دیدنی های آلمان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/27
بازدید: 2090
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آلمان کشوری مدرن در اروپا بوده که دارای تاریخچه‌ای بسیار پر اهمیت است. این کشور جزو کشورهایی بوده که از نظر تکنولوژی پیشرفت کرده و در عین حال می‌توان فرهنگی بسیار غنی را ببینید. ما در این مطلب قصد داریم تا کشور آلمان و مراکز گردشگری و تاریخی این کشور بزرگ را به شما معرفی کنیم.

کشور آلمان

جاهای دیدنی آلمان

کشور آلمان که در قلب اروپا جا خوش کرده، دارای فرهنگ و تاریخی بسیار غنی است. این کشور جاذبه‌های گردشگری و ارزشمندی دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. برخلاف تصور هزینه سفر و گشت و گذار در این کشور بسیار اقتصادی و به ‌صرفه است.

شهر برلین پایتخت آلمان

همان طور که می‌دانید پایتخت کشور آلمان شهر برلین است. این شهر پر جنب و جوش یکی از شهرهای بسیار مهم و گردشگری در کشور آلمان به حساب می‌آید. این شهر بسیار زیبا و مدرن و در عین حال تاریخی، دارای تعداد زیادی موزه با معماری‌های مدرن و امروزی است. همچنین می‌توانید در شهر برلین بناهای یادبود بسیار جذاب و بقایای دیوار قدیمی برلین را مشاهده کنید. اگر شما به دنبال تفریحات شبانه در قلب اروپا هستید، برلین می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. همچنین اگر می‌خواهید بیشتر از جاذبه های گردشگری شهر برلین لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم مقاله جاهای دیدنی برلین را نیز مطالعه نمایید.

برلین پایتخت آلمان

مونیخ، شهری مملو از آرامش

اگر به دنبال یک شهر با آرامشی بسیار خاص هستید، شهر مونیخ گزینه‌ای مناسب برای شما است. چرا که شما هیچ ترافیکی در آن نمیبینید. شما می‌توانید در سفر به مونیخ، ساختمان‌هایی به سبک باروک، کلیساهای باشکوه، سالن‌های نوشیدنی فروشی و پارک‌های بسیار زیبا را مشاهده کنید. این شهر جزو یکی از شهرهای اصلی کشور آلمان بوده که از نظر فرهنگ و مراکز گردشگری با شهر برلین به رقابت می‌پردازد.

اختلاف ساعت ایران و آلمان - ساعت دقیق ایران و آلمان به همراه اختلاف آن‌ها

ناحیه آلپ باواریایی

یکی از نواحی بسیار زیبا در کشور آلمان ناحیه باواریی است. در این منطقه قلعه‌های بسیار بلند و زیبا مانند نئوشوانشتاین (NeuschWanstein)، هوهنشوانگاوو  (Hohenschwangau)و لیندرهوف (linderhof) قرار دارد. اگر به دنبال طبیعتی بسیار بکر و زیبا در کشور آلمان هستید، منطقه کوهستانی آلپ باواریایی گزینه‌ای عالی برای شما است. از دیگر ویژگی‌های این منطقه می‌توان به وجود بلندترین قله کشور آلمان در آن اشاره کرد. نام این قله، قله زوگزپیتز است که در کشور آلمان قرار دارد. شما می‌توانید به رستوران‌های مهمان‌نواز در این ناحیه نیز سر زده و از طبیعت آن‌ها بهره‌مند شوید.

آلپ باواریایی

سالزبورگ و برکتزگادن 

اگر شما عاشق موسیقی موتزارت هستید، بی‌شک سالزبورگ و برکتزگادن منطقه‌ای جذاب برای شما است. در این منطقه با قلعه‌های بسیار عالی و دیدنی، کنسرت‌ها و کلیساهای باروک قرار دارد. اگر به دنبال یک شهر قدیمی در آلمان هستید که در کنار بافت قدیمی دارای خیابان‌های شلوغ باشد، سالزبورگ و برکتزگادن گزینه‌ی خوبی برای شما است.

هانوفر آلمان _شهر هانوفر بزرگترین و ثروتمندترین شهر آلمان و مرکز ایالت ساکسونی سفلی است.

روتنبرگ و جاده رمانتیک

روتنبرگ، یکی از شهرهای بسیار قدیمی که قدمت آن به قرون وسطا برمی‌گردد. این منطقه توسط کشور آلمان به خوبی مورد حفاظت قرار گرفته است. در این شهر خانه‌های بسیار قدیمی همراه با دیوارهای مربوط به قرون وسطایی قرار دارد. شما می‌توانید در این منطقه از نزدیک دیوارهای مربوط به قرون وسطا را دیدن کنید. در این شهر جاده‌ای به نام رمانتیک یا Romantic Road وجود دارد که از میان مناظر بسیار زیبا و شگفت‌انگیز رد می‌شود. 

روتنبرگ

رود مرموز موسل

رود موسل یکی دیگر از پدیده‌های بسیار زیبا و مرموز در کشور آلمان بوده که از چند شهر مختلف از جمله کوخم و بیلستین می‌گذرد. این رود مرموز و بسیار آرام همچنین از قلعه‌ محبوب مردم اروپا یعنی بورگ التز نیز عبور می‌کند. اگر شما به دنبال منطقه‌ای جنگلی همراه با رودی بسیار آرام هستید، حتما به این منطقه بسیار دیدنی و جذاب سری بزنید.

نورنبرگ

شهر نورنبرگ یکی دیگر از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی در ایالت باواریا است. نورنبرگ به دلیل داشتن تاریخ و فرهنگی بسیار غنی، یکی از شهرهای بسیار معروف در بین گردشگران قرار دارد. این شهر در دل خود بناهای تاریخی و مهمی از جمله موزه تاریخی آلمانی و بازار معروف کریسمس را جای داده است. اگر می‌خواهید از نزدیک شهری از ماسه سنگ و همچنین بقایای نازی‌ها در جنگ جهانی دوم را مشاهده کنید، به سراغ شهر نورنبرگ بروید.

پرچم کشور آلمان _  رمزگشایی و تاریخچه آن از زمان نازی ها تا امروز

جنگل بادن – بادن

شهر بادن یکی دیگر از شهرهای بسیار دیدنی در آلمان است. ساحل رودخانه کازینویی شهر بادن یکی از بهترین سواحل برای آبتنی را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در محیطی بسیار آرام و دیدنی به تفریح‌های خود بپردازید. همچنین، علاوه بر این ساحل، در خارج از این شهر جنگلی بسیار متراکم قرار دارد که معروف به جنگل سیاه است. این ساحل امروزه یکی از سواحل بسیار معروف در بین گردشگران و توریست‌ها به حساب می‌آید.

جنگل سیاه آلمان

وورزبورگ

وورزبورگ یک شهر بسیار زیبا در شمال غرب ایالت بایرن آلمان است که در فاصله ۲۸۰ کیلومتری شهر مونیخ قرار دارد. این شهر، قصر بسیار زیبای رزینر را در دل خود جای داده است. شما می‌توانید علاوه بر قصر فوق‌العاده رزینر باغ‌های بسیار سرسبز و کلیسای روکوکوی را ببینید. شهر وورزبورگ به دلیل داشتن ساختمان‌های بسیار بلند و آسمان‌خراش به بانکداری اروپا معروف است.

ترایر، باستانی ترین شهر آلمان

اگر به دنبال یکی از قدیمی‌ترین و کهن‌ترین شهرهای کشور آلمان هستید، بدون شک شهر ترایر جزو شهرهای باستانی این کشور محسوب می‌شود. شما می‌توانید انواع بناهای تاریخی رومی از جمله دروازه پورتا نیگرا یا Porta Nigra gate را در این شهر مشاهده کنید. از دیگر ویژگی‌های این شهر می‌توان به شلوغ بودن همیشگی پیاده‌روهای آن به دلیل وجود گردشگران اشاره کرد. 

لوترلند

یکی از شهرهای بسیار دوست داشتنی و البته خاص در کشور آلمان شهر لوترلند است. شهر لوترلند پناهگاه مارتین لوتر در زمانی که از دست آدم کش‌های پاپ فرار کرده بود. این شهر بسیار زیبا پذیرای دانشجویان دانشگاه ارفورت erfurt است. دانشگاهی که مارتین لوتر دوران جوانی خود را در آن گذراند. همچنین شما می‌توانید در این شهر قلعه ویتنبرگ را نیز مشاهده کنید.

لوترلند

هامبورگ

یکی دیگر از شهرهای بندری بسیار بزرگ و معروف در کشور آلمان هامبورگ است. اگر به دنبال شهری هستید تا وقایع جنگ جهانی دوم و وقایع مهاجرت را در آن ببینید، می‌توانید سفری به این شهر داشته باشید. این شهر بسیار زیبا در شب مانند شهر لاس وگاس آمریکا در دل و قلب اروپا می‌درخشد.

لایپزیگ، شهری که با موسیقی زنده است!

یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایالت فدرال ساکسونی، شهر لایپزیگ است. شما می‌توانید مکان‌های تاریخی مانند مرکز شهر قدیمی، یادبود ناپلئون، رایشگریخت، دادگاه عالی پیشین رایش را از نزدیک مشاهده کنید. این شهر بخاطر داشتن فضایی بسیار هنری و فرهنگی مشهور است که در آن بزرگان موسیقی چون باخ، واگنر و فلیکس مندلسون حضور داشته‌اند.

لایپزیگ

روگن، بزرگترین جزیره آلمان

بزرگ‌ترین جزیره کشور آلمان که در پهنه‌ی دریایی بالتیک قرار گرفته، روگن است. این جزیره از طریق راه پل به کشور آلمان متصل شده که می‌توانید از طریق آن به راحتی به کشور آلمان آن بروید. یکی از مهم‌ترین جزیره‌های روگن، پارک ملی جاسموند بوده که صخره‌ای بسیار بزرگ از گچ است. ارتفاع این صخره‌ها به ۱۶۱ متر می‌رسد. 

راین 

یکی از مهم‌ترین و بلند‌ترین رودهای موجود در قاره اروپا که در دل کشور آلمان بوده، رود راین است. رود راین در شهری به همین نام و در منطقه‌ای بسیار زیبا و خاص قرار دارد. این رود از شهر بینگن تا بن جریان دارد. رود راین از میان منطقه‌ای به اسم راین جرج جاری می‌شود. در این منطقه منظره‌ای فوق‌العاده بسیار زیبا با 40 قلعه مربوط به قرون وسطا جای داده است. 

کلن، معروفیتی که تمامی ندارد!

شهر کلن یکی از شهرهای اطراف در رود راین است. این شهر یکی از معروف‌ترین شهر‌ها در کشور آلمان بوده که معروفیت آن تمامی ندارد. یکی از جالب‌ترین و شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های تاریخی و گردشگری شهر کلن، کلیسای سوخته یا کلیسای جامع شهر کلن است. این شهر با مناظر دیدنی خود مانند ساختمان‌های بسیار دیدنی، تاریخی و گردشگری آماده بازدید شماست.
 

مسجد کلن

درسدن، جواهری از دوران جنگ جهانی دوم

شهر درسدن مرکز ایالت فدرال ساکسونی در آلمان است. شهر درسدن به جعبه‌ی جواهر معروف بوده چرا که شما می‌توانید انواع هنر و فرهنگ را به اشکال و گونه‌‌های مختلف در این شهر ببینید. شهر درسدن با توجه به بمباران سهمگین جنگ جهانی دوم، هنوز هم دارای ساختمان‌های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی برای بازدید است.

بندر لوبک

یکی دیگر از جاهای دیدنی کشور آلمان که بزرگ‌ترین بندر آلمان نیز محسوب می‌شود، بندر لوبک است. این بندر در شمالی‌ترین ایالت کشور آلمان یعنی Schleswig- Holstein قرار دارد. این شهر یکی از شهرهایی است که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. چرا که این شهر معدن بناهای قرون وسطایی است. 

هایدلبرگ

شهر هایدلبرگ یک شهر دانشگاهی در کشور آلمان بوده که گنجینه‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری در خود جای داده است. به عنوان مثال پل‌هایی مربوط به قرون وسطا و قلعه هایدلبرگ نمونه‌هایی از آثار باستانی‌ای بوده که در این شهر وجود دارد. همچنین شما می‌توانید در خیابان اصلی مرکز شهر یعنی Haupstraase به دنبال انواع کافه‌ها، رستوران، موزه، گالری، مراکز خرید و فروشگاه‌ها باشید. 

پنجمین شهر بزرگ در کشور آلمان هایدلبرگ است. این شهر بسیار بزرگ در جنوب غربی آلمان قرار گرفته و رود نکار از میان این شهر می‌گذرد. هایدلبرگ در قدیم از مراکز بسیار مهم دانش و هنر بوده است. دو دانشگاه بسیار بزرگ آلمان یعنی دانشگاه روپرشت-کارلز هایدلبرگ و اس آر اچ هایدلبرگ در این شهر قرار دارد. 

هایدلبرگ

نئوشوانشتاین

یکی از دیدنی‌ترین و عجیب‌ترین جاهای دیدنی در کشور آلمان نئوشوانشتاین است. قلعه نئوشوانشتاین یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری در کشور آلمان محسوب می‌شود که در کوه آلپ و در نزدیکی شهر فوسن قرار دارد. قدمت این سازه به اواخر سال ۱۸۰۰ برمی‌گردد.

اسن

اسن یکی از جاهای دیدنی بسیار خاص در نزدیکی رودخانه رور است. شهر اسن نهمین شهر معروف و بزرگ در کشور آلمان بوده که در ۱۱۶ متری از سطح دریا قرار دارد. این شهر برخلاف کشور آلمان دارای آب‌وهوای بسیار عالی و معتدل است. اگر به دنبال یکی از نقاط بسیار خاص و دیدنی در آلمان هستید، شهر اسن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای انتخاب شما باشد. 

اشتوتگارت

یکی دیگر از شهرهای بسیار بزرگ در کشور آلمان اشتوتگارت نام دارد. این شهر روی رودخانه نکار در ایالت بادن- وورتمبرگ قرار گرفته که مردم محلی به آن دیگ بخار اشتوتگارت می‌گویند. اگر به دنبال پارک‌های بسیار طبیعی در کشور آلمان هستید بدون شک شهر اشتوتگارت گزینه‌ای عالی برای شما است. 

اشتوتگارت

دوسلدورف

دوسلدورف یکی از زیباترین و مدرن‌ترین و در عین حال ثروتمندترین شهرها در بین شهرهای آلمان به حساب می‌آید. اگر به دنبال یکی از شهرهای بسیار شلوغ در دل آلمان هستید، شهر دوسلدورف گزینه‌ای مناسب است. چرا که این شهر جزو یکی از پر جنب و جوش‌ترین جاهای دیدنی کشور آلمان به حساب می‌آید. دوسلدورف دارای تفریح‌های شبانه برای شب زنده‌داران است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای آن‌ها باشد.

برمن

شهر برمن یکی از زیباترین و در عین حال مهم‌ترین مناطق در کشور آلمان بوده که دارای تاریخی بسیار غنی است. ظاهر شهر برمن به طرز خیلی خاص با مدرنیته و تکنولوژی همگام و ترکیب شده که می‌تواند باعث جذب گردشگران به خود شود. شما می‌توانید انواع بناهای تاریخی مربوط به قرون وسطا و رنسانس را در این شهر ببینید. 

برمن

فرانکفورت

فرانکفورت یکی از شهرهای بسیار قدیمی بوده که روی رودخانه اصلی یعنی River Main قرار گرفته است. شهر فرانکفورت در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین مراکز برای فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری به حساب می‌آید. در این شهر هر ساله رویدادهای فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت و مجتمع نمایشگاهی تجاری فرانکفورت برگزار می‌شود. همچنین این شهر به علم و تاریخ معروف بوده چرا که دارای موزه‌های بسیار قدیمی و البته هنری است.

مکان‌های دیدنی آلمان

در این قسمت نیز تعدادی از مکان های تاریخی و مهم این کشور را خدمتتان معرفی کرده‌ایم.

کلیسای جامع کلن

کلیسای جامع کلن از 1880 الی 1884 بلند ترین ساختمان دنیا به شمار می رفته است ، این کلیسا به قدری بلند است که ساختمان های نمادین جهان این شهر تبدیل شده است که اگر در قسمت های مختلف بایستید این کلیسا بلند و عظیم را خواهید دید.

کلیسای جامع کلن در کنار رود راین قرار و سبک معماری این کلیسا به گونه ایست که در نگاه اول هر بیننده ای را بهت زده می کند و یکی از شاهکار های سازه ای به حساب می آید.

جالب است که در جنگ جهانی دوم 70 بمب هوایی روی کلیسا فرود آمد و بر خلاف دیگر قسمت های شهر برای این بنا هیچ مشکلی به وجود نیامد.

کلیسای جامع کلن

کوه‌های آنا برگ و کریسمس زیبای آن

جشن کریسمس در کوه های آنابرگ یکی از کریسمس های پر جنب و جوش و خاطره انگیز می باشد که در این ایام کل این شهر چراغانی و مانند یک شهر کارتونی می شود.

بسیاری از گردشگران آرزو دارند در این ایام به این شهر بروند و کریسمس را در این شهر جشن بگیرند.

مرکز قرون وسطایی رگنز برگ

به طور کل در کشور آلمان 35 آثار که در یونسکو به ثبت رسیده است وجود دارد که مرکز قرون وسطایی رگنز برگ یکی از آن ها به حساب می آید.

پل سنگی که در نزدیکی کلیسا پلی می باشد یکی از دیدنی های آلمان به شمار می رود که در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است که قدمت آن 800 سال می باشد ، این پل نقش بسیار مهمی در تاریخ معماری پل های جهان دارد. پل کارل و پل لندن از همین پل الگو گرفته و ساخته شده بود.

 رگنز برگ

سخن پایانی
کشور آلمان به دلیل داشتن بناهای تاریخی، مراکز تفریحی و گردشگری یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های توریستی و گردشگری در قلب اروپا به حساب می‌آید. همان طور که در بالا دیدیم، این کشور دارای تعداد زیادی شهرهای زیبا فوق‌العاده خاص است. اگر شما به دنبال تماشای زیباترین شهرهای اروپا هستید، سفر به کشور آلمان می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد.
 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر