خیابان ولیعصر

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 12176
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

خیابان ولیعصر تهران یکی از خاطره سازترین خیابان‌های تهران، است که به عنوان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه، نبض تهران در دستان اوست. درختان چنار ولی عصر، زیبایی این خیابان را برای یک پیاده‌روی عاشقانه در شب، دو چندان کرده است . پیترو دلاواله، گردشگر ایتالیایی در قسمتی از کتابش، تهران را اینگونه توصیف کرد: «تهران شهر چنار هاست»! او به احتمال زیاد از ولی عصر تهران گذر کرده بود. خیابانی که این روزها، شاید شبیه گذشته‌های دورش نباشد اما همچنان شور و هیجان در آن جاریست و قسمتی از هویت پایتخت، وابسته به اوست. در ادامه همراه لحظه آخر باشد تا هرآنچه که در خیابان ولیعصر می‌دانیم از جمله مشخصات جغرافیایی مثل آدرس، نقشه، منطقه، طول خیابان، اطلاعات نحوه دسترسی با ماشین، مترو، BRT و دیدنی‌های اطراف خیابان مثل رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها و سینماها می‌پردازیم.

خیابان ولیعصر تهران

خیابان پهلوی یا خیابان ولیعصر؟

یکی از جذابیت‌های داستان این خیابان، اسم‌های مختلفی که به خیابان ولیعصر تهران داده شد، از جاده مخصوص و خیابان پهلوی گرفته در قبل از انقلاب تا خیابان مصدق و ولی عصر در بعد از انقلاب. بنابرانی از زمان حکومت رضاشاه تا کنون، نام این خیابان چهار بار تغییر کرده است و هر تغییری که صورت گرفته، با وقوع رویدادها و تحولات اجتماعی سازگار بوده است. در زمان شروع ساخت این خیابان، رضاخان اختیار نام‌گذاری آن را نداشت؛ چراکه در آن زمان فقط وزیر جنگ بود. اما وقتی که رضاخان رضاشاه شد و به قدرت رسید، اوضاع تغییر کرد. 

در واقع به گفته عبدالله مستوفی، جرقه ساخت طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه زمانی به ذهن رضا شاه خطور می‌کند که تصمیم گرفت، کاخ مرمر را به کاخ سعدآباد متصل کند. شاه ایران دوست داشت کاخ زمستانه‌اش در شمال تهران را به عمارت تابستانه‌اش در جنوب پایتخت، تنها با یک خیابان وصل کند. به همین دلیل طولانی ترین جاده درون شهری با نام جاده مخصوص پهلوی متولد می‌شود. درست کردن نهرهای آب، برای آب دادن به چنارها در همان زمان انجام شد و پس از گذشت هفت سال، این جاده خاکی را، سنگ‌فرش کردند. شاید برایتان سوال باشد که چرا درختان چنار برای این خیابان انتخاب شد؟ به دلیل سازگاری خیلی خوب این نوع گیاه با آب و هوای تهران، بهترین گزینه برای جلوه دادن به طولانی ترین خیابان خاورمیانه، این نوع پوشش گیاهی بود.

با توجه به نوع استفاده از این خیابان در آن دوران داشت، جاده مخصوص پهلوی برای یک خیابانی که فقط درباریان، نظامیان و اشراف استفاده می‌شد، نام مناسبی بود. البته با اینکه بعد از سال ۱۳۲۰، عموم مردم هم قادر به استفاده از این خیابان شدند، نام آن تغییر نکرد تا اینکه نوبت به اقدامات جدید محمدرضا شاه رسید. پس از آسفالت شدن این جاده به دست محمدرضا شاه، نامش به خیابان پهلوی تغییر یافت و دستخوش تغییراتی شد که حالت مدرن‌تری به این خیابان داد. امروزه این خیابان را به عنوان شاهراه حیاتی تهران می‌شناسند.

پس از انقلاب اسلامی، نام خیابان به خیابان مصدق تغییر کرد اما این اسم 2 سال بیشتر دوام نیاورد و به خیابان ولیعصر تغییر نام پیدا کرد.

تاریخچه خیابان ولیعصر

پارک وی - تفریح و گردش در طبیعت با پارک وی تهران!

مشخصات جغرافیایی خیابان ولی عصر

در این بخش به مشخصات جغرافیایی از جمله طول خیابان ولیعصر، منطقه، آدرس، نقشه ولیعصر تهران می‌پردازیم.

خیابان ولیعصر تهران کجاست؟

خیابان ولی عصر، یکی از زیباترین خیابان های تهران و همچنین در قلب پایتخت ایران واقع شده است. آدرس آن را می‌توان در مرکز شهر تهران، حد فاصل میدان راه آهن تا میدان تجریش در نظر گرفت. قبل از این‌که تهران به‌صورت گسترده‌تر از سوی غرب افزایش یابد، این خیابان به عنوان خط وسطی تهران شناخته می‌شد. امروزه به علت گسترش هرچه بیشتر پایتخت، فاصله خیابان ولیعصر از غرب تهران بیشتر افزایش یافته است. این خیابان از سمت جنوب به میدان راه آهن می‌رسد و از شمال به میدان تجریش خواهد رسید. در میان این مسیرها، خیابان‌ها، میادین و تقاطع‌های بسیار مهمی قرار دارند. این خیابان در برخی از قسمت‌ها به اتوبان‌های مدرس، وزرا، فلسطین و شریعتی ختم خواهد شد. از مهم‌ترین تقاطع‌هایی که در خیابان ولی عصر تهران قرار گرفته‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تقاطع اتوبان مدرسبزرگراه نیایشبلوار میردامادبزرگراه حقانیخیابان ملاصدرا واقع در میدان ونکبزرگراه شهید همتخیابان شهید بهشتی
خیابان شهید مطهریخیابان دکتر فاطمیبلوار کشاورزخیابان انقلاب واقع در چهارراه ولیعصرخیابان جمهوریخیابان امام خمینیخیابان مولوی

این خیابان به علت طولانی بودن و وجود چندین شاه‌راه‌ مهم ارتباطی با دیگر نقاط شهر، بهترین گزینه برای دسترسی به دیگر نقاط شهر به‌حساب می‌آید. در تمام خیابان ولی عصر اتوبوس‌های بی آر تی قرار دارند که می‌توان بسیار راحت با کمک آن‌ها به نقاط مختلف شهر سفر کرد. بخش 3 متروی تهران از این خیابان عبور می‌کند. ایستگاه راه آهن، میدان منیریه، تئاتر شهر و میدان ولیعصر از جمله ایستگاه‌های مهم خط مترو هستند که در جنوب تا شمال این خیابان قرار گرفته‌اند. البته تاکسی‌های درون شهری نیز در سراسر خیابان ولیعصر برای تردد راحت مردم در دسترس قرار دارند.

خیابان ولیعصر تهران

نقشه خیابان ولیعصر تهران

همانطور که در نقشه خیابان ولیعصر در تصویر می‌بینید این خیابان بزرگ و طولانی شمال و جنوب تهران را بهم متصل کرده است.

نقشه خیابان ولیعصر

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

خیابان ولیعصر تهران در کدام منطقه است؟

این خیابان از مناطق شهرداری ۱، ۳، ۶ و ۱۱ عبور کرده است. علاوه بر میدان راه‌آهن و تجریش، در طول این خیابان میدان‌های ونک، ولی عصر و منیریه را نیز می‌بینید. همچنین بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی تهران با خیابان ولی عصر مرتبط هستند. در واقع این خیابان یک شاهراه ارتباطی در کلانشهر تهران محسوب می‌شود که شمالی‌ترین نقطه تهران را به جنوبی‌ترین میدان پایتخت متصل می‌کند.

طول خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه

طول خیابان ولیعصر تهران 17.9 کیلومتر است که طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه محسوب می‌شود . شاید مسافت بسیار زیادی برای پیاده‌روی باشد اما، این خیابان به قدری زیباست که شاید هوس یک قدم زدن طولانی به سرتان بزند.

بزرگترین خیابان خاورمیانه
 

راه‌های دسترسی به خیابان ولیعصر

برای دسترسی به خیابان ولی عصر تهران می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مترو و اتوبوس یا از وسایل نقیله شخصی استفاده کنید. البته برای این مورد آخر باید از طرح ترافیک از این منطقه شلوغ مطلع باشید که همه این موارد را در ادامه به اطلاع شما می‌رسانیم.

تردد خودرو در خیابان ولی عصر

تمامی ساکنین تهران از تمامی محدودیت‌های طرح ترافیکی در سطح شهر آگاهی کامل دارند. اگر شما نیز قصد سفر به تهران را دارید حتما پیش از سفر با خودرو شخصی خود از طرح‌های طرح ترافیک مطلع گردید. طرح‌های ترافیک در تهران دو نوع هستند؛ یکی از این طرح‌ها دائمی و دیگری نیز مربوط به "طرح ترافیک آلودگی هوا" می‌شود. خیابان ولیعصر و محدوده اطراف آن تا حد زیادی در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته‌اند. این نقطه از تهران به علت شلوغی بالا در محدوده طرح ترافیک دائمی است. در زمان تردد با خودروی شخصی خود در این خیابان باید به طرح ترافیک توجه نمایید.

  • میدان راه آهن تا ورودی خیابان مطهری دارای طرح ترافیک دائم هستند.

  • خیابان مطهری تا بزرگراه همت نیز در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد قرار دارند.

خیابان راه آهن تا مطهری جزء منطقه 6 و 11 تهران به‌حساب می‌آیند.

خودرو در خیابان ولیعصر

نقشه محدوده طرح ترافیک در ولیعصر

  • از شمال به خیابان فاطمی، خیابان مطهری تا خیابان شریعتی
  • از غرب به خیابان کارگر
  • از شرق به خیابان هفده شهریور 
  • از جنوب به خیابان شوش منتهی

محدوده طرح ترافیک در خیابان ولیعصر

خطوط مترو خیابان ولی عصر

خط مترو رسمی میدان ولی عصر تهران که با نام "ایستگاه مترو میدان حضرت ولیعصر (عج)" شناخته می‌شود در تقاطع خطوط 3 و 6 مترو بزرگ تهران قرار دارد. همچنین ورودی 4 مترو میدان حضرت ولیعصر (عج) در خیابان اصلی ولیعصر قرار گرفته‌ است. این ایستگاه مترو به بیمارستان‌های پارس، مهر، پانزده خرداد، ساسان و فیروزگر نزدیک است.

شهر تهران - هر آنچه که باید در مورد شهر تهران بدانید!

خط BRT خیابان ولی عصر

خط 1 BRT تهران بزرگ‌ترین و پرترددترین خطوط BRT تهران است. این خط از خیابان‌های مهم و بزرگ تهران از جمله خیابان ولیعصر عبور می‌کند. خطوطی که این خط BRT آن‌ها را پوشش می‌دهد شامل موارد زیر می‌شوند.

خط BRT خیابان ولیعصر

گذرگاه ها و میدان های اصلی در مسیر خیابان ولی عصر

خیابان ولیعصر در مسیر منطقه‌های 1، 3، 6 و 11 قرار دارد. همچنین این خیابان از میدان‌های تجریش، راه آهن در منطقه جنوب و شمال تهران، میدان‌های ونک، ولی عصر و منیریه نیز گذر می‌کند. بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی بسیاری نیز از خیابان ولیعصر گذر می‌کنند یا به آن مرتبط می‌شوند. این خیابان شاه‌راه حیاطی در پایتخت کشور به‌شمار می‌رود. جدول زیر از مهم‌ترین خیابان‌ها و میادین منتهی به این خیابان تهران را نشان می‌دهد.

خیابان شهرداریخیابان اسفندیارخیابان زرتشتمیدان منیریه
خیابان فناخسروبلوار میردامادبلوار کشاورزیخیابان معیری
میدان تجریشبزرگراه حقانیبلوار کریم خانخیابان ابوسعید
خیابان فلاحی یا زعفرانیهخیابان ونکخیابان طالقانیخیابان قزوین
خیابان پسیانخیابان ملاصدراخیابان انقلابخیابان مولوی
خیابان فرشتهخیابان برزیلخیابان لبافی نژادخیابان مختاری
بزرگراه چمرانخیابان بهشتیخیابان جمهوریخیابان کارگر
بزرگراه مدرسخیابان مطهریخیابان نوفل لوشاتوخیابان شوش
خیابان جام جمخیابان اسد آبادیخیابان پاستورمیدان راه آهن
بزرگراه هاشمی رفسنجانیخیابان فاطمیخیابان سپهایستگاه راه آهن

راه آهن تهران بررسی یک ایستگاه راه آهن قدیمی

چند مسیر خوب برای پیاده روی در خیابان ولیعصر

برای پیاده‌روی در خیابان ولیعصر تهران می‌توانید ابتدا از چهارراه ول یعصر به پارک دانشجو رفته و پیاده‌روی خود را آغاز نمایید. از این مکان آرام آرام از کنار جوی آب این خیابان به سمت شمال این منطقه بروید. اگر مسیر را ادامه دهید به بلوار کشاورز خواهید رسید. بلوار کشاورز جزء بلوارهای مهم تهران است. در این بلوار می‌توانید برای استراحت به یکی از کافه‌ها مراجعه کنید و قهوه و کیک شکلات خوشمزه‌ای را میل نمایید.

یکی دیگر از زیباترین و دلچسب‌ترین گزینه‌های دیگر برای پیاده‌روی در خیابان ولی عصر، مسیر محله زعفرانیه است. در منطقه زعفرانیه درختان سرو و بلند باعث زیبایی بیش از حد خیابان شده‌اند. این مسیر در پاییز و در هنگام بارش نم نم باران بسیار دلپذیر خواهد بود.

اما بهترین و محبوب‌ترین مسیر پیاده‌روی در خیابان ولی عصر، از چهارراه ولیعصر شروع و به میدان تجریش ختم می‌شود. اگر در طول مسیر خسته نشده‌اید راه خود را به سمت دربند ادامه دهید. درختان چنار بلند و زیبایی که در طول مسیر به چشم می‌خورند خستگی را از یاد شما خواهند برد. گشت‌وگذار و خرید از بازار تجریش نیز می‌تواند برای شما هیجان‌انگیز باشد.

پیاده روی در خیابان ولیعصر

 

مهم ترین مراکز اطراف خیابان ولیعصر

در این بخش به به معرفی مهم‌ترین مراکز اداری، درمانی، تجاریف تفریحی مثل رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها و تمام جاهای دیدنی اطراف خیابان ولی عصر تهران می‌پردازیم. همراه ما باشید.

مهم‌ترین مراکز درمانی

برخی از مهم‌ترین مراکز درمانی و بیمارستان‌های واقع در خیابان ولیعصر تهران عبارتند از:

  • بیمارستان امام خمینی واقع در میدان ولیعصر
  • بیمارستان فیروزگر واقع در خیابان ولیعصر
  • بیمارستان شهید حیدی مستقر در خیابان ولیعصر
  • بیمارستان صدر یا به آفرین واقع در میدان ولیعصر
  • بیمارستان دی مستقر در خیابان ولیعصر
  • بیمارستان محب یاس واقع در میدان ولیعصر
  • بیمارستان پارسا واقع در خیابان ولیعصر
  • بیمارستان ساسان در بلوار کشاورز

مهم‌ترین مراکز اداری

مهم‌ترین مراکز اداری که در این خیابان مستقر هستند عبارتند از:

  • ساختمان پزشکان 41؛ واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان پرویز گلابی
  • مرکز اداری ایرانیان؛ واقع در میدان ولیعصر، خیابان شقایق
  • ساختمان اداری کیمیا؛ واقع در خیابان مفتح، خیابان کریم خان زند
  • ساختمان اداری 637؛ واقع در خیابان ولیعصر
  • ساختمان اداری کاخ؛ واقع در بلوار کشاورز
  • مجتمع اداری-تجاری نور؛ واقع در میدان ولیعصر، چهارراه ولیعصر

مراکز اداری و درمانی در خیابان ولیعصر

ایران مال - ایران مال در واقع یکی از عظیم ترین پروژه های تجاری دنیا می باشد.

سینماهای خیابان ولی عصر

در خیابان ولیعصر تهران سینماهای بسیار خوبی واقع شده‌اند که به شرح زیر هستند.

سینما آژمانسینما تهران
سینما قدسکافه پدرخوانده
سینما آفریقاپلاتو لورکا
سینما استقلالسینما فلسطین
مجتمع تئاتر آرخهکارگاه آزاد فیلم سازی، سبز فیلم
مجتمع تئاتر سه نقطهسینما تئاتر قیام
پلاتو ایماژسینما گلریز
سینما آتلانتیکتماشاخانه پالیز

لیست سینماهای تهران -  لیستی کامل از سینماهای تهران + آدرس، ظرفیت و شماره تلفن!

سینماهای خیابان ولیعصر

کافه های خیابان ولیعصر

در این خیابان به قدری کافه و رستوران متعدد وجود دارد که، نمی‌توان انتخاب را به یک قسمت خاص محدود کرد. آماده باشید تا شما را با برخی از کافه های معروف ولی عصر آشنا کنیم.

کافه های پرطرفدار ولیعصر

کافه لمیز، طعم واقعی قهوه را بچشید

کافه لمیز، نامی آشنا برای طرفداران قهوه است. در این کافه قهوه‌های ناب و خوش طعمی را میتوان امتحان کرد. این کافه دارای چندین شعبه در تهران بوده و با دکوری دوست‎داشتنی از جمله کافه های معروف تهران است.

آدرس کافه لمیز: تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از چهارراه ولیعصر، سمت راست، پلاک ۱۴۳۵ (البته کافه لمیز شعب متعددی در سطح تهران دارد)

کافه گرامافون، کافه ای با طعم آرامش

کافه گرامافون ولی عصر از جذاب‌ترین کافه و رستوران های پایتخت محسوب می شود. این کافه به بخاطر طراحی دکور و فضای کوچک اما دنج و صمیمی جایی مناسب برای رسیدن به آرامش بعد از یک روز پر مشغله است. خلاقیت کافه گرامافون را می‌توانید در منوهای آن ببینید که روی یک صفحه گرامافون نوشته شده است.

آدرس کافه گرامافون: تهران، خیابان ولی عصر، پایین‌تر از چهارراه ولیعصر، روبروی تئاتر شهر، پلاک ۱۴۳۶

کافه های خیابان ولیعصر

کافه های تهران - کافه از بهترین محیط ها برای صرف زمان، برگزاری جشن های تولد، قرارهای کاری، دوستانه است.

کافه ویونا، مناسب برای یک قرار دوستانه

کافه ویونا یکی از پرطرفدارترین کافه‌های پایتخت است که با وجود فضای دلنشین و زیبایش محل مناسبی برای یک دورهمی دوستانه می باشد. در این کافه شما خوش مزه‌ترین نوشیدنی ها و غذاها را می‌توانید تست کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

آدرس کافه ویونا: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از زعفرانیه، باغ فردوس، موزه سینمای ایران

از دیگر کافه های معروف در خیابان ولیعصر تهران می‌توان به کافه قنادی بامداد، تئاتر، مورف، الف، بروژ، تمدن،  چیلان، بالون، رادیو هفتی ها، گودو، آندو اشاره کرد.

پل طبیعت تهران - این پل به عنوان بزرگترین و زیباترین پل غیر خودرویی ایران شهرت دارد !

رستوران های خيابان ولی عصر

در سراسر خیابان ولیعصر رستوران های متعددی به چشم می خورد. رستوران های لوکس و گران قیمت تا رستوران هایی با قدمت بالا و قیمت هایی مقرون به صرفه وجود دارد. در این خیابان می توانید مناسب با هر سلیقه و سن و سالی، رستوران مورد علاقه تان را پیدا کنید.

رستوران های خيابان وليعصر

رستوران حاج محسن

یکی از قدیمی ترین و سرشناس ترین رستوران های ولیعصر، رستوران حاج محسن است. در این رستوران می‌توانید طعم واقعی انواع غذاهای اصیل و خوش طعم ایرانی را امتحان کنید. با توجه به  نظرات مشتریان، قیمت غذاها در رستوران حاج محسن نسبتا بالا است.

آدرس رستوران حاج محسن: خیابان ولی عصر، چهارراه ولیعصر، ساختمان علوی، پلاک ۱۴۸۰

رستوران ایران ایتالیا

رستوران ایران ایتالیا به یک پاتوق همیشگی برای علاقمندان به پیتزا تبدیل شده. شما می توانید انواع پیتزا و غذاهای فست فودی را در این رستوران امتحان کنید. شهرت رستوران ایران ایتالیا بخاطر برگرها و ساندویچ های با کیفیت و بسیار خوش طعم آن است.

آدرس رستوران ایران ایتالیا: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه ولی عصر، رستوران ایران ایتالیا

رستوران های خیابان ولیعصر

رستوران بوفالو

رستوران بوفالو از قدیمی ترین و بهترین  فست فودهای خیابان ولیعصر است، که سالیان زیادی از فعالیت آن می‌گذرد. این رستوران  بین دانشجویان محبوبیت زیادی دارد و اکثرا بعد از گشت و گذار حوالی پارک دانشجو، به بوفالو سر می زنند و خستگی کل روز را یک جا به در می کنند.

آدرس رستوران بوفالو: خیابان ولی عصر، پایین‌تر از چهارراه ولیعصر، رستوران بوفالو

از معروف ترین رستوران های خیابان ولیعصر می توان رستوران های: شیلا، کبابخانه گلپایگانی آخاله، دارچین، کباب سرای منصور، نایب و... اشاره کرد.

هتل های خیابان ولیعصر

هتل های خیابان ولیعصر جزو بهترین هتل ها در تهران هستند. نام اکثر این هتل ها برای شما آشنا است. این هتل ها برای تفریح، سفرهای کاری و قرار ملاقات های کاری، مکان مناسبی هستند.  بهترین هتل‌های تهران در منطقه خیابان ولیعصر قرار دارند. از جمله این هتل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل استقلالهتل هماهتل رامتینهتل رامتینهتل سایناهتل نیلوهتل جهان
هتل پرشیا 2هتل آرادهتل آپارتمان جمهتل دیاموندهتل ایرانهتل سیمرغهتل آرامیس

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

هتل های خیابان ولیعصر

هتل پرشیا 2

هتل پرشیا۲ یک هتل ۳ ستاره‌، که در قسمت پایینی خیابان ولیعصر واقع در میدان راه‌آهن ساخته شده. این هتل ۵ طبقه با امکانات رفاهی‌ مانند اینترنت، تاکسی سرویس و روم سرویس، اتاق های دنج و شیک،  پذیرای مسافرین است. از نظر قیمت نیز نسبت به هتل های دیگر مقرون به صرفه تر است.

آدرس هتل پرشیا 2: تهران، میدان راه‌آهن، خیابان ولی عصر، نرسیده به چهارراه مختاری

هتل جهان

هتل ۳ ستاره جهان یکی از هتل‌های معروف و با سابقه در تهران بوده که اخیرا بازسازی شده. این هتل ۶ طبقه، شامل دو رستوران و یک کافی‌شاپ است. در این هتل غذای ایرانی، هندی و دریایی سرو می شود و در طبقه اول می توانید انواع غذاهای هندی و دریایی را امتحان کنید. از ویژگی های این هتل می توان به اتاق های تمیز و با امکانات مناسب اشاره کرد. همچنین رفتار پرسنل این هتل بسیار مودبانه و حرفه ای است.

آدرس هتل جهان: آدرس: تهران، تقاطع خیابان ولیعصر و طالقانی، خیابان رحیم‌زاده، پلاک ۱۷

هتل های خیابان ولیعصر

هتل سیمرغ

هتل ۴ ستاره سیمرغ که قبلا با نام هتل میامی میشناختند، از جمله هتل های خوب در خیابان ولی عصر است. این هتل امکانات رفاهی بسیار خوبی مانند: پارکینگ، آرایشگاه، آتلیه عکاسی، سالن بدنسازی،‌ استخر و سونا و جکوزی را برای مهمانان خود در نظر گرفته است.  نزدیک بودن هتل سیمرغ به پارک ساعی مزیت بسیار خوبی برای مسافرین است و همچنین برای این هتل نیز امتیاز خوبی محسوبی می شود.

البته هتل های خیابان ولیعصر بسیار زیاد بوده، که از جمله آنها می توان به هتل آرامیس، اسپیناس، حجاب، انقلاب، جهان،  البرز، هتل لاله و… اشاره کرد.

مراکز خرید خیابان ولیعصر تهران

بسیاری از مراکز خرید بزرگ و معروف در این خیابان هستند. خیابان ولیعصر بورس خرید وسایلی از جمله، وسایل ورزشی، وسایل خانه، پوشاک و.. است. افراد زیادی از نقاط مختلف تهران و همچنین شهرهای دیگر برای خرید عروسی و جهیزیه به ولی عصر می آیند.

مراکز خرید خیابان ولیعصر تهران

مراکز خرید تهران - معرفی 27 تا از بهترین مراکز خرید در پایتخت + آدرس 

مرکز خرید گاندی

مرکز خرید گاندی، یکی از قدیمی ترین مراکز خرید تهران است. این پاساژ به خاطر وجود کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های متنوع،  فضای سبز بسیار زیبا در طبقه همکف معروف است . در مجتمع گاندی می توانید انواع پوشاک مردانه و زنانه، لوازم زینتی و کادویی را با قیمت نسبتا خوبی خریداری کنید.

آدرس مرکز خرید گاندی: خیابان ولیعصر، خیابان گاندی، پایینتر از پل همت، مرکز خرید گاندی

سام سنتر

سام سنتر به عنوان یکی از لوکس‌ ترین مراکز خرید تهران شناخته می شود. آن قدر لوکس که عده ای لقب جزیره لاکچری به آن داده اند. برخی می گویند این مجتمع، جزیره ای جدا از ایران است. اگر تصمیم گرفتید برای خرید به سام سنتر بروید باید جیبتان را پر پول کنید. شما می توانید انواع لباس، کیف، کفش، اکسسوری، طلا و جواهر و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و… را از برندهای معروف دنیا  با بهترین کیفیت  پیدا کنید. همچنین این مجتمع تجاری لوکس، چهار رستوران بسیار مجلل در طبقه آخر خود دارد.

آدرس سام سنتر تهران: خیابان الهیه، خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر

مراکز خرید خیابان ولیعصر

پالادیوم

قطعا نام مجتمع تجاری پالادیوم به گوشتان خورده است. این مجموعه علاوه برای خرید، مکان مناسبی برای تفریح بعد از ظهر شما می باشد. فروشگاه بزرگ پالادیوم بسیار لوکس و شیک بوده و اکثر بوتیک ها دارای اجناس برند و معروف هستند. علاوه بر اجناس بسیار زیبا و با کیفیت این مجتمع، طراحی و ظاهر این پاساژ نیز بسیار منحصر به فرد است. از ویژگی های پاساژ پالادیوم می توان به سالن های زیبایی، استخر، سالن ورزشی، استخر، سونا، شهربازی، داروخانه، خشکشویی، کارواش، آژانس هواپیمایی، انواع رستوران و کافه، سوپرمارکت و… اشاره کرد.

آدرس مجتمع پالادیوم: خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم

مراکز خرید بسیار زیادی در طول خیابان ولیعصر برای سلایق مختلف با قیمت های متفاوت وجود دارد. از مهم ترین مراکز خرید مهم این خیابان می توان به؛ مرکز خرید ونک، نگین، بهرام، دی، پردیس و… اشاره  کرد.

مرکر خرید پالادیوم تهران - یکی از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید موجود در پایتخت ایران، مرکز خرید پالادیوم تهران می باشد.

جاهای دیدنی خیابان ولیعصر

در اطراف خیابان ولیعصر تهران به علت با اهمیت بودن در گذشته، مکان‌های تفریحی بسیاری قرار گرفته‌اند. در این خیابان عمارت‌ها و مراکز تفریحی و تجاری بسیاری واقع شده‌اند. از جمله این اماکن تفریحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جاهای دیدنی و جاذبه های خیابان ولیعصر

باغ فردوس و موزه سینما تهران

یکی از بی‌نظیرترین مکان‌های دیدنی در خیابان ولیعصر، باغ فردوس و موزه سینما نام دارد. این مکان به میدان تجریش بسیار نزدیک است. عمارت موجود در باغ فردوس در زمان قارجاریه بنا گردید. در زمان‌های دور این باغ برای برگزاری جشن‌های ملی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در سال 1381، در این باغ یک موزه سینمای ملی نیز تاسیس شد.

کاخ مرمر تهران

یکی از ساختمان‌های قدیمی که در خیابان ولیعص تهران ر می‌توان یافت کاخ مرمر نام دارد. این کاخ در تقاطع خیابان ولی عصر و امام خمینی واقع شده است. کاخ مرمر در زمان پهلوی ساخته شده و در خرداد سال 1357 نیز به ثبت ملی رسیده است. کاخ مرمر بعد از انقلاب بسته شد؛ اما در سال 1398 مجددا بازگشایی شده و به‌صورت موزه آغاز به‌کار کرد.

میدان ولی عصر تهران

یکی از میادین مهم تهران، میدان ولیعصر نام دارد. 3 خیابان مهم و معروف تهران در این میدان به یکدیگر خواهند رسید. خیابان ولی عصر نیز در شمال و جنوب این میدان واقع شده است. در قسمت شرق میدان، بلوار کریم‌ خان و در قسمت غرب نیز بلوار کشاورز قرار گرفته‌اند. میدان ولیعصر مکان قرارگیری بسیاری از مراکز تجاری و بازرگانی به‌شمار می‌رود. پاساژها و مراکز خرید و تجاری بسیار مهمی در حاشیه این میدان واقع شده‌اند. همچنین فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلفی نیز برای تهیه اجناس و پوشاک به‌صورت عمده قرار دارند.

در جنوب شرق میدان نیز یک پاساژ بزرگ و چند فروشگاه رایانه و تلفن همراه به چشم می‌خورند. همچنین در اطراف میدان 3 سینما قدس، استقلال و آفریقا در حال فعالیت هستند. از دیگر جاذبه‌های خوب این میدان می‌توان به فست فودی‌ها و ساندویچی‌های واقع در این مکان اشاره کرد. معمولا این غذاخوری‌ها پاتوق ثابت دانشجویان و جوانان هستند. مشتریان مراکز و پاساژهای خرید بعد از گشت‌وگذار و خرید، برای صرف ناهار یا شام خوشمزه به این اغذیه‌ فروشی‌ها مراجعه می‌کنند. یکی از ویژگی‌های خوب میدان ولیعصر، نزدیک بودن آن به مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها است.

در دور میدان ولیعصر ایستگاه‌های مختلف تاکسی و اتوبوس قرار دارند تا مردم را به دیگر نقاط تهران برسانند. همچنین وجود ایستگاه مترو در این میدان، تردد عموم را راحت‌تر کرده است. منطقه خیابان و میدان ولیعصر در منطقه طرح ترافیک قرار داشته و تردد با خودرو شخصی در صورت نداشتن مجوز ممنوع خواهد بود.

میدان ولیعصر تهران

پارک های معروف خیابان ولیعصر

در مسیر عبور از خیابان زیبای ولی عصر تهران، پارک های متعددی وجود دارد. گردش و دیدن از پارک های تهران، به بخشی از فرهنگ گردشگری شهری تبدیل شده. سر تا سر خیابان ولیعصر پارک های متعددی با قدمت بالا وجود دارد که هر کدام بیانگر یک برهه خاصی از تاریخ است. 

پارک های معروف خیابان ولیعصر

پارک ملت

پارک ملت را به عنوان یکی از دیدنی ترین پارک های پایتخت می شناسند. طراحی این پارک به صورت نامنظم و به سبک  انگلیسی می باشد. بوستان ملت متشکل از قسمت های مختلفی همچون دریاچه مصنوعی، باغ وحش، پردیس گالری ملت و… می باشد و زیبایی این پارک به دلیل وجود درختان سر به فلک کشیده و گونه گیاهی بسیار زیاد چندین برابر شده است .

آدرس پارک ملت: خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه نیایش، پارک ملت

پارک ملت _ آشنایی با پارک ملت تهران(معرفی+آدرس)

پارک دانشجو

از معروف‌ترین اماکن گردشگری تهران، پارک دانشجو و تئاتر شهر هستند. این دو مکان برای هر گردشگری جذاب و شگفت‌انگیز خواهند بود. تئاتر شهر در قلب پارک دانشجو ساخته شد. این دو مکان گردشگری در جنوب شرق چهارراه ولیعصر قرار دارند. معماری تئاتر شهر یک معماری سنتی و اصیل ایرانی است. پارک دانشجو نیز از سرسبزی و زیبایی منحصربه‌فردی برخودار بوده که برای گشت‌وگذار بسیار مناسب است.پارک دانشجو نامی آشنا برای هنرمندان و هنردوستان است. یک پارک قدیمی و خاطره انگیز که به دلیل وجود تئاتر شهر و کتابخانه تخصصی، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و به یک پاتوق همیشگی برای اهالی هنر و اهل مطالعه می باشد. هر روزه افراد زیادی از جمله دانشجویان و هنرمندان در این پارک کنار یکدیگر جمع می شوند.

آدرس پارک دانشجو: خیابان ولی عصر، ضلع جنوب شرقی چهارراه ولیعصر، پارک دانشجو

پارک های خیابان ولیعصر

پارک ساعی

پارک ساعی جزو پارک های نوستالژیک تهران محسوب می شود و نام خود را از سازنده آن«مهندس ساعی» برگزیدند . برکه زیبایی که در پارک وجود دارد و پرندگانی که در آن زندگی می کنند منظره زیبا و دلنشینی به وجود آورده اند. پیست اسکیت، زمین بازی، کتابخانه، سینما و … از جمله امکانات رفاهی این پارک است.

آدرس پارک ساعی: خیابان ولیعصر، پایین تر از توانیر، پارک ساعی

عکس های خیابان ولی عصر

در ادامه عکس های خیابان ولیعصر را آورده ایم تا با این خیابان بیشتر آشنا بشوید.

تصاویر خیابان ولیعصر

فصل پاییز، فصل شکوه خیابان ولیعصر است. چنارهای بلند و زیبای این خیابان در پاییز تماشایی خواهند شد. پیاده‌روی در این فصل، در میان چنارهای سربه‌فلک کشیده حس‌و‌حال خاصی را به روح و جسم شما تزریق خواهد کرد. پارک‌های اطراف این خیابان در فصل پاییز از حال‌و‌هوای خاصی برخوردار هستند. تمامی زیبایی‌های خیابان ولی عصر تهران در پاییز، به‌واسطه عکاسان معروف و ماهر به ثبت رسیده‌اند.

تصاویر بلندترین خیابان خاورمیانه

 

خیابان ولیعصر تهران دارای تعداد زیادی مراکز خرید، تفریحی و کافه و رستوران است. اگر هوس پیاده‌روی به سرتان زد، بعد از طی یک مسیر طولانی می‌توانید در یک کافه دنج، خودتان را به یک قهوه دعوت کرده و یا از مغازه‌ ها و پاساژهای لوکس و شیک این خیابان دیدن کنید. همچنین با رفتن به یک رستوران، لذت گشت و گذار در خیابان ولی عصر را تکمیل می کنید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. سحر سحر 1402/03/13
    1 نفر پسندیدند
    خیابون ولیعصر واقعا برام نوستالژیکه. اون درختای بلندش.مخصوصا خاطره قدم زدن و رد شدن از جلو کافه ها

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر