در بزرگترین آکواریوم خاورمیانه کنار کوسه ها شنا کنید!

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/18
بازدید: 1349
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شنا در کنار کوسه های یک آکواریوم؟! به نظر خطرناک می آید! شاید باور این جمله برای شما هم سخت باشد که قرار است در شهر ابوظبی، آکواریومی ساخته شود که نه تنها نمونه ی مشابه آن در امارات و دبی وحود ندارد، بلکه تا کنون هیچ نمونه ی مشابهی برای آن در خاور میانه یافت نشده است. این آکواریوم ملی که قرار است در شهر ابوظبی ساخته شود، آکواریوم ملی القنا نام دارد که طبق گفته های سازندگان آن، قرار است بزرگ ترین آکواریوم خاورمیانه باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی خبر ساخت این آکواریوم بپردازیم و آن را بررسی کنیم.

آکواریوم القنا قرار است در چه ابعادی ساخته شود؟

شنیده ها حاکی از آن است که این آکواریوم غول پیکر قرار است مساحتی بالغ بر 9000 متر مربع داشته باشد و بر بستری حدود 2.4 کیلومتر ایجاد شود. سازندگان خبر داده اند که در آکواریوم القنا قرار است نزدیک به 46.000 جانور دریایی نگهداری شوند! نکته ای که جالب به نظر می رسد این است که کوسه و پرتوماهی نیز جزو این جانوران دریایی آکواریوم هستند! یکی از چالش های بزرگ هم برای ساخت این آکواریوم و البته نگهداری موجودات آن همین موضوع است که چگونه می توان این مقدار زیاد از موجودات را درون یک آکواریوم غول پیکر قرار داد؛ باید بگوییم که مهندسین این پروژه ی عظیم فکر همه جا را کرده اند! آن ها با قرارداد بستن با بیش از هشتاد متخصص آبزیان دریایی، این نگرانی را به طور کامل از بین برده اند؛ از این رو این پروژه ی بزرگ می تواند در برابر چالش های پیش روی خود، سربلند بیرون آید!

 

آکواریوم القنا

 

آیا می شود در بزرگ ترین آکواریوم خاور میانه شنا کرد ؟

خبر خوبی که برای گردشگران کشور امارات وجود دارد این است که این افراد می توانند بعد از ساخته شدن این محل، اقدام به دریانوردی و غواصی در این آکواریوم ملی بکنند! غواصی در میان هزاران گونه ی آبزی که همه ی آن ها از انواع مختلفی هستند، می تواند برای افراد علاقه مند، به طور خاصی یک تجربه ی جذاب و غیرقابل فراموش باشد! البته باید بیان کنیم که پیش از طرح ریزی آکواریوم القنا نیز، یک آکواریوم در شهر دبی در همین کشور ساخته شده بود که امکان شنا کردن و غواصی به گردشگران را می داد؛ اما شنا در میان کوسه ها چیز جدیدی است که قرار است به زودی و تنها برای اولین بار در کشور های خاور میانه اتفاق بیوفتد!

قرار است چه نوع آبزیانی در این آکواریوم وجود داشته باشند؟

برنامه ریزی شده است تا این آکواریوم، محل زندگی آبزیان مختلفی از جمله آب های خلیج فارس، دریای سرخ، دریای آمازون، دریای مدیترانه، اقیانوس آرام و حتی نواحی قطبی باشد؛ وجود این همه آبزی با نژاد ها و انواع مختلف می تواند برای علاقه مندان، متخصصان، و زیست شناسان کاملا جذاب باشد. همچنین نباید فراموش کنیم که یکی از اهداف ساخت و اجرای این مجموعه، احیای حیات وحش و محیط زیست دریایی کشور امارات می باشد. رونمایی از 25 گونه از کوسه ها و گاوکوسه ها، یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که می تواند برای کشور امارات، در این مکان رقم بخورد. گفتنی است که گاو کوسه یا کوسه ی گاوی، که در زبان انگلیسی نام علمی آن  bull sharkمی باشد، یکی دیگر از هزاران موجودی است که قرار است در آکواریوم بزرگ القنا از آن رونمایی شود. نگهداری از این موجود که یکی از خطرناک ترین گونه های دریایی موجود در آب های کشور امارات می باشد، یکی از نادر ترین اتفاقاتی است که در خاور میانه، در کشور امارات و در آکورایوم القنا در حال شکل گیری می باشد. نکته ای که به جالبی این موضوع اضافه می کند، توانایی شنا کردن گردشگران در میان این کوسه های وحشی و خطرناک می باشد که هنوز هم شیوه ی انجام آن برای افراد مبهم و غیرقابل باور است!

 

ساختمان آکواریوم القنا

 

عملیات ساخت آکواریوم القنا

تا مرداد ماه سال 1400 شمسی، بیش از 90 درصد از فاز ساخت این پروژه ی بزرگ گذشته است؛ انتظار داریم که نهایتا تا اواخر سال جاری میلادی یعنی سال 2021، شاهد اتمام ساخت این پروژه و در نهایت بهره برداری از آن باشیم. البته ناگفته نماند که مسئولان ساخت این آکواریوم، پیش از این نیز وعده ی اتمام عملیات ساخت پروژه را در ربع آخر سال 2020 داده بودند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و البته آماده نبودن زیرساخت های این مجموعه، این وعده عملی نشد.

سخن آخر و جمع بندی

این منطقه از شهر ابوظبی در کشور امارات، می تواند به یکی از مهم ترین مناطق گردشگری این کشور، در خاور میانه تبدیل شود. قرار است با انجام سرمایه گذاری های کلان و بزرگ بر روی این پروژه، این آکواریوم تبدیل به یکی از قطب های گردشگری جهان در زمینه ی آبزیان دریایی شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر