عجیب ترین جاذبه ها گردشگری ایران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/08
بازدید: 1157
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ما پر از جاذبه های گردشگری بسیار زیبا است که گردشگران می توانند در تمامی روزهای سال به سراغ این جاذبه های گردشگری رفته و از زیبایی فوق العاده آن بهره مند شوند. با وجود جاذبه های بسیار زیبا و جذابی که در سراسر ایران وجود دارد، شاهد جاذبه های گردشگری بسیار عجیبی نیز در کشورمان هستیم که در این مطلب قصد داریم تا به سراغ این جاذبه های عجیب و پر از رمز و راز رفته و آن ها را معرفی کنیم.

 

کال جنی طبس


کال جنی طبس 

کال جنی طبس یک دره قدیمی است که در بین بومیان به دره جن مشهور است. این دره عمیق که به شکل U  می باشد در یکی از بیابان های فوق العاده زیبا ایران قرار دارد. در این دره، آب یک ماده نایاب است و اگر دوست دارید تا به یکی از جذاب ترین دره های ایران سفر کنید، حتما سری به این دره بسیار زیبا زده و از آن بازدید کنید.

 

بازدید از کال جنی

 

چگونه به کال جنی طبس برویم؟

برای آن که بتوانید به دره کال جنی طبس رفته و از آن بازدید کنید باید از جاده آسفالت فاصله گرفته و در دو راهی استخر شاعر، در حدود 5 کیلومتر جاده خاکی را طی کنید تا در نهایت به محل دره کال جنی رسیده و از آن دیدن کنید. در این محل شما می توانید دره هایی با دیواره های بسیار بلند و پر شیب را مشاهده کنید که بازدید از آن می تواند با خطرات بسیار زیادی نیز همراه باشد، پس حتما به همراه یک تیم حرفه ای از این محل بسیار زیبا دیدن کنید.

 

باغ سنگی سیرجان


 باغ سنگی سیرجان 

یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ایران، باغ سنگی سیرجان است. در شهر سیرجان وقتی که به دیدن این باغ سنگی میروید، با باغی مواجه می شوید که در آن سنگ های بسیار زیادی بر روی درختان قرار گرفته است و وجود این سنگ ها جلوه عجیب و ترسناکی به این باغ داده است.

 

بازدید از باغ سنگی سیرجان


 چگونه به باغ سنگی سیرجان برویم؟

برای بازدید از باغ سنگی سیرجان باید به استان کرمان و شهر سیرجان رفته و از شهر سیرجان به سمت بافت حرکت کنید. در این جاده پس از گذشتن از بلورد، حیدر آباد و میاندوآب می توانید تابلو باغ سنگی سیرجان را مشاهده کنید. با دیدن این تابلو تنها کافی است تا به سمت جاده فرعی پیچیده و در جاده خاکی حرکت کنید. با چهار کیلومتر رانندگی در این جاده می توانید به باغ سنگی سیرجان وارد شوید.

 

کوه گل افشان

 

 کوه گل افشان


کوه های گل افشان پدیده های طبیعی هستند که در آن گل و لای از زیر زمین به صورت چشمه وارد سطح زمین می شوند. در کشور ما نیز شاهد کوه های گل افشان هستیم که مهم ترین آن، در سیستان و بلوچستان واقع شده است. 

 

کوه گل افشان سیستان بلوچستان


 چگونه به کوه گل افشان برویم؟

در سیستان و بلوچستان و در شمال جاده کهیر-تنگ می توانید کوه های گل افشان را مشاهده کنید که شکل مخروطی دارند و در حال حاضر بزرگ ترین و مشهور ترین کوه های گل افشان ایران محسوب می شوند. این کوه های گل افشان در 95 کیلومتری بندر کنارک و در غرب آن واقع شده اند و شما می توانید برای بازدید از این کوه های زیبا، به سیستان و بلوچستان سفر کنید.

 

جنگل جیغ مشهد


جنگل جیغ مشهد

اگر با تور مشهد به این شهر سفر کرده اید، به احتمال بسیار زیاد شما را به به جنگل جیغ مشهد نیز خواهند برد تا از این جنگل بسیار خاص و عجیب بازدید کنید. جنگل جیغ یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شود. در این جنگل شما با صدای عجیب و غریب و جیغ مانندی مواجه هستید که در نوع خود میتواند به حد بسیار زیادی ترسناک و راز آلود باشد.


برای ریشه صدای جیغ این جنگل داستان های بسیار زیادی گفته شده است، بسیاری این جیغ را صدای ملخ ها و جیرجیرک های موجود در جنگل می دانند و افراد دیگری علت آن را شیاطین و روح های نفرین شده می دانند که در دل جنگل پرسه می زنند و این صداهای گوش خراش را از خود به وجود می آورند. البته باید گفت که علت اصلی این صدا همان جیرجیرک هایی هستند که در اطراف درختان زندگی می کنند و به صورت موزون و هماهنگ با یکدیگر صداهای جیغ مانندی را به وجود می آورند.

 

چگونه به جنگل جیغ مشهد برویم؟


 چگونه به جنگل جیغ مشهد برویم؟

برای آن که به جنگل جیغ مشهد رفته و از ان بازدید کنید در جاده مشهد به تهران می توانید به سمت جاده طرقبه رفته و به سمت روستای سربرج حرکت کنید تا به جنگل های جیغ مشهد رسیده و از این جنگل ترسناک و عجیب دیدن کنید. تماشا جنگل های جیغ مشهد به افرادی که به دنبال ترس و هیجان هستند، پیشنهاد می شود زیرا می توانید در آن لحظات فوق العاده ای را سپری کنید.

 

باداب سورت

 باداب سورت

به افرادی که  از تور شمال گردی استفاده میکنند، بازدید از باداب سورت پیشنهاد می شود. این باداب یکی از خاص ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری ایران است که در جهان کم نظیر بوده و تنها در دو کشور ایران و ترکیه چنین محیطی ثبت جهانی شده است.
باداب سورت یک چشمه پلکانی تراورتنی است که در روستای ارست شهرستان ساری قرار دارد. چشمه های پلکانی بسیار زیبا باداب سورت به قدری چشم نواز است که افراد بسیار زیادی برای دیدن آن، کیلومترها سفر می کنند تا به این باداب جذاب و هیجان انگیز آمده و چشم انداز زیبا این محل را از نزدیک مشاهده کنند. این چشمه ها در بلندی 1841 متری از سطح دریا قرار گرفته و با چشم انداز بی نظیر خود، بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه مند به دیدن یک منظره خارق العاده هستند.
 

بازدید از باداب سورت

 

چگونه به باداب سورت برویم؟

برای آن که به باداب سورت سفر کنید لازم است تا از تهران به سمت روستای ارست رفته و به این روستا سفر کنید. بهترین جاده برای رسیدن به این باداب از مسیر سمنان یا مازندران است که البته از جاده سمنان می توانید با مسافت کمتر و ایمن تری به روستای ارست و باداب سورت رسیده و این جاذبه بسیار زیبا ایران را مشاهده کنید.
حرف آخر
در این مطلب شما را با عجیب ترین جاذبه های گردشگری ایران آشنا کرده و بیان کردیم که چگونه می توانید از این جاذبه های زیبا دیدن کنید. اگر تا به حال به جای عجیب و راز آلودی سفر کرده اید خوش حال خواهیم شد تا نظرات خود را در رابطه با سفری که داشته اید با ما در قسمت نظرات به اشتراک گذارید تا سایر علاقه مندان به سفر به نقاط هیجان انگیز ایران نیز با این دست از مناطق بیشتر آشنا شوند. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر