بلندترین آبشارهای جهان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 7477
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آبشارها یکی از زیباترین مناظری هستند که طبیعت با دست خود آن ها را طراحی و نقاشی کرده و باعث شگفتی آدمی شده است. آبشارهای زیادی در سطح دنیا وجود دارد که همه آن ها در نوع خود بسیار زیبا و بی مثال هستند، اما در این بین برخی خصوصیات مانند ارتفاع و یا پهنای آبشارها باعث شده با هم تفاوت هایی پیدا کنند. ما در این متن بلندترین آبشارهای جهان را انتخاب کرده و قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم. بدون شک رفتن به محلی که این آبشارها واقعند و تماشای آن ها قادر است حسی بی نظیر در وجودتان ایجاد کند. پس ادامه این متن را مطالعه کنید و اطلاعات خود را در مورد بلندترین آبشارهای دنیا افزایش دهید.

زیباترین آبشار جهان

آبشار توگلا

آبشار توگلا، یکی از آبشارهای فصلی کوه‌های اژدها (Drakensberg) است که در پارک ملی، یکی از استان‌های آفریقا جنوبی به نام «کوازولو ناتال» واقع شده. از این آبشار به عنوان بلندترین آبشار جهان یاد می‌شود که ارتفاعی بالغ بر 948 متر دارد؛ آبشار توگلا از پنج ریزشگاه نشات می‌گیرد. جذابیت و زیبایی توگلا را می‌توانید در بعضی از ماه‌های سال مشاهده کنید، مثلا هنگامی که باران شدیدی شروع به بارش می‌کند، این آبشار بسیار تماشایی می‌شود و همچنین شایان به ذکر است بدانید که این آبشار معمولا در چهارماه از سال جریان دارد.

علت نامگذاری این آبشار، رودخانه توگلا است که این آبشار از رودخانه توگلا تغذیه می‌کند؛ همچنین خود رودخانه توگلا از کوه‌های فلات «مونت آکوس سورسز» نشات می‌گیرد. مدت زمانی که طول می‌کشد تا از این آبشار بالا بروید، بستگی به افراد دارد، اما به طورکلی 4 الی 8 ساعت زمان می‌برد. همچنین برای رسیدن به این آبشار سه مسیر وجود دارد که زیباترین آن از شهر «فوثدیتجهابا» عبور می‌کند.

آدرس:

Royal Natal National Park, Giants Castle Game Reserve, South Africa

آبشار توگلا

آبشار متن باخ

آبشار متن باخ در کشور سوئیس قرار گرفته که در نزدیکی روستای «لاتر برونن» و منطقه برنر اوبرلند است. ارتفاعی که این آبشار به خود اختصاص داده، حدود 840 متر برآورد شده؛ اما برخی افراد که در سال 2020 اطالاعاتی درباره این آبشار بدست آورده‌اند بر این باورند که این آبشار ارتفاع 930 متری دارد. هنگامی که این اطلاعات جمع آوری شد، این آبشار به عنوان بلندترین آبشار اوراسیایی معرفی شد.

آب‌های این آبشار از ذوب شدن یخ‌های یخچال طبیعی گیسن گلچر و سیلبر هورن گلچر که در ارتفاع 3695 متری قرار دارد، تغذیه می‌کند. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه طبیعی، فصل تابستان است که یخ‌های اطراف این آبشار شروع به ذوب شدن می‌کنند؛ اما در کل آبشار متن باخ، منطقه کم آبی به حساب می‌آید.

آدرس:

Rütti 602, 3824 Stechelberg, Switzerland

آبشار متن باخ

آبشار ترس هرماناس

سومین آبشار بلندی که در جهان وجود دارد، آبشار ترس هرماناس است که این جاذبه در منطقه «آیاکوچو» پرو واقع شده، همچنین منطقه آیاکوچو در جنگل ملی «اوتیشی» که یک محیط محاظفت شده محسوب می‌شود، قرار گرفته است. اگر بخواهیم این کشور را معنی کنیم، در زبان اسپانیایی این آبشار به معنای سه‌خواهر ترجمه شده است. این آبشار سه ریزشگاه دارد که دو مورد آن در ارتفاع 914 متری قرار دارد. همچنین این آبشار در 12 ماه از فصل را درحال ریزش است؛ اما بهترین زمانی که می‌توانید از این آبشار دیدن کنید، فصل باران می‌باشد.

آدرس:

12330, Peru

آبشار ترس هرماناس

آبشار اولوپنا

از دیگر آبشارهایی که در این لیست می‌توان نام برد، آبشار اولوپنا در شمال شرقی جزیره مولوکای می‌باشد که ارتفاعی 900 متری دارد. همچنین جزیره مولوکای در ایالت هاوایی آمریکا قرار دارد؛ همچنین این آبشار به عنوان بلندترین آبشار آمریکا و اقیانوسیه به حساب می‌آید. این آبشار همانند بسیاری از آبشارهای بلند جهان، فصلی می‌باشد و در برخی از فصل‌های سال جریان آب کم می‌شود. علاوه بر آبشار می‌توانید یکی از بلندترین صخره‌های جهان را مشاهده کنید.

شرکت گردشگری هاوایی زیادی بر روی این آبشار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و گردشگران را با استفاده از قایق به این جاذبه می‌برند تا بتوانند هم صخره‌ها و هم آبشار را از نزدیک مشاهده کنند. همچنین اگر قصد دارید تا نمای جدیدی از این آبشار را مشاهده کنید، می‌توانید با استفاده از هلکوپتر، اولوپا را از نمای بالا دیدن کنید. البته پیشنهاد می‌شود بازدید از این جاذبه را به صورت قایق انجام دهید تا بتوانید حس و حال آبشار را بهتر متوجه شوید.

وزش باد، یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین نما را به اولوپا می‌دهد که گویی آب‌ها آبشار به آسمان می‌روند. البته توریستان و افراد انگشت‌شماری توانسته‌اند این پدیده طبیعی را مشاهده کند و علت این موضوع هم این است که شرکت‌ها گردشگری، توریستان در زمان صاف بودن هوا جابه‌جا می‌کنند.

آدرس:

Hawaii 96748, United States

آبشار اولوپنا

آبشار یومبیلا

از دیگر آبشاهایی که در پرو قرار دارد، یومبیلا (Yumbilla) می‌باشد. این آبشار در جنگل «کوییسپس» واقع شده که در زبان «کچوا» معنا و مفهوم کلمه یومبیلا یعنی قلب عشق است و علت این نامگذاری را می‌توان به شکل و شمایل آبشار دانست که به صورت قلب سرازیر می‌شود. آبشار یومبیلا علاوه بر بلندترین، به عنوان آبشارهای نوع ردیفی هم به حساب می‌آید که چهار یا پنج ریزشگاه دارد؛ همچنین آبی که بر روی این آبشار می‌ریزد، از غار «سن فرانسیسکو» تغذیه می‌کند.

ارتفاعی که باعث شد این آبشار در این قرار بگیرد، 896 متر است. با اینکه حجم آب در این آبشار کم هست، اما شباهت آب‌ها به قطره نقره‌فام باعث شده که زیبایی آن بتواند همه چیز را پوشش دهد. آبشار یومبیلا در سال 2007 توسط موسسه جغرافیایی بین‌المللی پرو (IGN) مطرح و کشف شد.

آدرس:

01140, Peru

آبشار یومبیلا

آبشار اسکورگا

از دیگر آبشارهایی که در این لیست می‌توان نام برد، آبشار اسکورگا با ارتفاع 875 متر است. این آبشار در استان «موره او رومسدال» که در نروژ می‌باشد، واقع شده. آب‌های این آبشار از ذوب شدن یخچال طبیعی «کالد» نشات می‌گیرد و همچنین آبشار اسکورگا در دسته آبشارهای دم اسبی قرار دارد. در همسایگی این آبشار، آبشار دیگری به نام وینوفوسن هست که چندان قابل مشاهده نیست و برای اینکه بتوانید از آن بازدید کنید، باید به بالاترین ارتفاعات اطراف بروید؛ به همین دلیل بسیاری از افراد بر این باورند که آبشار وینوفوسن از اسکورگا بلندتر است.

آبشار اسکورگا

آبشار وینوفوسن

از دیگر آبشارهایی که در نروژ واقع شده، آبشار وینوفوسن است که ارتفاعی 845 متری دارد و همانند آبشار اسکورگا در استان «موره او رومسدال» به وجود آمده. این آبشار بخشی از رودخانه وینو را تشکیل می‌دهد که آب‌های آن از یخچال‌های وینوفونا سرچشمه می‌گیرد.

آدرس:

6600 Sunndalsøra, Norway

آبشار وینوفوسن

آبشار پوئکاوکو

از دیگر آبشارهایی که در این لیست می‌توان نام برد، آبشار پوئکاوکو هاوایی است که به عنوان دومین آبشار بلند آمریکا هم نام برده می‌شود؛ این آبشار با ارتفاع 840 متر در «هالوکو» قرار دارد. بسیاری از گردشگران برای اینکه بتوانند این آبشار باریک و زیبا را بهتر مشاهده کنند، از هلکوپتر کمک می‌گیرند. بهترین زمان برای اینکه بتوانید از این آبشار دیدن کنید، ماه‌های نوامبر تا مارس هست که ماه‌های پرباران میلادی به حساب می‌آید و به همین علت حجم آبشار پوئکاوکو افزایش پیدا می‌کند.

آدرس:

Kaunakakai, HI 96748, United States

آبشار پوئکاوکو

آبشار براون

آبشار براون با ارتفاع 836 متری یکی از آبشارهای بلند جهان محسوب می‌شود که در کشور زیبای نیوزیلند واقع شده است. این آبشار با نما و چشم‌انداز منحصربه‌فردی که دارد توانسته زیبایی خاصی را به بازدیدکنندگان هدیه بدهد؛ علاوه بر آن پرواز پرندگان و وجود گیاهان متنوع توانسته زیبایی این طبیعت را دوچندان کند. آب‌های این آبشار از سطح دریا تغذیه می‌کنند.

هنگامی که به بلندترین فلات نیوزیلند یعنی «داوت فول ساند» سفری را تجربه کردید، حتما به آبشار براون سر بزنید؛ همچنین نام این آبشار از روی یک فرد عکاس هوایی به نام «ویکتور کارلایل براون» الهام گرفته شده است.

آدرس:

Southland 9679, New Zealand

آبشار براون

آبشار ایگواسو

یکی از بلندترین آبشارهای جهان آبشار ایگواسو است. این آبشار در مرز دو کشور آرژانتین و بزریل و در راستای رودی به همین یعنی رود ایگواسو نام قرار گرفته است. تا سال 1541 این آبشار در جنگل‌های آمازون پنهان بود اما یک جهانگرد اسپانیایی به نام «آلوار د واکا» آن را کشف و به جهانیان معرفی کرد. وجه تسمیه نام این آبشار به شکل ظاهری آن بر می‌گردد. ایگواسو در زبان یکی از قبیله‌های بزریلی به معنای آب بزرگ است و از آنجایی که این آبشار نیز حدود 2.7 کیلومتر وسعت دارد و در مجموع 257 آبشار در آن دیده می‌شود به این آبشار ایگواسو می‌گویند.
ارتفاع هر یک از آبشارهایی که در مجموعه آبشار ایگواسو وجود دارد متفاوت بوده و شما می‌توانید از آبشارهایی که ارتفاعی برابر 30 متر دارند تا آبشاهایی که ارتفاعی برابر 82 متر دارند در ایگاسو مشاهده کنید. 
حدود دو سوم از این آبشار در کشور آرژانتین و یک سوم آن در کشور بزریل واقع شده است و اگر دوست دارید به تماشای آن بروید بهتر است به خاک بزریل وارد شوید. این آبشار نعلی شکل است و تماشای ابهت و عظمت آن برای بسیاری از گردشگران و مسافران در نوع خود بسیار جالب توجه است. حتی زمانی که در فاصله دوری از آن قرار گرفته و آب‌هایی که با خروش و قدرت فراوان به پایین می ریزند نگاه می کنید شاید اولین فکری که به ذهنتان خطور کند ستایش خدایی است که در نهایت زیبایی و خلاقیت همه چیز را خلق کرده است.
در مجموعه آبشار ایگواسو، یک آبشار منحصر به فرد به نام گلوی شیطان وجود دارد که به شکل نعل اسب است و حدود 82 متر ارتفاع و 700 متر عرض دارد. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهایی است که می‌توانید در ایگواسو مشاهده کنید. اما موردی که باعث شده آبشار ایگواسو بسیار خاص و بی‌نظیر به نظر آید وسعت و پهنای آن است. پهنای این آبشار سه برابر آبشارهای نیاگارا و ویکتوریا عنوان شده و به همین دلیل ایگواسو توانسته لقب طولانی‌ترین آبشار در دنیا را به خود اختصاص دهد. 
ضمنا در اطراف این آبشار چندین پارک ملی وجود دارد که به ثبت جهانی نیز رسیده‌اند. حضور ایگواسو در این منطقه باعث رشد انواع متفاوتی از درختان و گیاهان شده و به همین واسطه حیات وحش نیز از تنوع بسیار خوبی برخوردار است. چنانچه دوست دارید این آبشار را زمانی که آب زیادی در آن جریان دارد، مشاهده کنید. بهتر است در ماه‌های پر بارش سال یعنی از نوامبر تا مارس به بازدید از آن بروید.

آبشار ایگواسو

آبشار ویکتوریا

از دیگر آبشارهای بلند در دنیا آبشار ویکتوریا است. این آبشار نیز در سال 1855 میلادی توسط دیوید لیوینگستن که یک کاشف مشهور اسکاتلندی بود کشف شد. وقتی دیوید لیوینگستن این آبشار را کشف کرد به افتخار ملکه ویکتوریا که ملکه پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند بود، آن را ویکتوریا نامید. 
آبشار ویکتوریا در جنوب قاره آفریقا و بر روی رودخانه‌ای به نام رودخانه زامبزی قرار دارد و برای دیدن آن باید به مرز دو کشور زامبیا و زیمباوه مراجعه کنید. وقتی به بازدید آبشار ویکتوریا بروید باید منتظر دیدن آبشاری باشید که حدود 1700 متر عرض و ارتفاع آن حدود 108 متر برآورد شده است. وقتی قطرات آب از بالا به سمت پایین حرکت می‌کنند و به اطراف پراکنده می‌شوند تا ارتفاع 400 متری اوج می‌گیرند؛ این تنها یکی از خصوصیات منحصر به فرد این آبشار عنوان شده است. 
از دیگر زیبایی‌هایی که قطرات آب در این آبشار وجود دارد، می‌توان به پدیده رنگین کمان در شب اشاره کرد. وقتی ماه در پر نورترین حالت خود قرار دارد از برخورد نور ماه با قطرات آب این پدیده ایجاد می‌شود و صحنه‌ای بسیار زیبا و تماشایی به وجود می‌آورد. پس برای دیدن این منظره بسیار جذاب سعی کنید دیدار از آبشار ویکتوریا را در شب از دست ندهید.
بومیان این منطقه به آبشار ویکتوریا، موسی اوآ تونیا می‌گویند؛ موسی اوآ تونیا به معنی مه خروشان است. اگر می‌خواهید زمانی به بازدید این آبشار بروید که از شدت غرش آب کاسته شده است. بهتر است ماه‌های سپتامبر تا دسامبر را برای رفتن به آن انتخاب کنید؛ زیرا سطح رودخانه زامبزی کم شده و می‌توان اغلب نقاط را به صورت پیاده طی نمود.
اگر دوست ندارید تنها به دیدن این آبشار قناعت کنید می‌توانید از تفریحاتی که امکانات آن در اطراف این آبشار به خوبی فراهم شده است استفاده کنید. از جمله این تفریحات می‌توان به رفتینگ، شنا در استخر شیطان، قایق رانی و بانجی جامپینگ اشاره کرد. کسانی که دوست دارند نمای هوایی آبشار ویکتوریا را نیز مشاهده کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای سوار بر هلیکوپتر شده و از بالا نیز زیبایی و عظمت ویکتوریا را به چشم ببینند. برای رفتن به آبشار ویکتوریا بهتر است اواخر ماه آگوست را انتخاب کنید؛ زیرا هم خطر بیماری مالاریا کمتر است و هم اینکه به دلیل کاهش پرتاب قطرات آب راحت‌تر می‌توان خود آبشار را مشاهده کرد.

آبشار ویکتوریا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی دیگر از زیباترین و بلندترین آبشارهایی سطح کره زمین است و سالانه میلیون‌ها نفر به کشور کانادا سفر می‌کنند تا از این آبشار دیدنی و منحصربه‌فرد بازدید کنند. این آبشار نیز در مرز دو کشور ایالات متحده آمریکا و کشور کانادا واقع شده و یکی از مقاصد گردشگری کشور کانادا به شمار می‌رود. نیاگارا در زبان مردمان بومی این منطقه به معنای صدای رعد آساست و از سه آبشار آمریکایی، کانادایی و تور یا نقاب عروس تشکیل شده است.
آبشار نعل اسبی که به آن آبشار کانادایی نیز گفته می‌شود ارتفاعی برابر 50 متر داشته و قسمت عمده آبشار نیگارا را تشکیل می‌دهد. آبشار آمریکایی در ایالت نیویورک واقع بوده و ارتفاع ثابتی را نمی‌توان برای آن در عنوان کرد. بلندترین آبشار در این قسمت 34 متر ارتفاع و کوتاه‌ترین آبشار نیز حدود 21 متر ارتفاع دارد. آبشار نقاب عروس و یا تور عروس نیز در نیویورک واقع شده و طولی برابر 24 متر دارد. در گذشته این آبشار را با نام‌های لونت و آیریس نیز می‌خوانند. این آبشار شکل خاصی نداشته و آب به صورت مستقیم از بالا به سمت پایین حرکت می‌کند.
 اگر به آبشاری که در قسمت کانادایی نیاگارا قرار گرفته است سفر کنید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند شدت خروش و جریان آب است. شدت ریزش آب در آبشار نعلی اسبی یا آبشار کانادایی نیاگارا از آبشار آمریکایی بیشتر است و به همین دلیل گردشگران بیشتری سعی می‌کنند از این قسمت از آبشار نیاگارا، یعنی آبشار کانادایی، دیدن کنند.
اگر دوست ندارید تنها به تماشای این آبشار و زیبایی‌هایی که در آن پنهان شده است بسنده کنید، می‌توانید از تفریحاتی که امکانات آن در آبشار نیاگارا برای شما فراهم شده است استفاده کنید. از جمله این تفریحات می‌توان به قایق سواری، قدم زدن در قسمت حاشیه ای آبشار، شنا کردن، عکاسی، رفتن به رستوران‌های موجود در اطراف آبشار، زیپ لاین، پرواز با هلیکوپتر و گشت زنی در شب اشاره کرد.
یکی از زیباترین مناظری که می‌توان در آبشار نیاگارا مشاهده کرد رنگین کمان‌ها هستند و برای ساختن رنگین کمان نیز حضور آب و نور خورشید کافی به نظر می‌رسد. در آبشار نیاگارا قطرات آب به اندازه کافی وجود دارد و هنگامی که نور خورشید به این قطرات برخورد می‌کند، رنگین کمان‌های بسیار زیبا و چشم نوازی ایجاد خواهند شد. این اتفاق نیز در نوع یکی از بی‌نظیرترین و جذاب‌ترین صحنه‌هایی است که می‌توان در آبشار نیاگارا تماشا کرد.
البته جدای از تمامی مواردی که در مورد آن اشاره کردیم جاهای دیدنی زیادی نیز اطراف این آبشار وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موزه هنر، پارک نیاگارا، گرداب ریپیدز، موزه وکس، جزیره گوت و مه بین آبشار اشاره کرد.

آبشار نیاگارا

آبشار آنجل

آبشار آنجل بلندترین آبشار دنیاست و ارتفاع آن به نزدیک 1000متر نیز می‌رسد. این آبشار در کشور ونزوئلا و در میان جنگل‌های پارک ملی کانایما قرار گرفته است. به دلیل موقعیت این آبشار، آنجل تا دهه 1930 ناشناخته باقی‌مانده بود و زمانی که دولت ونزوئلا در پی گم شدن یک هواپیما در این منطقه شروع به گشت زنی کرد این آبشار نیز کشف شد.
اولین کسی که توانست این آبشار را کشف کند یک کاوشگر اهل آمریکا به نام «جیمی آنجل» بود. این فرد در طی اتفاقی که برای او در این منطقه افتاد این آبشار را پیدا و به همین دلیل نام وی برای این آبشار انتخاب شد. نقطه‌ای که آبشار آنجل از آن خارج می‌شود شکافی است که در نزدیکی قله کوهستان آیاآنتی پویی قرار گرفته و آب مورد نیاز آن نیز از طریق بارش‌هایی تامین می‌شود که در این منطقه اتفاق می‌افتد. از آنجایی که در کشور ونزوئلا بارش باران بسیار زیاد است در نتیجه آبشار آنجل هیچ گاه رنگ خشکی را به خود نمی‌بیند. 
البته در فصول خشک سال که از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود میزان آب آبشار آنجل نیز به طبع آن کم خواهد شد. اما به‌طور کامل خشک نمی‌شود. تماشای آبشاری که از ارتفاع زیادی به سمت پایین سرازیر می‌شود تنها یکی از جذابیت‌هایی است که با رفتن به آبشار آنجل می‌توان مشاهده کرد. طبیعتی که اطراف این آبشار و منطقه کوهستانی آن وجود دارد از دیگر مناظر و صحنه‌هایی است که توصیه می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.
از جمله تفریحاتی آبشار آنجل می‌توان به صخره نوردی، پرش از ارتفاع، بندبازی، قایق‌سواری و غیره اشاره کرد. طبیعت بکری که اطراف این آبشار وجود دارد نیز خود به تنهایی می‌تواند یکی از جذابیت‌های بازدید از آبشار آنجل باشد. اگر به دنبال کشف سرزمین‌هایی بکر و دست نخورده هستید این آبشار می‌تواند این موارد را در اختیار شما قرار دهد.
یکی از تفریحات آنجل رفتن به پارک ملی کانایما است. وسعت این پارک به اندازه وسعت کشور بلژیک است و 550 گونه پرنده و 500 نوع گیاه ارکیده در آن رشد می‌کند. افرادی که به حوزه جانورشناسی و گیاه‌شناسی علاقه زیادی دارند رفتن به پارک می‌تواند برایشان بسیار جذاب و تماشایی به نظر آید.
بهترین زمانی که می‌توان برای رفتن به آبشار آنجل پیشنهاد کرد بین ماه‌های می و نوامبر است. در بازه زمانی بین ماه‌های دسامبر و آپریل معمولا میزان بارشی که در این منطقه مشاهده می‌شود بسیار کم بوده و به علت تبخیر آب در اثرگرمای هوا، از حجم آب سرازیر شده از آبشار آنجل کاسته شده و با اینکه آبشارها هنوز هم فعال‌اند اما به باریکه‌های کم جانی از آب تبدیل می‌شوند.

آبشار آنجل

 آبشار کایتر

آبشار کایتر یکی دیگر از بلندترین آبشارهای جهان است و بر سر راه رود پوتارو قرار گرفته است. این رود در میان جنگل های آمازون راه خود را در پیش گرفته و به سمت جلو حرکت می‌کند و در نهایت از آبشار کایتر به پایین فرو می‌ریزد. ارتفاع این آبشار حدود 226 متر است و آب سرازیر شده از آن به سمت حوضچه‌ای که در زیر آن قرار دارد می‌ریزد. از جمله نکات مثبت این آبشار وجود مه غلیظ اطراف آن است.
میزان آبی که از این آبشار از بالا به سمت پایین حرکت می‌کند باعث شده که این آبشار به بزرگ‌ترین آبشار تک شاخه‌ای در دنیا تبدیل شود. از دیگر مواردی که می‌توان در مورد این آبشار به آن اشاره کرد رقابتی است که بین آبشار کایتر و آبشار نیگارا وجود دارد. آبشار کایتر 4 برابر بیشتر از آبشار نیگارا ارتفاع دارد و این همان مساله‌ای است که باعث شده گردشگران و توریست‌ها برای رفتن به این آبشار و تماشای آن سر از پا نشناخته و هیجان زیادی داشته باشند.
تماشای حجم وسیعی از آب که از بالا در حال فرو ریختن به سمت پایین است می‌تواند به عنوان هیجان انگیزترین و توصیف ناپذیرترین صحنه‌ای باشد که شما در تمام طول عمر خود موفق به دیدن آن شده‌اید. در سفر به این آبشار دوربین عکاسی‌تان را با خود به همراه ببرید تا بتوانید از تمام مناظر موجود عکس‌برداری کرده و آرشیو عکس‌هایتان را با زیباترین عکس‌ها و تصاویر پر کنید.

 آبشار کایتر

آبشار نیل آبی

یکی دیگر از بلندترین آبشارهای جهان آبشار نیلی آبی است. آبشار نیلی آبی در کشور اتیوپی و در رودخانه بلو نیل یا همان نیل آبی قرار گرفته است. مردم محلی این منطقه آبشار نیلی آبی را تیس آبای صدا می‌کردند که به معنای دود عظیم است.
آبشار نیل آبی در قسمت بالایی از رودخانه قرار گرفته و با دریاچه تانا نیز حدود 30 کیلومتر فاصله دارد. این آبشار از چهار آبشار کوچکتر تشکیل شده که به طور معمول در فصل‌هایی که میزان بارش کم باشد، این آبشارها نیز کم آب می‌شوند. در فصولی که میزان بارش ماهانه زیاد است ممکن است عرض این مجموعه آبشار به 400 متر نیز برسد. ارتفاع آبشار نیل آبی حدود 40 متر گزارش شده است.
علاوه بر تماشای این آبشار می‌توانید به بازدید از اولین پل سنگی ساخته در کشور اتیوپی نیز بروید. این پل در فاصله بسیار کمی از رود پایین دست آبشار واقع شده است. طبیعت بسیار زیبایی که جاری شدن رود نیلی آبی در این منطقه به وجود آورده از دیگر جذابیت‌هایی است که هر گردشگر و طبیعت دوستی را به سمت خود فرا می‌خواند. شما نیز اگر دوست دارید آبشار نیل آبی و مناظر سرسبز اطراف آن را تماشا کنید حتما برای بازدید از آن برنامه‌ریزی کنید.
نکته‌ای که خوب است در مورد این آبشار بدانید به قدرت آب رودخانه نیل آبی بر می‌گردد. برخی افراد، آبشار نیلی آبی را یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای جهان می‌دانند. قدرت آبی که در نیل آبی به سمت جلو حرکت می‌کند به اندازه‌ای است که باعث انحراف شما خواهد شد و این موضوع ممکن است گاهی اواقت خطرناک ظاهر شود.

آبشار نیل آبی

آبشار دتیان

آبشار دتیان که به آن آبشار بان گیونک هم گفته می‌شود از نظر عرض و وسعت اولین آبشار در قاره آسیا و دومین آبشار در این کره خاکی است. این آبشار در مرز دو کشور چین و ویتنام قرار گرفته و اصلی‌ترین قسمت آن در جنوب کشور پین واقع شده است و تنها چند آبشار و نهر کوچک از آبشار دتیان در خاک کشور ویتنام قرار دارد. 
آبشار دتیان از بالای سه صخره که ارتفاع آنها از سطح زمین 120 متر است با شتاب و خروشی باورنکردنی به سمت پایین سرازیر می‌شود و در فصل‌هایی که میزان بارش زیاد اتفاق می‌افتد قدرت پرتاب آب به سمت پایین نیز افزایش پیدا می‌کند. زمان‌هایی که حجم آب آبشار دتیان زیاد است عرض آن تا 208 نیز خواهد رسید.
بهترین زمانی که برای بازدید از این آبشار می‌توان پیشنهاد کرد بین ماه‌های نوامبر تا آوریل است؛ معمولا در این دو ماه میزان آب به بالاترین حد خود خواهد رسید. در این بازه زمانی طبیعت بسیار زیبا و جذاب به نظر آمده و چشم اندازهایی در مقابلتان پدیدار می‌شود که چشم از دیدن آنها سیر نخواهد شد. قایق‌سواری کردن از جمله تفریحات آبشار دتیان است. شنا کردن در این منطقه ممنوع اعلام شده اما گردشگران می‌توانند سوار بر قایق شده و به نزدیک لبه‌های آبشار بروند.
چنانچه تمایل داشته باشید چند روزی را نزدیک به آبشار دتیان اقامت کنید می‌توانید به هتل‌هایی که اطراف این آبشار ساخته شده است مراجعه کرده و هر روز به تماشای این آبشار بروید. علاوه بر هتل، چندین رستوران و کافه نیز اطراف آبشار دتیان وجود دارد.
مورد دیگری که باعث افزایش جذابیت این آبشار شده است جنگل‌ها و مناظر سبز اطراف آن است. علاوه بر تماشای این آبشار زیبا و خیره کننده می‌توانید در جنگل‌های زیبای اطراف دتیان نیز قدم بگذارید و خاطره‌ای بسیار زیبا با حضور در آبشار برای خود بسازید.

آبشار دتیان

آبشار گولفوس

آبشار گولفوس یا آبشار طلایی از جمله آبشارهای بسیار با شکوه و زیبای کشور ایسلند است و چشم انداز و منظره‌ای بسیار زیبا در برابر چشمان شما به نمایش می‌گذارد. نه تنها این آبشار بلکه مناطقی که اطراف آن قرار گرفته‌اند در نوع خود بسیار زیبا و منحصر به فرد ظاهر شده و افرادی که دوست دارند در حین سفرهای خود به جاهای بکر و دنج بروند، آبشار گولفوس می‌تواند بهترین گزینه و پیشنهاد به شمار رود.
این آبشار سر راه رودخانه‌ای به نام رودخانه سفید یا ویتا قرار گرفته که از جمله آبشارهای پلکانی موجود در جهان به شمار می‌رود. ارتفاع این آبشار حدود 32 متر است و ارتفاع صخره‌هایی که اطراف آن قرار گرفته‌اند نیز به 70 متر می‌رسد. رفتن بر روی این صخره‌ها، مناظر و چشم اندازهایی بسیار حیرت آور و زیبا در اختیار بیننده قرار می‌دهد. اگر هوا ابری نبوده و خورشید در حال درخشش باشد این شانس را دارید که بتوانید رنگین کمانی که به کمک انوار خورشید و قطرات آب آبشار گولفوس ایجاد می‌شود را مشاهده کنید.
در سال 1970 آبشار گولفوس و تمام مناطقی که اطراف آن قرار دارد، به عنوان یک منطقه محافظت شده انتخاب گردید تا از پوشش گیاهی و جانوری که در این منطقه وجود دارد به خوبی حفاظت شود.
شاید برای کسانی که تصور می‌کنند آبشارها تنها در فصول گرم سال دیدنی هستند جالب است بدانند که آبشار گولفوس نیز در فصل زمستان زیبایی‌های خود را دارد. در این فصل قسمت‌های عمده‌ای از آبشار یخ می‌زند و از بین این قسمت‌های یخ زده آب به سمت پایین سرازیر می‌شود. این منظره تماشایی و دیدنی از جمله وقایعی است که ممکن است به ندرت برای آبشارها اتفاق بیفتد.

آبشار گولفوس

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر