بزرگترین ترن های هوایی دنیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 10968
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هر چه یک ترن هوایی طولانی تر، بلندتر و سریع تر باشد هیجان آن بیشتر خواهد بود. یکی از تفریحاتی که در برخی از شهربازی ها همواره نظر اشخاص زیادی را به خود جلب می کند، ترن هوایی است. با ما همراه باشید، ما در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 تا از بزرگترین ترن هوایی های دنیا بپردازیم.

 

بزرگترین ترن های هوایی دنیا

 

بزرگترین ترن های هوایی جهان

با وجود اینکه در دنیا ترن های هوایی پر سرعت و طولانی متعددی وجود دارد اما باز هم مهندسان در کشورهای مختلف مشغول ساخت ترن هوایی های جدیدتری هستند تا افراد زیادی را به چالش بکشند. در معروف ترین ترن هوایی های جهان آنقدر سرعت زیاد می باشد که لازم است که دست و پاهایتان را در ترن جمع کرده و کمربندتان را محکم ببندید و منتظر تجربه ای فوق العاده باشید. برخی از ترن های هوایی آن قدر سرعت بالایی دارند که تجربه آن ممکن است در یک چشم بر هم زدن به اتمام برسد. تصور کنید تنها در 4 ثانیه سرعتی از صفر به 120 مایل را تجربه کنید، با این اوصاف خودتان به عمق ترس و هیجان آن پی ببرید. در ادامه به معرفی بزرگترین ترن هوایی های جهان می پردازیم.

ترن هوایی کینگ داکا، نیوجرسی

ترن هوایی کینگ داکا با 139 متر طول یکی از بزرگترین ترن هوایی های دنیا است. این ترن هوایی در جکسون نیوجرسی افتتاح شد. ترن هوایی کینگ داکا پرسرعت ترین ترن در آمریکای شمالی و همچنین بلندترین سورتمه در جهان محسوب می شود. این سورتمه دارای شیبی به اندازه 90 درجه و سرعتی به اندازه 205 کیلومتر بر ساعت است. تنها در 28 ثانیه طول این ترن هوایی به اتمام می رسد اما در این 28 ثانیه می توان لذت فراوان برد. این ترن هوایی در یکی از شهربازی های نیوجرسی واقع شده است. علاوه بر ترن هوایی کینگ داکا، تفریحات و سرگرمی های دیگری در این شهربازی قرار دارد. با این حال، هیجان هیچ کدام از جاذبه های شهربازی به پای ترن هوایی کینگدا کا می رسد.

ترن هوایی تاپ تریل دراگستر، آمریکا

ترن هوایی تاپ تریل دراگستر با طول 130 متر، در آمریکا قرار دارد. این ترن هوایی جزء یکی از 10 ترن هوایی  بزرگ جهان و سومین ترن هوایی سدار پوینت است. ترن هوایی تاپ تریل دراگستر دارای ارتفاعی به اندازه 128 متر و شیب 90 درجه است. سرعت آن نیز به 193 کیلومتر بر ساعت می رسد. محل قرارگیری این ترن در شهربازی سدار پوین اوهایو است.

 

ترن هوایی تاپ تریل دراگستر، آمریکا

 

ترن هوایی سوپرمن، کالیفرنیا

ترن هوایی سوپرمن با 126 متر ارتفاع در مجموعه سیکس فِلَگ مَجیک ماونتین کالیفرنیا قرار دارد. همان طور که از اسم این ترن هوایی مشخص است می توانید با حرکت آن حس پروازی لذت بخش را تجربه کنید. این ترن دارای ارتفاعی به اندازه 126 متر و شیب 90 درجه است. با حرکت ترن پس از 6.5 ثانیه با سرعت فوق العاده ای به سمت پایین کشیده می شوید. تنها در 7 ثانیه حرکت این ترن به اتمام می رسد.

ترن هوایی برج تِرور 2، استرالیا

ترن هوایی برج ترور با 115 متر طول در شهربازی دریم ورلد قرار دارد. اگر قصد دارید این ترن را تجربه کنید بهتر است بدانید که در این ترن از یک تونل 206 متری به سمت عقب برده شده و با گذشت 7 ثانیه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت روبرو می شوید. پس از این مرحله، با سرعتی در همان حدود از بالا به طرف پایین سقوط را تجربه می کنید. در سال 1997 این ترن هوایی با 160 کیلومتر سرعت دارای رکورد جهانی بود.

 

ترن هوایی برج تِرور 2، استرالیا

 

ترن هوایی رِد فورس، اسپانیا

ترن هوایی رِد فورس با طول 112 متر، در شهر‌بازی پورت‌ اِدونتورا ورد، شهر فراری، ایالت کاتالونیا اسپانیا قرار دارد. این ترن در تاریخ آوریل 2017 افتتاح شده و از این تاریخ تاکنون موجب هیجان افراد زیادی گردیده است. طراحی این ترن به ماشین فراری شباهت دارد و سرعت آن حداکثر 112 مایل بر ساعت است. این ترن افرادی که بر آن سوار شده اند را در زاویه 90 درجه بالا برده و در همان حالت آن ها را پایین می آورد. اگر قصد سفر به کاتالونیا و تجربه کردن این ترن هوایی را دارید می توانید از سایر جاذبه ها و تفریحاتی که در نزدیکی این ترن قرار دارد نیز بهره ببرید.

ترن هوایی فیوری 325، کارولینا

ترن هوایی فیوری 325 با 99 متر ارتفاع در شهر‌بازی کاروویندس، شمال کارولینا قرار دارد. این ترن در سال 2015 افتتاح شد که با داشتن بزرگترین مسیر پیچ در پیچ رکورد ترن هوایی دراگون استیل را شکست. ترن فیوری دارای ارتفاع 99 متر، شیب 81 درجه و سرعت 153 کیلومتر بر ساعت است. این ترن با داشتن 2.5 کیلومتر طول، طولانی ترین مسیر آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است.

 

ترن هوایی فیوری 325، کارولینا

 

ترن هوایی دراگون استیل 2000، ژاپن

ترن هوایی دراگون استیل 2000 با داشتن 97 متر طول، یکی دیگر از بزرگترین ترن هوایی های جهان است. این ترن در سال 2000، سال اژدها، در سرزمین ناگاشیما اسپا کشور ژاپن افتتاح شد. از آن جایی که کلمه دراگون به معنی اژدها است، این کلمه به عنوان اسم ترن انتخاب شد. ترن هوایی دراگون استیل دارای ارتفاعی 92 متر به شکل یک مدار کامل و سرعت 95 مایل بر ساعت است. به طور دقیق تر، محل قرار گیری این ترند در شهربازی اسپالند ناگاشیمای ژاپن در استان میه است. این ترن از ابتدای سال 2021 شروع به کار کرده و تاکنون بسیاری از افراد لذت حرکت در آن را چشیده اند.

ترن هوایی میلنیوم فورس، آمریکا

ترن هوایی میلنیوم فورس با 94 متر ارتفاع یکی دیگر از بزرگترین ترن هوایی های دنیاست که در شهر بازی سدار پوینت آمریکا قرار دارد. این ترن هوایی در سال 2000 افتتاح شده است و در همان سال با داشتن ارتفاع بیش از 91 متر و سرعت 151 کیلومتر بر ساعت، رکورد مرتفع ترین و پر سرعت ترین سقوط را شکست. ترن میلنیوم فورس به صورت پیچ در پیچ است، در طول مسیر خود از دو تونل می گذرد و از 4 تپه بالا می رود.

پارک سدار پوینت در اوهایو آمریکا قرار دارد و علاوه بر ترن هوایی میلنیوم فورس دارای بازی ها، جاذبه ها و تفریحات دیگری نیز هست. علاوه بر این ها، این پارک از امکاناتی چون هتل، کمپینگ و برنامه های مسافرتی برخوردار است. همچنین در سدار پوینت یک پارک آبی ساحلی وجود دارد که استفاده از آن در تابستان لذت بخش خواهد بود.

 

ترن هوایی میلنیوم فورس، آمریکا

 

ترن هوایی لویاتان، کانادا

ترن هوایی لویاتان با داشتن 93 متر طول، از دیگر ترن های بزرگ و مهیج دنیا است که در کانادا قرار دارد. این ترن در سال 2012 ساخته شد و در آن زمان به یکی از 6 ترن هوایی بزرگ دنیا تبدیل شد. ترن هوایی لویاتان دارای 93 متر ارتفاع، 80 درجه شیب و سرعت 148 کیلومتر بر ساعت است. این ترن در واندرلند پارک انتاریو واقع شده است، در این پارک سرگرمی ها و بازی های جذاب دیگری نیز برای گردشگران وجود دارد.

ترن هوایی برج پاور، آمریکا

یکی دیگر از بزرگترین ترن هوایی های دنیا،ترن هوایی برج پاور است که 91 متر طول دارد.  این ترن در شهر‌بازی سِدار پوینت، ساندوسکی اوهایو قرار گرفته است. در شهربازی سدار پوینت علاوه بر ترن هوایی برج پاور، پارک آبی جالبی نیز وجود دارد. برج پاور دارای ارتفاع 73 متر و سرعت 96 کیلومتر بر ساعت است. وقتی سوار بر ترن هوایی می شوید می توانید بلندترین نقطه پارک را تجربه کنید و از آن زاویه از منظره شهربازی لذت ببرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر