سوغات عمان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 1767
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

عمان کشوری است که توانسته خود را در بین کشورهای عربی جزو مقاصد توریستی و گردشگری قرار دهد. این کشور با سوغاتی ها زیبای خود توانسته جایگاه بالایی در زمینه جذب گردشگران پیدا کند. فقط سوغاتی های این کشور نیست که او را معروف کرده بلکه آثار باستانی جاذبه های زیبای فرهنگی و گردشگری زیادی نیز در خود دارد. در حاشیه خلیج فارس و همسایگی ایران، عمان یکی از زیبا ترین کشورها محسوب می شود. از طرفی شاید کنجکاو شده باشید که سوغات این کشور چه چیز های می تواند باشد؟ که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. در کشور عمان می توانید لباس، سفال، جواهرات و ... به عنوان سوغاتی پیدا کنید البته اکثر سوغاتی های این کشور دست ساز می باشد، شما با خرید و هدیه دادن آن به دوستان و عزیزانتان، آن ها را با فرهنگ و آداب رسوم این کشور آشنا کنید.

سفال عمان

در کشور عمان سفال فقط یک دکور معمولی نیست، بلکه از آن برای کارهای دیگری همچون نگهداری حبوبات، خرما، آب و سوزاندن کندر استفاده می شود. رنگ سفال ها اکثرا به رنگهای قهوه ای و بژ است. اما اگر دنبال سفال های رنگی می گردید می توانید لابه لای آنها پیدا کنید و بدانید که مرکز تهیه این سفال ها شهر بهلا می باشد. یکی از مهمترین سوغاتی های عمان سفال های آن است. تمامی این سفال ها ساخته دست مردم بومی عمان بوده که در فروشگاه های بزرگ و کوچک عمان این محصول را بدست بیاورید. اگر به شهر بهلا سفر کردید خالی از لطف نیست که به مراکز سفالگری آن بروید و بازدیدی از چگونگی ساخت آن ها داشته باشید.

 

سوغات کشور عمان

 

جواهرات عمان

عنصر اصلی جواهرات عمانی نقره می باشد و امروزه هم در بیشتر وسایل زینتی به کار می رود. قابل به ذکر است که بگویم نقره در قدیم جزء وسایل هنری شور عمان به حساب می آمد. البته در گذشته اکثر جواهرات خانم ها از نقره بود اکنون هم می توانید نقره در بین جواهرات بانوان پیدا کنید. در شهر عمان ساخت گردنبند، النگو، گوشواره و انگشتر از نقره مرغوب استفاده می شود. اگر شما برای فردی بسیار ارزش قائل هستید می توانید با این سوغات آن را خوشحال کنید. همانطور که گفتیم نقره های عمان کیفیت بالا و مرغوب خاصی دارد که در کشورهای عربی از ارزش بالای برخوردار است. از این عنصر برای ساخت خنجر و جواهرات زینتی نیز استفاده می شود. در عمان با عنصر نقره ساخت وسایلی چون: جعبه جواهرات، جای عطر، قوری قهوه، کندر سوز و بسیاری لوازم دیگر که هنر دست می باشند.

 

تور عمان - لیست قیمت لحظه آخری تور عمان!

 

خنجرعمانی

نماد منحصر به فرد عمان که حتی در پرچم کشور خود به کار گرفته خنجر است که خیلی خاص می باشد. در حدی نماد خنجر در عمان مهم است که در مراسم های عروسی، جشن های بزرگ، جلسات رسمی و مراسم های ملی مردان خنجر را  به دور کمرشان وصل می کنند. خنجر عمانی از نقره ساخته شده اما گاهی هم از عاج های فیل برای ساخت دسته‌ ی آن استفاده می‌ کنند. خنجر نماد اصلی و تاریخی کشور عمان است.

 

راهنمای سفر به عمان - کشور عمان که در حاشیه خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد، مملو از جاذبه های تاریخی و طبیعی برای گردشگران می باشد، که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می نماید.

 

لباس سنتی و محلی کوما

این کشور لباس های با رنگ و طرح مخصوص خود را دارد. مرد های کشور عمان لباس های با رنگ سفید و رنگ های دیگر بلندی پوشند به طوری که تمام بدنشان را می پوشاند و کلاه مخصوص لباس هایشان را بر سر می کنند. در موقعیت‌ های رسمی، خنجر هم به کمرشان می‌ بندند. به علاوه زنان و خانوم های این کشور لباس های بلندی دارند که موهایشان را با سر کردن روسری می پوشاند. بهترین یادگاری از این کشور لباس های سنتی آنها است که بسیار زیبا و خاص می باشد. این لباس ها از طرح ها و اندازه های مختلفی تهیه و دوخته می شوند. خاص ترین کلاه را دارند که به آن کوما می گویند از پارچه با نقش و نگار های زیادی ساخته شده است. این کلا در اصل اصالت عمانی ندارد که به دوشکل دستی و یا چرخی دوخته می شوند.

صندوقچه عمانی کندر

یکی از دلایل معروفی چوب های کشور عمان که کیفیت بسیار بالای دارد و به هر حالتی که بخواهید شکل می گیرد. از چوب های عمان برای ساخت پنجره و در استفاده می شود ولی معروف ترین وسیله ای که می توانند با این چوب بسازند مندو یا همان صندوقچه های زیبا و تزیین شده است. این صندوقچه ها دارای اندازه های مختلفی می باشد که برای نگهداری لباس، میوه های خشک و جواهرات استفاده می شود.

 

عکس سوغات عمان

 

صنایع دستی عمان لگیمات

سرزمین عمان کوهستان و درختان نخل زیادی دارد. درخت های خرما در تمامی مسیر های عمان به چشم می خورد به طوری که همه مردم در حیاط خانه یک یا دو عدد درخت نخل دارند. در قدیم مردم عمان از خرما برای خوردن و فروش استفاده می کردن و برگ های خشک شده درخت نخل را جمع کرده تا با آنها وسایل دست سازی مثل سبد های زیبا درست کنند.

 

همه چیز درباره کشور عمان _ قبل از سفر به عمان با این کشور بیشتر آشنا شوید!!

 

این سبد ها نیز یکی از بهترین سوغاتی های عمان می باشد که از این سبد ها برای نگهداری خرما، غلات یا پختن گوشت استفاده می‌ شود. لگیمات نوعی شیرینی اصیل کشور عمان است، که در کنار قهوه و چای برای مردم سرو می کنند. این شیرینی پر از شهد های هستند که بسیار شیرین و خوشمزه است. در کشور عمان این شیرینی خیلی طرفدار دارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 102 کاربر