روستا واریان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3421
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در کشورمان روستا های بکر و زیبایی وجود دارد که بیشتر مردم از آنها خبر ندارند که باعث تعجب شهر نشین های وابسته به دنیای مجازی شده است. شاید پیش خودتان بگویید که چه چیزی می تواند تعجب شهر نشین ها را به خود جلب کند: در این مطلب قصد داریم دربازه ی یک روستای جالب که در نزدیک سدی قرار گرفته است صحبت کنیم، جالب است بدانید که  رسیدن به روستای واریان از راه زمینی با وسیله نقلیه مثل ماشین و موتور امکان پذیر نیست. مکانی بی نظیر و بکر بدور از شهر و تمامی دغدغه های آن،  زندگی در این روستا ساده بدور از تمامی وسایل وقت گیر می باشد. مردمی مهربان با سنت های قدیمی در روستای واریان زندگی می کنند.

روستا واریان

 

روستای واریان کجاست؟

کوه های زیادی در اطراف روستای واریان وجود دارد که منظره ای زیبا در کنار آب سد ایجاد کرده اند. یکی از جذابیت های سفر به این روستا تنها راه ارتباطی از طریق آب می باشد و باید قایق سوار شوید تا به روستا بروید. دلیل ایجاد این روستا این بوده که در بستر سد مردم زندگی می کردن با ساخت پروژه سد مردم به سمت بالا کوچ کرده روستای واریان ایجاد شد، در حال حاضر  این روستا یکی از قطب های گردشگری کرج از نظر گردشگران محسوب می شود.  تنها روستای آبی ایران در 25 کیلومتری جاده زیبای چالوس قرار گرفته و برای رد شدن از سد می توانید از ساعت 7:30 صبح تا 13 و از 15 عصر تا 11 شب از قایق های این مسیر جهت جابه جایی استفاده نمایید. این روستا سمت شرق سد امیرکبیر کرج است که دورنمایی بسیار دلنشین از جاده کرج چالوس دارد. مردم روستای واریان توانسته دامپروری و کشاورزی را بسیار رونق دهند. در گذشته تعدادی محله در واریان بوده که خاندان بخصوصی زندگی می کردند. به این خاندان کیانی می گفتند و یکی از پر نفوذترین و بزرگترین خاندان واریان بوده اند.

جاذبه های دیدنی واریان

 روستاي واريان با وجود درختان سرسبز، جويبارها، آبشارها، رودهاي كوچک ‎روان، گل‎هاي زيبا، چشمه‎هاي گوناگون جوشان، پروانه‎هاي رنگي، كوه‎هاي پيرامون، گياهان دارويي، آب و هواي خنک و طبيعت دل‎ انگيز مکان بسیار مناسبی را در جهت گردشگری و تفریح پدید آوره  و با توجه به شرایطی مساعد جهت روان‎ بخشی و همچنین امکانات مناسب برای گردشگری و توریست پذیری  تبدیل به آسايشگاه و محلی مناسب برای استراحت خانواده‎ ها به ويژه ساکنین كرج شده است. یکی دیگر از مزیت های قرارگیری این روستا در مجاورت دریاچه سد، رونق روزافزون کشاورزی و دامپروری می باشد.

جالب ترین بخش روستا واریان

همانطور که در قبل اشاره نمودین جالب ترین نکته در خصوص این روستا روش رسیدن به آن است که گردشگران موظف هستند برای رسیدن به این روسستای زیبا از قایق استقاده کنند و نمیتوان با استفاده از وسایل نقلیه موتوری و ماشین به این روستا رفت.به دلیل نزدیک بودن روستا به آب پشت سد و آشنایی نوجوانان و کودکان با ورزشهای آبی مثل: قایقرانی، شنا، ماهیگیری و اسکی بازیهای دیگری آبی، موارد نام برده شده را می توان از جمله مهم ترین تفریحات جوانان در این منطقه دانست، در پاییز و زمستان نیز به علت سرما و محدودت در انجام تفریحات آبی، بازی هایی چون: توپ کاش، آقا زنجیر باف، الک دولک، اکر دوکر،  سنگ کنارو، لی لی، اشتر اشترن و در زن بپرک. شنا اسکی و قایقرانی از جمله تفریحات و ورزش های مورد علاقه مردم واریان بود و تعدادی از آنان قهرمانان ملی این سه رشته ورزشی می باشند.

 

مسیر دسترسی به روستا واریان

 

مسیر دسترسی به واریان

به سمت جاده چالوس بروید و به سد کرج که رسیدید سپس از آنجا به سمت پایین سد رفته و از جاده فرعی به نزدیکترین نقطه به سد بروید. آنجا قایق های منتظر هستند تا گردشگران را به روستای واریان برساند. فراموش نشود که از ساعت ۷.۳۰ صبح اولین قایق به سمت واریان حرکت می‌کند و اگر شما دیر برسید ممکن است تا ساعت بعدی حرکت به سمت واریان کمی معطل شوید.

سوغات روستا واریان

به دلیل داشتن آب سد در این منطقه رونق باغداری و کشاورزی بسیار زیاد است که محصولاتی مانند: انواع میوه، غلات، عسل و لبنیات از سوغات اصلی این روستا بشمار می رود. اهالی این روستا شغل های چون: گله داری، زراعت، گیوه سازی و کرباس بافی را انجام می دهند، همچنین شغل زنبورداری یا همان کندو داری نیز در واریان رواج بسیاری داشته و می‌ توانید عسل‌ های لذیذی را در این روستا نوش‌ جان فرمایید. این روستا دارای دبستان و راه ماشین رو است که مختص اهالی آن می باشد.

اقامت در واریان

گردشگران می توانند در هتلی که آن سوی دریاچه قرار دارد سکونت کنند و یا در صورت تمایل از اجاره ویلا در کرج استفاده نمایند. همچین اگر مسیر چالوس را پیش بگیرند میتوانند با اجاره ویلا در چالوس اقامتی لذت‌ بخش را تجربه کنند.
 

نظرات کاربران

  1. سیاوش صمصام سیاوش صمصام 1402/12/05
    0 نفر پسندیدند
    دروغه ما یه بار خواستیم بریم راه ندادن میگن اینجا فقط برای محلی های خودمونه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 105 کاربر