قدرتمند ترین پاسپورت های دنیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 34967
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر عاشق سفر و مهاجرت به کشورهای دیگر هستید، بهتر است ابتدا اطلاعاتی راجع به با ارزش‌ترین پاسپورت کشورهای جهان کسب کنید. پاسپورت همان شناسنامه هویتی افراد در کشورهای دیگر است. با داشتن پاسپورت یک کشور یعنی شما تحت حمایت‌های مختلف یک کشور هستید. در این بین برخی از کشورها دارای پاسپورتی با ارزش‌تر در بین دیگر کشورها هستند و این یک امتیاز مثبت و خوب به حساب می‌آید.

قوی‌ترین پاسپورت جهان

قوی‌ترین پاسپورت جهان

در رابطه با مبحث پاسپورت، توجه داشته باشید که هر چقدر پاسپورت کشور منتخب برای مهاجرت معتبرتر باشد، برای سفر به کشورهای دیگر نیاز به ویزا نخواهید داشت. مهاجرت به کشوری که یک پاسپورت معتبر دارد، امتیاز ارزشمندی محسوب می‌شود.

طبق گزارشی که موسسه هتلی در سال 2022 ارائه داده، معتبرترین پاسپورت متعلق به کشورهای؛

  1. ژاپن بدون نیاز به ویزا، ورود به 193 کشور
  2. کره جنوبی و سنگاپور به طور مشترک بدون نیاز به ویزا، ورود به 192 کشور
  3. آلمان و اسپانیا به طور مشترک بدون نیاز به ویزا، ورود به 190 کشور
  4. فنلاند، ایتالیا و لوکزامبورگ به طور مشترک بدون نیاز به ویزا، ورود به 189 کشور

در حاشیه خلیج فارس و خاورمیانه پاسپورت امارات با ارزشمندترین پاسپورت را با رتبه 15 دارا است.

 با ارزشمندترین پاسپورت

قدرت پاسپورت چگونه محاسبه می شود؟

سالانه یکبار پاسپورت تمامی کشورهای جهان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند. البته هیچگاه در طی یک سال، امکان اینکه یک کشور با رتبه 60ام پاسپورتی به رتبه 40ام پاسپورتی ارتقا پیدا کند، بسیار کم است. در حال حاضر موسسه هنلی، در رتبه بندی معتبرترین پاسپورت های جهان دقیق‌تر از باقی موسسات عمل می‌کند.

شاخص اعتبارسنجی موسسه هنلی برای تشخیص معتبرترین پاسپورت جهان، استفاده از داده‌های اطلاعاتی پایگاه IATA که معتبرترین سامانه اطلاعاتی سفری جهان است، بررسی می‌کند. در این سامانه اعتبار و قوی بودن پاسپورت 199 کشور را برای سفر به 227 نقطه در جهان مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. البته باید توجه داشت که پاسپورتی قوی و معتبر است که برای سفر به نقاط دیگر جهان آزادتر باشد.

شرایط گرفتن و تمدید پاسپورت - تمامی اطلاعاتی که برای اخذ پاسپورت و تمدید آن نیاز است!

قوی ترین پاسپورت جهان 2022

کشور ژاپن با داشتن پاسپورتی قوی و ارزشمند در بین تمامی کشورهای جهان دارای رتبه اول در موسسه هنلی است. شهروندان ژاپنی با داشتن پاسپورت کشور خود به راحتی می‌توانند به 193 نقطه جهان بدون نیاز به ویزا سفری آسوده داشته باشند. اگر قصد دارید پاسپورت سرمایه گذاری در ژاپن را دریافت کنید لازم است؛ اقدام به خرید ملک، زمین، سرمایه گذاری در بورس و... کنید. البته حتما توجه داشته باشید که روش سرمایه گذاری شما، قابلیت اخذ پاسپورت این کشور را دارد یا نه.

با ارزش ترین پاسپورت جهان 2022

ارزش پاسپورت کشورها

ارزش پاسپورت هر کشوری از جهتی با اهمیت است که دارندگان آن بدون ویزا می‌توانند به چند کشور سفری بدون دردسر داشته باشند. شهروندان کشورهایی چون؛ ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و دیگر کشورهای رتبه بالا، با قوی ترین پاسپورت ها بدون محدودیت ویزا می‌توانند، به کشورهای زیادی سفر داشته باشند. اعتبار ارزشمند پاسپورت این کشور‌ها نشان دهنده پیشرفت و به‌روز بودن این کشورهاست، که توانسته‌اند خیلی راحت با رایزنی‌های سیاسی دیگر کشورهای جهان را متقاعد کنند تا شهروندان و تمامی دارندگان پاسپورت آن‌ها به راحتی و بدون نیاز به ویزا، به آن کشورها سفر کنند.

ارزش پاسپورت کشورها براساس مولفه‌های متفاوتی مانند: میزان گردشگرانی که هر ساله به یک کشور سفر می‌کنند یا تعداد کشورهایی که بدون ویزا و با در دست داشتن پاسپورت کشور خود می‌توان به آن‌ها سفر داشت یا مهم‌ترین مولفه امنیت حاکم بر کشور مورد نظر، مشخص می‌شود.

پایتخت کشورها - اطلاعات مربوط به پایتخت کشورها 

اعتبار پاسپورت ایران

به علت تحریم و مشکلات مختلف دیگر که ایران در طی سال‌های اخیربه ویژه بعد از انقلاب با آن روبه‌رو بوده، ارزش پاسپورتی آن بسیار افت داشته به طوری‌که در سال 2022 ارزش پاسپورت ایران هم تراز با ارزش پاسپورتی کشورهایی چون؛ سودان، سریلانکا و لبنان قرار گرفته است. با این حساب ایران در رتبه 102 جهان و تنها با افغانستان که در رتبه آخر لیست جای گرفته، 12 پله فاصله دارد.

شهروندان ایرانی با ویزای کشور خود تنها می‌توانند به 43 کشور سفر کنند. این 43 کشور هم جزو کشورهای مناسب برای تحصیل و کار نیستند. علاوه بر این خود این کشورها هم پاسپورت معتبری ندارند و سفر به آن‌ها به صرفه نیست. یک شهروند ایرانی برای اخذ پاسپورت یک کشور تاپ و بالای لیست معتبرترین پاسپورت های جهان باید تلاش و هزینه زیادی انجام دهد که البته همه موارد به گرفتن یک پاسپورت معتبر و تضمین آینده می‌ارزد.

اعتبار پاسپورت ایران

چه کسانی نمی توانند پاسپورت ایرانی بگیرند؟ - اگر میخوای پاسپورت بگیری ببین جزو این افراد نباشی

سخن پایانی

برای مهاجرت با اطلاعات کافی و بررسی‌های بسیار سعی کنید کشوری که در بالای لیست معتبرترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد را انتخاب نمایید. زیرا این کشورها با ایجاد شرایطی چون؛ توریست پذیری، ایجاد امنیت بالا و... باعث شده‌اند تا کشورهای دیگر پاسپورت آن‌ها را بدون ویزا قبول داشته باشند. شهروندان این کشورها به راحتی و بدون دردسر و دوندگی‌های اخذ ویزا می‌توانند، به بیشترین کشورهای دنیا سفری آسوده داشته باشند.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر