قوانین کشور گرجستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 12993
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور گرجستان از جمله مقاصد مهاجرتی و تجاری بسیاری از ایرانیان است. اگر شما نیز قصد مهاجرت، تحصیل، مسافرت و یا سرمایه گذاری در کشور گرجستان را دارید باید پیش از ورود به خاک این کشور اطلاعاتی کلی در خصوص موقعیت جغرفیایی، آب و هوا و قوانین الزامی مرتبط با ورود اتباع خارجی در آن جا را داشته باشید. 
ما در این مقاله علاوه بر معرفی اجمالی گرجستان به بررسی قوانین اولیه و بسیار مهم این کشور در رابطه با مهاجرت اتباع خارجی خواهیم پراخت. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید بهتر است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

گرجستان را بیشتر بشناسید!

 گرجستان کشوری زیبا و پیشرفته با جاذبه های گردشگری فراوان است که در مرز میانی اروپا و آسیا واقع شده است با این حال در زمره کشورهای شرق اروپا قرار می گیرد. تفلیس پایتخت این کشور صنعتی و باتومی زیباترین شهر ساحلی گرجستان است که همه ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی از ایرانیان جهت تفریح و گردشگری است. گرجستان آب و هوای مطبوع و کوهستان های زیبایی دارد. مردم گرجستان با آداب و سنن کشورهای آسیایی تداخل بسیاری داشته و مردمانی بسیار مهمان نواز هستند. موقعیت مناسب جغرافیایی و همچنین صنعتی بودن این کشور در کنار نحوه رفتار با مسافران خارجی و به خصوص ایرانیان از جمله مهمترین علل محبوبیت این مقصد مهاجرتی در میان مردم جهان و به ویژه ایرانیان است. با همدیگر مهمترین قوانین حاکم بر این کشور برای مهاجران خارجی را مرور می‌کنیم.

قوانین گرجستان

قانون اساسی گرجستان 

قانون اساسی گرجستان همانند قانون اساسی در سایر کشورها عالی‌ترین قانون مدون در این کشور است. قانون اساسی گرجستان در بیست و چهارم اوت سال ۱۹۹۵ میلادی توسط پارلمان این کشور به تصویب رسید و از هفدهم اکتبر همان سال به اجرا در آمد. این قانون جایگزین فرمان قدرت حکومتی در سال ۱۹۹۲ گردید.
در پی تدوین قانون اساسی گرجستان دادگاهی نیز تحت همین عنوان در سال ۱۹۹۶ تشکیل شد. این دادگاه یک نهاد قضایی است که به شیوه اجرای قوانین اساسی کشور گرجستان نظارت می کند. قانون اساسی گرجستان بر طبق مصوبات جدید متشکل از یک مقدمه، یک بخش اصلی، قسمت موازین انتقالی، ۱۱ بخش و ۱۲۱ اصل میباشد.

همه چیز درباره گرجستان - معرفی صفر تا صد کشور گرجستان

قوانین گرجستان برای مسافران خارجی 

قطعا اطلاع دارید تمامی کسانی که به یک کشور خارجی مسافرت می کنند باید تمامی قوانین کشور مقصد را در بدو ورود رعایت کنند. اصولا این قوانین با توجه به نوع فرهنگ، مذهب، آداب اجتماعی و مواردی از این قبیل، قوانین بخصوصی را برای مسافران خارجی در نظر می‌گیرند.
کشور گرجستان نیز برای مسافران خارجی قوانین ویژه ای تدوین نموده است که به عنوان یک فرد ایرانی باید قبل از مهاجرت و مسافرت به گرجستان از آنها اطلاع داشته باشید. این قوانین عبارتند از:

  • ممنوعیت حمل ساک های دستی در پرواز به سمت گرجستان 
  • ممنوعیت همراه داشتن انواع داروهای آرامبخش حتی کودئین و استامینوفن بدون گواهی پزشکی 
  • عدم همراه داشتن هرگونه قرص ترک اعتیاد، مواد روانگردان، مواد مخدر و یا سلاح های سرد و گرم 
  • عدم تجاوز وزن کالاهای شخصی و غیر تجاری توسط مهاجران نباید از صد کیلو گرم 
  • قوانین ورود و خروج کالا به گرجستان توسط اشخاص عادی 

معمولاً افراد در زمان مسافرت به یک کشور ممکن است وسایلی را به آنجا حمل نموده و یا وسایل را از کشور مورد نظر به ایران و کشور ثالث ببرند. در این خصوص باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • کشور گرجستان اجازه حمل بیش از ۲۰ بسته سیگار را به افراد نمی دهد در غیر اینصورت شما تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.
  • خروج صنایع دستی و هنری گرجستان به عنوان سوغاتی و مواردی از این قبیل صرفاً با کسب اجازه از وزارت فرهنگ و دریافت عکس ویژه از این وزارت امکان‌پذیر است.
  • خروج ارز محلی گرجستان با هیچگونه محدودیتی مواجه نمی باشد اما خروج ارز خارجی تنها تا سقف ۵۰۰ دلار امکان پذیر است.
  • برای حمل وسایل شخصی و غیر تجاری با وزن بیش از ۲۰ کیلوگرم به ازای هر یک کیلو باید به میزان یک واحد از پول گرجستان مالیات پرداخت کنید.
  • خروج از گرجستان مشمول پرداخت هیچگونه مالیاتی نمی باشد.
  • حیوانات خانگی باید حتماً تحت معاینات و آزمایشات پزشکی قرار گرفته باشند و گواهی سلامت و گذرنامه حیوان خانگی را داشته باشند.

جاهای دیدنی گرجستان - تماشای آثار نئو کلاسیک در کنار سواحل کم نظیر شهرهای تفلیس و باتومی!

گرجستان

عدم رعایت قوانین کشور گرجستان و دیپورت شدن مسافران خارجی 

کشور گرجستان از جمله مقاصد گردشگری و مهاجرتی جهان است که به سادگی قوانین مربوط به دیپورت شدن را بر روی مسافران خارجی اجرا می کند. عدم رعایت قوانین فوق و دیگر قوانین مدنی و اجتماعی در کشور گرجستان و همچنین عدم تکمیل بودن مدارک مسافرت به این کشور از جمله مهم‌ترین علل دیپورت مسافران ایرانی در طول سالیان گذشته بوده است.
 یکی از مهمترین مواردی که منجر به برخورد سختگیرانه دولت گرجستان با مسافران ایرانی در سالیان اخیر شده بود، اخذ بلیط یک طرفه توسط بسیاری از ایرانیان بوده است. بهتر است پیش از مسافرت به این کشور، تمامی قوانین مربوط به مهاجرت، اقامت و مسافرت به گرجستان را مطالعه نموده و تمامی تلاش خود را جهت عدم تخطی از آنها به کار گیرید.
گرجستان از جمله کشورهایی است که استقبال مناسبی از مهاجران ایرانی به عمل آورده و شرایط مناسب زندگی را برای آنها فراهم نموده است. بهتر است با رعایت قوانین مدنی و اجتماعی و بخصوص احترام به قانون اساس و قوانین مربوط به سرمایه گذاری و دیگر قوانین موجود در این کشور، مسیر پیشرفت را برای خود و دیگر ایرانیان هموار نماییم.

واحد پول گرجستان _ واحد پول گرجستان چیست و برای سفر به این کشور چقدر پول لازم داریم؟!💰🪙

قوانین مهاجرت به گرجستان 

قوانین مهاجرت به گرجستان با توجه به شیوه مهاجرتی بررسی می‌گردد. کشور گرجستان روشهای مختلفی جهت پذیرش اقامت ایرانیان در این کشور مقرر نموده است و ایرانیان می توانند به یکی از طرق ذیل مجوز مهاجرت و اقامت در گرجستان را دریافت نمایند. این شیوه ها عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل 
  • مهاجرت کاری 
  • سرمایه گذاری در گرجستان 
  • اقامت دائم در گرجستان از طریق ازدواج 
  • کسب اقامت گرجستان از طریق تولد فرزند در آنجا 
  • پناهندگی 

قوانین عمومی درج شده در مطالب پیشین بر تمامی شیوه‌های ورود و اقامت به گرجستان حکم فرما است. امروزه متداول ترین شیوه کسب اقامت در گرجستان برای ایرانیان استفاده از شیوه‌های تحصیلی و مهاجرت کاری است با این حال دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری راحت ترین شیوه دریافت اقامت در این کشور می باشد.

نظرات کاربران

  1. H.S H.S 1403/01/08
    0 نفر پسندیدند
    گرجستان واقعا کشور زیبایی هست خصوصا باتومی باتومی ساحلی اروم که پر از سنگ های سکه ای مانده و توش صدف کم پیدا میشه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 117 کاربر