تفاوت پرواز بیزنس و فرست کلاس

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/02/23
بازدید: 3639
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کلاس های پروازی رو میشه به 3 دسته بندی اکونومی، بیزنس و فرست کلاس تقسیم کرد، اما چه تفاوتی بین این پرواز ها وجود داره؟ گردشگران معمولا از پرواز های اکونومی استفاده می کنند، اما هستند افرادی که به امکانات لوکس در پرواز علاقه دارند.
پرواز بیزنس و فرست کلاس هر دو گرانقیمتند با این تفاوت که بلیط فرست کلاس در برخی مسیر ها قیمتی 2 برابری نسبت به بیزنس کلاس دارد، ولی تفاوت این دو کلاس پروازی فقط در قیمت نیست، تفاوت های اصلی بیزنس کلاس و فرست کلاس رو میشه به 3 دسته تقسیم کرد، با لحظه آخر همراه باشید.

 

سالن انتظار پرواز فرست کلاس


تفاوت های اصلی پرواز بیزنس با فرست کلاس

 سالن انتظار: اگه بخوایم تفاوت این دو کلاس پروازی رو به ترتیب توضیح بدیم باید از زمان انتظار مسافران تو فرودگاه شروع کنیم، تفاوت این دو قبل از سوار شدن به هواپیما شروع میشه، سالن انتظار فرست کلاس امکانات بسیار بیشتری نسبت به کلاس بیزنس داره و این امکانات بسته به فرودگاه متغیرهست.

 

عوارض خروج از کشور _ عوارض خروج از کشور در سال 1401 چقدر است؟


سالن بیزنس در فروگاه ها معمولا فضای آروم و امکانات معمولی مثل اینترنت رایگان، اسنک، نوشیدنی و میزکار داره، ولی در سالن فرست کلاس امکانات بسیار لوکس و ویژه ای برای افراد وجود داره و جالبه بدونید که مسافران فرست کلاس رو از سالن تا کنار هواپیما با خودرو های لوکس جابه جا می کنند.

 

کیفیت صندلی های فرست کلاس

 

 کیفیت صندلی ها و کابین هواپیما: بعد از سالن انتظار، زمانی که سوار هوایپا میشید مهم ترین چیزی که باهاش سروکار دارین، صندلی شماست، پرواز های بیزنسی معمولا صندلی های خوب و راحتی دارند، اما داخل کابین خبری از امکانات لوکس و چشمگیر نیست، مهم ترین تفاوت پرواز های فرست کلاس اینجا مشخص میشه، در برخی از ایرلاین ها صندلی هر نفر شبیه یک سوئیت شخصی ساخته شده و هواپیما رو تبدیل به هتلی 5 ستاره کردند، به شکلی که صندلی شما تنها با زدن یک دکمه به تخته خوابی نرم و راحت تبدیل میشه. جالبه بدونید که بعضی از پرواز های فرست کلاس تخت 2 نفره هم داره، پس حتما قبل انتخاب این کلاس پروازی امکاناتی که مده نظترتونه رو بررسی کنید.

 

سیستم صوتی و تصویری هواپیما


باید بدونید که کیفیت و راحتی صندلی ها در هیچ ایرلاینی طبقه بندی نشده و صندلی همه پرواز های بیزنسی باهم یکسان نیست و کابین پرواز های فرست کلاس با سلیقه هر ایرلاین طراحی میشه و امکانات متفاوتی نسبت به سایر ایرالاین ها داره.
سیستم صوتی و تصویری این دو کلاس پروازی تفاوت چشمگیری باهم دارند و در پرواز فرست کلاس صفحه نمایش بسیار بزرگتری با سیستم صوتی حرفه ای وجود دارد.

 

غذای هواپیما

 

 کیفیت و تنوع غذا: یکی دیگه از تفاوت های کلاس های پروازی کیفیت و تنوع غذا هاست، غذا های پرواز بیزنس کیفیت خیلی خوبی دارند و شما رو کاملا راضی می کنند، اما غذا های و نوشیدنی های پرواز فرست کلاس در حد یک رستوران کاملا لوکس و معروفه، آشپز این کلاس پروازی معمولا شخصی معروف و مشهوره، همینطور باید بدونید که تنوع غذا ها و نوشیدنی ها بسیار بالاست و مسافران می تونن منو کاملی رو سفارش بدن که شامل انواع غذا ها میشه، از گرانقیمت ترین خوراکی های پرواز فرست کلاس میشه به خاویار اشاره کرد. البته تنوع غذایی این کلاس پروازی به ایرلاین هم ربط داره و همه فرست کلاس ها مثل هم نیستند.

 

کلاس های پروازی


آیا هر 3 کلاس پروازی در یک هواپیما وجود دارند؟


اکثر پرواز های بین المللی با هواپیما های دو کابینه انجام میشه که یک کابین برای بلیط های اکونومی و یک کابین برای فرست کلاس طراحی شده، برخی از ایرلاین ها هواپیما هایی دارن که 3 کابیه هست و تمامی کلاس های پروازی رو داره. 
نکته مهمی که باید بدونید اینه که کلاس های پروازی در پرواز های داخلی و بین المللی تفاوت خیلی زیادی باهم دارند، به عنوان مثال کیفیت پرواز بیزنس کلاس بین المللی بسیار بهتر از فرست کلاس پرواز های دورن مرزیست.

 

برترین ایرلاین دنیا


برترین ایرلاین ها در پرواز های فرست کلاس


احتمالا تا اینجای مقاله متوجه شدین که به طور کلی کلاس های پروازی چه تفاوت هایی باهم دارن، اما گفتیم که پرواز های بیزنس کلاس در هر ایرلاین با هم متفاوته، کابین فرست کلاس بعضی ایرلاین ها بسیار لوکس طراحی شده، در ادامه چندین ایرلاین معروف با بهترین کابین های فرست کلاس رو معرفی می کنیم.

 هواپیمایی اتحاد: این شرکت هواپیمایی در پرواز فرست کلاس نیویورک به ابوظبی امکاناتی رو ارائه می کنه که شاید باورش براتون سخت باشه، کابین این پرواز که حداکثر 2 مسافر با اون سفر می کنند، مانند هتلی بسیار لوکس طراحی شده و بخش هایی مانند اتاق خواب، سالن پذیرایی و تمامی امکانات یک هتل لوکس رو در خودش جا داده.

 

لوفت هانزا

 

  لوفت هانزا: ایرلاین لوفت هانزا در پرواز نیویورک به سمت هنگ کنگ، خدمات بسیار لوکسی رو در نظر گرفته، به عنوان مثال مسافران از سالن انتظار تا هواپیما با استفاده از خودرو های بنز و پورش جابه جا می شوند، داخل هواپیما بسیار زیبا بوده و امکانات متنوعی دارد.

 هواپیمایی امارات: یکی از ایرلاین های معروف در زمینه ارائه خدمات لوکس، هواپیمایی امارت هست که در پرواز لس آنجلس به دبی امکانات خارج از تصوری رو در اختیار مسافران قرار میده.
بد نیست به این اشاره کنیم که هیچکدوم از ایرلاین های داخلی ایران امکان ارائه خدمات فرست کلاس رو ندارند.

 

قیمت بلیط فرست کلاس

 

قیمت پرواز فرست کلاس در برابر بیزنس کلاس


هزینه مهم ترین اختلاف بین دو کلاس پروازی بیزنس و فرست کلاس به حساب میاد، البته که قیمت بلیط فرست کلاس در پرواز های بسیار لوکس برای افراد ثروتمند اهمیتی نداره اما در پرواز های متوسط تفاوت قیمت این دو کلاس در انتخاب نهایی گردشگران تاثیرگذاره.
پرواز های فرست کلاس حدودا 2 برابر گران تر از پرواز مشابه در کلاس بیزنس هستند، اما قیمت موارد خواص به قدری بالاست که هر شخصی امکان خرید اون رو نداره، برای مثال قیمت پرواز فرست کلاس اتحاد که بهش اشاره کردیم، 64 هزار دلار و قیمت پرواز لس آنجلس به دبی هواپیمایی امارت بیش از 35 هزار دلار اعلام شده.


خب حالا اگه قرار باشه به سفر لوکس برید، کدوم کلاس پروازی رو انتخاب می کنید؟ اصلا براتون لوکس بودن پرواز اهمیتی داره؟

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر