معروف ترین مکان های تهران برای خوردن غذای خیابانی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 25420
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری برای گردشگران در هر مکان و مقصدی بحث شکم گردی و تست کردن از غذاهایی است که مختص آن شهر و یا کشور امی باشد. از این رو در سال های اخیر بحث غذاهای خیابانی و یا استریت فود به طرز چشمگیری حائز اهمیت شده است. زیرا در این مقوله برای تست کردن غذاها دیگر نیازی به رفتن رستوران های لوکس و مجلل و گران قیمت نیست. افراد می توانند با بهترین و مناسب ترین قیمت خوشمزه ترین غذاهای خیابانی را میل کنند. در هر کشوری مناطقی وجود دارد که فروشنده های غذاهای متعدد کنار هم قرار دارند و غذاهای خوشمزه و دلچسب را ارائه می‌دهند از معروف ترین غذاهای خیابانی می‌توان بان می در ویتنام، رول در ترکیه، هاله هاله در فیلیپین را نام برد، که در بین گردشگران و مردم این کشورها از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

غذاهای خیابانی تهران

 

غذاهای خیابانی در تهران

امروزه در تهران غذاهای خیابانی یا همان استریت فودها طرفداران زیادی پیدا کرده اند، بسیاری از مناطق قدیم تهران از گذشته تاکنون در این زمینه فعالیت داشته اند و مردم نیز هر جا بحث از غذاهای خیابانی می‌شود همان مناطق را یاد آوری می‌کنند مانند خیابان 30 تیر، خیابان دولت و... 

امروزه خیابان ه،ا کافه های سیار و مکان های جدید دیگری نیز به آنها اضافه شده و شروع به فروش غذاهای خیابانی کرده اند. اما در اینجا می‌خواهیم بهترین مناطق تهران را برای خوردن غذاهای خیابانی به شما معرفی کنیم ، اگر شما هم اهل خوردن غذاهای خیابانی و استریت فود هستید با ما همراه باشید. با کلیک بر روی لیست غذاهای ایرانی می توانید با غذاهای شهرهای مختلف ایران آشنا شوید و از خوردن و درست کردن این غذاها لذت ببرید.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

 

خیابان سی‌تیر خیابان خوشمزه‌های تهران

خیابان سی تیر از قدیمی ترین خیابان های تهران است که به عنوان یکی از اصلی ترین پاتوق ها برای خوردن غذاهای خیابانی و دنیایی از خاطره های دلچسب محسوب می شود. این خیابان اتفاقات تاریخی زیادی را به خود دیده است که مهمترین آن جنبش ملی شدن صنعت نفت بود. در این خیابان وجود خانه های تاریخی ، موزه ها وگالری ها باعث حضور گردشگران زیادی به آن جا شده است. زمانی که در این خیابان قدم می‌زنید، خواهید دید، در تمام خیابان غذا فروشی های خیابانی متعددی وجود دارند، که غذای هر کدامشان دنیایی از طعم و جذابیت است. چندین کافه و رستوران سیار نیز تا ساعت 12 شب فعال هستند، که می‌توان از انواع جگرکی ها، جوجه و کباب فروشی ها و یا آنهایی که در روزهای سرد آش و سوپ می‌فروشند غذای مورد علاقه خود را تهیه کنید. رستوران های این خیابان در شب جلوه و نورپردازی بی نظیری دارند، که نوای موسیقی شبانه این جذابیت  را چند برابر می‌کند.

این خیابان در مرکز تهران قرار دارد و شما می‌توانید در ایستگاه فردوسی پیاده شده و تا رسیدن به آنجا قدم بزنید. اگر از جنوب تهران هم می‌خواهید به این منطقه بیایید می‌توانید از سمت ایستگاه حسن آباد یا امام خمینی خود را به آنجا برسانید. اگر که در مرکز شهر هستید، کافیست خود را به میدان جمهوری برسانید و از آنجا تا خیابان سی تیر فاصله ی چندانی نیست.

 

خیابان سی تیر

 

محله های تهران - اگر ساکن شهر تهران هستید بهتر است این محله ها بطور کامل بشناسید!

 

میدان صنعت

اخیرا در شهرک غرب تهران در ضلع شمالی میدان صنعت و خیابان پاک نژاد هم فود استریت برپا شده که فودتراک‌ها پذیرای تهرانی‌ها هستند. در این قسمت از شهر با جمع شدن ون‌ها و کامیونت‌ها در کنار هم،  شب این خیابان را رنگارنگ و پر از ازدحام و بوی غذاهای متنوع و خوشمزه می‌کنند.

میدان آزادی

میدان آزادی یا همان ترمینال غرب به خاطر حجم زیاد مسافران و افراد در حال رفت وآمد به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای خیابانی شناخته می‌شود و رونق غذا فروشی در این میدان بسیار بالاست. غذاهایی که در این اغذیه فروشی ها بفروش می‌رسد انواع جگر، ساندویچ های سرد و گرم انواع نوشیدنی ها و... می باشد. علاوه بر آن ها چند کافه سیار نیز در آنجا مشغول هستند که علاوه بر ساندویچ ، فست فود و غذاهای خانگی نیز سرو می‌کنند و هرشب در یک نقطه از تهران قرار می‌گیرند. هر کجای شهر اگر باشید، دسترسی به میدان آزادی بسیار آسان است و شما می‌توانید با اتوبوس ها و یا مترو و تاکسی به راحتی خود را به آنجا برسانید.

 

لیست غذاهای ایرانی - در این مقاله لیستی از غذاهای ایرانی تهیه شده که پخت و پز را برای شما راحت تر می کند.

 

نمایشگاه بین المللی کتاب

از دهه های گذشته با برگزاری نمایشگاه کتاب بازار غذاهای خیابانی در آنجا هم داغ می‌شد و تصاویر بسیاری را برای ما از صف های طولانی اقلام خوراکی رقم زده اند. همچنین این موضوع همیشه با انتقاد اهالی فرهنگ و کتاب مواجه بوده است. در غرفه های مواد غذایی نمایشگاه انواع نوشیدنی، آبمیوه و بستنی، برای روزهای گرم نمایشگاه کتاب تهران و ساندویچ های آماده و گرم و کباب کوبیده سرو می‌شود. از همه پرطرفدارتر و جذابتر سیب زمینی های سرخ شده همراه با سس کچاپ و مایونز هستند که هرکسی را به سمت غرفه های غذا می‌کشاند. 

دولت آباد، مرکز غذاهای عربی

وقتی صحبت از غذاهای خیابانی می‌شود همه یاد خیابان سی تیر می افتند. در حالی که خیابان دولت آباد در منطقه 20 تهران با تجربه ای طولانی تر در این زمینه نیز یکی از بهترین مناطق برای خوردن غذاهای خیابانی به خصوص غذاهای عربی مانند فلافل و سمبوسه است. دلیل آن که بیشتر در این مناطق غذاهای عربی سرو می‌شد این است، که این محله عرب نشین بوده و انواع غذاهای عربی را در آن جا طبخ می‌شود. اگر از دولت آباد تهران گذر کردید حتما از انواع فلافل های کنجدی، سمبوسه های عربی و همینطور شیرینی های لبنانی و عراقی را امتحان کنید. به منظور دسترسی به خیابان دولت آباد می توانید با خط مترو به شهر ری بروید و بعد از آن رسیدن به خیابان دولت آباد کار ساده است. کنار مترو دولت‌آباد، ایستگاه اتوبوس و تاکسی هم وجود دارد که دسترسی به محل عرضه غذاهای خیابانی را ممکن می کند.

 

دولت آباد، مرکز غذاهای عربی

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

 

خیابان پیروزی، پاتوق کبابی های سیار

یکی دیگر از بهترین مکان ها برای خوردن غذاهای خیابانی خیابان پیروزی تهران است. این خیابان پاتوق کباب فروشی های سیار است به طوری‌که برخی بیش از نیم قرن است که در این خیابان کباب لقمه کرده و به مردم می‌فروشند. کباب هایی که طعمی بی نظیر دارند و در آن جا به وفور دکه داران گاریچی ها و غذا فروشی های سیار را خواهید دید، که مشغول درست کردن کباب، جوجه و یا جگر هستند. به طوری که حتی هر ساعتی از شب به آن جا برسید، بساط کباب آماده است. خیابان قدیمی پیروزی در حد فاصل میدان شهدا و میدان کلاهدوز واقع شده است، برای دسترسی به این خیابان می توانید از طریق مترو، اتوبوس با اتومبیل شخصی خودتان استفاده کنند. برای رسیدن به غذافروشی‌های سیار باید خیابان پیروزی را به سمت چهارراه کوکاکولا برویم. هر چه از چهارراه کوکاکولا به سمت خیابان پنجم نیروی هوایی بروید،‌ به تعداد کبابی‌های سیار اضافه می‌شود.

کافه های سیار تهران

غیر از مکان هایی که برای تهیه غذای خیابانی معرفی کردیم در تهران چند کافه سیار معروف نیز فعالیت می‌کنند، که در آنها علاوه بر نوشیدنی های سرد و گرم، فست فود و یا غذای خانگی هم سرو می‌شود. این کافه های سیار مکان مشخصی نداشته و هرشب در یک نقطه از تهران مستقر می‌شوند. برای دسترسی به آن ها می‌توانید از طریق جستجو در اینترنت مکان دقیق آن ها را پیدا کنید. درزیر چند نمونه از این کافه های سیار را معرفی خواهیم کرد.

کافه روور

کافه روور یک ماشین ون است که یکی از جذابیت های این کافه آن است که صندلی های آن با بشکه درست شده است. این کافه به هات داگ هایش معروف است واگر می‌خواهید طعم هات داگ های این کافه را بچشید باید از صندلی های جالب آن استفاده کنید.

پین کافه

کافه پین هم یک ون است که باید بیشتر سراغ از دمنوش ها و اسپرسو های آن گرفت در حالی که طعم ساندویچ های خانگی آن هم بی نظیر است و تا مدت ها زیر زبان می‌ماند. در این کافه شما می‌توانید در کنار استفاده از منوها کتاب هم خریداری کنید که ایده بسیار جالبی است.

 

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

 

کافه وی

این کافه در واقع یک فولکس واگن قدیمی است که انواع نوشیدنی ها و غذاهای خانگی را در آن سرو می‌کنند. این کافه که زوجی با سلیقه  و جوان در آن مشغول به کارند، هر روز برای فردای خود برنامه ریزی کرده و موقعیتشان را به مشتریانشان اطلاع می‌دهند. 

کمبی کافه

این کافه نیز یک ون است، که انواع نوشیدنی های سرد و گرم و غذاهای ساده در آن یافت می‌شود. البته صاحبان این کافه در جایی که مستقر می‌شوند چند صندلی برای مشتریان می‌گذارند.

نظرات کاربران

  1. سمانه سمانه 1402/09/25
    0 نفر پسندیدند
    شنیدم جنوب تهران مکان های معروفی واسه غذاهای خیابونی داره
  2. ملیکا ملیکا 1402/09/25
    0 نفر پسندیدند
    یکی از معروف ترین مکان های تهران برای غذاهای خیابونی به نظرم سی تیره اونجا همه چیز خوشمزه و قیمت مناسبه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 105 کاربر