایجاد می‌شود، این محیط را به یکی از بهترین موقعیت‌های پاراگلایدینگ تبدیل کرده است. اگر به دنبال هیجان هستید، فرصت پرواز بر فراز دریای سیاه را از دست ندهید. پاراگلایدر‌های با تجربه ضمن لذت و هیجان، باعث ایجاد حس امنیت در گردشگران می‌شوند. مدت زمان پرواز در منطقه دریایی آلبنا بین ۱۰ تا ۴۰ دقیقه متغیر خواهد بود.
 

پاراگلایدینگ در شومن بلغارستان

دسترسی آسان به پاراگلایدینگ در شومن شهرت دارد. وقتی که بر فراز شومن بلغارستان پرواز دارید، شهری را می‌بینید که در میان یک جنگل قرار گرفته است. رکورد‌های پرواز پاراگلایدینگ در شومن به علت موقعیت مناسب، اعداد قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد. مدت زمان پرواز‌های پاراگلایدر‌ها در شومن با توجه به شرایط جوی از ۱۰ تا ۴۰ دقیقه متغیّر است.


پاراگلایدینگ در شومن بلغارستان

تفریحات شبانه بلغارستان

کمتر کسی است که از تفریحات شبانه در شهر‌های ساحلی لذت نبرد. شهر وارنا ضمن داشتن سواحل زیبا از معماری جالبی نیز برخوردار است. ساختمان‌ها ترکیبی از فرهنگ رنسانس و قرون وسطی و معماری مدرن را در خود جای داده‌اند که به شکل مسالمت‌آمیزی در کنار هم قرار می‌گیرند. تفریحات شبانه در شب‌های گرم تابستان نیز می‌تواند لذت‌بخش باشد. نورپردازی‌های دیدنی، کافه‌ها و رستوران‌های باز نزدیک ساحل، هیاهوی مردم در خیابان‌ها و موسیقی‌های زنده، همه و همه در طول شب، رنگ و بوی متفاوتی به شهر می‌بخشد.

 
رفتینگ در بلغارستان

حتماً افرادی که به دنبال هیجان هستند، می‌دانند که رفتینگ چیست. از پرطرفدارترین تفریحات بلغارستان رفتینگ است که می‌بایست در آب‌های خروشان رودخانه‌های استروما، آردا و ایسکار به دنبال بهترین تجربیات آن باشید. لازم است بدانید بهترین زمان برای رفتینگ در بلغارستان ماه‌های فوریه، مارس، ‌آوریل، ژوئن، جولای و آگوست خواهد بود.

 
رفتینگ در رود استروما

در ۱۲۰ کیلومتری صوفیه و در قلب دره کرسنا این برنامه تفریحی برقرار است. حدود ۲ ساعت رفتینگ استروما زمان می‌برد که در این مدت از مسیر‌های هیجان‌انگیزی عبور خواهید کرد. همچنین می‌توانید در بعضی از قسمت‌ها کمی آب‌تنی کنید. برای گردشگرانی که به دنبال هیجان بیشتری هستند، یک زیپلاین طراحی شده است که از بالای رودخانه عبور می‌کند. می‌توانید بعد از پارو زدن در استروما به رستوران‌های اطراف آن رفته و انواع مربا، پنیر و شیر محلی را امتحان نمایید. قیمت این تفریح با توجه به مدت زمان و امکاناتی که انتخاب می‌کنید، درنظر گرفته می شود.

 

رفتینگ در بلغارستان

رفتینگ در آردا

پیچ و تاب‌های رودخانه آردا در کنار طبیعت زیبای رودوپه ضمن داشتن هیجان رفتینگ در این رودخانه، مناظری بسیار زیبا را برای شما به نمایش می‌گذارد. همچنین در تاریخ و فرهنگ بلغارستان، محدوده رودخانه آردا نقش مهمی دارد. یک پل در مسیر این رودخانه وجود دارد که از آن به عنوان پل شیطان یاد می‌شود که قدمت ان به چند قرن پیش بر می‌گردد. مدت زمان و تجهیزات در هزینه‌های رفتینگ آردا مؤثر است.
 
رفتینگ در رود ایسکار

یکی دیگر از رود‌های بلغارستان ایسکار بوده که می‌توانید رفتینگ را در آن تجربه نمایید. در ایسکار برای بیشتر سنین رفتینگ مناسب بوده و می‌توان آن را با خانواده تجربه کنید. این تجربه تفریحی در بلغارستان و در رود ایسکار نزدیک به ۳۰: ۱ ساعت زمان می‌برد و مسیر آن حدود ۱۰ کیلومتر است. روستای بُو شروع‌کننده مسیر این رفتینگ بوده و در منطقه لاکاتنیشکی تمام می‌شود. سپس شما با مینی‌بوس به ابتدای مسیر باز خواهید گشت.
 

پارک‌ها و باغ وحش‌های بلغارستان

باغ وحشی در قلب باغ دریایی بلغارستان قرار دارد که نظر عده زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند. این باغ وحش حیوانات متعددی در خود جا داده که به قدری متنوع و جذاب هستند که ساعت‌ها می‌توان از تماشای آنها لذت برد. بنابراین بازدید از باغ وحش وارنا را می‌توان یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به این شهر به‌شمار آورد. بلیط این باغ وحش از نظر قیمتی مناسب بوده و آنقدر متنوع هست که ممکن است بعضی از حیوان‌های آن را فقط از قاب تلویزیون تماشا کرده باشید. 

پارک کوکولند

پارک کوکولند

کوکولند لذت تفریح در فضا و خنکای جنگل را برای کودکان خانواده فراهم می‌نماید. در این پارک، تفریحات گوناگونی بر حسب سن کودکان طراحی شده که حس ماجراجویی آن‌ها را فعال می‌کند. از جمله بازی‌های هیجان‌انگیز آن می‌توان به بانجی ترامپولین، صخره‌نوردی، زیپ لاین و بسیاری از تفریحات هیجان‌انگیز دیگر اشاره نمود. این وسایل بازی همگی دارای ایمنی مناسب هستند. این مجموعه برای ورزش و تفریحات بزرگسالان هم برنامه‌ای در نظر گرفته؛ برای مثال دارای چند زمین تنیس بوده که در بین گردشگران بزرگسال محبوب است.

 

شهربازی سانی بیچ (ساحل آفتابی)

از بهترین جا‌های تفریحی بلغارستان شهربازی سانی بیچ است که در سواحل دریای سیاه این کشور قرار دارد. و تاریخ ساخت این شهر بازی به سال ۱۹۵۸ میلادی برمی‌گردد. در محدوده شهربازی سانی بیچ بزرگ‌تر‌ها می‌توانند انواع رستوران‌ها، تفریحات تیراندازی، استخر روباز، موسیقی زنده و... را تجربه کنند. شهربازی سانی بیچ علاوه بر اسباب‌بازی‌هایش، دارای امکاناتی مانند مهد کودک ۲۴ ساعته و استخر برای کودکان است. میانگین زمانی برای تفریح گردشگران در این شهر بازی ۲ ساعت خواهد بود.

از بزرگ‌ترین پارک‌های بلغارستان، پارک بوریسوا گرادینا بوده که نام یکی از محبوب‌ترین فرمانروایان این کشور (بوریس سوم، تزار بلغارستان) گرفته شده است. این پارک مناسب تفریحاتی مانند پیاده‌روی و دویدن بوده چرا که طولانی‌ترین مسیر‌های پیاده‌روی و دوچرخه سواری را در خود دارد. ضمن اینکه در قسمت شمالی این پارک یک دریاچه تعبیه شده که گردشگران می‌توانند در آن از قایق سواری تا صرف غذا‌های مشهور و سنتی بلغارستان لذت ببرند. این مجموعه به صورت شبانه روزی خدمت‌رسانی می‌کند و ورودی این پارک رایگان است.


 
باغ وحش صوفیه

• بزرگ‌ترین و بهترین باغ وحش در اروپای جنوبی باغ وحش صوفیه است که به دستور مقامات سلطنتی در سال ۱۸۸۸ ساخته شد. وسعت این باغ وحش ۳۶ هکتار بوده و طبق آمار سال ۲۰۰۶، حدود ۴۸۵۰ حیوان از ۸۴۰ گونه مختلف در آن زندگی می‌نمودند. یکی از بهترین تفریحات بلغارستان برای کودکان بازدید از این باغ وحش بوده که می‌توانید در این باغ وحش تجربه لمس حیوانات و غذادادن به ان‌ها را داشته باشید.

باغ وحش بلغارستان

پارک ملی پیرین در بلغارستان 

پارک ملی پیرین بلغارستان به عنوان یک منطقه وحشی در مرز‌های این کشور اروپایی محسوب می‌شود که با دیگر پارک‌های طبیعی و ملی اروپا هیچ شباهتی ندارد. قسمت‌های جنوبی کشور بلغارستان را به‌همراه کوهستان‌های پیرین این پارک ملی را دربر می‌گیرد که یکی از ۳ پارک ملی بلغارستان محسوب می‌شود. این مکان نه تنها برای طبیعت دوستان و طبیعت‌گردی معروف بوده بلکه یکی از سایت‌های میراث جهانی را در خود نگه‌داشته است. درون این پارک ملی حدوداً ۱۳۰۰ گونه از گیاهانی وجود دارد که در ارتفاع رشد می‌کنند. حدود ۳۰ درصد از تمام گیاهان دوست‌دار رشد در ارتفاع را شامل می‌شود. حدود ۳۰۰ گونه خزه، ۱۸ گونه گیاه بومی بلغارستان و ۱۵ گونه اندمیک بالکان و بلغارستان هم وجود دارد.
 


پارک سی گاردن

مشهورترین، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک در بلغارستان سی گاردن بوده که در محدوده بالکان قرار دارد. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی و تفریحی بلغارستان به‌شمار می‌رود. این پارک شامل یک زمین بازی بزرگ برای سرگرمی کودکان بوده و در اطراف آن جا‌های تفریحی بسیاری همچون باغ وحش، دلفیناریوم، زمین تنیس و استخر وجود دارد. برای دسترسی راحت به این محدوده می‌توانید از ‌ایستگاه مرکزی راه‌آهن وارنا بهره‌مند شوید. سی گاردن با نزدیک‌ترین ساحل حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد و بازدید پارک سی گاردن به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و ورودی آن رایگان است.
 

باغ وحش وارنا

در نزدیکی دلفینیاروم و موزه حیات وحش این کشور باغ وحش وارنا قرار دارد. این باغ وحش از ۳۰۰ حیوان از ۶۰ گونه مختلف نگهداری می‌کند که ۱۷ گونه از آن حفاظت شده هستند. درختان انبوهی که در باغ وحش وارنا رشد می‌کنند باعث کاهش دمای آن در روز‌های گرم تابستانی می‌شوند. در میان فضای سبز این باغ وحش، جریان آب به شکل ماهرانه‌ برقرار شده است، به همین دلیل محیط آن برای زندگی پرندگان آبزی بسیار مناسب است. ساعت بازدید از باغ وحش ۹ الی ۱۹ است.

باغ وحش وارنا
 

باغ وحش گوریکا

در میان شهر‌های بورگاس و وارنا این باغ وحش قرار دارد که خانه‌ی گونه‌های مختلفی از پرندگان و حیوانات است. از بین این حیوانات می‌توان به گوزن‌، میمون، خرگوش، کانگورو، گراز وحشی، شغال و... اشاره نمود. این حیوانات در یک محیط بزرگ با حصاری چوبی قرار می‌گیرند تا فضای زیادی برای حرکت آن‌ها ایجاد شود. گردشگران زمان ورود ضمن خرید بلیط می‌توانند برای غذا دادن به حیوانات، غذا نیز تهیه کنند. این باغ وحش یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن کودکان از تفریحات بلغارستان شناخته می‌شود.

 
اسکی در بلغارستان

تفریحات بلغارستان به قدری گوناگون است که محال است در آن حوصله کسی سر برود. این کشور برای افراد مشکل پسند نیز لذت‌بخش خواهد بود. چنانچه به تفریحات زمستان علاقمند هستید پیست اسکی یکی از تفریحات هیجان‌انگیز در این فصل است که می‌توانید در کوهستان‌های این کشور از آن لذت ببرید. در این کشور پیست‌های مجهز زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را تجربه نمایید.

اسکی در بلغارستان

پیست اسکی بانسکو

در بلغارستان یکی از پیست‌های اصلی اسکی، پیست بانسکو است. به‌طور پیوسته سهم بلغارستان در گردشگری زمستانی اروپا در حال افزایش بوده که پیست اسکی بانسکو بلغارستان با استراحتگاه‌های معروف فرانسه و سوئیس در هزینه‌های پایین‌تر در حال رقابت است. این پیست اسکی از جاذبه‌های گردشگری بلغارستان محسوب می‌شود که در تمام فصول، جذاب بوده و امکانات بسیار عالی برای اسکی و اسنوبرد برای گردشگران تور بلغارستان فراهم می‌سازد.

در نقاط مختلف بلغارستان این پیست حرف اول را در بین چند پیست می‌زند و با پوشش برف قابل اعتماد از ۱۵ ماه دسامبر تا ۱۵ ماه می ‌از طولانی‌ترین فصل اسکی در این کشور برخوردار است. با توجه به بهبود زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر، هتل‌های لوکس و امکانات رفاهی زیادی در این پیست احداث شده است. در ارتفاع ۹۲۵ متری از سطح دریا بانسکو واقع شده ولی پیست اسکی آن تا ارتفاع ۲۶۰۰ متری امتداد یافته و در مجموع دارای ۷۵ کیلومتر مسیر اسکی است. چندین رستوران در ریزورت بانسکو وجود دارد که گردشگران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند تجربه‌ خوردن غذا‌های بین‌المللی خوشمزه را داشته باشند.

پیست اسکی پامپوروو

پامپوروو یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی و مراکز تفریحی در بلغارستان به‌شمار می‌رود که در اسمولیان در جنوب بلغارستان قرار دارد. علاوه‌بر زمستان این محدوده در فصل تابستان نیز به‌عنوان محبوب‌ترین مراکز توریستی به‌شمار می‌رود که گردشگران زیادی جهت تفریحاتی همچون کوهنوردی و کوهپیمایی به آن مراجعه می‌نمایند. این پیست در رشته کوه ردوپه بلغارستان قرار داشته و ارتفاع آن حدوداً به ۱۶۰۰ متر می‌رسد.

پیست اسکی پامپوروو

سخن پایانی

اگر علاقه‌مند به تفریحات تابستانی هستید، تفریحات آبی بلغارستان بسیار متنوع است. در صورتی که به تفریحات زمستانی علاقه‌مند باشید، می‌توانید با تجربه‌ی اسکی در کوهستان‌های این کشور از سفر خود لذت ببرید. ضمن اینکه تفریحات بلغارستان به اسکی و شنا ختم نمی‌شود. پارک، سالن بولینگ، زمین بازی، مراکز خرید و انواع دیگری از جا‌های تفریحی در بیشتر خیابان‌های بلغارستان وجود دارد که در تمام روز‌های سال فعالیت می‌کنند.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر