چگونه کمپینگ راحت تری داشته باشیم؟

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/02/31
بازدید: 3418
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تاحالا شب رو توی جنگل خوابیدین؟ یا بالای کوه چادر زدین؟ 
وسط کویر با دوستاتون آتش روشن کردین؟ 
کمپینگ در دل طبیعت یکی از جذاب ترین کارایی هست که میتونید انجام بدین، این نوع سفر معمولا به راحتی سفر های عادی نیست و سختی های خاص خودش رو داره، اما همین سختی ها و کار کردن ها در سفر کمپینگ اون رو جذاب کرده و سفر خاطره انگیزی رو برای شما و همسفرانتون رقم میزنه.

 

کمپینگ در دل طبیعت


فکرش رو بکنید که بعد از کمی پیاده روی در جنگل به محل کمپ میرسید، منظره روبه رو هوش از سرتون میبره، کمی هیزوم جمع می کنید و برای روشن کردن آتش و آماده کردن غذا آماده میشید، توی جنگل گشتی میزنین و از طبیعت لذت میبرید. 


چگون کمپینگ راحت تری داشته باشیم


کمپینگ در دل طبیعت بنظر سفری لذت بخش و بدور از مشکلات روزمره هست اما سختی هاش ممکنه دردسر ساز بشه، ولی افراد حرفه ای میگن که این سختی ها لطف سفر کمپینگه، باید بدونید که سختی این سفر با دونستن بعضی از نکته ها، همراه داشتن وسایل ضروری و همینطور کسب تجربه، به مرور کم و به سفری لذت بخش تبدیل میشه که شما رو شیفته خودش میکنه، در ادامه با لحظه آخر همراه باشید.

 

وسایل کمپینگ


وسایل مورد نیاز در کمپینگ


یکی از اصلی ترین بخش های سفر کمپیگ داشتن تجهیزات مناسبه، افراد حرفه ای وسایل کاملی برای سفر تهیه می کنند، این وسایل سفر رو براتون آسون تر می کنه، البته باید توجه کنید که متناسب با مقصد و نوع سفرتون وسایل رو انتخاب کنید که هزینه اضافی براتون نداشته باشه و وزن کوله پشتی زیاد نشه. 

  • کوله پشتی: کوله پشتی های حرفه ای معمولا تقسیم وزن مناسبی دارن و فشار کمتری رو به شانه های شما وارد می کنن، یادتون باشه که کوله سبکی رو انتخاب کنید، همینطور لازمه که به فضای داخلی اون توجه کنید و بسته به نوع سفرتون انتخاب کنید، کوله 20 تا 40 لیتری برای سفر 1 روزه و کوله 40 تا 60 لیتری برای سفر دو روزه مناسب هست. برای سفر های چند روزه به فکر کوله پشتی با ظرفیت بیشتری باشید.

 

چادر مسافرتی

 

  • چادر: یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز در سفر کمپینگ چادر مسافرتی به حساب میاد، شما باید بسته به نوع سفرتون و تعداد همسفرانتون، چادری مناسب تهیه کنید، یادتون باشه چادر های خیلی بزرگ و سنگین برای کمپینگ مناسب نیست. همینطور در انتخاب چادر باید توجه کنید که ضد آب باشه و بهتره که چادر دو پوششه تهیه کنید که در فصل های سرد هم کاربردی باشه. یادتون نره که حتما یک زیره مناسب برای چادرتون تهیه کنید باشین تا کف چادر خیس نشه، همچنین بهتره که قبل از سفر برپا کردن چادر رو تو خونه تمرین کنید.

 

کیسه خواب

 

  • کیسه خواب: برای داشتن خوابی آسوده در سفر کمپینک به یک کیسه خواب مناسب نیاز دارید، کیسه خواب رو باید با توجه به قد و وزن خودتون تهیه کنید و یادتون باشه که کیسه خواب های مستطیل شکل بسیار راحت ترند و مانند بقچه به شما نمیچسبند، همینطور توجه کنید که در فصل های سرد سال به کیسه خواب گرم تری نیاز دارید.

 

  • جعبه کمک های اولیه: سفر های کمپینگ بعضی وقت ها ممکنه مشکلاتی براتون به وجود بیاره، مثل زخم شدن دست یا پاهاتون، آفتاب سوختگی و موارد دیگه، پس بهتره که قبل از سفر جعبه ای کوچک برای کمک های اولیه در نظر بگیرید، داخل این جعبه باید وسایلی مثل چسم زخم، پماد سوختگی، داروهای لازم، گاز استریل و ... قرار بدین.

 

غذا در کمپینگ

 

  • آب و غذا: اکثر افراد در سفر کمپینگ دوست دارند که خودشون غذا درست کنند، اما حتما غذای سرد هم همراهتون داشته باشین، همچنین اگه محل کمپتون از منطقه مسکونی فاصله داره به آب زیادی نیاز دارین، تقریبا 2 برابر میزان مصرفی آب لازم هست، راستی از غذا های نیمه آماده مثل کنسرو و تن ماهی غافل نشید.

 

  • لباس: برای اینکه کمپینگ راحت تری داشته باشین بهتره لباس های کم حجم و مناسبی رو انتخاب کنید، اگه تو فصل سرد سال سفر می کنید، لباس گرم، پتو های گرم کننده اورژانسی، کلاه و جوراب گرم رو فراموش نکنید، یادتون باشه که مرطوب شدن لباس هاتون و داخل چادر باعث سرد تر شدن هوا میشه، پس از رطوبت دوری کنید. لباس هارو جوری انتخاب کنید که اگه هوا سرد شد بتونید چندین لایه روی هم بپوشید.

 

وسایل الکترونیکی در کمپینگ

 

  • وسایل الکترونیکی: در سفر کمپینگ معمولا به برق دسترسی ندارین پس یادتون باشه که حتما پاوربانک همراهتون باشه، برای روشنایی در شب هم به فکر چراغ های شارژی، نور افکن، چراغ قوه و هد لامپ باشید. دوربین عکاسی، اسپیکر و حافظه ذخیره سازی اضافه مثل فلش مموری هم ممکنه به کارتون بیاد.

 

  • لوازم اشپزی: برای آشپزی حتما به قابلمه، بشقاب، قاشق و چنگال و لیوان نیاز دارین، اما باید دقت کنید که وسایل سنگین رو انتخاب نکنید، یک قابله برای کمپینگ 4 نفره کافیه، اما هر نفر باید برای خودش لیوان و قاشق و چنگال داشته باشه.


لوازم مورد نیاز در سفر های کمپینگ حرفه ای خیلی بیشتر از چیزایی هست که تا اینجا بهش اشاره کردیم، اگه قصد دارین به کمپینگ حرفه ای برید باید با توجه به نوع سفرتون لوازم مختلفی رو داشته باشین، در مقالات بعدی سایت حتما راجع به کمپینگ حرفه ای صحبت می کنیم.

 

روشن کردن آتش در کمپینگ


روشن کردن آتش


برپایی آتش مناسب در سفر کمپینگ اهمیت خیلی بالایی داره، آتش شمارو گرم میکنه، برای پخت غذا مناسبه و حیوانات وحشی و حشرات رو ازتون دور میکنه، پس باید روشن کردن آتش در طبیعت رو بلد باشین.
کار خیلی سختی نیست اما اگه حوصله جمع کردن هیزوم رو ندارین بهتره که قبل از سفر کمی هیزوم تهیه کنید، کمی بنزین یا الکل هم میتونه تو روشن کردن سریع تر آتش بهتون کمک کنه، شاخه نازک خشک شده جمع کنید چون هیزم خیلی زود آتش نمی گیره، در نهایت اگه دوست دارین به روش کاملا سنتی آتش روشن کنید، ویدیو زیر بهتون آموزش میده.

 

نکات مهم در سفر کمپینگ


بعد از انتخاب مقصد و تهیه لوازم مورد نیازتون، سفر کمپینگ شما آغاز میشه، اما داشتن تجهیزات کامل، کافی نیست و شما باید چندین نکته رو بدونید.
•    محل کمپ: اول از همه بهتره بگیم که اگه برای اولین باره که قصد دارین سفر کمپینگ برید، حتما همراه تور و یا افراد حرفه ای راهی سفر بشید، افرادی که تجربه کمی در سفر کمپینگ دارند معمولا با مشکلاتی روبرو میشن که سفر رو براشون سخت می کنه، پس حتما برای کسب تجربه با افراد حرفه ای سفر کنید. 
محل برپایی کمپ اهمیت بسیاری داره، چون میتونه باعث لذت بخش بودن یا نبودن سفرتون بشه، یادتون باشه که چادر زدن زیر درخت فکر خوبی نیست! محل مناسب برای کمپ باید خلوت اما در معرض دید و امن باشه.

 

کمپینگ


•    غذای خوب و مقوی: آماده کردن یک غذای خوشمزه و مقوی در دل طبیعت شاید کار سخت و زمانبری باشه، اما غذای مناسب کمک زیادی به شما میکنه، چون شما بدون انرژی کافی حال و حوصله کار کردن در کمپ رو ندارید.
•    استراحت: سفر های کمپینگ معمولا با جذابیت های زیادی همراهه که باعث میشه فعالیت زیادی داشته باشین و یادتون بره که بدنتون به استراحت نیاز داره، بعد از پیاده روی های طولانی، کوهنوری یا شنا کردن حتما کمی استراحت کنید و یادتون باشه در انتهای سفر باید همه وسیله هاتون رو جمع کنید، پس خیلی خودتون رو خسته نکنید.

 

ترفند های کمپینگ

 

ترفند های کمپینگ


•    در زمان بارندگی به دیواره چادر دست نزنید، این کار باعث چکه کردن آب به داخل میشه.
•    همه لوازم رو از کوله بیرون نریزید، جمع کردن اونا در آخر سفر واقعا کار سختیه.
•    برای سرمای ناگهانی آماده باشید.
•    لباس مرطوب رو سریعا عوض کنید.
•    درب ورودی چادر را در جهت وزش باد قرار ندین.
•    ریختن کمی توتون دور چادر برای جلوگیری از ورود جانوران به داخل کمکتون میکنه.

امیدواریم که این مقاله براتون مفید بوده باشه و باید بدونید که مهم ترین چیز در کمپینگ تجربه شماست، این تجربه باعث میشه که با وسایل خیلی محدود هم از سفرتون لذت ببرید، یادتون نره که در طبیعت هیچ چیزی جا نمیزاریم به جز رد پا و هیچی هم از طبیعت با خودمون نمیاریم به جز خاطره و عکس!

 

سفر کمپینگ

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر