بهترین سواحل دنیا برای موج سواری

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/25
بازدید: 1427
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

موج سواری از مهیج ترین و جذاب ترین تفریحات آبی است که طرفداران بسیاری دارد. در میان طرفداران موج سواری هم افراد تازه کار و هم افراد حرفه ای می توانند این تفریح را تجربه کنند. افراد علاقه مند به موج سواری تمایل زیادی دارند تا با بهترین سواحل برای موج سواری آشنا شوند. اگر شما هم از علاقه مندان به این تفریح پر جاذبه هستید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین سواحل موج سواری دنیا بپردازیم.

 

موج سواری

 

موج سواری

موج سواری یکی از رشته های ورزشی پرطرفدار است. با موج سواری علاوه بر این که یک فعالیت بدنی مفید را انجام می دهید، تا حدی زیادی لذت و هیجان را نیز تجربه خواهید کرد. برای اینکه بتوانید هنر موج سواری را به خوبی یاد بگیرید باید به اندازه کافی تمرین کنید و صبور باشید. موج سواری به دو نوع تخته کوتاه و تخته بلند تقسیم می شود. نوع تخت کوتاه به نسبت تخته بلند سخت تر است زیرا در آن برای مانور دادن روی تخته موج به زحمت بیشتری نیاز است. موج سواری ورزشی نیست که فقط به تابستان اختصاص داشته باشد و می توان در طول سال به آن پرداخت. 

بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند موج سواری را در جایی تجربه کنند که از هوای مساعد برخوردار باشد. بنابراین برای انتخاب مکان مناسب موج سواری حتما به بهترین زمان از لحاظ آب و هوا توجه داشته باشید. در برخی از شهرها به دلیل اینکه الگوهای وزش باد مناسب هستند امواج شکل می گیرند و به همین خاطر این نقاط برای موج سواری مناسب تر هستند. در ادامه به بهترین سواحل دنیا برای موج سواری می پردازیم.

ساحل وایکیکی، هاوایی

ساحل وایکیکی یکی از بهترین و مفرح ترین سواحل برای تفریح موج سواری است. امواج این ساحل تاثیر بسیار زیادی در شهرت و محبوبیت این ساحل در نزد افراد دارد. در این ساحل می توانید یک تخته موج کرایه کنید و به دل آب ها بزنید. علاوه بر این ها، شما در این ساحل می توانید از کمک مربیانی که آموزش موج سواری می دهند، بهره ببرید. در ساحل وایکیکی می توانید در هر زمان از سال موج سواری کنید اما تابستان ها معمولا این نقطه شلوغ تر است. در صورتی که کسی قصد داشته باشد زمان بیشتری را در این مکان بگذراند امکانات لازم در این مکان وجود دارد. امکاناتی چون هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و تفریحات جذاب برای افرادی که به این نقطه سفر می کنند مهیا است.

پایپ لاین، هاوایی

یکی از بهترین نقاط برای موج سواری پایپ لاین هاوایی است. در این مکان بسیاری از افراد حرفه ای و باتجربه برای موج سواری حاضر می شوند و در شرایط مناسب این ساحل به تفریح می پردازند. پایپ لاین در هاوایی به دلیل موقعیت مناسب، رویای هر موج سواری است. ارتفاع امواج در این ساحل به قدری زیاد است که شما می توانید یکی از بهترین و هیجانی ترین تجربیات خود را در این ساحل رقم بزنید. گاهی ارتفاع امواج در این مکان به بیش از 6 متر می رسد که موج سواری در آن نیازمند مهارت و جرات است.

 

موج سواری

 

ساحل هانتینگتون، کالیفرنیا

ساحل هانتینگتون از بهترین سواحل کالیفرنیا است که موج سواران زیادی را به سمت خود میکشاند. این ساحل حدود یک ساعت از لس آنجلس فاصله دارد. در این ساحل هم افراد حرفه ای و هم افراد تازه کار می توانند موج سواری کنند. در صورتی که در موج سواری مهارت کافی داشته باشید می توانید در ساحل هانتینگتون به راحتی با موج ها رو به رو شوید. اگر هم تجربه و مهارت کافی در موج سواری ندارید می توانید در کلاس های آموزشی که به این منظور وجود دارد، شرکت کنید. علاوه بر موج سواری تفریحات آبی و سرگرمی های دیگری در این ساحل وجود دارد که می توان از آنها بهره برد. همچنین یک موزه بین المللی در این نقطه وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

ساحل باندوران، ایرلند

ساحل باندوران از دیگر سواحل معروف موج سواری، در شهرستان دانیگول کشور ایرلند قرار دارد. ساحل باندوران از بهترین سواحل موج سواری اروپا است که چند ساعت از دوبلین فاصله دارد. باندوران همان ساحلی است که موج سواران حرفه ای و مبتدی را مجذوب خود می کند. احساس ترس و هیجان در این ساحل باعث نمی شود که علاقه مندان موج سواری از آب های آتلانتیک بگذرند. اگر قصد دارید در این ساحل به موج سواری بپردازید بهترین زمان برای آن در ماه سپتامبر-مه است.

پونتا دِ میتا، مکزیک

پونتا دِ میتا یکی از مناطق بسیار زیبا در مکزیک است که از سواحلی مناسب برای موج سواری برخوردار است. جریان آب های یاقوتی و وجود شن های طلایی، زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. این منطقه دارای سواحلی چون پالمیتات، لا باهیا و لا لانچا است که بهترین سواحل برای موج سواری به شمار می آیند. از آن جایی که پونتا د میتا فاصله زیادی از شهر ندارد، افرادی که در مکزیک هستند می توانند سفری یک روزه به این نقطه داشته باشند. در این سواحل برای تهیه وسایل موج سواری فروشگاه هایی وجود دارد که می توانید نیازهای خود از طریق آن ها تامین کنید.

جزایر منتاوای، اندونزی

جزایر منتاوای در خلیج غربی سوماترا در کشور اندونزی قرار دارد. نقاط شمالی و جنوبی پاگی، سیبروت و سیپرو از بهترین قسمت های این مکان هستند که در آن ها می توانید به موج سواری بپردازید. اگر قصد موج سواری در جزایر منتاوای را دارید ماه آوریل-اکتبر بهترین زمان برای این کار است. در این زمان جزایر منتاوای از پر رفت و آمدترین مکان های موج سواری هستند و می توانید موج های بلندی را در آن جا ببینید.

 

موج سواری

 

ساحل طلایی، استرالیا

ساحل طلایی در استرالیا از دیگر مکان های زیبا و مناسب برای موج سواری است. جذابیت این ساحل به اندازه ای است که به عنوان "بهشت موج سواری" از آن یاد می شود. ساحل طلایی وسعت زیادی دارد و موج سواران با درجات مهارت متفاوت می توانند از آن استفاده کنند. اگر قصد سفر به این منطقه برای موج سواری را دارید بهترین زمان برای این کار ماه ژانویه- آوریل است.

سواحل بالی، اندونزی

از دیگر نقاط ایده آل برای موج سواری می توان به سواحل بالی در اندونزی اشاره کرد. این منطقه دارای فضایی آرام و دلنشین است که بسیاری از افراد علاقه مند به ساحل و موج سواری را به خود جذب می کند. در این مکان 4 قسمت برای موج سواری وجود دارد که هر موج سوار با توجه به سطح مهارت خود می تواند وارد این قسمت ها شود. این مکان دارای امکانات مناسبی مانند اقامتگاه ها و کافه های محلی است. اقامتگاه های این ساحل نسبت به اقامتگاه های بسیاری دیگر از سواحل معروف از قیمت مناسب تری برخوردارند. علاوه بر این ها، تفریحات و سرگرمی های دیگری هم در سواحل بالی وجود دارد که تمایل افراد را به گردش در این محیط بیشتر می کند. اگر قصد سفر به سواحل بالی برای موج سواری را دارید بهترین زمان آن ماه آوریل- اکتبر است.

سواحل فوئرته ونتورا، جزایر قناری

از دیگر سواحل معروف برای موج سواری می توان به فوئرته ونتورا در جزایر قناری اشاره کرد. این مکان از پر رفت و آمد ترین قسمت های ساحل آفریقا است. سواحل فوئرته ونتورا دارای دمایی بین 18 تا 24 درجه سانتی گراد است و از این نظر توجه بسیاری از موج سواران دنیا را به خود جلب می کند. در کنار این مکان نقاط موج سواری دیگری چون هاربور وال، راکی پوینت، شوتینگ گالری، مهی یوناس، جنروس سویساید، ال هیرو، کوتیلو، ژرمن رایتس و اسکینزو قرار دارد. این مکان ها در فاصله زمانی بین ماه اکتبر تا ماه مارس بزرگترین و مهیج ترین امواج خود را نشان می دهند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر