سخت ترین زبان دنیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 12147
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

زمانی که صحبت از سخت‌ترین زبان دنیا می‌شود، ذهن بسیاری از ما به سمت زبان ژاپنی و چینی می‌رود. اما تنها یک زبان سخت در دنیا وجود ندارد. زبان هر کشوری برگرفته از فرهنگ و تاریخچه آن منطقه است و یادگیری زبان جدید علاوه بر مزایا و امکانات جدیدی که به شما می‌دهد، کمک می‌کند تا با ناشناخته‌های جهان بیشتر آشنا بشوید.

 

سخت ترین زبان دنیا

 

زبان‌هایی در دنیا وجود دارد که یادگیری آن‌ها کار ساده‌ای نیست و انرژی و زمان بیشتری می‌طلبد. در ادامه قصد داریم راجب سخت ترین زبان‌های دنیا صحبت کنیم و فاکتورهایی که سبب شده نسبت به زبان‌های دیگر سخت‌تر باشد را بررسی کنیم.

 

سخت ترین زبان های دنیا

 

زبان چینی | Chinese

زبان چینی بیشترین تعداد صحبت کننده را در سطح جهان دارد و برای فارسی زبانان به عنوان سخت ‌ترین زبان برای یادگیری می‌باشد. این زبان را غیر عادی ترین زبان جهان می‌شناسند زیرا 30 زبان دیگر را در دل خود جای داده است.  تمامی این 30 زبان به دلیل شباهتی که در نوشتار و ادبیات دارند، بسیار به زبان چینی نزدیک هستند. 

اگر قصد سفر به کشورهای آسیایی را دارید، چینی به عنوان یکی از بهترین زبان‌ها برای یادگیری است.

 

زبان چینی

 

زبان هلندی | Dutch

زبان هلندی یا داچ که یکی از زبان‌های ژرمنی غربی است. در هلند، بلژیک و سورینام به این زبان صحبت می‌کنند. در حال حاضر این زبان دارای مقامی رسمی در آروبا، سینت مارتن و کوراسائو می‌باشد. زبان هلندی بسیار نزدیک به زبان آلمانی و انگلیسی بوده و در قسمت‌های از اروپا و ایالات متحده آمریکا به این زبان صحبت می‌کنند. تمامی این ویژگی‌ و شباهت ها باعث شده این زبان به عنوان یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا شناخته شود.

زبان هلندی

 

زبان اسلوونی | Slovenian

سومین زبانی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، زبان اسلوونی است که در بخشی از گروه‌ زبان‌های اسلاویک جنوبی است. 2.5 میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند و بیشتر آن‌ها ساکنین کشور اسلوونی هستند.

 

زبان اسلوونی

زبان اردو | Urdu

این زبان به «اردو استاندارد مدرن» شهرت دارد و با مسلمانان هندوستان رابطه نزدیکی دارد. اردو زبان رسمی کشور پاکستان است و به لحاظ ساختار و گرامر هندی می‌باشد. همچنین به عنوان یکی از 22 زبان برنامه ریزی شده در قانون اساسی هند، برای هندی زبانان قابل درک و فهم است.

آفریکانس یا آفریقایی | Afrikaans

زبان آفریکانس، یکی از زبان‌های ژرمنی غربی است و مردم آفریقا جنوبی، بومیان نامیبیا، زیمباوه و بوتساوانا به این زبان صحبت می‌شود. این زبان را دختر زبان هلندی می‌نامند و یکی از زیر مجموعه‌های زبان هلندی است.

 

زبان آفریقایی

 

زبان ولزی | Welsh

ولزی بخشی از زبان بریتونی از زیر شاخه‌های زبان سلتی بوده و در ولز به این زبان صحبت می‌کنند. این زبان را با نام‌های گوناگونی از قبیل کیمریک، کاملرین و کامبریک می‌نامند.

کره ای | Korean

زبان کره‌ای به عنوان زبان رسمی در کره جنوبی و کره شمالی شناخته شده و بالغ بر 80 میلیون نفر در سراسر جان به این زبان صحبت می‌کنند. دلیل سخت بودن این زبان، گرامر و ساختار آن است که صحبت کردن را برای مردم پیچیده کرده است. مردم ژاپن با یادگیری زبان کره‌ای مشکلی ندارند و نسبت به بقیه راحت تر یاد می‌گیرند.

 

زبان کره ای

 

دانمارکی | Danish

در دنیا بیش از 6 میلیون نفر به زبان دانمارکی صحبت می‌کنند؛ دانمارکی در واقع یک زبان ژرمنی شمالی است و امروزه آن را یک زبان اقلیت می‌شناسند. حدود 15 تا 20 درصد از مردم گرینلند به این زبان صحبت می‌کنند. زبان دانمارکی با زبان‌های نروژی و سوئدی قابل درک است. این زبان زیر مجموعه زبان نورس باستان محسوب می‌باشد.

باسک | Basque

شاید این نام کمتر به گوشتان خورده باشد. زبان باسک، در واقع زبان باستانی کشور باسک می‌باشد. این کشور تاریخی از شمال شرقی اسپانیا تا جنوب غربی فرانسه کشیده شده است. به طوری تقریبی 27% از کل جمعیت به این زبان صحبت می‌کنند.

عبری | Hebrew

 یکی دیگر از سخت‌ترین زبان های دنیا متعلق به خانواده آفروآسیایی است. زبان عبری جزو سخت‌ترین زبان‌های دنیا است. عبری یک زبان سامی غربی می‌باشد و در قرن 10 قبل از میلاد، عبریان باستان به این زبان صحبت می‌کردند.

سانسکریت | Sanskrit

یک گویش هندی-آریایی به نام سانسکریت، که برگرفته از زبان نیاهندوایرانی و نیا-هندواروپایی است. این زبان در میان 22 زبان برنامه ریزی شده هند جای گرفته است و می‌توان از آن به عنوان یکی سخت‌ترین زبان‎‌های دنیا نام برد. این زبان پایه‌ای برای زبان‌های دیگر از جمله بوسنیایی و صربستانی است.

 

زبان عبری و سانسکریت

 

 گلیه | Gaelic

یک زبان به نام گلیه-اسکاتلندی وجود دارد که به آن زبان گلیه می‌گویند و مردم بومی اسکاتلند به این زبان صحبت می‌کنند. گلیه همانند زبان‌های منکس ایرلندی مدرن از زبان ایرلندی میانه پدیدار شده و یکی از از شاخه‌های زبان گیلیک‌تبار (Goidelic) می‌باشد.

مجاری | Hungarian

مردم مجارستان به زبان مجاری صحبت می‌کنند و آن را به عنوان یکی از زبان‌های اتحادیه اروپا و زبان اصلی کشور مجارستان می‌شناسند. علاوه بر مردم مجارستان، در میان کشورهایی نظیر اوکراین، رومانی، صربستان و اسلواکی بسیار کاربرد دارد. این زبان متعلق به خانواده زبان اورالی است و کسانی که به این دو زبان صحبت می‌کنند تا حد زیادی متوجه صحبت‌های یکدیگر می‌شوند.

ویتنامی | Vietnamese

زبان رسمی کشور ویتنام، ویتنامی است و همچنین زبان دوم یا اول تعداد زیادی از اقلیت‌های قومی است. جالب است بدانید واژه‌های ویتنامی برگرفته از زبان چینی است. الفبایی که امروزه در زبان ویتنامی به چشم می‌خورد الفبایی لاتین است که با تشریح اضافی برای تن و حروف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

زبان ویتنامی

 

تایلندی | Thai

زبان تایلندی، زبان رسمی مردم تایلند بوده و اکثر مردم به زبان سیامی یا تایلندی مرکزی می‌شناسند. این زبان زیر مجموعه زبان تای-کادای است و نیمی از واژگان آن برگرفته از زبان‌هایی مانند سانسکریت، پالی، خمر می‌باشد. دلیل پیچیدگی این زبان به دلیل ملودیک و تحلیلی بودن آن است و همچنین الفبا و نشانه‌گذاری‌ها، این زبان را سخت و پیچیده کرده است. 

زبان ایسلندی | Icelandic

یکی دیگر از زبان‌های ژرمنی شمالی، ایسلندی است. این زبان تحت تاثیر زبان‌های دانمارکی و سوئدی قرار گرفته و از دلایل سخت بودن این زبان می‌توان به ساختار، دستور زبان و واژگان اشاره کرد.

 

زبان ایسلندی و زبان تایلندی

 

آلبانی | Albanian

زبان آلبانی یک زبان هندو-اروپایی است و مردم کشورهای بلغارستان، آلبانی، جمهوری کوزوو و جمهوری مقدونیه به این زبان صحبت می‌کند. این زبان قدمتی بالایی در حد چند قرن دارد و به عنوان اولین زبان، توسط مردم مونته نگرو، یونان و ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت.

آلبانی واژگان مشترکی با زبان‌هایی مانند یونانی و آلمانی دارد. اما به دلیل تفاوت واژگان این زبان، آن را بسیار منحصر به فرد و سخت کرده است.

ژاپنی | Japanese

قطعا همگان یکی از سخت‌ترین زبان‌های جهان را، زبان ژاپنی می‌دانند. در شرق آسیا زبان ملی مردم ژاپن بوده و بالغ بر 125 میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند. این زبان عضوی از خانواده زبان ژاپنیک است. زبان ژاپنی ارتباط نزدیکی با زبان چینی دارد و هر دوی آن‌ها در لیست سخت‌ترین زبان دنیا قرار گرفته‌اند.

 

زبان ژاپنی

 

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر