داغ ترین چشمه جهان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/02/02
بازدید: 1911
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر زیبای اردبیل با مناظر و چشم اندازهای بی بدیل بهترین انتخاب برای طبیعت گردی می باشد. در این شهر چشمه های فراوانی وجود دارد که برخی از آن ها شهرتی جهانی دارند؛ در این مقاله ما قصد داریم یکی از مهم ترین چشمه های این شهر را معرفی نماییم.

چشمه آبگرم قینرجه

چشمه آبگرم قینرجه که عنوان داغ ترین چشمه جهان را به خود اختصاص داده، در جنوب مشگین شهر واقع شده است. این چشمه در ارتفاع تقریبی 1250 متری کوه سبلان قرار دارد. چشمه قینرجه در فضایی بکر و به دور از شلوغی قرار دارد و همین امر سبب گشته توجه گردشگران زیادی به این منطقه جلب شود. قینرجه جزء نخستین آب گرم های مشگین شهر است و از آن جایی که گازدار می باشد نوشیدن آن افزایش ترشحات معده را به دنبال دارد. حجم آب خروجی چشمه قینرجه اردبیل حدود 9 لیتر در ثانیه است که به وسیله 3 دهنه خارج می شود؛ این آب دارای مواد معدنی و املاح مفیدی همچون گوگرد بوده که خاصیت درمانی دارند. در فاصله 500 متری از چشمه یک مجتمع آب درمانی ساخته شده که جزء چشمه به سمت آن هدایت می شود؛ این مرکز درمانی دارای استخرهای مجزا برای آقایان و بانوان می باشد. 

 

 داغ ترین چشمه دنیا


در این مجتمع آب درمانی امکاناتی همچون استخر، استخر کودک، سونا، سونای بخار و جکوزی وجود دارد که گردشگران تور اردبیل می توانند از آن ها بهره مند شوند. آب این چشمه برای درمان دردهای عضلانی نظیر رماتیسم، لنفاتیسم، راشیتیسم و بیماری های تنفسی بسیار موثر است و افراد زیادی در این مکان سلامت جسمی خود را به دست آورده اند. آب داغ ترین چشمه آبگرم دنیا ضد تورم بوده و تسکین دهنده درد می باشد. از جمله امکانات رفاهی موجود در اطراف چشمه قینرجه مشگین شهر که برای بازدیدکنندگان و گردشگران تور داخلی فراهم شده می توان به اقامتگاه، کافی شاپ، رستوران، بوفه، تفرجگاه، سوئیت، نمازخانه و اینترنت اشاره کرد. مسیر رسیدن به چشمه هم بسیار زیبا و چشم نواز است. 

 

مرکز آب درمانی چشمه قینرجه

چرا قینرجه را داغ ترین چشمه آبگرم جهان می دانند؟

این چشمه که حاوی کلراید بسیار زیادی بوده دمایی حدود 85 درجه سانتی گراد دارد که دمای بسیار بالایی بوده، به همین دلیل آن را داغ ترین چشمه کلرایدی جهان به حساب می آورند. می توان ادعا نموده که هیچ چشمه ای با این میزان از حرارت آب در دنیا وجود نداشته و قینرجه از این باب منحصر به فرد می باشد. برای استفاده از آب چشمه در مجتمع آب درمانی قینرجه، به نسبت خاصی آب چشمه را با رود سرد سبلان ترکیب می کنند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید در گرمای بالای آب این دریاچه، تخم مرغ در مدت 3 دقیقه به طور کامل می پزد. بر روی سرچشمه قینرجه یک شبکه فلزی تعبیه گشته تا از خطر آب جوشان جلوگیری به عمل آید. 

بهترین زمان بازدید از داغ ترین چشمه جهان

بهترین زمانی که می توانید از این مکان بازدید کنید فصل بهار و تابستان است. در فصل بهار طبیعت منطقه به زیباترین حد خود رسیده و در فصل تابستان هم هوای این مکان بسیار خنک و دلپذیر است. 

آدرس چشمه آبگرم قینرجه

استان اردبیل/ 12 کیلومتری مشگین شهر
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 104 کاربر