جاهای دیدنی دبی

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 4254
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی یکی از بزرگترین و پر جمعیت‌ترین شهرها در امارات متحده عربی است که در ساحل جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد، این شهر، یکی از مدرن ترین شهرها در غرب آسیاست که موقعیت‌های تفریحی و هیجانی بسیاری را به همراه دارد، که گردشگران بسیاری را از سراسر جهان برای بازدید از جاهای دیدنی دبی به این شهر به جذب می‌کند. دبی گرچه پیشینه چندانی ندارد و می‌توان قدمتش را حدودا به 200 سال پیش نسبت داد، اما تدبیر حاکمانش باعث شد تا سیری صعودی را طی کند و بتواند از هیچ همه چیز بسازد و یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری دنیا تبدیل شود. در این شهر از بلند‌ترین برج دنیا تا وسیع‌ترین مرکز خرید جهان را در همین شهر خواهید دید، از دیگر دلایلی که گردشگران را به سوی این شهر می‌کشاند برگزاری رویداد های بین المللی و مسابقات جهانی است.

جاهای دیدنی دبی

همین الان با کمترین قیمت به دبی سفر کن!

برج خلیفه، بزرگترین برج جهان

برج خلیفه یکی ار برجسته ترین و معروف ترین سازه ها و جاهای دیدنی دبی می باشد که با 829 متر ارتفاع، معروف به آسمان خراش جهان شناخته شده است، ساخت این برج در سال 2004 شروع شد و در سال 2010 به پایان رسید. بالارفتن از برج خلیفه و دیدن مناظر شهر دبی زیر پایتان برای هر گردشگری جذابیتی خاص دارد که می توان از بالای این آسمان خراش شاهد مناظر زیبای شهر دبی از ارتفاعات بسیار بالاتر از سطح معمول باشید، در برج خلیفه آسانسور فوق پر سرعت این برج شما را تا جایی بالا خواهد برد که در یک گردش 360 درجه بتوانید از یک طرف نمایی از بیابان های وسیع امارات و از سمت دیگر نیز اقیانوس را تماشاگر باشید. نمای شهر دبی در این برج به حدی جذاب است که شب ها پذیرای عکاسانی می باشد که علاقه ی زیادی به ثبت و ضبط تصاویر خاص و زیبا دارند می باشد.
لازم به ذکر است که برای بازدید از بالا ترین نقطه ی این برج بلیط را به موقع تهیه فرمایید، به خصوص اگر در آخر هفته قصد بازدید از بزرگترین آسمان خراش دنیا را دارید.
درزمین پشت خلیفه تفریحگاه های بسیاری دارد که محل پیاده روی وسیع که دور تا دور برج را فرا گرفته است، این محوطه دارای آب نما و فواره های شگفت انگیز می باشد که هر روزه در زمان های معین تصاویر جذابی از بازی نور و آب را برای گردشگران زیادی که به برج خلیفه و محوطه ی اطراف آن می آیند به نمایش می گذارد.
برج خلیفه در مرکز شهر دبی و در خیابان شیخ زاید واقع می باشد و ورودی آن در داخل دبی مال قرار گرفته است.

 

  • زمان بازدید از برج خلیفه: از ساعت 8:30 تا 22:00 
  • قیمت ورودی برج خلیفه: بلیط نوع یک (طبقات 124 و 125) 149 درهم امارات، بلیط نوع 2 (طبقات 124، 125 و 148) 378 تا 533 درهم امارات
  • نشانی برج خلیفه: مرکز شهر دبی، بلوار شیخ محمد بن رشید 1

برج خلیفه

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

دبی مال

دبی مال به عنوان یکی از برترین مراکز خرید جهان از جمله جاهای دیدنی دبی شناخته می شود، این مرکز خرید بزرگ مسیر ورود شما به برج خلیفه و آکواریوم دبی نیز می باشد. دبی مال علاوه بر مغازه های متعدد دارای یک زمین اسکیت روی یخ، محوطه بازی و همچنین سینمایی مجهز هم دارد. وجود فروشگاه های مجلل و انواع و اقسام رستوران ها، خرید و غذا خوردن در این مرکز خرید منحصر به فرد هرگز توقف نمی شوید. در اکثر مواقع در این مرکز خرید شاهد اجرای انواع موسیقی های زنده و همین طور نمایش مد خواهید بود، گردشگران تور دبی که قصد خرید از این مرکز خرید را دارند می توانند در معروف ترین جشنواره های خرید دبی مال در فصل زمستان در ماه های ژانویه، فوریه و در تابستان در ماه های اوت و جلای خرید کنند. دبی مال در مرکز شهر دبی و در بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

 

  • زمان بازدید از دبی مال: شنبه تا دوشنبه، از ساعت 10:00 تا 24:00 و سه‌شنبه تا جمعه، از ساعت 10:00 تا 23:00
  • هزینه ورودی دبی مال: رایگان
  • نشانی دبی مال: مرکز شهر دبی، جنب برج خلیفه، خیابان شیخ زاید

دبی مال

مراکز خرید دبی - خرید اجناس لوکس و ارزان در مراکز خرید شهر آسمان خراش‌ها!

موزه دبی

از دیگر جاهای دیدنی دبی موزه آن است که به عنوان یکی از مراکز توریستی پر بازدید دبی شناخته شده است و در سال 1971 در قلعه ی فهمیدی بنا شده است که برای دفاع از شهر همراه دیوار هایی با بلوک های مرجانی سنتی می باشد که همراه ملات و آهن چفت شده اند. طبقه فوقانی موزه به واسطه ی ستون های چوبی پشتیبانی می شود و سقف آن از نخل، گل و لای و گچ ساخته شده است.


قدمت این بنا به حدی زیاد است که مدت ها محل سکونت حاکمان و نیرو های حکومتی مانند زندان و یا پادگان درست می شده است. این موزه در سال 1971 مورد باز سازی قرار گرفت و تبدیل به موزه اختصاصی دبی گردید، بازسازی دیگری در سال 1995 انجام شد که پس از آن موزه به عنوان مهم ترین و برترین موزه دبی شناخته شد. حیات این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانه ای همراه برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاح ها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی امارتی است، در این موزه نمایشگاه های سرپوشیده ای وجود دارد که جنبه های مختلف سبک زندگی سنتی اماراتی و همچنین آثار مشکوفه مانند گورهای قدیمی 3000 و 4000 ساله در منطقه باستان شناسی القصیص را نشان می دهند.
این موزه در محل فهمیدی، خیابان فهمیدی قرار دارد.

 

  • زمان بازدید از موزه دبی: از ساعت 10:00 تا 18:00
  • هزینه ورودی موزه دبی: 145 درهم امارات (ورود کودکان زیر سه سال رایگان است)
  • نشانی موزه دبی: منطقه مرکز تجارت، خیابان شیخ زاید

موزه دبی

محله بستکیه دبی

در مجاورت محله ی فهمیدی محله ای قدیمی به نام بستکیه قرار دارد که در قرن 19 ساخته شده است، این مکان محل زندگی تجار و متمولین ایرانی استان هرمزگان است که اغلب آن ها تاجر مروارید و منسوجات مختلف بوده اند، این تجار به دلیل معاملات آزادشان در دبی تمایل داشتند که در منطقه ای سکونت داشته باشند که دسترسی آسانی به شهر داشته باشد.
بستکیه در منطقه شرقی دبی با دیوارهای پوشیده از بلوک های مرجانی ملات آهک ساخته شده است. بسیاری دیوارهای خانه های این محله که بر فراز آن ها بادگیری های سنتی قرار دارد هنوز سالم هستند، این بادگیرها مانند کولرهای طبیعی عمل می کنند و همچنین ابزاری بودند برای تهویه مطبوع هوا. در واقع این محله مکان سکونت ایرانیان مهاجر بوده است. تزئینات معماری این منطقه با معماری سنتی امارات کاملا تفاوت دارد، کوچه های باریک این محله نشان دهنده ی تاریخ کهن و زمانی فرا تر از تاریخ دبی قدیم می باشد. از مهم ترین گالری های دبی به نام گالری مجلسکه معمولا میزبان آثار هنری برتر و هنرمندانی از نقاط مختلف دنیا می باشد در این گالری می توان مدل های جذابی از سرامیک های عربی، اسباب وسایلی را که در برج های بادگیر مورد استفاده قرار می گیرند دیدن کرد.

محله بستکیه دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم

از سالهای 1921 تا 1958 شیخ سعید آل مکتوم حاکم دبی بوده که در حال حاضر پدر بزرگ حاکم فعلی امارات است. محل زندگی قبل وی مرمت شده و هم اکنون یکی از موزه های شهر دبی و نمونه ی منحصر به فردی از معماری عربی می باشد. بنای اصلی این خانه در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید طوری طراحی و ساخته شده بود که او بتواند از ایوان ها و غرفه های مشرف به دریا فعالیت کشتی هایش را زیر نظر داشته باشد اما متاسفانه ایوان های اصلی خراب شده اند، ولی دوباره در همان مکان و از روی مدل اصلی با ترکیبی از درهای تراشیده شده از چوب ساج، پنجره های پوشیده با لته های مشبک و بادگیری های گچی تزئین شده با طرح گل و نقش های هندسی ساخته شد. این خانه مانند دیگر خانه های مناسب برای آب و هوای کویری، دارای 30 اتاق در اطراف حیاطی مرکزی با بادگیرهای بر افراشته است.
داخل موزه نمایشگاهی از تصاویر و اسناد تاریخی همراه با عکس های قدیمی مربوط به سال های 1948 تا 1953 از شهر دبی وجود دارد. قسمتی از موزه به تصاویری از دریا نوردی، ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق اختصاص دارد، در تمامی قسمت های این بنا نوشته ها، سکه های قدیمی، نقشه ها و تمبر هایی نگهداری می شوند که روند توسعه ی امارات را نشان می دهند، در جوار این ساختمان خانه ی شیخ عبید بن تانی که بنای داخلی سنتی آن بازسازی شده است وجود دارد. این موزه در شیخ سعید آل مکتوم در بر دبی، بزرگراه الخلیج قرار دارد.

 

  • زمان بازدید از خانه شیخ سعید المکتوم: از ساعت 8:00 تا 20:30
  • هزینه ورودی خانه شیخ سعید المکتوم: 15 درهم امارات
  • نشانه خانه شیخ سعید المکتوم: دبی، منطقه الفهیدی

خانه شیخ سعید آل مکتوم

تفریحات دبی - کارهایی که در دبی باید تجربه کرد!

خور دبی

خور دبی یکی از معروف ترین مناطق این شهر می باشد و بسیاری از هتل ها و تفرجگاه های توریستی معروف در این محدوده قرار گرفته اند و به دو قسمت بر دیره و بر دبی به صورت شخصی و یا تهیه بلیط به دبی سفر می کنند این منطقه را برای اقامت انتخاب می کنند. بسیاری از کالاهای وارداتی و صادراتی از طریق بندر خور دبی به سرتاسر دنیا منتقل می شود که این جریان تا دهه 1930 و زمان پیدایش تجارت صید مروارید به همین شکل باقی ماند. در واقع قبل از کشف نفت رشد انفجاری و سریع دبی و ساخت و ساز های دیوانه وار و پدیدار شدن آسمان خراش ها و مراکز خرید مدرن، دبی بندری کوچک ولی مهم برای ماهیگیران، تاجران مروارید و تاجران کالاهای گوناگون به حساب می آمد.

 

  • زمان بازدید از دبی کریک: امکان بازدید ۲۴ ساعته

خور دبی

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

مسجد جمیرا

درصد بسیاری از گردشگران تور دبی علایق بسیاری به مسجد زیبای جمیرا دارند چرا که باشکوه ترین مسجد دبی می باشد، مسجد جمیرا یکی از آثار خوب معماری اسلامی و کپی دقیقی از مسجد الازهر قاهره می باشد البته با این تفاوت که 8 برابر بزرگ تر می باشد، مسجد جمیرا در اواسط دوران خلافت فاطمیان ساخته شده است و دو مناره با تزئینات سنگی ظریف دارد که شب ها با نور افکن روشن می شوند، بسیار زیبا و دیدنی هستند. در این مسجد تورهایی به منظور شناساندن فرهنگ اسلامی  که شامل برنامه های فرهنگی، کلاس های زبان عربی و سخن رانی های مذهبی هستند برگزار می شود، البته به غیر از جمعه ها، این مسجد در بزرگراه جمیرا واقع شده است.

 

  • زمان بازدید از مسجد جمیرا: 10:00 تا 20:00 (بازدید در روزهای جمعه امکان‌پذیر نیست)
  • هزینه ورودی مسجد جمیرا: رایگان (اگر به همراه نیاز داشته باشید باید 25 درهم امارات بپردازید)
  • آدرس مسجد جمیرا: خیابان جمیرا، خیابان هفدهم

مسجد جمیرا

منطقه دیره دبی

بازار طلای دیره به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان و بزرگترین بازار مسکوکات سنتی از نظر مسافران شناخته می شود. مجموعه بازارهای دیره در شمال خور دبی قرار گرفته اند که هرکدام از دالان های آن معرف ملیت هایی است که در دبی زندگی و تجارت می کنند، در ساحل دبی شاهد لنج هایی قدیمی هستید که در حال بارگیری هستند می توانید هتل ها، بانک ها و ساختمان های مدرن دبی را در پس زمینه مشاهده کنید. از این بازار هرنوع ادویه ای را که فکرش را بکنید می توانید تهیه کنید مانند: کندر هندی، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب. بازار دیگری وجود دارد که بیشتر پاتوق محلی ها می باشد، در این بازار انواع ماهی ها به فروش می رود که تجربه ی جالبی برای علاقه مندان به غذاهای دریایی می باشد.

منطقه دیره دبی

بزرگراه شیخ زاید دبی

اصلی ترین بزرگراه و شاهراه شهر دبی می باشد، این بزرگراه بسیار وسیع 8 باند عبوری دارد و در امتداد آن دیوار بلندی از جنس شیشه کروم و استیل کشیده شده است. اصلی ترین جاهای دیدنی دبی در حد فاصل میدان تا اولین تقاطع این بزرگراه قرار دارند و آسمان خراش های بلند و مرکز خرید های معروف دبی در امتداد مسیر این بزرگراه هستند. مرکز تجارت جهانی هم که جزو همین آسمان خراش های مشرف به بزرگراه شیخ زاید می باشد، در بالا ترین طبقه ی خود سکویی دارد که تماشای منظر از آن جا به برج خلیفه هم ارزان تر در می آید. جالب است بدانید که پارک موزه ی طلا و الماس با 118 کارگاه جواهر سازی و 30 فروشگاه نیز یکی از جاهای دیدنی در بزرگراه شیخ زاید است که دوستداران جواهرات می توانند برای خرید از آن بازدید کنند. این بزرگراه معروف در مرکز شهر دبی قرار دارد.

بزرگراه شیخ زاید دبی

دهکده میراث و غواصی دبی

 دهکده میراث غواصی دبی  یکی دیگر از جاهای دیدنی دبی است که در معرض دید عموم قرار دارد در این منطقه می توانید نمایش های به عنوان بازسازی مراحل صید مروارید و ساخت لنج را که در واقع در دیرینه ی تاریخی اقتصاد دبی هستند بازدید کنید. این دهکده تقلیدی از زندگی بادیه نشینان و ساکنین روستاهای ساحلی با خانه هایی به سبک ایرانی، قهوه خانه و یک بازار سنتی کوچک همراه کارگاه های سفال گری و بافندگی است. در این دهکده از ماه اکتبر تا آوریل موسیقی و رقص محلی اجرا می شود و همچنین بازدیدکنندگان می توانند سوالات خود را در رابطه با انواع داروهای سنتی از متخصصین طب سنتی پرس و جو کنند. این دهکده در منطقه بر دبی قرار دارد.

دهکده میراث و غواصی دبی

آکواریوم دبی

از دیگر دیدنی های معروف دبی آکواریوم آن است که 140 گونه معلق در طبقه همکف بازار دبی قرار دارد، برای دیدن آکواریوم دبی می توانید به صورت رایگان از مرکز خرید دبی تماشا کنید، اما اگر از ورودی باغ وحش زیر آب وارد شوید می توانید به راحتی در تونل های آکواریوم قدم بزنید. از دیگر ویژگی های تفریحی مختلف این آکواریوم غواصی، قایق های شیشه ای، قفس های شیشه ای محافظت شده است که می توانید با آن داخل آب را بگردید و دید بهتری نسبت به زندگی زیر دریا برایتان به ارمغان می آورند و قایق های کف شیشه ای محبوب ترین وسیله برای بازدید کنندگان هستند.

آکواریوم دبی 

برج العرب

برج العرب از دیگر جاذبه های شهر دبی می باشد که علاوه بر این نیز بلند ترین هتل جهان می باشد که با ارتفاع حدود 321 متر در جزیره ای مصنوعی که به دلیل احداث هتل در خط ساحلی دبی به وجود آمده ساخته شده است. طرح این برج شبیه به بادبانی بر افراشته است که بر دکل یک کشتی عربی قرار دارد و نمای آن در شب با رقص نورهای رنگی روشن می شود. لازم به ذکر  است که این برج با لوکس ترین سوئیت ها و با قیمت شبی بیش از 15000 دلار به عنوان یکی از گران ترین هتل های جهان شناخته می شود. افرادی که کارت های اعتباری نامحدود دارند می توانند لذت بردن از شامی جالب در رستوران زیر آب المحاره در این برج تجربه ی یک ولخرجی تمام عیار را داشته باشند. کف تا سقف این رستوران شیشیه ای می باشد و گردشگران می توانند در تمام مدتی که در حال میل کردن غذا هستند شاهد مناظر زیر دریا باشند و لذت ببرند. در طبقه بیست و هفتم این هتل بار اسکای ویو قرار دارد که منظره ای فو ق العاده را به شما ارائه می دهد، توصیه می شود که برای صرف چای در این مکان جذاب میزی رزرو کنید.

برج العرب

ساحل جمیرا

دبی سواحل بسیاری دارد اما در میان آن ها ساحل جمیرا جزو یکی از ساحل های معروف و زیبای شهر دبی می باشد و پر بازدید ترین ساحل جمیرا به حساب می آید، در این ساحل شن های سفید رنگ بیش از هر چیزی نظر همه را به خود جلب می کند و در این ساحل در گذشته به عنوان صید ماهی استفاده می شده است و گفته می شود که برای به دست آوردن مروارید هم به این ساحل مراجعه می کرده اند. با گذشت زمان و با پیشرفت شهر دبی ساخت و سازهای بسیاری در این منطقه انجام شد که مهم ترین و معروف ترین آن ها برج العرب می باشد و باعث شده که این ساحل بیش از پیش مورد توجه توریست ها قرار گرفته است.

ساحل جمیرا

مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات مال از مشهور ترین مراکز خرید در دبی است و نیز جاهای دیدنی دبی با امکان اسکان در یک پیست اسکی مصنوعی بزرگ و مجهز است که دارای زمین شیب دار، تله کابین و پنگوئن است و همیشه در دمای 4 منفی درجه سانتی گراد نگهداری می شود، در این مرکز خرید مجتمع سینمایی و مراکز تفریحی مجهز به امکانات برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد و همچنین وجود رستوران هایی با انواع غذاهای بین المللی که می توان هم زمان با خرید از غذاهای متنوع نیر لذت ببرید.

مرکز خرید امارات

بهترین رستوران های دبی - بررسی 20 تا از برترین رستوران های دبی از نظر مسافرین

سرزمین پر ماجرای ای ام جی 

این پارک در نزدیکی دهکده جهانی قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی دبی است که جاذبه های بسیاری برای کودکان و بزرگسالان دارد در قسمتی از این پارک به شخصیت های ماراول، بخش های دیگر آن به دایناسور ها و شبکه های کارتونی گوناگون اختصاص دارد و می تواند برای تمامی افراد در هر سنی جذابیتی داشته باشد. اگر به دنبال ماجراجویی هستید یا می خواهید خودتان را در خانه ی ارواح بترسانید به کمک مرد عنکبوتی بروید یا ماجراجویی های خانوادگی انجام دهید که این مکان بهشتی تمام عیار است. این پارک جادویی در بزرگراه شیخ محمد بن زاید می باشد.

سرزمین پر ماجرای ای ام جی

سالن اپرای دبی

گردشگران تور امارات که به دنبال مکان تفریحی متفاوت هستند باید سری به اپرای دبی بزنند، این ساختمان به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی و مرکز اصلی فرهنگی و سرگرمی دبی است که در سال 2016 در قالب سازه ای مدرن در مرکز این شهر ساخته شد. این اپرا سالانه میزبان برنامه های متفاوتی مانند تاترهای موزیکال مشهور، کنسرت های موسیقی، اپرا، باله و تاتر های کمدی است. طراحی این بنا به شکل لنج های سنتی طراحی شده است، شیشه های سرتاسری و دیوارهای محکم و استواری دارد و یکی از نماد های برجسته معماری مدرن دبی به شمار می آید.

سالن اپرای دبی

ساحل کایت دبی

کایت در جنوب ساحل جمیرا قرار دارد و نه تنها مکان مناسبی برای حمام آفتاب است بلکه از جاهای دیدنی دبی است  جاذبه ای گردشگری برای علاقه مندان کایت سواری، چتر بازی و انواع ورزش های آبی هستند، در این ساحل می توانید با دیدن آموزش های مختلف و دریافت تجهیزات موجود، هم غواصی کنند و هم از کایت سواری لذت ببرند. این ساحل زیبا در انتهی بزرگراه جمیرا قرار دارد.

ساحل کایت دبی

منطقه ی هنری السرکال دبی

السرکال نام خیابانی است در دبی که منطقه ای سنتی و قدیمی به نام القوز قرار دارد که برای تبدیل شدن به قطب هنری دبی، مانند گالری سبز، گالری خط سوم و گالری ایام است که در حال حاضر بسیاری از گالری های نوپای این شهر در حال نقل مکان به این منطقه می باشند. اکثر اوقات برنامه های هنری این مجموعه هم به هنرمندان بزرگ و معروف و هم به استعداد های جدید خاورمیانه اختصاص دارد، در این منطقه نیز بوتیک های مدرن و فشن و زیور آلات هم روی بورس هستند، رستوران های پاپ آپ پاتوق های طراحان مد و سایر مکان های جذاب دیگر باعث شده این منطقه را از مکان های عادی متمایز کند. همان طور که گفته شد این محله در منطقه ی صنعتی القوز در خیابان آلسرکل واقع شده است.

منطقه ی هنری السرکل دبی

مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی

در این مجتمع فرنگی تمامی چیزهایی که برای سرگرمی گردشگران می باشد موجود است و کافی است اراده کنید تا چیزی را که دوست دارید تجربه کنید، این مجتمع جالب از دیگر جاهای دیدنی دبی می باشد که سه پارک موضوعی جداگانه دارد، پارک موشن گیت که علاقه مندان به سینما، انیمیشن و دنیای هالیوود می توانند با ورود به این پارک به دنیای تخیل و فانتزی های سینمایی قدم بگذارند و داستان های شخصیت هالیوودی را تجربه کنند.

مجتمع تفریحی و سرگرمی دبی

لگولند دبی

اولین سزمین لگو در خاورمیانه و هفتمین آن در جهان است که مختص کودکان 2 تا 12 سال طراحی شده است. آن ها می توانند همراه با والدین خود تجربه ی جذابی در دنیایی پر از لگو داشته باشند. پارک آبی به نام لگولند که قرار است ساخت آن در آینده در این محل باشد، ریور لند محل دیگری است که بین سه پارک موضوعی با چندین غذا خوری و مرکز تفریحی بنا شده است و ورودی این سه پارک موضوعی است. این پارک در منطقه ی جبل علی، بزرگراه شیخ زاید قرار دارد.

لگولند دبی

پارک آبی آکواونچر آتلانتیس دبی

این پارک در جزیره مصنوعی در دبی واقع شده و مکانی خنک برای بعد از چند روز گشت و گذار می باشد،  نام دیگر این پارک آبی آتلاتیس می باشد که سرسره های آبی بسیار عالی و هیجان انگیزی دارد که از کیفیت یکسانی برخوردار است. یکی از جاذبه های این پارک سرسره های طولانی آکواکوندا سرسره های 9 مرحله ای هیجان انگیزی را تجربه کنید و یا با کلاه زیر آب قایقرانی کنید. این پارک مکان مناسبی هم برای کودکان دارد و اگر در حین تفریح خسته شدید می توانید در ساحل ماسه ای سفید 700 متری این مجموعه استراحت کنید.

پارک آبی آکواونچر آتلانتیس دبی

اتوبوس شگفت انگیز دبی

یکی از تفریحات مهیج شهر دبی اتوبوس شگفت انگیز است که مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار گرفته است، این اتوبوس برای اولین بار در خاورمیانه و در شهر دبی ارائه شد و یک وسیله نقلی است که در خشکی به شکل اتوبوس و در آب به صورت یک اتوبوس دریایی عمل می کند، داخل اتوبوس شگفت انگیز دبی به سیستم برودتی مجهز گردیده، جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع اضطراری نیز در اتوبوس تعبیه شده است. یک راهنما در اتوبوس وجود دارد که اطلاعات جالبی را به زبان عربی و انگلیسی در اختیار گردشگران قرار دارد، گردشگران ابتدا سوار بر اتوبوس گردشگری می شوند و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور دبی می شوند و ساعتی را به گردش بر روی این رودخانه می پردازند. محل حرکت اتوبوس از بازار مرکاتو می باشد که معمولا بین یک تا یک و نیم ساعت مدت زمان این تور می باشد.

اتوبوس شگفت انگیز دبی

سافاری صحرایی دبی

رانندگی در شن، بالا پایین شدن در تپه های شنی و شتر سواری را در صحرای امارات از طریق سافاری صحرایی دبی امتحان کنید، سافاری دبی را در شب رزرو کنید تا در حال خوردن کباب و شام شاورما لذت ببرید. گردشگران در سافاری دبی می توانند با قسمت هیجان انگیز فرهنگ صحرا نشین های همسایه آشناشوند و جدا از جذابیت و هیجان سافاری هدف اصلی نشان دادن چهره ی واقعی کویر و زندگی بادیه نشینان عرب را به گردشگران ماجراجوی عاشق هیجان می باشد.

سافاری صحرایی دبی

دو کروز دبی مارینا

دو کروز دبی مارینا تجربه شامی و مجلل و غروبی فوق العاده را به گردشگران ارائه می دهد، دو کروز کاملا تزئین شده می باشد و همیشه محیطی شاد و سرگرم کننده برای مهمانان دارد. گردشگران تور دبی می توانند روی عرشه از غذاهای لذیذ و موسیقی سنتی خاورمیانه لذت ببرند، منظره افق دبی از کشتی دو کروز نیز خیره کننده است.

دو کروز دبی مارینا

باغ معجزه دبی

بزرگ ترین باغ گل جهان را در دبی می توان بازدید کرد، این باغ یکی از دیدنی های محبوب و لذت بخش در دبی است و نام گذاری آن نیز کاملا با واقعیت مطابقت دارد، این باغ با 45 میلیون گل ساخته شده است و در نوع خود باغی پر شکوه و منحصر به فرد شمار می رود. زمان وارد شدن به باغ بوی دلنشین گل ها همه را شیفته می کند، همچنین بزرگ ترین مجسمه میکی موس در دبی می باشد.

 

  • زمان بازدید از باغ معجزه دبی: از ساعت 9:00 تا 21:00
  • هزینه ورودی باغ معجزه دبی: بزرگسالان، 55 درهم امارات و کودکان 3 تا 12 سال، 40 درهم امارات
  • نشانی باغ معجزه دبی: خیابان البارشای جنوبی، خیابان سوم

باغ معجزه دبی

جزیره های نخلی دبی

جزایر نخلی گروهی از جزایر هستند که به شکل درخت نخل درآمده اند و دارای چندین هتل و استراحتگاه و اقامت مجلل هستند. برای دیدن شکل واقعی این جزیره باید از دور و یا از بالای برجی در دبی مارینا یا با سوار شدن بر یک هواپیمای دریایی، هلیکوپتر یا چتر بازی آن را ببینید.

جزیره های نخلی دبی

کافه های دبی - بررسی 10 تا از بهترین کافیشاپ های دبی از نگاه مسافرین

پارک آبی وایلد وادی دبی

این پارک از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی و هفتمین پارک آبی برتر دنیاست که یک روز پر هیجان را برایتان به ارمغان می آورد، شهرت وسایل بازی و سرگرمی های گونا گون در این پارک به قدری زیاد است که هر گردشگری به آن علاقه مند می شود. این پارک آبی در یکی از بهترین مناطق دبی یعنی ساحل جمیرا و درست در مقابل برج العرب ساخته شده است. حدود 30 نوع وسیله بازی در پارک آبی وایلد وادی وجود دارد که به راستی همه آن ها هیجان انگیز می باشند، وسایل این پارک به گونه ای طراحی شده که برای همه سنین و وزن ها مناسب باشند حتی برخی از بازی های وایلد بادی برای بانوان باردار هم مناسب سازی شده است.

  • نشانی پارک آبی وایلد وادی دبی: جاده جمیرا، پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی دبی

 

 

 

مدینه جمیرا

مدینه جمیرا در واقع یکی از جاهای دیدنی دبی است. این منطقه در ناحیه جمیرا واقع شده و با جذابیت‌های خود توانسته معروف شود. در مدینه جمیرا برخی از مراکز خرید بزرگ و معروف، رستوران‌های بین‌المللی و محلی، کافه‌ها و فروشگاه‌های لوازمی را در اختیار دارد. مکان‌های دیدنی مثل جمیرا بیچ، پارک مدینت جمیرا و مسجد جمیرا نیز از جاذبه‌هایی هستند که در این منطقه قرار دارند.

 

جزیره های نخلی دبی

یکی دیگر ‌از جاذبه‌های گردشگری دبی، جزیره‌های نخلی دبی (Palm Islands) است. این جزیره‌ها که به شکل دو نخل ایستاده طراحی شده‌اند و توسط آنها یک جابجایی بزرگ در آب شهر دبی وجود آمده است. جزیره‌های نخلی دبی با طراحی خاص و امکانات فوق‌العاده، یک مقصد برتر برای گردش و خوش‌گذرانی در دبی به حساب می‌آیند. این جاذبه‌های گردشگری دبی به منظور تجربه زندگی لوکس و هیجان‌انگیز در شهر دریاچه مناره‌ای ساحلی پیشنهاد داده می‌شوند.

 

مجمع‌ الجزایر جهان

مجمع الجزایر جهان در دبی به عنوان یکی از مراکز خرید و تفریح معروف و بزرگ و همچنین دیدنی های دبی در منطقه شهرت دارد. این مجمع یک مرکز تجاری فوق‌العاده است که شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و امکانات تفریحی متنوع است. مجمع الجزایر جهان جزیره‌های عجیب و غریبی دارد و در دریاچه خلیج جمیرا در دبی واقع شده است. برای دسترسی به این مجمع، شما به سفری کوتاه از طریق پل‌ها و سازه‌های پیاده روی می‌پردازید.

در مجمع الجزایر جهان می‌توانید از برندهای معروف جهانی و محلی خرید کنید و انواع کالاها و محصولات را پیدا کنید. همچنین، انواع رستوران‌ها و کافه‌ها در این مجمع وجود دارد که می‌توانید لذت ببرید و انتخاب‌های خوشمزه را تجربه کنید.

مدینه جمیرا

 

دبی مارینا

دبی مارینا یکی از مناطق پرطرفدار و جذاب در شهر دبی است. در این منطقه بنادر ساحلی همراه با قایق‌رانی و مراکز خرید فاخر را به همراه دارد. دبی مارینا با طراحی شبیه به خلیج به عنوان یک منطقه شهرسازی مدرن شناخته می‌شود. این منطقه شامل برج‌های زیبا، آپارتمان‌های لوکس و هتل‌های برجسته است که از ارتفاعات خیره‌کننده و دید پانورامایک لذت برد. همچنین این منطقه دارای مراکز خرید مجلل بوده که مارینا مال و بازار دبی مارینا برخی از محبوب‌ترین‌های آن هستند. در اینجا می‌توانید از خرید لوکس و تجربه کافه‌ها و رستوران‌های معروف لذت ببرید.

 

دبی پارک اند ریزورت

یکی دیگر از دیدنی‌های دبی پارک اند ریزورت (Dubai Parks and Resorts) است این مجموعه یک مکان تفریحی بزرگ در دبی به حساب می‌آید که شامل چندین پارک سرگرمی برجسته است. همچنین در این مجموعه پارک لگولند دبی، پارک ریزورتس ورلد دبی، پارک بلیوواترز و لگوچلند واترپارک وجود دارد. در این مجتمع فرهنگی همه راه‌ها برای سرگرمی افراد محیا گردیده است. افراد علاقمند به فیلم و سریال و انیمیشن با ورود به پارک موشن گیت می‌توانند از فانتزی‌هایی سینمایی لذت ببرند. همچنین یکی دیگر از مکان‌های تفریحی این ناحیه لگولند بوده که جزو اولین سرزمین لگو در خاورمیانه و هفتمین در جهان شناخته شده است و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال مناسب است.

 

فواره دبی

در برج بزرگ دریاچه شهر دبی فواره دبی ساخته شده است. در این فواره رقص آبی تا ارتفاع ۱۴۰ متر بالا می‌آید. سازنده این فواره شرکت WET است که آب نمای شهر دبی دارای ۵ میدان در سایزهای متفاوت و ۲ قوس مرکزی است. از نظر وسعت این فواره به اندازه ۱۸ زمین فوتبال بوده و ۶۶۰ چراغ و ۲۵ پروژکتور در آن نورافشانی می‌کنند. ناگفته نماند رقص فواره‌ها همراه با آهنگ عربی، سواحلی و انگلیسی است.

فواره دبی

 

گاردن گلو دبی

اگر در بین جاهای دیدنی دبی به دنبال پر نور و چراغ هستید گاردن گلو دبی همان مکان است. موسیقی و نمایش زنده در این مکان برگزار می‌گردد.‌ این جاذبه گردشگری دبی در شب هنگام به روی همه افراد باز است و تاریکی آسمان با روشنی چراغ‌های این مکان روشن می‌شود. از مهم‌ترین بخش‌های گاردن گلو به پارک یخی، خیابان شادی، دنیای دریا، پارک دايناسور و... می‌توان اشاره کرد. ناگفته نماند در پروژه ساخت این مکان قریب به 500 صنعتگر مشغول به کار شدند تا بالاخره در سال 2015 این مکان افتتاح شد.

 

آتلانتیس پالم

اگر ذوق عکاسی دارید و در دبی به دنبال گرفتن عکس‌‌های جذاب هستید، قطعاً هتل آتلانتیس یکی از بهترین هتل‌های دبی به حساب می‌آید که روزانه جمعیت زیادی در این مکان دیدنی، به انجام عکاسی می‌پردازند. این جاذبه‌ گردشگری دبی در جزیره نخل جمیرا قرار داشته و شما در هر گوشه و کنار شهر باشید این مکان را خواهید دید. ناگفته نماند رستوران‌های مشهوری در این مکان وجود دارد  که غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای سرو می‌کنند همچنین امکان غواصی در آکواریم این هتل برای گردشگران ممکن است.

 

برج پارک

از سری دیدنی‌های دبی که باید شما حتما از آن دیدن کنید برج پارک است. در این برج منظره زیبایی از برج خلیفه نیز مشاهده می‌شود ‌که نمای آن را دوچندان کرده است. شما می‌توانید باعلامت «برد، پیروزی، عشق» شیخ محمد بن رشید آل مکتوم در برج پارک عکاسی کنید.  این‌ مجسمه نماد دست حاکم دبی بوده که با عنوان لوگوی امارات متحده عربی ایجاد شده و در اکثر مواقع رویدادها و جشن‌ها در این مکان برگزار می‌گردد.

گاردن گلو دبی

 

اسکی دبی

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری دبی اسکی دبی است. در این مکان شما از اسکی و اسنوبورد می‌توانید استفاده کنید همچنین امکان از نزدیک دیدن پنگوئن‌ها نیز فراهم می‌شود. هات‌چاکلت‌های گرم کافه اسکی دبی در خاطر شما نقش خواهد بست اگر به دبی رفتید اسکی دبی را از دست ندهید.

 

موزه اتحاد

از  دیگر جاهای بی‌نظیر دبی موزه اتحاد است در این موزه تارخ معاصر امارت متحده عربی به بهترین نحوه بیان گردیده است و اگر علاقه‌مند به تاریخ هستید بازدید از موزه اتحاد گزینه مناسب خواهد بود. در موزه اتحاد شیوه شکل‌گیری شهر دبی از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۴ را به نمایش می‌گذارد. اطلاعاتی که در این موضوع جمع آوری شده هر کدام یک مبحث مهم راجب دبی را شرح می‌دهد ناگفته نماند در این موزه سکه تاریخی، اسلحه، یونیفورم نظامی، اسناد تاریخی ‌و... قابل رویت کردن است.

موزه اتحاد دبی

 

خانه‌ی شیخ زاید آل مکتوم

حاکم دبی در سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ شیخ سعید آل مکتوم بوده است که این پدربزرگ حاکم فعلی امارات نیز به حساب می‌آید. محل زندگی این شیخ امروزه به عنوان یکی از موزه‌های دبی به شمار می‌رود که بسیار مجلل است. بنای اصلی این منزل توسط پدر شیخ سعید در سال ۱۸۹۶ به نحوی طراحی شد که شیخ هنگام ایستادن در ایوان به فعالیت کشتی‌های درون دریا مسلط باشد. همانطور که بیان شد این خانه بعد از مدتی به موزه تبدیل شد و در آن اسناد،‌ عکس‌های تاریخی شامل صید ماهی، کشتی‌سواری، صید مروارید و... می‌پردازد.

 

راهنمای بازدید از جاهای دیدنی دبی

برای آنکه بتوانید به راحتی از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی دبی دیدن کنید، بهترین راه استفاده از تورهای دبی‌گردی نیمروزه دبی است. این تورها شما را به بهترین جاهای دیدنی دبی از جمله جزیره‌های نخلی، باغ معجزه، مرکز خرید امارات، مسجد جمیرا، محله‌ی بستکیه و بازار ادویه می‌برند. همچنین می‌توانید در تورهای سافاری دبی در کویر نیز نام‌نویسی کنید و از شترسواری و اسکه روی ماسه لذت ببرید.

سخن پایانی

همانگونه که بیان شد شهر دبی یکی از بهترین شهرهای دنیا برای گردش و گشت‌وگذار است که شما هنگام سفر به این شهر زیبایی و نقش و نگارهای خارق‌العاده‌ای خواهید دید. همانطور که بیان شد در این شهر اکثریت افراد از نظر مالی سطح بالایی دارند و همین مورد دلیلی برای رونق این شهر است. جاهای دیدنی دبی به قدری زیبا و دلنشین هستند که هنگام بازدید از آنها شما حس و حال متنوعی خواهید گرفت به همین خاطر حتما از مکان‌های دیدنی دبی یکبار هم شده دیدن کنید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. فاطمه مهدوی فاطمه مهدوی 1402/04/13
    1 نفر پسندیدند
    دبی بیشتر بدرد پاساژ گردی و اقامت تو هتل می‌خوره. اگر پول زیاد داشته باشی خیلی بهت خوش می‌گذره در غیر اینصورت جاهای دیدنی دبی که هیچ تا سر خیابون هتل هم نمیشه رفت.
  2. فاطمه مهدوی لحظه آخر 1402/04/13
    0 نفر پسندیدند
    سلام خانم مهدوی ممنون که نظر خودتون رو با ما در لحظه آخر به اشترک گذاشتید.
  3. سهراب سهراب 1402/03/06
    8 نفر پسندیدند
    عالی نوشتید. جاهای دیدنی دبی تموم شدنی نیست هر روز هم به شگفتیهای دبی اضافه میشه. امیدوارم بتونم تا آخر سفر ی سفر دبی برم
  4. سهراب لحظه آخر 1402/03/06
    7 نفر پسندیدند
    سلام سهراب ممنون که نظر خودت رو با ما به اشتراک گذاشتی.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر