معروف ترین پل های دنیا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/11/06
بازدید: 2830
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 طبیعت بکر و دست نخورده را می توان در نقاط مختلف جهان پیدا کرد. زمانی که چمدان تان را می بندید و راهی سفر می شوید باید خودتان را برای دیدن مناطق دور افتاده و بکری آماده کنید که اتفاقات و تجربه های بی نظیری برایتان آماده کرده اند. هیچ چیز بهتر از این نیست که روی یک پل قدیمی و بی نظیر بایستید و طبیعت اطراف تان را در سکوت به تماشا بنشینید. در این مقاله قصد داریم معروف ترین پل های دنیا که در سرتاسر دنیا وجود دارد را بررسی کنیم. پس همراهی مان کنید.

 

پل های معروف دنیا

 

پل تاور بریج لندن

تاور بریج  لندن در زبان فارسی به معنای پل برج لندن است که یکی از پل های مشهور و دیدنی این شهر به حساب می آید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پل روی رودخانه تایمز ساخته شده است و معماری بی نظیر آن چشم هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند. 
این پل در سال 1894 تکمیل شد و به دلیل موقعیت نزدیکی که به برج لندن داشت به اسم تاور بریج معروف گردید. پل تاور بریج در دو طبقه ساخته شده است که  طبقه پایین آن مخصوص خودروها و طبقه بالای آن برای عبور افراد است.

پل بروکلین نیویورک

اگر به دنبال دیدن یک پل معروف دیگر در دنیا هستید باید سری به نیویورک بزنید. پل بروکلین یکی از معروف ترین پل هایی است که تا به حال در دنیا ساخته شده است و دو بخش بروکلین و منهتن نیویورک را به هم وصل می کند. ساخت این پل به سال 1883 بر می گردد و جزء قدیمی ترین پل های ایالت متحده آمریکا به حساب می آید.

 

پل بروکلین در نیویورک

 

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی را به عنوان پل هاربر نیز می شناسند. این پل برای وصل کردن ساحل شمالی با منطقه مرکزی شهر ساخته شد و در شهر سیدنی استرالیا قرار دارد. زمان افتتاح این پلِ معروف به سال 1932 بر می گردد و بزرگ ترین پل قوسی فولادی در دنیا محسوب می شود.
اگر سری به شهر سیدنی زدید بازدید از این پل قدیمی را به تاخیر نیندازید. یکی از موارد جذابی که درباره پل بندرگاه وجود دارد منبسط و منقبض شدن آن بر اساس دمای هواست. با توجه به دمای هوای اطراف، این پل می تواند تا 18 سانتی متر نیز منقبض یا منبسط شود. 

سی و سه پل اصفهان

اگر به دنبال نماد شهر اصفهان هستید بدون شک باید سری به پل سی و سه پل این شهر بزنید. اگرچه شهر اصفهان جاذبه های گردشگری و تاریخی مختلفی دارد، اما خیلی ها این شهر را با سی و سه پلش می شناسند.  این پل 33 دهانه دارد و طول آن به 295 متر هم می رسد. سی و سه پل در سال 1011 توسط فردی به نام الله وردی خان اوندیلادزه روی زاینده رود ساخته شد. این پل در سال 1310 به عنوان یک اثر ملی ثبت شد.

 

سی و سه پل در اصفهان

 

پل گلدن گیت سن فرانسیسکو

در شهر سن فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا پلی قدیمی و معروف جا خوش کرده است که آن را پل گلدن گیت سن فرانسیسکو می نامند. این پل در سال 1937 ساخته شد و توانست گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب کند. 
این پل به رنگ قرمز و نارنجی ساخته شده است تا مشاهده آن در میان مه برای مسافران و گردشگران ساده تر باشد. زمانی که روی این پل راه می روید بدون شک معماری زیبا و بی نظیرش را تحسین خواهید کرد.

پل آکاشی کای کیو ژاپن

در کشور ژاپن نیز یکی دیگر از پل های معروف دنیا جا خوش کرده است و سالانه توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند. پل آکاشی کای کیو بر فراز تنگه آکاشی واقع شده است و یکی از طولانی ترین پل های جهان به حساب می آید.
این پل معلق با چهار ستون پشتیبانی می شود و خیلی ها آن را به اسم پل مروارید می شناسند. طول این پل به 4 کیلومتر می رسد و همین امر موجب می شود یکی از بلندترین پل های جهان باشد. پل آکاشی در سال 1988 ساخته شد و کار تکمیل آن  بیش از 10 سال به طول کشید.

 

پل اکاشی کای کیو

 

پل پنته وکیو فلورانس

در شهر فلورانس ایتالیا پلی وجود دارد که از قرون وسطی بر فراز رودخانه آرنو خودنمایی می کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پل پنته وکیو در طول سال ها بر فراز این رودخانه باقی مانده و حتی اتفاقات جنگ جهانی دوم نیز آن را از پای در نیاورده است. 
در این پل فروشگاه های مختلفی به چشم می خورد که در گذشته محل فروش گوشت بودند، اما این روزها به فروش سوغاتی ها و صنایع دستی این شهر مشغول هستند. این پل 84 متر طول و 32 متر عرض دارد و از سه بخش متفاوت تشکیل شده است.

پل میلو فرانسه

در جنوب فرانسه و روی دره ترن پلی به ارتفاع 338 متر قرار دارد که آن را پل میلو می نامند. این پل یکی از بزرگ ترین پل های کابلی جهان به شمار می رود و سالانه گردشگران زیادی را به سمت فرانسه می کشاند. ساخت این پل بیش از سه سال به طول انجامید و در نهایت در سال 2004 برای استفاده عموم بازگشایی شد.

 

پل میلو در فرانسه

 

پل بسفر استانبول

اگر بدانید که پل بسفر قاره آسیا و اروپا را به هم وصل می کند شگفت زده خواهید شد. اگرچه پل معروف استانبول جزء طولانی ترین و بزرگ ترین پل های دنیا به حساب نمی آید، اما به دلیل موقعیتی که دارد در میان مسافران و گردشگران بسیار مشهور است. 
بخش اصلی این پل در سال 1973 تکمیل شد. پل بسفروس استانبول 1510 متر طول و 39 متر عرض دارد و در فاصله 64 متری از سطح دریا واقع شده است. اگر گذرتان به شهر استانبول افتاد حتما پل بسفر را از نزدیک تماشا کنید.

 

پل طبیعت تهران - این پل به عنوان بزرگترین و زیباترین پل غیر خودرویی ایران شهرت دارد !

 

پل نانپو شانگهای

در شانگهای چین پلی زیبا به نام نانپو وجود دارد که در ساخت آن از فولاد، کابل، بتن و تیرهای کامپوزیت استفاده شده است. از آنجایی که این پل به صورت مارپیچی ساخته شده است جزء طولانی ترین پل های دنیا به حساب می آید. ساخت این پل در سال 1988 آغاز شد و در نهایت در سال 1991 به پایان رسید. پل نانپو برروی رودخانه هانگپو قرار گرفته است و 150 متر ارتفاع دارد.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 102 کاربر