بزرگترین برج جهان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3102
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بلندترین برج جهان، برج خلیفه واقع در شهر دبی می باشد، این برج به سبب نمای بسیار زیبا و همچنین تعداد طبقاتی که دارد مورد توجه گردشگران شهر دبی قرار گرفته است و روزانه تعداد بسیاری از توریست های این شهر، از برج خلیفه بازدید می کنند، در این بخش از سایت لحظه آخر قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه با این برج در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین چنانچه قصد سفر با تور دبی را دارید مطالعه این مقاله را فراموش نکنید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. بزرگترین برج جهان چه نام دارد؟
  2.  حقایقی شگفت انگیز درباره برج خلیفه دبی
  3. بخش های مختلف و جاذبه های برج خلیفه چیست؟
    1. پارک برج خلیفه | از زیباترین امکانات بلندترین برج جهان
    2. عرشه برج خلیفه
    3. رستوران های آرمانی در برج خلیفه
    4. رستوران اتمسفر برج خلیفه
    5. هتل آرمانی بلندترین برج دنیا
  4. تفریح در برج خلیفه بزرگترین برج جهان چیست؟
  5. امکانات موجود در بزرگ ترین برج جهان
  6.  نکات جالب در رابطه با طراحی برج خلیفه
    1. تونل های بادی
    2. دکوراسیون فضای داخلی برج خلیفه
    3. نورپردازی برج خلیفه
  7. نکات جالب در رابطه با برج خلیفه 
  8. مراحل بازدید از بزرگترین برج جهان
  9. قوانین بازدید از برج خلیفه
  10. هزینه بلیط بازدید از برج خلیفه
    1. هزینه بازدید از طبقات 24 و 25
    2. ساعت شلوغ برج خلیفه
    3. هزینه بازدید از طبقات 124، 125 و 128
    4. ساعات خلوت برج خلیفه
    5. ساعات شلوغ برج خلیفه
  11. نکات ضروری به هنگام بازدید از برج خلیفه
  12. آدرس برج خلیفه | یکی از بلندترین برج ها در جهان

برج خلیفه

برج خلیفه - زیبایی منحصر به فرد در دبی امارات 

بزرگترین برج جهان چه نام دارد؟

دبی به دلیل زیبایی های خاص و جذاب از آن دسته مکان های توریستی می باشد که هر ساله میزبان عده زیادی گردشگر است همچنین بازدید از دبی و گشت و گذار در آن هیجان و شور و ذوق هرکسی را به وجد می آورد. در طول این سفر مکان های دیدنی زیبا و متنوعی در انتظار شما خواهد بود. یکی از برترین جاذبه های گردشگری شهر دبی، برج خلیفه است که در مرکز شهر دبی قرار دارد و به عنوان بلند ترین و بزرگ ترین برج جهان شناخته شده است. امکان ندارد کسی به دبی سفر کرده و بزرگترین برج دنیا را ندیده باشد، برج خلیفه آن قدر بلند است که تقریبا از همه جای شهر می توانید آن را ببینید و یکی از مهم ترین تفریحات گردشگران، رفتن به بالای این برج و تماشای چشم انداز های بی نظیر شهر دبی است.

 حقایقی شگفت انگیز درباره برج خلیفه دبی

روند ساخت برج خلیفه که بلند ترین آسمان خراش دنیا محسوب می شود از ششم ژانویه سال 2006 شروع تا سال 2009 به طول انجامیده است و باید بدانید که این برج در چهارم ژانویه سال 2010 رسما افتتاح شد. ارتفاع برج خلیفه 828 متر می باشد و برای ساخت آن از 110 تن بتون و 31 تن میلگرد فولادی استفاده شده است. نمای بیرونی این برج با 26 هزار پنل شیشه ای تزیین شده و ظاهری آیینه ای به آن بخشیده است، شاید برایتان جالب باشد که بدانید  36 نفر به طور مداوم و منظم در فاصله زمانی معین آن نمای بیرونی برج خلیفه  را تمیز می کنند. یکی دیگر از نکات در رابطه با برج خلیفه دبی وجود سریع ترین آسانسور در آن می باشد، با این آسانسور گردشگران تور دبی می توانند در عرض یک دقیقه از طبقه همکف به طبقه 124 برج برسند.
بزرگترین برج حهان دارای 30 هزار خانه، 9 هتل، 3 هکتار پارک، 19 برج مسکونی، مرکز خرید بزرگ دبی به نام دبی مال و 12 هکتار دریاچه مصنوعی می باشد، لازم به ذکر است که یکی از اصلی ترین اهداف دولت امارات از ساختن چنین برج با شکوهی، ایجاد تحول در اقتصاد دبی و تبدیل برج خلیفه به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی بوده است همچنین باید بدانید  که به اعتقاد بسیاری از مقامات اماراتی ساخت چنین برج هایی کمک شایانی در زمینه های جذب سرمایه های خارجی و کسب اعتماد بین المللی دارد.دلیل نام گذاری این برج، رییس جمهور امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید آل نهیان بود که در روز افتتاحیه به احترام او نام برج را از برج دبی به برج خلیفه تغییر دادند.

بخش های مختلف و جاذبه های برج خلیفه چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، بزرگ ترین برج جهان از بخش های متعددی تشکیل شده است و جاذبه های بسیاری در آن وجود دارد که در این بخش از مقاله معرفی برج به بررسی تمامی آن ها خواهیم پرداخت. 

جاهای دیدنی دبی - معرفی بهترین مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری دبی

پارک برج خلیفه | از زیباترین امکانات بلندترین برج جهان

این پارک 11 هکتاری در اطراف برج خلیفه واقع شده است و طراحی آن از طرح گل صحرایی الهام گرفته شده است، چنانچه قصد سفر با تور دبی را دارید بازدید از این پارک را فراموش نکنید، نکته جالبی که در رابطه با پارک برج خلیفه وجود دارد سیستم آبیاری آن می باشد،  آب مورد نیاز این پارک توسط سیستم جمع آوری میعانات و آب موجود در سیستم خنک کننده برج تأمین می شود.

عرشه برج خلیفه

 در طبقه 124، بزرگ ترین برج جهان، تراسی وجود دارد که به عرشه برج خلیفه معروف است از این عرشه می توانید مناظر بی نظیری از شهر دبی را تماشا کنید، لازم به ذکر است ارتفاع این عرشه 452 متر می باشد و عرشه برج خلیفه تا دسامبر 2011 بلند ترین عرشه دنیا به حساب می آمد اما در حال حاضر برج کانتون که در چین قرار دارد با ارتفاع 488 متر این عنوان را از آن خود کرده است. 

رستوران های آرمانی در برج خلیفه

از دیگر بخش های موجود در بزرگ ترین برج جهان، می توان به رستوران های آرمانی اشاره کرد، رستوران هایی شیک و بسیار مجلل که نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب کند. لازم به ذکر است که این رستوران ها در طبقات 8 تا 18، 38 و 39 قرار دارند و در واقع به هتل آرمانی متعلق اند.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

یکی از معروف ترین و مشهور ترین رستوران های دبی که اتمسفر نام دارد در طبقه 122 برج خلیفه واقع شده است و باید بدانید که این رستوران توانسته لقب مرتفع ترین رستوران دنیا را از آن خود کند. گردشگران تور دبی باید بدانند که در این رستوران می توانند بهترین و لذیذ ترین غذاهای بین المللی را نوش جان کنند، البته در نظر داشته باشید که اتمسفر یکی از گران قیمت ترین رستوران های شهر دبی به شمار می آید.

هتل آرمانی بلندترین برج دنیا

هتل آرمانی که 11 طبقه از برج بزرگ خلیفه را به خود اختصاص داده است، یکی از بهترین و برترین اقامتگاه ها و هتل های موجود در شهر دبی می باشد، این هتل لوکس خدمات و امکانات بسیاری را در اختیار مهمانان خود قرار می دهد و گردشگرانی که در سفر با تور دبی این هتل را برای اقامت انتخاب می کنند اقامتی رویایی را تجربه خواهند کرد.

تفریحات برج خلیفه

آسمان برج خلیفه

طبقه 148 برج خلیفه که در ارتفاع 555 متری از سطح زمین واقع شده است یکی از هیجان انگیز ترین بخش های موجود در برج خلیفه می باشد که شما در سفر با تور دبی می توانید به این طبقه رفته و از بلندای این برج، دبی را تماشا کنید، در این بخش از برج خلیفه یک ال سی دی بسیار بزرگ وجود دارد که می توانید کلیپی در رابطه با برج و روند ساخت آن را مشاهده نمایید.

باشگاه برج خلیفه

این بخش از برج ویژه علاقمندان به ورزش می باشد، در این بخش خدمات و امکانات متعددی نظیر اسپا، استخر، سالن بدنسازی و غیره وجود دارد که گردشگران تور دبی می توانند با مراجعه به این باشگاه لوکس از آن ها استفاده نمایند.

بام برج خلیفه

بام برج خلیفه در واقع رویایی ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار می باشد، در این بخش استخر ها و تخت هایی وجود دارد که آماده پذیرایی از مراجعین می باشد، همچنین لازم به ذکر است که در بام برج خلیفه کافه ای وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کند، چنانچه در سفر با تور دبی به دنبال یک استراحتگاه لوکس و رویایی هستید پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است.

تفریح در برج خلیفه بزرگترین برج جهان چیست؟

برج خلیفه یک مجتمع تجاری، اداری، اقامتی و تفریحی می باشد و گردشگران می توانند با مراجعه به این برج از تفریحات موجود در آن استفاده کرده و هیجان را تجربه نمایند، در ادامه لیستی از تفریحات موجود در این مجموعه را مشاهده می کنید:
- تماشای مناظر بی بدیل از دبی
- تماشای آسمان با تلسکوپ
- صرف غذا و نوشیدنی در رستوران ها و کافه های مجموعه
- عکاسی

امکانات موجود در بزرگ ترین برج جهان

بزرگترین برج جهان در حال حاضر یکی از مدرن ترین و فول امکانات ترین سازه های موجود در دنیا می باشد و گردشگران تور دبی باید بدانند که در این مجموعه امکانات بسیاری نظیر اتاق کودک، سرویس بهداشتی، باشگاه بدنسازی، بخش اشیاء گم شده، وای فای رایگان، اتاق امانات، سیستم تهویه مطبوع، پارکینگ، صندلی چرخ دار، سونا، استخر، جکوزی و غیره وجود دارد.
 

 نکات جالب در رابطه با طراحی برج خلیفه 

 نکات جالب در رابطه با طراحی برج خلیفه

معماری و طراحی برج خلیفه بسیار حرفه ای و مهندسی می باشد، در ادامه به برخی از شاهکار های معماری به کار رفته در این برج اشاره خواهیم کرد.

تونل های بادی

 پژوهشگران بر اساس آزمایش هایی که بر روی برج خلیفه انجام دادند به این نتیجه رسیدند که برای امنیت ساختمان این برج به 40 تونل برای تهویه هوا نیاز است. این تونل ها برای مطمئن شدن از وجود فشار و دمای مناسب در برج و خارج از آن ساخته شدند. این تونل ها طرحی بسیار هوشمندانه در برج خلیفه به شمار می روند و از افتخارات مهندسان این سازه می باشند.

دکوراسیون فضای داخلی برج خلیفه

در چنین برجی همه چیز باید در کمال زیبایی طراحی می شد تا چیزی از ابهت این ساختمان در نگاه بازدید کنندگان کم نکند به همین دلیل کف طبقه ها را از سنگ های صیقلی پوشاندند و برای زیباتر کردن فضاهای خالی، از فرش دستبافت استفاده کردند. همین ریزه کاری ها و نکات ظریفی بود که برج خلیفه را به لوکس ترین و مشهور ترین اقامتگاه دنیا تبدیل کرد. آثار هنری از هنرمندان برجسته دنیا و خاورمیانه، که در جای جای این برج به چشم می خورند در معرض دید عموم قرار گرفته اند. بسیاری از این آثار به طور خاص توسط طراحان برج، به هنرمندان سفارش داده شده اند تا بی همتا و خاص باشند به اعتقاد دست اندرکاران ساخت برج خلیفه وجود این آثار هنری باعث ایجاد پیوند فرهنگ های گوناگون با یکدیگر می شود و این برج در واقع نماد یک همکار بین المللی است.

 

بزرگ ترین برج جهان در دبی


نورپردازی برج خلیفه

برج خلیفه در دبی همچون ستاره ای تابان می درخشد و مایه افتخار این شهر است. دلیل چنین درخشش مجذوب کننده ای، وجود لامپ های متعدد که در این سازه کار گذاشته شده اند، می باشد مهندسان ماهر این پروژه سعی کرده اند تا ساختمان را به گونه ای طراحی کنند که چند بعدی دیده شود نمای خارجی برج خلیفه دارای یک صفحه نمایش غول آسا می باشد که فقط کافی است طرح مورد نظر را انتخاب کرده و آن را روی بدنه برج پخش کنند. همین ویژگی باعث شده تا موسسه های مختلف به عنوان بنری برای تبلیغات شان استفاده کنند.

نکات جالب در رابطه با برج خلیفه 

- ساخت برج خلیفه 1325 روز زمان برده است
- برج خلیفه از نظر ارتفاع سه برابر برج ایفل می باشد.
- در ساخت برج خلیفه از 45 نوع سنگ مختلف استفاده شده است.
- بزرگترین برج جهان، از فاصله 95 کیلومتری قابل رویت می باشد.
- تمیز کردن تمامی قطعات شیشه ای موجود در نمای برج خلیفه حدود سه ماه زمان می برد.
- در برج خلیفه به منظور تأمین امنیت حاضران برج، اکسیژن موجود در طبقات به صورت مداوم چک می شود.
- در ساخت بزرگترین برج جهان از 39 هزار میلگرد استفاده شده است.

برج ایفلمشهور ترین برج تاریخی دنیا  و پر بازدید ترین جاذبه گردشگری جهان

مراحل بازدید از بزرگترین برج جهان

اگر قصد بازدید از بزرگترین برج جهان را دارید باید بدانید که در برج خلیفه نه تنها برای گرفتن بلیط بلکه برای سوار آسانسور شدن نیز باید در صف بایستید با این که صف ها طولانی می باشند اما خیلی زود جلو می روند. نمایش هایی در کنار برج اجرا می شود که با تماشای آن ها مردم سرگرم می شوند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم آسانسور برج یکی از سریع ترین آسانسور های دنیا است و در عرض یک دقیقه شما را به طبقه 124 می رساند، حرکت آسانسور آن قدر نرم و روان است که اصلا متوجه آن نمی شوید و جالب است بدانید که بسیاری از بازدیدکنندگان برج خلیفه بالا رفتن به وسیله آسانسور را بهترین بخش بازدید خود می دانند. در طبقه 124 یک بخش داخلی وجود دارد که در آن مغازه های بسیاری هست که می توانید اجناس شان را ببینید و در صورت تمایل خریدی هم انجام دهید سپس می توانید به محوطه بیرونی و روی سکوی برج بروید و با دیدن چشم اندازهای خیره کننده از شهر مدرن و زیبای دبی غافلگیر شوید. بر روی سکوها دوربین هایی قرار دارند که می توانید با آن ها نقاط مختلف روی زمین را ببینید. اگر تجربه بهتر و لذت بخش تر می خواهید سکوهای بالاتر را فراموش نکنید و به سمت طبقات بالا بروید. 
پس از بازدید از طبقه 124، واقع در ارتفاع 452 متری از سطح زمین، پیشنهاد ما به شما مراجعه به طبقه 148 این مجموعه بی نظیر می باشد، همانطور که می دانید این بخش از برج در ارتفاع 555 متری از سطح زمین واقع شده است و ارتفاغ آن به قدری زیاد است که به اسکای معروف شده است.

قوانین بازدید از برج خلیفه

از آنجایی که برج خلیفه یکی از برترین جاذبه های گردشگری موجود در شهر دبی می باشد و روزانه تعداد قابل توجهی بازدید کننده دارد، برای بازدید از آن قوانین وضع کرده اند که گردشگران تور دبی به هنگام بازدید از این مجموعه باید آن ها را رعایت نمایند.
- برای برقراری امنیت بازدیدکنندگان و کارکنان این برج ورود اشیائی نظیر اسپری، بطری شیشه ای، چاقو، مواد منفجره، اسحله گرم، اسکیت یا کفش های چرخدار به داخل مجموعه ممنوع است.
- هر بازدید کننده می تواند به مدت 30 دقیقه در طبقه 148 بماند.
- ورود تمامی حیوانات خانگی به داخل برج ممنوع است.
- به همراه داشتن خوراکی و نوشیدنی به هنگام ورود به برج خلیفه ممنوع می باشد.

قیمت بلیط برج خلیفه

هزینه بلیط بازدید از برج خلیفه

بازدید از برج خلیفه رایگان نمی باشد و گردشگران تور دبی برای بازدید از این مجموعه بی نظیر باید بلیط تهیه کنند همچنین توجه داشته باشید که برج خلیفه بخش های مختلفی دارد و برای بازدید از برخی از بخش ها باید هزینه ای جداگانه پرداخت نمایید، برای کسب اطلاعات در رابطه با هزینه بازدید از برج خلیفه در ادامه این بخش از مقاله معرفی بزرگترین برج جهان با ما همراه باشید:

هزینه بازدید از طبقات 24 و 25

     بزرگسالان | 141 درهم
     کودکان 4 تا 12 سال | 106 درهم
     کودکان زیر 4 سال | رایگان 

ساعت شلوغ برج خلیفه

    بزرگسالان | 216 درهم  
    کودکان 4 تا 12 سال | 176 درهم
    کودکان زیر 4 سال | رایگان 

هزینه بازدید از طبقات 124، 125 و 128

ساعات خلوت برج خلیفه

  افراد بالای 4 سال | 370 درهم
    کودکان زیر 4 سال | رایگان

ساعات شلوغ برج خلیفه

    افراد بالای 4 سال | 525 درهم 
    کودکان زیر 4 سال | رایگان

نکات بازدید از برج خلیفه

نکات ضروری به هنگام بازدید از برج خلیفه

- به منظور جلوگیری از اتلاف وقت در سفر به شما توصیه می کنیم که بلیط برج خلیفه را از قبل به صورت آنلاین رزرو کنید، سپس از بلیط رزرو شده پرینت بگیرید و همراه خود داشته باشید.  
- سعی کنید 30 الی 45 دقیقه قبل از زمان رزرو در برج حضور داشته باشید زیرا در این صورت در صف های طولانی خواهید ماند.

آدرس برج خلیفه | یکی از بلندترین برج ها در جهان

* از هتل محل اقامتتان دو راه برای رسیدن به برج خلیفه دارید:   
1- از هتل یک تاکسی به برج خلیفه کرایه کنید. 
2- سوار مترو دبی شوید و به سوی برج خلیفه بروید.  
* اگر مترو را برای بازدید از برج خلیفه انتخاب کردید بقیه راه آسان است کافیست به ایستگاه مترو به نام برج خلیفه بروید از لحاظ جغرافیایی این ایستگاه در مرکز دبی در لاین قرمز رنگ مسیر مترو قرار دارد. 
* پیاده رو ایستگاه مترو تا برج خلیفه شما را به طرف دبی مال هدایت خواهد کرد. مسیر به گونه ای طراحی شده است که برای رفتن به برج خلیفه باید از دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا عبور کنید. 
* در آخر به محض رسیدن به برج خلیفه منتظر بهترین تجربه عمرتان باشید و در صف ورود بایستید. 
امیدواریم این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با برج خلیفه در اختیار شما، کاربران گرامی سایت لحظه آخر قرار داده باشد و این اطلاعات در سفر با تور امارات برایتان مفید واقع شود، در صورتیکه تجربه ای از حضور در بزرگ ترین برج جهان را دارید می توانید آن را با ما به اشتراک بگزارید.

برج میلاد - مرتفع ترین برج ایران، یکی از قدیمی ترین جاذبه های تهران می باشد که شهرت جهانی دارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 110 کاربر