تفریحات دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/28
بازدید: 2027
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اکثر ما برای رفتن به مکان تفریحی انتظار داریم با تفریحات متنوع و جدید روبه‌رو شویم. شهر دبی با داشتن تفریحات جذاب و جاذبه‌های تفریحی جدید که موجب ترشح آدرنالین در بدن می‌شود یکی ازین اماکن است. جاهای دیدنی و تفریحات دبی، باعث شده تا یکی از قطب‌های تفریحی به شمار بیاید. دبی شهری که بلندترین برج جهان را دارد در کشور امارات متحده عربی در حاشیه خلیج ‌فارس قرار گرفته است. مکان‌های تفریحی و مراکز خرید در دبی قیمت‌های مناسبی داشته و برآورد هزینه‌های آن مناسب بوده تا بتوان آن را تجربه کرد. قبل از سفر به این شهر جاذبه‌های تفریحی‌ آن را بشناسید. 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. تجربه هلیکوپتر سواری در دبی
  2. تفریح با ماشین‌های لاکچری در دبی
  3. تور سافاری دبی تجربه هیجان انگیز بیابان گردی
  4. بازدید از برج خلیفه دبی
  5. نمایش Last perle by dargone در دبی
  6. پارک آبی وایلد وادی دبی
  7. سرو شام در آسمان های دبی یک از تفریحات لاکچری دبی
  8. باشگاه‌ های لوکس گلف دبی
  9. اسکای دایوینگ بی نظیر دبی
  10. مسابقات تنیس در دبی
  11. مسابقات اسب سواری دبی
  12. لذت یک بازی محلی در چوگان دبی
  13. تور کروز در دبی
  14. ماشین سواری روی آب در شهر لاکچری دبی
  15. خوردن بستنی با روکش طلا در دبی
  16. مرکز خرید مرکاتو دبی
  17. دهکده جهانی دبی
  18. ساحل جمیرا دبی
  19. اوت لت مال دبی
  20. اسکای دایو دبی
  21. شهربازی آی ام جی دبی
  22. بازار مدینه جمیرا در دبی
  23. آب نمای دبی
  24. آکواریوم لاست چمبرز دبی
  25. ساحل لامر دبی
  26. مرکز خرید ابن بطوطه دبی
  27. خیابان السیف در شهرهای دبی
  28. اسکله ابرا تفریحی جذاب در دبی
  29. مارینا مال کشور دبی
  30. مرکز خرید دراگون مارت 2 دبی
  31. مرکز خرید وافی دبی
  32. مسجد ایرانیان در دبی ( علی ابن ابی طالب(ع)
  33. مرکز خرید برجمان
  34. مرکز تجارت جهانی دبی
  35. فراری پارک مکانی جذاب در جزیره یاس ابوظبی
  36. سریع‌ترین ترن هوایی دنیا
  37. شهربازی مادهش ورلد مکانی برای بازی کودکان
  38. جنگل بارانی با نمای اوریی
  39. پارک زعبیل و درخت کاری  جذاب آن
  40. باغ معجزه با بیش از ۴۵ میلیون گل
  41. پارک صفا یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های دبی
  42. پارک مشرف جایی برای دوچرخه‌سواری پیاده‌روی
  43. آکواریوم دبی با بیش از ۱۴۰ گونه دریایی
  44. ساحل الصفوح مکانی خلوت و شیک
  45. ساحل کایت و لذت ورزش‌های دریایی
  46. زیپ لاین دبی لذت و هیجان در ارتفاع
  47. موشن گیت هالیوودی دیگر در دبی
  48. پارک آبی لگولند جایی برای کودکان
  49. پارک آبی آکواونچر، سرزمین شیرها و دلفین‌ها

دبی

تجربه هلیکوپتر سواری در دبی

یکی از تفریحات هیجانی که امکان تجربه‌ آن در کشور خودمان فراهم نیست، هلیکوپتر سواری است. کارکنان تور هلیکوپتر با برخوردی کاملا محترمانه و دوستانه سعی بر این دارند تا شما نهایت لذت و آرامش را در پرواز داشته باشید. قبل از هلیکوپتر سواری برای این منظور باید ثبت‌نام کنید. علاقه‌مندان به پرواز در زمان‌های 12، 15، 22 و 40 دقیقه‌ای می‌توانند از این تفریح پرنشاط استفاده نمایند. گذرنامه خود را به همراه داشته و 45 دقیقه قبل از پرواز در محل حضور یابید. فراموش نکنید عکسبرداری از خود و استفاده از آی‌پد برای شما مجاز نیست. البته نگران نباشید می‌توانید از خدمات عکاسی آن مجموعه، با پرداخت هزینه‌ای جداگانه بهره‌مند شده و از آن‌ها بخواهید تا لحظات شادی و لذت شما را ثبت نمایند.

هلیکوپتر سواری در دبی

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

تفریح با ماشین‌های لاکچری در دبی

در سفر دبی وقت ارزشمند خود را صرف مترو و اتوبوس نکنید و از خدمات اجاره خودروهای لاکچری استفاده نمایید. برای اجاره ماشین‌های‌ لاکچری یا معمولی شرایطی در نظر گرفته‌ شده است. دبی به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بسیاری می‌گذارد. پلیس‌های این شهر فوق‌العاده سخت‌گیر و دقیق هستند و از کوچک‌ترین خطای رانندگی چشم‌پوشی نخواهند کرد. معمولا خودروهایی که در دبی اجاره می‌شوند اغلب لوکس هستند. این خودروها شامل لامبورگینی، لندکروز، بوگاتی، فراری و... می‌شوند. در این بین برای مراسم‌های رسمی مانند مراسم ازدواج نیز ماشین‌هایی مثل رولزرویز را می‌توانید اجاره نمایید. از شرایط اجاره خودرو، سن حداقل 23 سال و دادن تمامی مشخصات محل سکونت الزامی است. شما باید اسم و فامیل، تلفن، شماره اتاق محل مورد سکونت را باید به صورت دقیق اطلاع دهید. برای استفاده و تفریح با ماشین‌های لاکچری باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. گرفتن گواهینامه بین‌المللی کار راحتی است و می‌توانید از طریق زیر اقدام کنید:

  • به کانون جهانگردی کشور خود مراجعه کنید.
  • گواهینامه خود را چک نمایید که از تاریخ اعتبارش نگذشته باشد.
  • گواهینامه بین‌المللی یکساله احتیاج به گواهینامه شما با اعتبار سه سال دارد.
  • عکس سه در چهار به همراه داشته باشید.
  • اصل یا صفحه اول گذرنامه را ارائه دهید.
  • فرم درخواست‌ گذرنامه را هم به صورت فارسی و هم لاتین تکمیل نمایید.
  • هزینه گواهینامه بین‌الملل را پرداخت کنید.

ماشین های لاکچری دبی

تور سافاری دبی تجربه هیجان انگیز بیابان گردی

بیابان‌گردی با تور سافاری یکی از خاطره‌انگیزترین تفریحات دبی در طول سفر خواهد ‌بود. با این‌که امروزه دبی با جاذبه‌های تفریحی و اسکله معروف است اما بیابان‌گردی هنوز هم از زیباترین قسمت‌های این تور به شمار می‌رود. برای تجربه فرهنگ اماراتی‌ها، سافاری بیابانی در امارات را پیشنهاد می‌کنیم. کمپ‌کردن زیر بام ستاره‌ای آسمان در شب‌های مهتابی را امتحان نمایید. ماشین‌سواری روی شن و ماسه‌های داغ و بالن‌سواری در هنگام طلوع آفتاب، آدرنالین بدن را فوق‌العاده بالا می‌برد. تورهای بیابان‌گردی سافاری جهت ثبت لحظات زیبای شما چندین توقف برای عکاسی خواهد داشت. خانم‌های جوانی که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند، حتماً حنازدن روی دست و پاها را امتحان کنند. بعد از شترسواری و گردش از خوردن کباب عربی کنار شیرینی‌های عربی لذت ببرید.

بیابان گردی در دبی

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

بازدید از برج خلیفه دبی

از سازه‌های دیدنی باشکوه شهر دبی برج خلیفه بوده که حتما در تور دبی از آن بازدید خواهید کرد. خیلی از توریست‌ها و گردشگران نمی‌دانند که برج خلیفه از بلندترین برج‌های دنیا نام دارد. این سازه با 830 متر ارتفاع 163 طبقه همراه با معماری فوق‌العاده لوکس ساخته‌ شد. با این‌که برج خلیفه تنها آسمان‌خراش دبی نیست اما از معروف‌ترین‌ها است. انواع واحدهای تجاری، مسکونی، رستوران‌ و سالن‌هایی را در خود جای داده که هر کسی را شگفت‌زده می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از این برج باشکوه، نزدیک غروب آفتاب و هنگامی است که خورشید چشم‌انداز زیبایی دارد. رستوران اتمسفر در طبقه 122 برج خلیفه، رستوران امل که غذاهای معروف هندی را سرو می‌کند از رستوران‌های لاکچری دبی هستند.

برج خلیفه

نمایش Last perle by dargone در دبی

Last perle by dargone نوعی نمایش بوده که در آن 65 نفر با مهارت‌های آکروبات و بازیگری فعالیت می‌نمایند. قیمت بلیط این نمایش تقریباً بالا است. La Perle  در مجموعه هتل Habtoor City Al قرار دارد. اجراکنندگان این نمایش در هوا پرواز می‌کنند و درون استخر شیرجه می‌زنند.

نمایش

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

پارک آبی وایلد وادی دبی

مشهورترین پارک ‌آبی دبی وایلد وادی است. این پارک آبی امکانات هیجان‌انگیز زیادی دارد. 30 وسیله متنوع وجود داشته که هر کدام از ویژگی‌های جذابی بهره‌مند هستند. علاوه‌بر رودخانه امواج، سرسره‌های گوناگون و سقوط آزاد در این پارک، برخی از وسایل مناسب کودکان و خانم‌های باردار نیز در این‌جا تعبیه شده‌اند. تا آن‌ها هم بتوانند نهایت لذت را  از این مجموعه ببرند. از امکانات پارک آبی وایلدوادی می‌توان به رستوران، رختکن، سرویس بهداشتی، فروشگاه و... اشاره کرد. دوست‌داران هیجان و پارک ‌آبی با رفتن به این مکان تجربه زندگی در یک شهر آبی را به دست خواهند آورد.

پارک آبی

سرو شام در آسمان های دبی یک از تفریحات لاکچری دبی

در نگاه اول غیرممکن به نظر می‌رسد که بتوان در آسمان غذا میل کرد اما رستوران دینر این د اسکای دبی توانسته این کار را ممکن آورد. این‌جا یکی از جاذبه‌هایی است که پیشنهاد می‌شود تا هنگام سفر به دبی تجربه آن را از دست ندهید. رستوران دینر در محله‌ای از شهر دبی به نام مارینا قرار دارد که برای دسترسی راحت گردشگران به آن اقداماتی صورت گرفته است. این رستوران یک صفحه بزرگ مجهز به میز و صندلی بوده و با جرثقیل آن‌ را بلند می‌کنند.

سرو شام

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

باشگاه‌ های لوکس گلف دبی

باشگاه لوکس دبی، جزء مراکز آموزشی برتر گلف جهان است. این باشگاه زمین‌های استاندارد زیبایی داشته و در سال 198 تأسیس گردید. این مکان را شبانه‌روزی باز می‌گذارند تا هر ساعت بتوانید از خدمات آن استفاده کنید. این زمین سراسر چمن از دو قسمت تشکیل شده که یکی 36 سوراخ و دیگری 18 سوراخ دارد. ایرانیان بیشتر از هر جایی جذب زمین گلف امارات شده‌اند زیرا اولین زمین گلف چمن در خاورمیانه است. 

باشگاه های لوکس

اسکای دایوینگ بی نظیر دبی

بعد از پرواز هواپیما، پرش با اسکای دایوینگ دومین راه دیدن آسمان دبی از نزدیک است. اسکای دایوینگ نوعی ورزش به حساب می‌آید. شرکت اسکای دایو دبی پشتیبانی و مدیریت این مجموعه را برعهده دارد. این پروژه در دو مکان در دراپ زون پالم و دراپ زون صحرا در دبی صورت می‌گیرد. دراپ زون به مکانی می‌گویند که پرش در آن انجام شد. قبل از این‌که به اسکای دایوینگ بروید در این ورزش مهارت کسب نموده، زیرا آن‌ها برای شما آموزشی در نظر نگرفته‌اند. اسکای دایوینگ یکی از تفریحات هیجان انگیز دبی است.

اسکای دایوینگ

مسابقات تنیس در دبی

مسابقات قهرمانی تنیس در دبی رویدادی بسیار مشهور و حساس در جهان است. در طول این مسابقات تنیس‌بازان مشهور از سراسر جهان به دبی می‌آیند. می‌توانید در کنار دیدن جاذبه‌های این شهر شاهد مسابقات دیدنی تنیس باشید. این مسابقات حرفه‌ای هر ساله در شهر دبی در کشور امارات در فضای باز و در دو بخش زنان و مردان برگزار می‌شوند.

مسابقات تنیس

مسابقات اسب سواری دبی

مسابقات جام جهانی اسب ‌سواری دبی یکی از گران‌ترین تفریحات این شهر به حساب می‌آید. رفتن به میدان ریسکورس یا همان اسب ‌سواری دبی از سری تجربه‌های متفاوت تور دبی خواهد بود. این مکان بزرگ می‌تواند بیش ‌از 60000 تماشاگر داشته باشد. با میزبانی سالانه جام جهانی اسب‌ سواری در دبی ثروتمندترین روز را تا مارس هر سال دارد. میدان اسب ‌سواری 200 ملیون فوت مربع زمین را شامل شده که دارای دو مسیر، یک هتل، یک زمین گلف نه ستاره و... است.

مسابقات اسب سواری

لذت یک بازی محلی در چوگان دبی

شتر سواری خود می‌تواند سرشار از لذت باشد، حال اگر این لذت را با یک بازی محلی ترکیب کنیم دو برابر شگفت‌انگیز خواهد بود. بازی چوگان با شتر یا کمل پولو یک بازی بومی بین مردم دبی و گردشگران است که در این سال‌ها مورد توجه و محبوبیت قرار گرفت. این بازی که در ایران هم طرفداران زیادی جذب کرده نماد مردانگی و معرفت شناخته شد. چوگان امروزه جزو بازی‌های المپیکی حساب شده که در واقع هوش و استراتژی فرد بازی‌کننده را می‌سنجد.

بازی در دبی

تور کروز در دبی

کشتی کروز برنامه‌های متفاوتی مانند رقص، آهنگ‌های شاد و صرف شام در بوفه را دارد. این‌که این کشتی به کجاها می‌رود بر اساس نوع و قیمت بلیط شما تعیین شده است. خور دبی انواع هتل‌ها و رستوران‌های معروف دبی را دارد. با کشتی کروز می‌توانید در منطقه خور دبی، کانال آبی دبی و مارینا گشت‌وگذار کنید. برای این‌که روی آب‌های نیلگون خلیج ‌فارس با کشتی کروز بگردید شرایطی در نظر گرفته‌اند. کودکان زیر سه سال رایگان بهره برده و مدت زمان گردش 3 ساعت خواهد بود.

تور کروز

ماشین سواری روی آب در شهر لاکچری دبی

رانندگی روی زمین آرامش‌بخش است ولی رانندگی روی آب هیجان دیگری خواهد بود. در قسمت‌هایی از دبی اسکی وجود داشته که آن‌ها را نیز مانند ماشین می‌رانند. بیشتر ثروتمندان گردشگر، این تفریح را انجام می‌دهند. برای استفاده از این وسایل باید آن‌ها را اجاره کرده و طبق ساعتی که به شما گفته شده اجازه استفاده دارید.

ماشین سواری روی آب

خوردن بستنی با روکش طلا در دبی

مدتی است که ترکیب غذا با روکش طلا مورد توجه قرار گرفت. در دبی بستنی الماس سیاه از خوردنی‌هایی بوده که می‌توانید در اسکوپی کافه سفارش دهید. این بستنی ساخته شده از دانه‌های وانیل وارداتی از ماداگاسکار، زعفران مرغوب ایرانی، تروفل وارداتی ایتالیایی و ورقه‌های طلای 23 قیراتی است. روی آن‌ها را نیز با پودر طلا می‌پوشانند.

بستنی با روکش طلا

مرکز خرید مرکاتو دبی

مراکز خرید متفاوتی در دبی وجود دارد، اما مرکز خرید مرکاتو از بهترین‌های دبی مال محسوب می‌شود. این مرکز خرید ساخته دست بهترین معماران عصر حاضر است که به مشتری‌ها خدمات ارائه می‌دهند. در داخل و خارج از این مجموعه شاهد معماری ایتالیایی خواهید بود. این مرکز خرید سعی ‌داشته تا نیازهای گردشگران را فراهم نماید.

دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی را در تابستان حتماً تجربه نمایید. در تور دبی این منطقه گردشگری یکی از مکان‌های دیدنی امارات خواهد بود. دهکده جهانی دبی نمادهایی از 90 کشور جهان است و هر ساله 5 میلیون گردشگر به‌طور میانگین از آن دیدن می‌کنند. چهار بخش اصلی این دهکده شامل سالن رویدادها، کنسرت‌ها، رویدادها، کارناوال‌ها، خرید و غذا می‌شود.

دهکده جهانی

بهترین رستوران های دبی - بررسی 20 تا از برترین رستوران های دبی از نظر مسافرین

ساحل جمیرا دبی

منطقه‌ای در جنوب خلیج ‌فارس به نام ساحل جمیرا با شن‌های سفید وجود دارد که شامل هتل‌ها و مراکز خرید متنوع است. گردشگران زیادی هر ساله از این مکان دیدن می‌کنند. بازدید از این ساحل رایگان بوده اما برای بازدید فقط چند دقیقه فرصت خواهید داشت. از امکانات فوق‌العاده این ساحل می‌توان به جت اسکی و سان‌لانجرها اشاره کرد.

اوت لت مال دبی

یکی از بهترین مراکز خرید در شهر دبی اوت لت مال نام دارد. این مرکز خرید در دبی‌ لند و در جاده دبی - العین در نزدیکی تقاطع جاده بای پس دبی واقع شد. این مرکز اولین مرکز خرید مفهومی در دبی بوده که بیش از 240 فروشگاه خرده فروشی با بیش از 1200 برند را در خود جای داد. مرکز خرید اوت لت در سال 2007 افتتاح گردید و امکانات تفریحی نیز در آن قرار داده‌اند. در آن‌جا فروشگاه‌های کارخانه‌ای از چندین برند محبوب پیدا خواهید کرد. این مرکز خرید دارای مساحت کلی 102193 متر مربع و مساحت ناخالص قابل اجاره 69977 متر مربع است. این مجموعه اولین مرکز خرید اوت لت خاورمیانه به حساب می‌آید. 

اوت لت مال دبی

اسکای دایو دبی

اسکای دایو به پرش از هواپیما و انجام حرکات آکروباتیک می‌گویند. اسکای دایو دبی دو شعبه دارد و یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی به حساب می‌آید. مشتاقان این ورزش در دبی می‌توانند در ارتفاع 4000 متری از زمین شاهد جزیره پالم جمیرا باشند. پرواز در پالم با پاراموتور یا جیروکوپتر بر فراز نخل‌های جمیرا یا صحرای دبی است.

اسکای دایو دبی


شهربازی آی ام جی دبی

بزرگ‌ترین شهربازی و پارک سرپوشیده دنیا آی ام جی نام دارد. این شهربازی انواع بسیاری از وسایل بازی و تفریحی را در خود جای داد. ترن هوایی و بازی‌های هیجان‌آوری که سطح آدرنالین خون را بالا می‌برند. زمین این مجموعه حدود 140 هزار متر مربع بوده و در طول روز گنجایش 20 هزار گردشگر خواهان هیجان را خواهد داشت. دسترسی به شهربازی آی ام جی از طریق مترو، اتوبوس و تاکسی امکان‌پذیر است.

شهربازی آی ام جی

بازار مدینه جمیرا در دبی

بازار مدینه جمیرا دارای بازدید رایگان بوده و نصف روز را می‌توانید در آن بگردید و خرید کنید. این بازار مانند دیگر جاذبه‌های دیدنی دبی مکانی زیبا است که هم طراحی سنتی و هم مدرن دارد. وجود کافه‌ها و رستوران‌ها در فضای تاریخی بازار توانسته گردشگران زیادی را به وجد آورد. بازار مدینه در خیابان شاه سلمان بن عبدالعیزیز آل‌سعود بنا گردید.

بازار مدینه جمیرا

آب نمای دبی

در کنار دبی مال، آب‌نمایی وجود دارد که همراه با موسیقی در حال پخش در دریاچه مصنوعی برج خلیفه با موج‌های ایجاد شده خود می‌رقصد. این آب‌نما که طراحی دست یک شرکت آمریکایی به نام وت دیزاین بوده، با بیش از 6600 چراغ در 25 رنگ متفاوت تعریف گردید. این دریاچه مصنوعی را در وسعتی 30 هکتاری بنا نهاده‌اند. باید بدانید این آب‌نما و دریاچه اطرافش ساخته دست انسان بوده و مصنوعی است. ارتفاع این آب‌نما هنگامی که آب را به بالا پمپ می‌کند به 275 متر می‌رسد.

آب نمای دبی

آکواریوم لاست چمبرز دبی

یکی از لاکچری‌ترین هتل‌های دبی، هتل آتلانتیس بوده که آکواریوم لاست چمبرز در آن قرار دارد. زیبایی این آکواریوم مربوط به محتوای زیبای آن یعنی شهر آتلانتیس مصنوعی در آب بر می‌گردد. در این مجموعه می‌توانید با انواع آبزیان در آکواریوم و زندگی جانوران دریایی آشنایی پیدا کنید. شما حتی با رزرو تور می‌توانید در آکواریوم غواصی کرده و یک تجربه بی‌نهایت جالب را برای خود رقم بزنید. در تمامی روزها از ساعت 10 صبح تا 22 این مکان پذیرای شما خواهد بود.

آکواریوم لاست چمبرز

ساحل لامر دبی

این ساحل یکی از جدیدترین سواحل دبی است و مخصوص کسانی هست که به تفریحات آبی دبی علاقه دارند. ساحل لامر به گسترده‌ترین ساحل دبی شهرت دارد. این ساحل شرایط و امکاناتی را برای گردشگران در نظر گرفت. ساحل لامر را به سه قسمت، ساحل لامر شمالی، ساحل لامر جنوبی و اسکله لامر تقسیم نموده‌اند. این مکان که دارای مساحت 13.4 میلیون مترمربع بوده توسط شرکت مراس بین پریل جمیرا و خلیج جمیرا ساخته شد.

ساحل لامر دبی

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید ابن بطوطه بزرگ‌ترین مرکز خرید موضوعی دنیا است. اجناس بروز و با کیفیت این مجموعه در بخش‌هایی مانند هندی، ایرانی، چینی و... به فروش می‌رسند. این مکان بیش از 270 فروشگاه، امکانات تفریحی و رستوران‌ها را در خود جای داد. نام این مرکز خرید از روی جهانگردی به اسم ابن بطوطه گرفته شده که در میان مردم عرب طرفداران زیادی داشت. به این مکان لقب بزرگ‌ترین مرکز خرید اقتباسی دنیا را داده‌اند زیرا در هر قسمت مرکز خرید از معماری یک کشور استفاده گردید.

مرکز خرید ابن بطوطه

خیابان السیف در شهرهای دبی

یکی از مقاصد محبوب و پربازدید در دبی خیابان السیف نام دارد. این خیابان در ابتدا مکانی تاریخی بوده که در گذر زمان به مکان زیبایی برای وقت گذراندن تبدیل شد. خیابان السیف با طول 1.8 کیلومتر در کنار خور دبی جای گرفت. السیف مکانی است که تمدن و فرهنگ دبی را به نمایش می‌گذارد. فروشگاه، رستوران و هتل‌های لوکسی در خیابان السیف نیز مشاهده می‌شوند.

خیابان السیف

اسکله ابرا تفریحی جذاب در دبی

در یکی از مناطق قدیمی دبی مکانی آرامش‌بخش به نام اسکله ابرا وجود دارد. گردشگران می‌توانند با قایق‌های چوبی به دیدن این اسکله بروند. قایق‌ها از اتنهای بستکیه تا بازار طلای معروف حرکت کرده و یک سفر آبی کوتاه را برای مسافران مهیا می‌کنند. زمان‌کاری قایق‌ها از 5 صبح شروع و تا نیمه‌های شب ادامه خواهد داشت. قایق‌ها هر بار مسافران را از مناطق چشم‌نواز اسکله به سمت ایستگاه بازار قدیمی دیرا می‌برند.

اسکله ابرا دبی

مارینا مال کشور دبی

برای ساخت مارینا مال دبی یک کانال آب به طول 3 کیلومتر از خلیج ‌فارس به این مکان کشیده شد. برج‌هایی که در اطراف این کانال ساخته شده‌اند ظرفیت سکونت 120000 نفر را دارند. مارینا به معنی تفرجگاه ساحلی است. مارینا مال دبی رکورد بزرگ‌ترین مارینای دنیا که انسان‌ها آن را ساخته‌اند، را دارد. مرکز خرید مارینا در سال 2008 میلادی تأسیس گردید. در مارینا مال هر نوع کالایی را می‌توانید بیابید.

مارینا مال دبی

مرکز خرید دراگون مارت 2 دبی

این مرکز خرید به بزرگ‌ترین مرکز خرید اجناس چینی در خاورمیانه شهرت دارد. تمامی کالاهای مورد نظر شما مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لوازم خانگی و الکترونیکی در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. آخرین قسمتی که به این مجموعه اضافه شده، بزرگ‌ترین مرکز فروش محصولات چینی است. مرکز خرید دراگون خدماتی مانند رستوران و سینما جذاب نیز در خود جای داد.

مرکز خرید وافی دبی

مرکز خرید وافی به قدری وسوسه‌انگیز است که قطعاً شما را به سمت خودش جذب می‌کند. در این مکان علاوه‌بر خرید می‌توانید از خدمات تفریحی و سرگرمی نیز استفاده نمایید. مرکز خرید وافی در میان افراد بومی به وافل سیتی مشهور است. برج‌های مسکونی و هتل‌های اطراف مرکز خرید باعث شده‌اند تا این مکان شناخته شود.

مرکز خرید وافی دبی

مسجد ایرانیان در دبی ( علی ابن ابی طالب(ع)

مسجد ایرانیان در دبی، با نام مسجد علی ‌ابن‌ ابی ‌طالب‌(ع) و مسجد شیعه شناخته شده و یک مسجد ایرانی در دبی است. از خوش‌‌نویسی‌های اسلامی و کتابخانه‌ برای درک بهتر فرهنگ ایرانی اسلامی در این مکان استفاده گردید. معماری اصیل ایرانی با طرح و نقش‌های زیبا این مکان را به یک جاذبه گردشگری تبدیل نمود.

مرکز خرید برجمان

برجمان بلندترین و مرتفع‌ترین مرکز خرید در شهر دبی است. محصولات تمامی برندهای خاص و لاکچری در این مکان به فروش می‌رسند. از ویژگی‌های مهم این مرکز خرید می‌توان به کافه‌های مدرن، پارکینگ بزرگ، باغ‌های باشکوه و رستوران‌ها اشاره کرد. در این مرکز خرید از 350 فروشگاه دیدن نمایید. برجمان دو بخش قدیمی و جدید دارد.

مرکز خرید برجمان

مرکز تجارت جهانی دبی

این مرکز تجاری با نام تاریخی شیخ رشید در دبی برای رویدادها و نمایش‌ها بنا گردید. این مکان یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی در خاورمیانه به حساب می‌آید. در طول یک سال حدود 600 کنفرانس، رویداد و فستیوال تجاری در آن برگزار می‌کنند. 21 طبقه تالار در طبقات مختلف مرکز تجارت جهانی دبی قرار داده شده‌اند. سفارت‌خانه‌های ایتالیا، فرانسه، سوئیس و ژاپن نیز در این مکان حضور دارند.

مرکز تجارت جهانی دبی

فراری پارک مکانی جذاب در جزیره یاس ابوظبی

یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی فراری پارک بوده که در جزیره یاس ابوظبی قرار دارد. تقریبا اکثر مسافران و گردشگران دبی، بازدید از این شهربازی سرپوشیده را در لیست تفریحات خود می‌گذارند. وسعت فراری پارک دبی 200 هزار متر مربع است که ساخت آن در سال 2007 شروع شد و تا سال 2010پایان یافت؛ در این سال به طور رسمی بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین پارک تفریحی دنیا افتتاح و به جهانیان معرفی شد. این مکان یک مقصد مناسب و محبوب برای طرفداران بازی‌های هیجان انگیز و پرسرعت است. فراری پارک مجموعه‌ای از تفریحات ویژه، سواری‌های پرسرعت و چندین رستوران و استراحت‌گاه برای داشتن خاطره‌ایی هیجان‌انگیز از یک مقصد تفریحی در دبی است.

فراری پارک

سریع‌ترین ترن هوایی دنیا

فرمولا راسا یکی از جاهای تفریحی دبی، رتبه اول در بین سریع‌ترین ترن‌‌های هوایی دنیا را کسب کرده‌است. این ترن هوایی که در فراری پارک دبی قرار گرفته‌است از هیجان‌انگیزترین و پرطرفدارترین بازی‌های این پارک محسوب می‌شود. طول مسیر ترن فرمولا راسا به 2.1 کیلومتر می‌رسد و سرعتی بالغ‌بر 239 کیلومتر بر ساعت دارد. یک دور سواری با این ترن، 91 ثانیه طول می‌کشد و مجموع صندلی‌های کابین آن 16 عدد است. ظاهر ساخت فرمولا راسا از مدل Rosso Scuderia ماشین فراری الهام گرفته ‌شده‌است. مسیر حرکت این ترن پر از پیج و خم‌های هیجان‌انگیزی است که آدرنالین خون را بالا می‌برد. دو ثانیه پس از شروع حرکت ترن سرعت آن به 100 و سپس 240 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ در این مسیر شما صعود 52 متری و همین‌طور سقوطی 51.5 متری را تجربه خواهید کرد.

سریع‌ترین ترن هوایی دنیا

شهربازی مادهش ورلد مکانی برای بازی کودکان

از دیگر مکان‌های لیست جاهای تفریحی دبی برای گردشگران، شهربازی مادهش ورلد قابل توجه است. معنای کلمه مادهش در زبان عربی، شگفت انگیز ترجمه می‌شود که انتظار مکانی با همین خصوصیات را بر‌آورده کرده‌است. این شهربازی متناسب با تمامی سنین به مدت 23 سال فعالیت دارد. تنوع بازی در این مجموعه تفریحی فراوان است اما محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات آن دستگاه‌های ترسناکی است که شما را بالا و پایین می‌برند و به اطراف می‌چرخانند. با این وجود اگر کدوک زیر 7 سال با خود دارید نیازی نیست نگران شوید؛ در پارک مادهش ورلد تفریحاتی برای کودکان سنین پایین درنظر گرفته شده‌است و همین موضوع گردشگران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند.

شهربازی مادهش ورلد

جنگل بارانی با نمای اوریی

جنگل بارانی از تفریحات دبی به‌شمار می‌رود که جزو بزرگ‌ترین جنگل‌های مصنوعی دنیا قرار دارد. این جنگل، همچون نگینی سبزفام در منطقه‌ای کویری و بیابانی ساخته شده‌است. در این مکان بیش از سه هزار گونه گیاهی و جانوری پرورش داده می‌شود و همین امر پدیده‌ای شاهکار در دل بیابان به‌وجود آورده‌است که هر گردشگر خاص پسندی را جذب می‌کند. نمای بیرونی به شکل اوریگامی و ساختمان شیشه‌ای با ارتفاع 72 متر این جنگل را از ظاهری منحصربه‌فرد برخوردار کرده‌است.

جنگل بارانی با نمای اوریی

پارک زعبیل و درخت کاری  جذاب آن

پارک زعبیل جزو معروف‌ترین تفریحات دبی ‌به‌شمار می‌رود که در نزدیکی خیابان شیخ راشد در این شهر واقع شده‌است. مساحت پارک زعبیل 50 هکتار است که در سال 2005 افتتاح شد. با توجه به بیابانی بودن شهر دبی و محدود بودن پوشش گیاهی این منطقه، درخت‌کاری‌های انجام شده در این پارک بسیار جلب توجه می‌کند. به گونه‌ای که در حدود 11 هزار درخت از 16 گونه متفاوت در پارک زعبیل وجود دارد. امکاناتی که این محموعه برای بازدید کنندگان خود درنظر گرفته شده‌است، شامل زمین فوتبال، زمین گلف، کریکت، سالن آمفی تئاتر با 2000 صندلی و دیگر امکانات تفریحی برای خانواده ها همچون جاده‌ای برای پیاده‌روی، امکانات پیک نیک، رستوران و بخش‌های تفریحی کودکان می شود.

پارک زعبیل و درخت کاری  جذاب آن

باغ معجزه با بیش از ۴۵ میلیون گل

باغ گل معجزه با 45 میلیون گل کاشته‌ شده در آن از باشکوه‌ترین جاهای تفریحی دبی برای گردشگران است. این باغ از بزرگترین باغ‌های جهان به‌شمار می‌رود که دو رکورد گینس را در تاریخ خود دارد. باغ معجزه در سال 2013 همزمان با 14 فوریه روز عشق افتتاح شد و با عطر خوش گل‌های متنوع به‌همراه آن نمای زیبایی که محوطه را سراسر رنگارنگ کرده‌است به مردم معرفی شد. این مجموعه شامل تندیس و مجسمه‌های غول پیکری است که تماماً با گل پوشیده شده‌اند. گل آرایی در این پارک بصورت اشکال سه بعدی و نزدیک به واقعیت است که منظره‌ای شگفت‌انگیز و خارق‌العاده‌ای را برای توریستان به ارمغان آورده‌است. این پارک در تابستان به دلیل کاشت دوباره گل‌ها تعطیل است.

باغ معجزه با بیش از ۴۵ میلیون گل

پارک صفا یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های دبی

از دیگر جاهای تفریحی دبی، پارک صفا به وسعت 64 هکتار از قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر است. این پارک درمرکز شهر قرار گرفته و در سال 1975 افتتاح شد. پارک صفا بین ساکنان شهر دبی و همچنین گردشگران این شهر به‌دلیل دریاچه‌های خوش‌منظر و مسیرهای پیاده‌روی سراسر درخت بین آن‌ها بسیار محبوب است. اکثر بازدیدکنندگان خانواده‌هایی هستند که برای پیک نیک به این مکان راهی می‌شوند و از یکی از چهار در ورودی پارک وارد می‌شوند. مسیرهای مخصوص پیاده‌روی، قایق‌ سواری، دوچرخه سواری و زمین‌های بازی مخصوص کودکان در پارک صفا، آن را به منطقه‌ای پر بازدید تبدیل کرده‌است.

پارک صفا یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های دبی

پارک مشرف جایی برای دوچرخه‌سواری پیاده‌روی

پارک مشرف دبی در سال 1982 در این شهر افتتاح گشت و در بین بهترین تفریحات دبی جا گرفت. فضای این پارک وسعتی در حدود 525 هکتار دارد و در منطقه دیرا دبی قرار گرفته‌است. پارک مشرف دبی شامل 13 مدل خانه عربی و انگلیسی است و امکاناتی نظیر پیک نیک، استخر، مکان بازی مخصوص کودکان، زمین‌های ورزشی، بازی‌های الکترونیکی، جاده‌های مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه سواری، تائتر و دیگر امکانات تفریحی-گردشگری در این مکان به چشم می‌خورد.

آکواریوم دبی با بیش از ۱۴۰ گونه دریایی

آکواریوم دبی با گنجایش 10 میلیون لیتر و شامل 140 گونه دریایی باعث شده‌است این مکان به یکی از مهم‌ترین تفریحات دبی تبدیل شود. تفریحات متنوع این آکواریوم هم‌چون شنا و غواصی در کنار سفره ماهی‌ها، کوسه‌ها و دیگر موجودات آبزی که تعداد آن‌ها به حدود 33هزار جانور می‌رسد، آن‌جا را به جاذبه‌ایی بی‌نظیر تبدیل کرده‌است. بخش‌های آکواریوم دبی شامل تونل اکواریوم دبی با طول 48 متر و تا عمق 11 متری زمین، باغ وحش آکواریوم دبی با گونه‌های مختلف آبزیان است.

آکواریوم دبی با بیش از ۱۴۰ گونه دریایی

ساحل الصفوح مکانی خلوت و شیک

ساحل الصفوح از خلوت‌ترین و شیک‌ترین جاهای تفریحی دبی در بین برج العرب و پالم جمیرا قرار گرفته‌است که گردشگران زیادی برای تفریح، اوقاتی از روز خود را در این مکان می‌گذرانند. این مکان امکاناتی نظیر رستوران، وسایل شنا و... ندارد و بیشتر برای فعالیت‌های ورزشی والیبال، فوتبال ساحلی، ساخت قلعه‌های شنی و جمع آوری صدف‌های دریای مناسب است. این ساحل به‌دلیل عمق کمی که دارد برای خانواده‌هایی که نگران بازی و آب‌تنی کودکان‌شان هستند گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. ساحل الصفوح برای پنهان بودن در شهر دبی، عنوان ساحل مخفی را از آن خود کرده‌است.

ساحل کایت و لذت ورزش‌های دریایی

برای طرفداران ورزش‌های ساحلی، ساحل کایت با منظره متفاوت و شگفت‌انگیز پرواز کایت‌های رنگی در آسمان مکان بسیار مناسبی جهت تفریح و وقت گذرانی است. ساحل کایت با داشتن تفریحاتی نظیر موج سواری، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، شهربازی برای کودکان و... پرطرفدارترین تفریحات دبی به‌حساب می‌آید. ورودی این ساحل هزینه‌ای ندارد ولی برای استفاده از امکانات تفریحی ان لازم است هزینه‌هایی به درهم بپردازید. کافه‌ها و دکه‌های خوراکی‌های خوشمزه از دیگر امکانات این ساحل زیبا در دبی است که احساس راحتی برای گردشگران به‌وجود می‌آورد.

ساحل کایت و لذت ورزش‌های دریایی

زیپ لاین دبی لذت و هیجان در ارتفاع

از دیگر مهیج‌ترین تفریحات دبی، زیپ لاین دبی است؛ نامی که به‌ دلیل طولانی بودن و سرعت زیاد آن پایش به کتاب گینس باز شده‌است. طولی حدوداً یک کیلومتر و سرعتی در حدود 80 کیلومتر برساعت، دوستداران هیجان و مکان‌های خارق‌العاده را به سوی خود می‌کشاند. در این تفریح مهیج، داوطلبان را به یک طناب بلند و محکم توسط متخصصان و کارکنان بسته شده و پس از اطمینان از ایمنی و نکات لازم به سمت پایین رها می‌شوند. مسیر حرکت زیپ لاین دبی از دیگر مسئله‌های جذب کننده این مکان تفریحی است؛ این زیپ لاین از دریاچه مارینا دبی رد می‌شود به گونه‌ایی که دریاچه و وسعت شهر را زیر پاهای خود می‌توانید مشاهده کنید. تمام این جوانب باعث شده زیپ لاین دبی در یکی از بهترین جاهای تفریحی دبی قرار بگیرد.

زیپ لاین دبی لذت و هیجان در ارتفاع

موشن گیت هالیوودی دیگر در دبی

موشن گیت دبی مکانی تفریحی برای دوست‌داران دنیای فانتزی فیلم و انیمیشن‌های هالیوودی است. این پارک در سال 2016 رسماً افتتاح شد و تا کنون با یک تعطیلی موقت در مارس 2020 به‌دلیل کووید19، در حال فعالیت است. موشن گیت با الهام گرفتن از 13 افسانه هالیوودی طراحی شده و پنج محدوده مختلف شامل 27 دستگاه تفریحی مهیج، 15 نمایش زنده، 15 فروشگاه و 9 رستوران دارد که این مکان را در لیست جاهای تفریحی دبی قرار می‌دهند. از بخش‌های تفریحی این مکان استودیو مرکزی، کلمبیا پیکچرز، سرزمین زامبی‎ها، تعقیب و گریز با سرعت بالا، ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی، آزمایشگاه تخیل، شکارچیان ارواح، دنیای مردگان، دریم ورکس، سفر افسانه‌ایی شرک، پاندای کونگ فو کار است.

موشن گیت هالیوودی دیگر در دبی

پارک آبی لگولند جایی برای کودکان

پارک آبی لگولند سرزمینی شگفت‌انگیز لگوها در سال 2016 در شهر دبی افتتاح شد. این پارک یکی از معروف‌ترین تفریحات دبی است که با داشتن 15000 سازه، بیش‌تر از 60 میلیون لوگو، همین‌طور 40 بازی تعاملی به اولین و بزرگ‌ترین لگولند خاورمیانه و هفتمین لگو لند جهان تبدیل شده‌است. بازدیدکنندگان از این پارک بزرگ بیشتر خانواده‌هایی با کودکان 2 تا 12 سال هستند. از امکانات تفریحی پارک آبی لگولند می‌توان به پارک آبی، سینما 4 بعدی، ماشین‌های پدالی، لگو سیتی ، بخش تخیل، شهر کوچک و بخش قلعه سرزمین ماجراجویی اشاره کرد.

پارک آبی لگولند جایی برای کودکان

پارک آبی آکواونچر، سرزمین شیرها و دلفین‌ها

پارک آبی آکوانچر دبی که به هتل آتلانتیس این شهر تعلق دارد و به همین نام هم شناخته می‌شود با مساحتی بالغ بر 17 هکتار ساخته شده‌است. این پارک پنج بخش اصلی سرزمین دلفین‌ها، سرزمین شیرهای دریایی، آکواریوم، وسیله‌های بازی و بخش غواصی دارد. معروف‌ترین تفریحات این پارک سرسره‌های متنوعی نظیر سرسره‌های آبی، سرسره آبی آکوا کندا، سرسره زوم رنگو، سرسره انتقام پوزئیدون، سرسره رقابت، سرسره ایمان، ترن آبی و حمله کوسه است که ساعاتی مفرح و هیجان‌انگیزی را برای گردشگران می‌سازد.

پارک آبی آکواونچر، سرزمین شیرها و دلفین‌ها

سخن آخر

با سفر به دبی به معنای واقعی داشتن خاطراتی هیجان‌انگیز پی خواهید برد. تفریحات متنوع شهر دبی میزبان تمام احساسات شما هستند. جاهای تفریحی دبی در انتظار شما هستند. با سفر به دبی به وسیله تور لحظه آخر، تمامی این تجربه‌های مفرح و خاطره‌انگیز به‌همراه شما خواهند بود. اگر تاکنون از تفریحات دبی دیدن کرده‌اید، تجربیات و خاطره‌های ارزشمند خود را با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران

  1. مهدی مهدی 1402/04/13
    1 نفر پسندیدند
    خیلی دلم می‌خواد برم اسکای دایوینگ دبی رو امتحان کنم. من شخصا به تفریحات هیجان انگیز دبی علاقه دارم تا بازار و جاهای تاریخی. یعنی عشق آدرنالینم
  2. مهدی لحظه آخر 1402/04/13
    1 نفر پسندیدند
    سلام مهدی ممنونیم که نظر خودت رو در لحظه آخر با ما به اشتراک گذاشتی.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر