بهترین رستوران سوشی تهران کجاست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 11510
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر به فکر خوردن سوشی و یا غذاهای ژاپنی افتاده اید، پیشنهاد می کنیم که به رستوران کنزو رفته تا طعم حقیقی و خوب سوشی واقعی و غیر تقلبی را در این رستوران بچشید. 

بعضی از رستوران ها هنگام آماده کردن سوشی از ماهی های دیگری استفاده می کنند که به همین علت برای دستگاه گوارش مناسب نیست. هم چنین ممکن است دچار عوارضی مانند اسهال شوید. به همین علت حتما قبل از رفتن به رستوران برای سرو سوشی، از کیفیت ماهی مورد استفاده در آن اطمینان حاصل پیدا کنید. 

 

سوشی

 

سوشی چیست؟ 

سوشی غذایی اصلی است، که اولین بار در کشور ژاپن درست شده و پس از آن دستور تهیه اش به کشورهای دیگر رفت. این غذا در الفبای ژاپن به صورت すし、鮨、鮓、寿斗、寿し、寿司 نوشته می شود. در زبان چینی سوشی به معنای ماهی نمک سود شده یا ماهی ای که در نمک و برنج می باشد، معنا شده است.

در ابتدا سوشی، راهی برای نگهداری ماهی بود که در کشورهای آسیای شرق انجام می شد. سوشی در زمان ورود به چین جزئی از غذای اصلی کشور ژاپن قرار گرفت. در گذشته، سوشی را در نوع خاصی از حصیر پیچانده و با کاردی به ابعاد شمشیر سامورایی برش می دادند. از بین بردن بوی ماهی و محصولات دریایی در سوشی توانایی زیادی می خواهد. به همین دلیل آشپزها تا 10 سال برای این کار و تخصص در درست کردن سوشی زمان می گذاشتند.

 

نکات مهم سفر به ژاپن - نکات مهمی که در سفر به ژاپن باید رعایت کنید.

 

در این غذا، برنج پخته به همراه سرکه و برخی از خوراک های دریایی که اغلب خام می باشد، سبزیجات و تخم مرغ وجود دارد. سوشی به صورت سرد سرو می شود. 

پس از راه یافتن این غذا به کشورهای دیگر، واژه سوشی برای سوشی اردو به کار می رود. این غذا انواع بسیار زیادی دارد. سوشی اردو قطعه بیضی برنجی است، که یک برش نازک از ماهی روی آن قرار می گیرد. علاوه بر ماهی توفو (فراورده ی سویا)، جلبک خوراکی، خوراک دریایی و تخم‌ مرغ و مواد دیگر در ساخت و پرکردن سوشی به کار می رود. تمامی مواد دارای پروتئین فراوان می باشند. اغلب این غذا به همراه سس مخصوص سویا خورده می شود. 

 

سوشی

 

شاید بعضی از افراد به علت ضدعفونی نشدن مواد و هم چنین خام بودن آن ها، در خوردن این غذا تردید داشته باشند، اما اکثر بیماری های آن ها از جمله وجود انگل در ماهی در فرایند یخ زدن، که مرحله از آماده سازی این گونه ماهی ها است، از بین می رود. روند سنتی این عملیات در قدیم استفاده از واسابی (ترب کوهی ژاپنی) و ترشی گاری (ترشی زنجبیل) بوده است. اکنون نیز واسابی و ترشی زنجبیل به عنوان چاشنی غذا سرو می شوند. واسابی بسیار تند است و برای ضد عفونی کردن استفاده می شود. ترشی زنجبیل قرمز نیز اندکی تندی داشته اما طعم آن با واسابی متفاوت است. اگر باز هم کسانی در خوردن سوشی شک کنند پیشنهاد می شود از چای سبز برای جلوگیری از مسمومیت غذایی استفاده نمایند. 

 

معرفی کامل کشور ژاپن - شهرهای شلوغ، غذاهایی که واقعا لذیذ هستند و منظره های جذابی که از دیدن آن ها شگفت زده می شوید، این ها فقط بخشی از واقعیت های مربوط به ژاپن است.

 

معرفی رستوران های سوشی در تهران 

بسیاری از رستوران های سوشی در تهران، رستوران های ژاپنی نیز می باشند. 

بعضی از رستوران های سوشی در زیر معرفی شده است:

رستوران کاتسو

یکی بهترین مکان ها برای خوردن سوشی و غذاهای آسیایی این رستوران می باشد. رستوران کاتسو سوشی هایی پخته مطابق سلیقه ایرانی ارائه می دهد و به علت کیفیت بالا و مناسب آن قیمت های کمی از رستوران های دیگر بالاتر می باشد. آدرس: زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، مجتمع پالادیوم، فودکورت مجتمع پالادیوم

شماره تلفن:02122660509

 

رستوران کاتسو/رستوران مانسون

 

رستوران مانسون

این رستوران که دارای شعبه دوم در خیابان جردن می باشد، یکی از رستوران های قدیمی و محبوب در تهران برای انواع غذاهای چینی، کره ای و ژاپنی می باشد. هم چنین در این رستوران منوی سوشی ها بسیار متنوع است. 

آدرس: خیابان گاندی جنوبی، مرکز خرید گاندی

شماره تلفن: 02122044813

رستوران ناکایا

در رستوران ناکایا انواع غذاهای ژاپنی آماده می شود. توجه کنید این رستوران دارای تحویل حضوری نیست و غذا برای مشتریان ارسال می شود. 

شماره تماس: 02174438333

رستوران کنزو اکسپرس

آدرس:  تهران، خیابان بوسنی هرزگوین، برج تجاری مینیاتور، طبقه همکف

شماره تلفن: 02122686820

 

رستوران کنزو اکسپرس/رستوران ستاره ونک

 

رستوران ستاره ونک

آدرس: میدان شیخ بهائی، خروجی ونک شیرازی، ابتدای سئول، پلاک ۱4

شماره تلفن: 02188042192

رستوران آووکادو

آدرس: تهران، ونک، ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، جنب بانک پاسارگاد

شماره تلفن: 02188212105

رستوران پارک وی

یکی از رستوران ها با سبک چینی که سوشی نیز سرو می کند پارک وی است. این رستوران برای مهمان های چینی بسیار مناسب می باشد. توجه داشته باشید که قیمت غذاها در این رستوران نسبت به سایرین کمی بالا می باشد. 

آدرس: فرشته، مجتمع تجاری سام سنتر

شماره تلفن: 02126212881

 

رستوران پارک وی/رستوران سوشی خونه

 

رستوران سوشی خونه

این رستوران که دارای 3 شعبه در پایتخت می باشد انواع بسیار زیادی از سوشی را برای مشتریان سرو می کند. قیطریه، شهرک غرب و دولت 3 شعبه آن می باشند. قیمت پایه برای سوشی ها از 150 هزار تومان به بالا می باشد.

سوشی خونه شهرک غرب

آدرس: شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان درختی، روبروی پارکینگ زیتون

شماره تلفن: 0212264317.

سوشی خونه پاسداران

آدرس: دولت، پاساژ سامان، طبقه منفی 2

شماره تلفن: 02122775358. 

سوشی خونه اقدسیه

آدرس: اقدسیه، خیابان فیروزبخش، باستان، کامران، مجتمع تجاری صاحبقرانیه، طبقه منفی 1

شماره تلفن: 02126131001

 

دیدنی های ژاپن - جاهای دیدنی کشور زیبای ژاپن رو بشناسید.

 

معرفی رستوران های ژاپنی در تهران 

رستوران کنزو

معروف ترین و بهترین رستوران در زمینه سوشی و غذاهای شرقی و به صورت اختصاصی ژاپنی، رستوران کنزو می باشد. از سرآشپزها تا دکوراسیون همگی ژاپنی می باشد. کنزو رستورانی قدیمی است، که محبوب ترین غذا برای مشتریان سوشی این رستوران می باشد. به علت کیفیت غذاها در این رستوران قیمت آن ها بالا و متناسب مواد اولیه است. .

آدرس: میدان ونک، خیابان خدامی، پایین‌تر از هتل هما، نبش کوچه لیلی، پلاک ۲۶

شماره تلفن: 88888222

 

رستوران کنزو/رستوران پیچ

 

رستوران پیچ

این رستوران با فضای کوچک 16 نفر در منطقه ای دنج در پاسداران قرار گرفته است. در منو غذاهایی مانند پاستا، نودل، سوشی و دیگر غذاهای آسیایی به چشم می خورد. اگر به دنبال رستورانی مقرون به صرفه برای سرو سوشی می باشید، رستوران پیچ گزینه بسیار خوبی است. 

آدرس: خیابان پاسداران، بوستان دوم، انتهای گیلان، خیابان مجید افشاری(ساقدوش)، انتهای رحمانیان شمالی، شماره12

شماره تلفن: 2230303

سوشی چگونه خورده میشود؟ 

این غذا شیوه خاص و متفاوتی در هنگام خوردن دارد. یکی از این دلایل طعم خوب غذا هنگام سرو می باشد. سوشی را می توان با شیوه های مختلفی مانند انگشت اشاره و شست، چنگال و یا چاپ استیک خورد. توجه کنید الزامی در یاد گرفتن چاپ استیک نیست، پس می توانید بدون اطلاع از شیوه استفاده آن به راحتی سوشی را میل کنید. سرو کردن این غذا نیازمند صبر و آرامش است. باید مراحل آن برای هر سوشی تکرار شود.

قبل  از خوردن هر تکه از سوشی باید یک پر ترشی زنجبیل بخورید. این کار برای ضدعفونی کردن دهان انجام می شود. مرحله بعد برداشتن یک تکه سوشی و مالیدن مقدار اندکی، حدودا اندازه یک عدس واسابی روی آن می باشد. در صورت استفاده بیشتر از واسابی به علت سوزش دهان حتما از آب استفاده کنید. سپس سوشی را داخل سس سویا برده، به طوری که حاوی سس شود. سپس سوشی را میل کنید. برای طعم بهتر دهان حتما ترشی زنجبیل را قبل از هر تکه سوشی خوردن میل نمایید. 

 

سوشی

 

قیمت سوشی در رستوران ها چگونه است؟ 

قیمت سوشی در رستوران کنزو از 260 هزار تومان شروع شده و انواع مختلف آن دارای قیمت های بالاتر می باشد. برای سوشی با قیمت پایین تر می توانید از اسنپ فود استفاده کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر