معروف ترین تله کابین های دنیا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/11/14
بازدید: 2311
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

زمانی که خودتان را بین زمین و آسمان معلق می بینید چه حسی به شما دست می دهد؟ تله کابین یکی از بهترین و مهیج ترین اختراعات بشری است و به شما کمک می کند چند دقیقه ای را از زمین فاصله بگیرید و فضای اطراف تان را از زاویه ای دیگر به تماشا بنشینید. 
افرادی که عاشق ارتفاع هستند و دوست دارند طبیعت اطراف شان را از داخل یک کابین فلزی معلق در هوا ببینند به طور حتم از این تفریح مهیج لذت خواهند برند. در این مقاله قصد داریم معروف ترین تله کابین هایی که در کشورهای مختلف ساخته شده اند را بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

 

تله کابین توچال - یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین کشور و حتی دنیا

 

معروف ترین تل کابین های دنیا

 

تله کابین گوندولای قله تا قله کلمبیا

یکی از معروف ترین تله کابین هایی که در دنیا وجود دارد تله کابین گوندولای قله تا قله کلمبیا است. این تله کابین در رشته کوه های Canada’s Pacific Coast قرار گرفته است و به مسافرانی که به این ناحیه سفر می کنند اجازه می دهد کوه های ویسلر و بلک کامب را از نزدیک تماشا کنند. مسیری که این تله کابین طی می کند حدود 11 دقیقه است، اما زمانی که سوار آن می شوید با مشاهده یخچال های طبیعی، قله های آتشفشانی و جنگل های بارانی از طبیعت بکر و بی نظیر این ناحیه لذت خواهید برد.

تله کابین گنتینگ مالزی

برای رسیدن به تپه ها و قله هایی که در مالزی جا خوش کرده اند راه های زیادی خواهید داشت. یکی از این راه ها استفاده از تله کابینی است که آن را با عنوان تله کابین گنتینگ مالزی می شناسند. به هنگام سفر به مالزی سوار شدن در این تله کابین را جزء تفریحات هیجان انگیزتان بدانید چون قرار است مسیری طولانی را از روی جنگل ها و کوه های سر به فلک کشیده طی کنید. 
اگر خوب به زیر پایتان نگاه کنید طبیعیت زیبا و منحصر به فردی را خواهید دید که هوش از سرتان می برد و هیجانی وصف نشدنی برایتان به ارمغان می آورد.  برای اینکه بتوانید سوار این تله کابین شوید باید خودتان را به گوهتونگ جایا برسانید.

 

تله کابین گنتینگ مالزی

 

تله کابین لاهیجان - مهیج ترین تفریح لاهیجان را بشناسید.

 

تله کابین پارک ملی تیان من چین

زمانی که صحبت از سرزمین چین به میان می آید خیلی ها به یاد دیوار بزرگ آن می افتند. با این حال کوهستان ها و جنگل های دیدنی در این کشور وجود دارد که دیدن شان می تواند برایتان تجربه ای شیرین رقم بزند. یکی از همین مناطق پارک جنگلی ملی تیان‌ من است که طبیعتی کوهستانی را در اختیارتان قرار می دهد. برای رسیدن به قله های سر به فلک کشیده این ناحیه چاره ای جز سوار شدن در تله کابینش را ندارید.  
به کمک این تله کابین مسیر 7 کیلومتری را تنها در نیم ساعت طی می کنید و می توانید خودتان را به بالای کوهستان برسانید. برای آن هایی که عاشق طبیعت خارق العاده و عجیب و غریب هستند تله کابین سواری در این ناحیه بسیار جذاب خواهد بود. در طول این مسیر با دره های پوشیده از جنگل و کوه های زیبا رو به رو خواهید شد.

 

تله کابین پارک ملی تیان من چین

 

تله کابین می تله فه ریکو بولیوی

اگرچه ساخت تله کابین در بیشتر کشورهای دنیا برای جذب توریست و بهبود صنعت گردشگری انجام می شود اما اگر سری به بولیوی بزنید با گزینه دیگری رو به رو خواهید شد. در این منطقه برای بهتر کردن وضعیت حمل و نقل مردم و کاهش ترافیک تله کابینی ساخته شده است که آن را به اسم تله کابین می تله فه ریکو می شناسند.  تصور کنید سوار تله کابین شده اید و سقف خانه ها را از بالا تماشا می کنید. در این شرایط از مسیری که هر روز طی می کنید لذت می برید و در عین حال می توانید از شلوغی و ترافیک نیز فرار کنید.

تراموای هوایی پالم اسپرینگ آمریکا

اگر می خواهید بزرگ ترین تراموای چرخان دنیا را از نزدیک تماشا کنید باید سری به آمریکا بزنید. تراموای هوایی پالم اسپرینگز به هنگام صعود و فرود به آرامی می چرخد و تجربه بی نظیری برای مسافران به وجود می آورد. ساخت این تله کابین بیشتر از 26 سال به طول کشید و در زمان خود یکی از شاهکارهای مهندسی دنیا تلقی می شد. به کمک این تراموا مسافران می توانند به طبیعت بکر کوه San Jacinto دست پیدا کنند.

 

تراموای هوایی پالم اسپرینگ آمریکا

 

تله کابین نمک آبرود  - یکی از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های موجود در شمال کشور ایران

 

تلکه کابین نگونگ پینگ 360 هنگ کنگ

هنگ کنگ جاذبه های طبیعی و گردشگری مختلفی در خود دارد که یکی از آن ها تله کابینی است که مسافران را از نگونگ پینگ بالا می برد. این تله کابین ناحیه تونگ چانگ در ساحل شمالی لانتائو را به بخش مرکزی تونگ چانگ در هنگ کنگ و منطقه گونگ پینگ در تپه بالا وصل می کند و مناظر طبیعی زیبایی را در اختیار مسافران می گذارد.

 

تلکه کابین نگونگ پینگ 360 هنگ کنگ

 

تله کابین مریدا ونزوئلا

تله کابین مریدا یکی از مرتفع ترین تله کابین های دنیا به حساب می آید و مسیری طولانی را طی می کند. این تله کابین بعد از سال ها تعطیلی در اوایل سال 2016 بازگشایی شد. 

تله کابین گرنوبل فرانسه

تله کابین گرنوبل که خیلی ها آن را به اسم بابلز نیز می شناسند به مسافران اجازه می دهد قلعه و استحکامات  باستیل که در سال 1934 ایجاد شده اند را به خوبی تماشا کنند. سالانه بیش از 600 هزار نفر از این قلعه دیدن می کنند و زیبایی هایش را تحسین می نمایند.

تله کابین کوهستان کله قندی ریو دو ژنیرو

ریو دو ژنیرو یکی از زیباترین شهرهایی است که می توانید در جهان پیدا کنید. اگر سری به محله های آن بزنید متوجه می شوید که بخش های مختلف آن با قله های سبز سر به فلک کشیده، خلیج ها و سواحل ماسه ای طولانی احاطه شده اند. قدم زدن در چنین شهری به تنهایی می تواند برای هر مسافری لذت بخش باشد. حالا اگر عاشق ارتفاع هستید و دوست دارید همه این زیبایی ها را از بالا به تماشا بنشینید تله کابین کوه کله قندی که یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر است را نباید از دست بدهید. این تله کابین در سال 1912 بازگشایی شده است و تا به حال بیش از 37 میلیون نفر از آن بازدید کرده اند. 

 

تله کابین رامسر - یکی از زیباترین و هیجان انگیز ترین تله کابین های ایران

 

 کله قندی ریو دو ژنیرو

 

 تله کابین کابریو سوئیس

اگر می خواهید در یک فضای باز به عکاسی بپردازید و محیط زیر پایتان را به خوبی ببینید تله کابین کابریو بهترین انتخاب خواهد بود. این تله کابین دو بخش دارد که بخش بالایی آن سقف ندارد و می توان از دریاچه بی نظیر Lucerne عکاسی کرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر