بزرگترین باغ وحش های جهان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/09/27
بازدید: 1728
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

زمانی که به کشورهای مختلف جهان سفر می کنید، باید به فکر بازدید از جاذبه های مختلفی باشید. در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی که می توانید در شهرهای مختلف کاوش کنید، باغ وحش ها بهترین انتخاب برایتان خواهند بود. کمتر کشوری را پیدا می کنید که در آن باغ وحشی جذاب برای گشت و گذار و آشنایی با زندگی حیوانات وجود نداشته باشد. باغ وحش ها مکانی برای نگهداری از حیوانات در حال انقراض هستند و تلاش می کنند محیطی امن و سالم را برای زندگی آن ها به وجود آورند. در این مقاله قصد داریم بزرگ ترین باغ وحش هایی که در جای جای دنیا وجود دارد را بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

 

بزرگترین باغ وحش های جهان

 

بزرگترین حیات وحش های دنیا

در میان باغ وحش های مختلفی که در دنیا ساخته شده اند برخی هایشان به عنوان باغ وحش های بزرگ شناخته می شوند. اگر تا به حال به باغ وحش شهرتان سر زده باشید بدون شک با محیط آن ها نیز آشنا هستید. اگرچه بعضی از باغ وحش ها مکان خوبی برای نگهداری از حیوانات فراهم نمی آورند، اما هستند باغ وحش هایی که محیط امن، بزرگ و بی نظیری برای حیوانات ایجاد می کنند تا آن ها را از شر آسیب های محیطی در امان در نگه دارند. در ادامه سعی می کنیم بزرگ ترین باغ وحش هایی که در نقاط مختلف جهان وجود دارد را با هم مرور کنیم.

باغ وحش تورنتو  460 گونه جانوری دارد

یکی از بزرگ ترین باغ وحش هایی که در دنیا وجود دارد باغ وحش تورنتو در کشور کاناداست. زمانی که وارد این باغ وحش عظیم می شوید فضای موجود در آن شگفت زده تان می کند. این باغ وحش با فضای 710 هکتاری خود توانسته است فضایی زیبا و دلباز را برای نگهداری 5 هزار حیوان و 460 گونه جانوری فراهم کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این حیوانات در 7 بخش مختلف نگهداری می شوند و شرایط محافظت از آن ها بر اساس نیاز زیستی شان متفاوت است. این مکان شگفت انگیز در طول سال به جز کریسمس باز است و می تواند پذیرای مسافران و گردشگران از سرتاسر جهان باشد.

 

 

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس 580 هکتار متری آمریکا 

یکی دیگر از باغ وحش های بزرگی که در دنیا وجود دارد باغ وحش و آکواریوم کلمبوس در اوهایو آمریکاست. این باغ وحش با فضای 580 هکتاری خود در شمال شهر کلمبوس واقع شده است و یک باغ وحش غیر انتفاعی به حساب می آید. شما می توانید بیش از 5 هزار حیوان و 700 گونه مختلف جانوری را در این باغ وحش به تماشا بنشینید و زندگی شان را از نزدیک کند و کاو کنید. چیزی که این باغ وحش را از سایر مکان های مشابه متمایز می کند تلاش های مسئولان آن برای حفظ محیط زیست و حیوانات است. این باغ وحش در پروژه ای چند ساله بیش از 3 میلیون دلار بر روی پروژه های مختلف سرمایه گذاری کرده است.

 

باغ وحش ارم - باغ وحش ارم اولین باغ وحش در ایران است که جذابیت های بصری فراوانی دارد.

 

باغ وحش برانکس در نیویورک

اگر به دنبال یک باغ وحش قدیمی در آمریکا می گردید، باید خودتان را به باغ وحش برانکس برسانید. این باغ وحش در سال 1899 در نیویورک سیتی افتتاح شد و بعدها به یکی از بزرگ ترین باغ های وحش های جهان بدل گردید. این مکان با 256 هکتار محیطی مناسب برای زندگی 4 هزار حیوان و 650 گونه مختلف جانوری فراهم کرده است. بیشتر حیواناتی که در این باغ وحش نگهداری می شوند در معرض انقراض و در معرض خطر هستند و مراقبت از آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 
این باغ وحش از بخش های مختلفی همچون باغ پرندگان و دنیای خزندگان تشکیل شده است که هر کدام از آن ها به صورت علمی دسته بندی شده اند. برخی از بخش های باغ وحش برانکس به صورت جغرافیایی طبقه بندی شده اند و می توانند فضای خوبی برای گشت و گذار مسافران فراهم آورند.

 

باغ وحش برانکس

 

باغ وحش پکن حدود 1000 گونه جانوری دارد

باغ وحش پکن نیز یکی از باغ وحش های قدیمی دنیا محسوب می شود و قدمت آن به دوره چینگ باز می گردد. این باغ وحش جذاب در سال 1906 افتتاح شده است و مکانی مهم برای چینی ها به حساب می آید. باغ وحش پکن با 220 هکتار فضای موجود توانسته است محیطی شگفت انگیز برای زندگی 14500 حیوان و 450 گونه جانوران خشکی زی و 500 گونه حیوان دریایی فراهم آورد. بهتر است بدانید که این باغ وحش مکان زندگی حیوانات نادر و کمیاب چینی همچون پانداست و گشت و گذار در آن می تواند تجربه بی نظیری برایتان خلق کند. مسئولان این باغ وحش تلاش می کنند مطالعات مختلفی بر روی حیوانات انجام دهند و زندگی بهتر و راحت تری را برایشان فراهم آورند.

باغ های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی

باغ های ملی جانورشناسی در آفریقای جنوبی که برخی ها آن را به اسم باغ وحش پرتوریا نیز می شناسند یکی از بزرگ ترین باغ وحش هایی است که در قاره آفریقا یافت می شود. این باغ وحش از جمله باغ وحش های بزرگ دنیا نیز به حساب می آید و با 210 هکتار مساحت توانسته است بهترین و ایده آل ترین فضا را برای نگهداری حیوانات مختلف فراهم آورد. زمانی که در این باغ وحش زیبا قدم می زنید می توانید با 705 گونه مختلف جانوری آشنا شوید و زندگی شان را از نزدیک کاوش کنید. در این باغ وحش زیبا بیش از 9 هزار حیوان مختلف را خواهید دید که هر کدام شان زندگی متفاوتی دارند و نحوه نگهداری شان نیز با هم متفاوت است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این باغ وحش در دو بخش ساخته شده است. بخش اول آن مسطح است و بخش دیگر آن بر روی تپه ساخته شده است.

 

باغ وحش صفادشت - بازدید از گونه‌های کمیاب حیوانات در بزرگترین باغ وحش کرج.

 

باغ وحش سن دیگو در کالیفرنیا

برای افرادی که عاشق محیط زیست و بازدید از زندگی حیوانات هستند، باغ وحش سن دیگو یک گزینه بی نظیر خواهد بود. این باغ وحش که در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است بیش از 100 هکتار مساحت دارد و میزبان 3700 حیوان و 650 گونه مختلف جانوری است. 
در میان حیوانات مختلفی که در این باغ وحش نگهداری می شود بازدید از پاندای جذابی که در آن زندگی می کند تجربه شگفت انگیزی خواهد بود. بهتر است بدانید که باغ وحش سن دیگو جنگل بارانی و گرمسیری هم در خود دارد که مامنی برای پرندگان و حیوانات محسوب می شود. 

 

عکس بزرگترین باغ های دنیا


بیشتر حیواناتی که در این باغ وحش زندگی می کنند فضای بدون قفسی را تجربه می نمایند. همین امر موجب می شود باغ وحش سن دیگو از سایر باغ وحش های جهان متمایز گردد.

باغ جانورشناسی برلین آلمان

باغ جانورشناسی برلین اگرچه فضای بزرگی در اختیار ندارد، اما یکی از قدیمی ترین باغ وحش های آلمان و پربازدیدترین باغ وحش های اروپا به حساب می آید. زمانی که وارد شهر برلین می شوید و به سراغ باغ جانورشناسی آن می روید وجود 19 هزار حیوان و 1500 گونه جانوری مختلف شگفت زده تان می کند. 
در میان حیوانات مختلفی که در این باغ نگهداری می شود می توان به بائو بائو و پاندای بزرگ اشاره کرد. وجود حیوانات مختلف از گونه های متعدد باعث شده است مسئولان این باغ توجه ویژه ای به محافظت از زندگی آن ها و مطالعه شرایط زندگی شان داشته باشند. این باغ وحش سالانه مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند و یکی از بهترین باغ وحش های دنیا محسوب می شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر