ایران مال

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/02
بازدید: 66172

مساحت ایران مال چقدر است؟

ایران مال در واقع یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های تجاری دنیا می‌باشد که در زمینی به مساحت یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع احداث شد. میزان مسافت بازدید از بازار بزرگ ایران مال تهران آنقدر زیاد است که با پیاده‌روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش برابری می‌کند. اگر هم بخواهید در بخش تجاری این مجموعه پیاده روی کنید، برای بازدید از هر فروشگاه مجموعه فقط به مدت 5 دقیقه، بایستی سه روز کامل زمان داشته باشید. البته همه چیز به بزرگی این مجموعه خلاصه نمی‌شود؛ زیرا این مجموعه دارای امکاناتی است که نسبت به بزرگی آن ویژگی خاص‌تری محسوب می‌شود!

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. مساحت ایران مال چقدر است؟
  2. مختصری در مورد بازار بزرگ ایران؛ "ایران مال"
  3. افتخارات مجموعه ایران مال
  4. مالکیت و بهره برداری ایران مال
  5. بزرگترین فروشگاه تهران در مجموعه‌ی ایران مال
  6. در هر طبقه‌ی ایران مال چه خبر است؟
    1. هلیوم پارک؛ اینجا تنها مرکز شادی و تفریح ایران مال نیست!
    2. غذاهای لذیذ را در فودکورت و رستوران‌های ایران مال بچشید!
    3. پاتیناژ یا مجموعه یخی؛ لذت سرسره بازی در غرب تهران
    4. شهربازی سرپوشیده؛ مکانی بزرگ برای تجربه هیجان
    5. کافه سینما ایران مال؛ پاتوقی برای سینمادوستان
    6. پردیس سینمایی ایران مال؛ تجربه فیلم دیدن در فضایی مدرن
    7. مرکز نمایشگاهی ایران مال؛ مکانی برای دیدن و شنیدن
    8. مجموعه ورزشی ایران مال؛ لذت ورزش در محیطی با شکوه
    9. هتل ایران مال؛ تجربه اقامتی شاهانه
    10. بازدید از نمایشگاه‌های خودرو در بازار بزرگ تهران
  7. دیگر بخش های ایران مال که از آن‌ها بی‌خبرید!
  8. جاذبه های گردشگری ایران مال؛ معرف فرهنگ اصیل ایرانی
    1. کتابخانه جندی شاپور یا سالن مطالعه هاگواتز؟
    2. مسجد جامع ایران مال؛ فضایی تداعی‌گر مسجد النبی
    3. باغ دیدار با سقفی به اندازه یک ساختمان 2 طبقه
    4. تجلی معماری پارسی در باغ ایرانی مجموعه
    5. تالار آیینه ایران مال
    6. بازار سنتی ایران مال
    7. احیای سنت‌های نوین در بخش شربت خانه
    8. گردش در چند بافت شهری کشورهای مختلف در رستوران ملل
    9. نمایشگاه آثار هنری؛ مکانی برای تماشای هنر اصیل ایرانی
    10. ایوان اشراق با ارتفاع 25 متری
    11. دریاچه و آبنمای موزیکال بازار بزرگ ایران
    12. بولینگ ایران مال
  9. امکانات رفاهی مجموعه بازار  بزرگ تهران
  10. ایران مال کجاست و مسیر دسترسی به آن چگونه است؟
    1. چگونه با خودرو شخصی به بازار بزرگ ایران برویم
    2. تاکسی های بازار بزرگ ایران
    3. چگونه با مترو به ایران مال برویم
  11. ساعت کاری ایران مال
    1. تلفن ایران مال
    2. سایت ایران مال
  12. هزینه ورودی مجموعه چقدر است؟
  13. چرا ایران مال را برای تفریح یک روزه با خانواده انتخاب کنیم؟

مساحت ایران مال

مختصری در مورد بازار بزرگ ایران؛ "ایران مال"

ایرانمال یکی از 5 بازار بزرگ جهان محسوب می‌شود که ساخت آن در سال 1397 همزمان با ولادت حضرت ولی عصر (عج) در منطقه 22 تهران به‌ اتمام رسید. وجود شهر بازی، مراکز خرید، پردیس سینمایی و دو هتل پنج ستاره در این مرکز خرید  لوکس ۱٬۷۱۰٬۰۰۰ متر مربعی نشان از اعتبار آن در میان سایر مراکز خرید خاورمیانه دارد. ایران مال را می‌توان به‌عنوان مرکز خرید و تفریح شبانه در تهران درنظر گرفت. یکی از بزرگترین مزایای این مجموعه نزدیکی به دریاچه مصنوعی چیتگر و فضای خاطره‌انگیز آن است. در این مقاله به‌طور کامل با این مجموعه آشنا شویم.

 

افتخارات مجموعه ایران مال

ایران مال به عنوان بزرگترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاه‌های معتبر شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC معرفی شد. ویژگی مهم که بازار بزرگ ایران را با مال‌های مشابه در جهان متفاوت نموده این است که ۷۰ درصد فضای این مجموعه را کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و پارکینگ تشکیل می‌دهد.

افتخارات مجموعه ایران مال

مالکیت و بهره برداری ایران مال

ایران مال توسط یکی از طراحان بزرگ کشور به نام مهندس علی انصاری ساخته شده و مالک اصلی ایران مال شخصی به‌نام علی انصاری است. این مجموعه دارای فازهای متنوعی است که اولین فاز آن در سال 1397 و فاز دوم آن در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید. بانک آینده به‌ عنوان سرمایه گذار اصلی ایران مال که یک شرکت بزرگ در حوزه سهامی عام است، محسوب می‌شود.

بزرگترین فروشگاه تهران در مجموعه‌ی ایران مال

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موجود در مجموعه ایران مال، مرکز خرید بسیار لوکسی می‌باشد که حدود 300 هزار متر مربع مساحت دارد. این بخش از مجموعه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران و خاور میانه محسوب می‌شود. در این مرکز خرید، بیش از 700 واحد تجاری وجود دارد که به بازدیدکنندگان خدمات‌رسانی می‌کنند. در مرکز خرید ایران مال کلیه فروشگاه‌‌ها بر اساس نوع کالا و خدمات طبقه بندی شده‌اند. پس به‌راحتی می‌توانید کالای موردنظرتان را پیدا کنید. هایپر مارکت این مجموعه یکی از فروشگاه‌های مطرح این مجموعه است که همه روزه از ساعت 9:00 تا 24:00 فعالیت دارد. گفتنی است که این هایپرمارکت بزرگ‌ترین فروشگاه شهر تهران محسوب می‌شود. در ایرانمال، علاوه بر واحدهای تجاری، 4 فودکورت و رستوران‌های مختلف نیز وجود دارد که در بخش بعدی به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بزرگترین فروشگاه تهران در مجموعه‌ی ایران مال

در هر طبقه‌ی ایران مال چه خبر است؟

در مرکز خرید ایران مال انواع فروشگاه‌ها براساس نوع کالایی که به مشتریان ارائه می‌دهند در طبقاتی به شرح زیر، وجود دارند.

  1. لوازم خانگی و الکترونیکی: طبقه G ۰
  2. جواهرات، ساعت و زیورآلات: طبقه‌های G ۰ و G ۱
  3. هایپر استار: طبقه‌ی ۱ G
  4. لوازم و دکوراسیون منزل: طبقه‌های ۰ G ۱،G و ۲ G (تیمچه‌ی حاج علی اکبر)
  5. کفش و محصولات چرمی: طبقه‌های ۰ G ۱،G و ۳ G
  6. محصولات زیبایی و سلامت: طبقه‌های G ۱،G ۲ و G ۳
  7. محصولات فرهنگی و تفریحی: طبقه‌ی G ۳
  8. مد، پوشاک و لوازم ورزشی: طبقه‌ی G ۳؛ در مجاورت مجموعه ورزشی

در نظر داشته باشید که به غیر از مراکز خرید، فضاهای دیگری نیز برای صرف غذا و انجام تفریحات نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

شهر تهران - هر آنچه که باید در مورد پایتخت ایران بدانید!

هلیوم پارک؛ اینجا تنها مرکز شادی و تفریح ایران مال نیست!

این مکان بهترین جا برای تجربه ترامبولین برای همه سنین است. هلیوم پارک که در سال 1402 افتتاح شده است، انواع صفحه‌های فنری وجود دارد که می‌توان روی آن‌ها حرکات نمایشی اجرا کرد. در این پارک، امکان انجام بازی‌ها به‌صورت گروهی وجود دارد و حداقل زمان بازی هر بخش 30 دقیقه است. افراد دارای بیش از 110 کیلوگرم وزن و دارای بیماری‌های خاص نمی‌توانند از بازی‌های این بخش استفاده کنند. در این بخش امکان برگزاری تولد با تم‌های خاص وجود دارد.

غذاهای لذیذ را در فودکورت و رستوران‌های ایران مال بچشید!

مساحت زیاد ایران مال باعث شده که در این مجموعه تجاری - تفریحی 4 فودکورت و بیش از 200 رستوران و کافی شاپ وجود داشته باشد. نکته مثبت درمورد این مکان‌ها این است که امکان برگزاری مراسم‌های مختلف ملی نظیر جشنواره غذاهای سنتی و غیره وجود دارد. رستوران‌ها و فودکورت‌ها همه روزه از ساعت 9:00 تا 23:00 آماده پذیرایی از مراجعین هستند.

رستوران ایران مال

پاتیناژ یا مجموعه یخی؛ لذت سرسره بازی در غرب تهران

اگر قصد انجام اسکی روی یخ مصنوعی را در تهران دارید، گزینه‌ای به غیر از مجموعه یخی ایران مال پیش روی شما نیست. این بخش دارای 1800 متر مربع مساحت است و تیم ملی هاکی آقایان و خانم‌ها در این بخش تمرین می‌کنند. در این مکان افراد، با دریافت وسایل محافظتی نظیر مچ بند، آرنج بند و زانوبند افراد می‌توانند اجازه ورود به مجموعه را به دست می‌آورید. مدت زمان بازی پاتیناژ یک ساعت بوده و امکان انجام آموزش اسکی روی یخ برای بازدیدکنندگان وجود دارد. اگر در این ورزش خبره نیستید، می‌توانید به‌طور رایگان در بخش تماشاگران نشسته و بازی دیگران را تماشا کنید!

شهربازی های تهران - فهرستی از بهترین شهربازی های تهران

شهربازی سرپوشیده؛ مکانی بزرگ برای تجربه هیجان

در ایران مال شهربازی سرپوشیده‌ای قرار دارد که دارای بخش‌های مختلفی از جمله ترن هوایی، فضای بازی‌های لیزری، سالن‌های نمایش، بخش بازی‌های الکترونیک، پیست قایق ضربه‌ای و.. وجود دارد. وجود خدمات رفاهی همچون امکان برگزاری مسابقات مختلف، امکان برگزاری جشن تولد برای کودکان و نوجوانان در اتاق مراسم‌ها، امکان رزرو آنلاین خدمات، خدمات نگهداری از کودکان، اتاق مادر و کودک و باشگاه مشتریان باعث شده که این شهربازی‌ها به‌طور مکرر توسط مراجعین انتخاب شوند.

شهر بازی ایران مال

کافه سینما ایران مال؛ پاتوقی برای سینمادوستان

در ایران مال دو کافه سینما به مساحت 850 متر مربع وجود دارد که جایی برای تبادل نظر سینمایی محسوب می‌شود. در این محل تعدادی کافی شاپ شیک نیز وجود دارد.

پردیس سینمایی ایران مال؛ تجربه فیلم دیدن در فضایی مدرن

اگر طرفدار دیدن فیلم‌های سینمایی هستید به ضلع غربی ایران مال سر زده و یکی از 12 سالن نمایش فیلم آن را انتخاب کنید. 3 سالن از این مجموعه به سالن‌های وی آی پی اختصاص پیدا کرده‌اند و امکانات بیشتری دارند. ظرفیت 1800 نفری و تکنولوژي تصویر در این سالن‌ها، لذت تماشا را دوچندان می‌کند. پردیس سینمایی بازار بزرگ تهران از اولین بخش‌های افتتاح شده این مجموعه است. امکان تهیه بلیط با مراجعه به سایت این مجموعه و یا سایر سایت‌های معتبر بلیط‌های این پردیس سینمایی وجود دارد.

پردیس سینمایی ایران مال

مرکز نمایشگاهی ایران مال؛ مکانی برای دیدن و شنیدن

وجود یک ساختمان ۴ طبقه که به عنوان مرکز نمایشگاهی از آن استفاده می‌شود، باعث رشد سودآوری ایرانمال شده است. به‌همین منظور نیز سازندگان مجتمع تجاری ایران مال، این فضا را برای برقراری نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی درنظر گرفته‌اند. از امکانات مرکز نمایشگاهی این مجموعه میتوان به اینترنت رایگان، امکانات ویژه معلولین، استودیو، پارکینگ اختصاصی، اتاق ویژه مادر و کودک، سالن‌های جانبی، نمازخانه و غیره اشاره کرد.

مرکز نمایشگاهی ایران مال

مجموعه ورزشی ایران مال؛ لذت ورزش در محیطی با شکوه

مطمعناً ایران مال یکی از مجموعه‌های تفریحی است که می‌تواند توقع همه مخاطبان خود را برآورده کند. در این محل مکان‌هایی از جمله جاده تندرستی، مجموعه استخر و اسپا، استادیوم چند منظوره، کلینیک ورزشی پزشکی، مرکز آمادگی جسمانی، مجموعه اسکواش و باشگاه بولینگ وجود دارد. در این بخش از مجموعه، امکان برگزاری انواع مسابقات محلی و بین المللی وجود دارد.

مجموعه ورزشی ایران مال

هتل ایران مال؛ تجربه اقامتی شاهانه

این هتل یک ساختمان 18 طبقه با بیش از 123 هزار متر مربع مساحت است. هتل ایران مال با دارا بودن 395 واحد اقامتی، اتاق جلسات، سالن آمفی تأتر، سالن ضیافت، دو استخر، رستوران ایتالیایی، رستوران آرژانتینی، دو رستوران ایرانی، سالن‌های درمانی و ورزشی یکی از بخش‌های لوکس مجموعه محسوب می‌شود.

هتل ایران مال

بازدید از نمایشگاه‌های خودرو در بازار بزرگ تهران

در بخش غربی ایران مال، فضایی برای علاقه‌مندان به انواع خودروها وجود دارد. در این مرکز علاوه بر خدمات رسانی به بازدید کنندگان،  اطلاع رسانی در رابطه با رویدادهای نمایشگاهی و مسابقات طراحی خودرو نیز انجام می‌شود. همچنین، امکان برگزاری مراسم‌های مرتبط با صنعت خودرو سازی نیز در این بخش وجود دارد.

نمایشگاه خودرو ایران مال

دیگر بخش های ایران مال که از آن‌ها بی‌خبرید!

در این مرکز خرید، بخش‌های مختلفی از جمله نمایشگاه آثار هنری، مرکز نمایشگاهی و هلی پد (مکانی مخصوص برای پرواز و استقرار انواع بالگرد‌های ساختمانی)  وجود دارد. ایران مال، دارای سیستم گرمایشی از کف نیز بوده و در طول سال هوایی کاملاً مطبوع دارد.

جاذبه های گردشگری ایران مال؛ معرف فرهنگ اصیل ایرانی

همانطور که در بخش معرفی ایران مال اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس چنین مجموعه با شکوهی جذب گردشگرهای داخلی و خارجی و کمک به گسترش صنعت توریسم است. در همین راستا نیز جاذبه‌های گردشگری متعددی در این مجموعه ساخته شده که در ادامه مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

بازار بزرگ تهران - مهم ترین مرکز خریدی که در پایتخت وجود دارد و آن را قلب اقتصادی ایران می نامند "بازار بزرگ تهران" می باشد.

کتابخانه جندی شاپور یا سالن مطالعه هاگواتز؟

کتابخانه جندی شاپور با مساحتی بالغ بر سه هزار متر مربع، قلب فرهنگی مجموعه ایران مال به شمار می‌آید و پذیرای علاقمندان به مطالعه و کتابخانی است. آنچه که کتابخانه جندی شاپور را از سایر کتابخانه‌های کشور متمایز می‌کند، تلفیق معماری اصیل ایرانی با سازه‌های اروپایی است. تا جایی که برخی از بازدیدکنندگان این بخش از مجموعه بازار بزرگ ایران را با کتابخانه‌ی هاگوارتز از سری فیلم‌های هری پاتر مقایسه می‌کنند. کتابخانه جندی شاپور مکان مناسبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی نظیر رونمایی از کتاب‌های جدید و همچنین برگزاری جشن‌های تجلیل از اهالی قلم محسوب می‌شود.

کتابخانه ایران مال

مسجد جامع ایران مال؛ فضایی تداعی‌گر مسجد النبی

مسجد جامع مجموعه تجاری ایران مال با معماری چشم نوازی که دارد توانسته در میان جاذبه‌های گردشگری این مجموعه جای بگیرد. گنبد این مسجد با الهام از بنای حافظیه ساخته شده است. معماران مسجد جامع ایران مال، با تلفیق معماری ایرانی و اسلامی و همچنین بهره گیری از نمای مسجد النبی این بنا را طراحی کرده‌اند. این مسجد در مجموع دارای 5 گنبد زیبا است که تزئیناتی شامل گچ بری و کاشی کاری‌های رنگارنگ دارد. این مسجد 1200 متر مربعی، دارای بخش‌های مختلفی شامل دو صحن مجزا برای آقایان و بانوان، محراب و مکان‌هایی برای برگزاری کلاس‌های مذهبی است.

مسجد جامع ایران مال

باغ دیدار با سقفی به اندازه یک ساختمان 2 طبقه

باغ دیدار با سقفی شیشه‌ای به بلندای 14 متر در کنار بازار سنتی این مجموعه قرار دارد. در طراحی فضای داخلی باغ دیدار از بافت قدیمی شهرهای مرکزی ایران نظیر یزد، کاشان و شیراز الهام گرفته شده و این باغ بخش زیبایی از تاریخ معماری ایران را به نمایش می‌گذارد. در باغ دیدار ایران آبنمای پلکانی و درختان پالم آمریکایی وجود دارد که در میان آن یک پل شیشه‌ای وجود برای دسترسی به کافی شاپ موجود در قسمت شرقی باغ در نظر گرفته شده است. این باغ با 3 هزار متر مربع مساحت، دارای 2 پله برقی در ضلع شرقی است.

باغ دیدار ایران مال

تجلی معماری پارسی در باغ ایرانی مجموعه

در این مکان امکان برگزاری مراسم مختلف از جمله مراسم ازدواج، سالگرد و تولد وجود دارد. باغ ایران در مجموع دارای دو ورودی شیشه‌ای است. در فضای داخل باغ ایرانی گل و گیاه و فواره‌های زیبایی وجود دارد. شکل ظاهری باغ ایرانی، باغ‌های اصیل ایرانی نظیر باغ شازده ماهان (کرمان) را در یادها زنده می‌کند. باغ ایرانی فضایی مملوء از گیاهان زیبا  است که دارای 5 سطح مختلف بوده و آبنماهای متعددی را در خود جای داده است. جالب است بدانید که پوشش غشایی ETFE   در سقف باغ ایرانی وجود دارد. این پوشش به عنوان راهی برای کنترل تابش آفتاب و رشد بهینه گیاهان عمل می‌کند. در باغ ایرانی مجموعه 4 رستوران بین المللی وجود دارد که امکان رزرو این رستوران‌ها برای برگزاری مراسم مختلف وجود دارد.

باغ ایرانی ایران مال

تالار آیینه ایران مال

تالار آیینه یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بخش‌های موجود در مجموعه ایران مال می‌باشد، این تالار در واقع با بهره گیری از تالار آیینه مجلس شورای ملی طراحی و ساخته شده و در واقع محل پذیرایی از مهمانان ویژه این مجموعه محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در کف تالار آیینه یک فرش بسیار نفیس به مساحت 126 متر مربع وجود دارد که توسط هنرمندان نیشابوری بافته شده است و انعکاس تصویر آن در قطعات آیینه‌ای تالار نمای بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد.

تالار آیینه ایران مال

بازار سنتی ایران مال

بازار سنتی ایران مال با تلفیقی از طراحی بازارهای سنتی شیراز، تبریز و اصفهان ساخته شده است. به کمک این بخش از مجموعه سنت‌های ایرانی همچنان زنده نگه داشته می‌شود. در این بازار صنایع دستی، محصولات محلی و سوغات نقاط مختلف کشور به فروش می‌رسد. بازار سنتی شامل بخش‌های مختلفی نظیر تالار آیینه، شربت خانه، راسته بازار، حجره‌ها و چهارسو است. بازار سنتی ایران مال دارای گچ بری‌ها، یزدی بندی‌ها، کاسه سازی‌ها و سایر هنرهای معماری چشم‌نواز است.

در بخش‌های مختلف بازار سنتی ایران مال بیش از 4500  لوستر دستساز وجود دارد که به زیبایی‌های این بازار افزوده اند. همچنین در آینده قرار است حجره‌های موجود در بازار سنتی به فروشگاه‌های سوغات و محصولات نقاط مختلف کشور اختصاص داده شود تا بازدید کنندگان علاوه بر دسترسی به فروشگاه‌های سوغات و اقلام سنتی، بتوانند تا حدودی با فرهنگ شهرها و استان‌های کشور آشنا شوند.

بازار سنتی ایران مال

احیای سنت‌های نوین در بخش شربت خانه

شربت خانه یکی از بخش‌های بازار سنتی ایران مال محسوب‌ می‌شود که حدود 250 متر مربع وسعت دارد. ایرانیان باستان در شربت خانه‌ها گرد هم جمع شده و پیرامون مسائل مختلف بحث و گفت و گو می‌کردند. شربت خانه ایران مال نیز با هدف احیای این نوع از مکان‌های سنتی ساخته شده است. این شربت خانه در مساحت 250 متر مربع قرار دارد که دارای دیوارها و کاشی‌کاری‌های سنتی است.

شربت خانه ایران مال

گردش در چند بافت شهری کشورهای مختلف در رستوران ملل

این بخش با هدف تاسیس انواع رستوران بین المللی ساخته شده است. در واقع سبک‌های معماری کشورهای مختلف در این بخش از مجموعه برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شود. به‌این‌ترتیب گردشگران با مراجعه به این باغ علاوه‌بر رستوران گردی می‌توانند با سبک معماری ساختمان‌ها و خیابان‌ها در کشور‌های مختلف آشنا شوند.

باغ رستوران ملل

نمایشگاه آثار هنری؛ مکانی برای تماشای هنر اصیل ایرانی

این فضا با وسعت 8 هزار متر مربع مخصوص برگزاری نمایشگاه‌‌های آثار هنری است.  این مجموعه که درست در کنار هتل بین المللی مجموعه قرار دارد، با هدف حمایت از آثار هنرمندان ایرانی ساخته شده و مکان مناسبی برای عرضه محصولات هنری، برگزاری حراج و حتی برگزاری کارگاه‌های آموزشی محسوب می‌شود. در این سالن انواع ابزارها و تجهیزات مدرن نظیر نور پردازی‌های پیشرفته و سیستم امنیت قوی وجود دارد.

نمایشگاه آثار هنری ایران مال

ایوان اشراق با ارتفاع 25 متری

این بخش تجاری با معماری جالب خود بسیاری از فروشگاه‌های خاص و مدرن و نمایندگی‌های برندهای مطرح دنیا را در خود جای داده است. طراحی این ایوان به گونه‌ای می‌باشد که در نگاه اول تصور می‌کنید که کریستال‌هایی در ساختمان فرو رفته‌اند! ایوان اشراق، حدود 25 متر ارتفاع دارد و در اطراف آن کافه‌ها و چایخانه‌های متعددی نیز افتتاح خواهد شد.

ایوان اشراق ایران مال

دریاچه و آبنمای موزیکال بازار بزرگ ایران

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بزرگ‌ترین دریاچه نورپردازی شده دنیا که حدود 11.200 متر مربع مساحت دارد در مجموعه ایران مال واقع شد. است، این دریاچه با الهام از طبیعت کوه‌های البرز ساخته شده و جریان آب از قسمت شمالی و از طریق باغ مرکزی به دریاچه موزیکل می‌رسد. ترکیب رقص نور، آب و موسیقی آرامبخش، این قسمت از مجموعه را به یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها تبدیل شده است. در اطراف این دریاچه قرار است رستوران‌ها و کافه‌های متعددی افتتاح شود.

دریاچه و آبنمای موزیکال ایران مال

بولینگ ایران مال

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی و سرگرمی مجموعه ایران مال، بخش بولینگ آن است که با نام Iran Mall Galaxy Bowling Alley (بولینگ گلکسی ایران مال) آن را می‌شناسند. هزینه ورودی این مجموعه در اردیبهشت 1403، چیزی در حدود 200 الی 250 هزار تومان است که بسته به زمان مراجعه شما به آنجا متغیر است؛ چرا که در روزهای آخر هفته این مبلغ کمی گران‌تر می‌شود.

امکانات رفاهی مجموعه بازار  بزرگ تهران

در این مجموعه برای رفاه حال مراجعین امکانات زیر درنظر گرفته شده است:

  • اینترنت بی‌سیم رایگان
  • اتاق‌های مادر و کودک
  • کالسکه کودک
  • سیستم ردیابی کودکان برای جلوگیری از گم شدن آن‌ها
  • صندلی چرخ دار برای استفاده افراد کم توان
  • دستگاه خودپرداز
  • مسجد و تعداد 45 نمازخانه
  • سرویس تاکسی
  • تاکسی ویژه بانوان
  • شاتل باس
  • پارکینگ با خدمات ویژه
  • پارکینگ موتور سیکلت
  • باجه اطلاعات، خدمات بانکی
  • خدمات پستی
  • خدمات شست و شوی خودرو
  • امکان رزرو آنلاین خدمات مجموعه

ایران مال کجاست و مسیر دسترسی به آن چگونه است؟

اگر به دنبال آدرس ایران مال هستید، باید بدانید که برای دسترسی به این مجموعه سه روش مختلف وجود دارد، که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

ایران مال کجاست

چگونه با خودرو شخصی به بازار بزرگ ایران برویم

برای دسترسی به این مجموعه با استفاده از خودروی شخصی به طور کلی از چهار مسیر می‌توانید استفاده کنید:

  1. مسیر اول: دسترسی به قسمت شمالی مجموعه از طریق اتوبان شهید خرازی
  2. مسیر دوم: دسترسی به قسمت جنوبی مجموعه از طریق خیابان چهارباغ
  3. مسیر سوم: دسترسی به قسمت غربی مجموعه از طریق خیابان ایران خودرو
  4. مسیر چهارم: دسترسی به قسمت شرقی مجموعه از طریق بلوار طبیعت

با توجه به وسعت مجموعه، گردشگران باید مسیر انتخابی را بر اساس بخشی که قصد بازدید از آن را دارند انتخاب نمایند، در ادامه نحوه دسترسی به پارکینگ مخصوص هر یک از بخش‌های مهم مجموعه تجاری ایران مال را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

  • دسترسی به نمایشگاه مجموعه: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شمار یک، تونل جنوبی، خیابان ایران خودرو، ورودی شماره یک (RG)ريال، پارکینگ نمایشگاه
  • دسترسی به پیست یخ: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره دو، کنارگذر شمالی، ورودی شماره دو، پارکینگ G1
  • دسترسی به بخش شهربازی سرپوشیده: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره چهار، ورودی شماره دو (P1)، پارکینگ P1
  • دسترسی به نمایشگاه خودرو: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره دو، ورودی شماره یک (P1)، پارکینگ P1
  • دسترسی به هایپرمارکت: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره چهار، ورودی شماره دو (G0)، پارکینگ G0
  • دسترسی به هتل ایران مال: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، پل شماره سه، ورودی شماره دو (G2)، پارکینگ های G2، G2M، G3

تاکسی های بازار بزرگ ایران

همانطور که در قسمت امکانات رفاهی ایران مال اشاره کردیم، این مجموعه دارای سرویس شاتل اختصاصی است. گردشگران تور تهران می‌توانند از این تاکسی‌ها برای دسترسی به ایران مال استفاده کنند. این تاکسی‌ها از ایستگاه‌های تعیین شده در سطح شهر، راه آهن، فرودگاه و حتی از منزل شخصی افراد (مبتنی بر درخواست کاربران) خدمات خود را به مقصد ایران مال به گردشگران ارائه می‌کنند. تمامی رانندگان تاکسی‌های ایران مال حرفه‌ای و آموزش دیده بوده و به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی مسلط هستند. از آنجایی که این مجموعه بسیار بزرگ است، ایران مال تاکسی درون مجموعه نیز دارد. ساعت کاری تاکسی‌های مجموعه ایران مال همه روزه از نه صبح تا دوازده شب در نظر گرفته شده است.

تاکسی های بازار بزرگ ایران

چگونه با مترو به ایران مال برویم

گردشگران تور داخلی برای دسترسی به این مجموعه بزرگ و مطرح از طریق مترو باید از خط 5 سیستم مترو تهران استفاده کنند. سپس خود را به ایستگاه ایران خودرو (نزدیک‌ترین ایستگاه به مجموعه ایران مال) برسانند. در اطراف ایستگاه ایران خودرو تاکسی‌های مخصوص مجموعه وجود دارد و شما می‌توانید به وسیله آن‌ها راهی ایرانمال شوید.

ساعت کاری ایران مال

  • روزهای عادی: بهار و تابستان از ۱۰ تا ۲۳؛ پاییز و زمستان از ۱۰ تا ۲۲
  • پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها: بهار و تابستان از ۱۰ تا ۲۳؛ پاییز و زمستان از ۱۰ تا ۲۳
  • ایام عید و جشن‌های مذهبی: بهار و تابستان از ۱۰ تا ۲۴؛ پاییز و زمستان از ۱۰ تا ۲۲
  • ایام سوگواری تعطیل: بهار و تابستان از ۱۳ تا ۲۳؛ پاییز و زمستان از ۱۲ تا ۲۲
  • اول فروردین، ۲۱ رمضان، ۲۸ صفر، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی تعطیل است.
  • ۲۲ بهمن تا ساعت ۱۲ تعطیل است.

ساعت کاری ایران مال

تلفن ایران مال

برای تماس با این مجموعه بزرگ و تفریحی و تجاری می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

02147670001

تهرانگردی - تهران کجا بریم خوبه؟

سایت ایران مال

برای دسترسی به سایت این مجموعه نیز می توانید به نشانی زیر مراجعه نمایید:

www.iranmall.com

هزینه ورودی مجموعه چقدر است؟

به طور کلی برای ورود به این مجموعه نیازی به پرداخت مبلغ به عنوان هزینه ورودی نیست؛ اما برای استفاده از بعضی از بخش‌های آن مانند بولینگ، نیاز است تا مبلغی را به عنوان هزینه ورودی استفاده از وسایل به متصدیان این امر بپردازید.

چرا ایران مال را برای تفریح یک روزه با خانواده انتخاب کنیم؟

ایران مال، ‌ مکانی است که به‌دلیل تنوع بالای قسمت‌های آن می‌توان لقب شهر کوچک تجاری تهران را به آن داد. شب های ایران مال تهران واقعا استثنایی و خاص است. حضور مردم از سراسر ایران، شور و شوق زیادی را در این فضا ایجاد می کند. سینمای اختصاصی آن بهترین فرصت برای ساختن یک خاطره زیبا کنار خانواده محسوب می‌شود. همچنین در ایران مال قسمتی برای اجراهای زنده در نظر گرفته شده است و برای ساعاتی، شما را به بهترین شکل سرگرم می کند.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  • رضا حاتمی رضا حاتمی 1403/05/03
    0 نفر پسندیدند
    ویدیویی که گذاشتید خیلی خوب بود و آشنایی خوبی با ایرانمال پیدا کردم مرسی🙏
  • علی حیدری علی حیدری 1401/12/09
    35 نفر پسندیدند
    ایران مال پارکینگ داره؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.8 از 5 | از 107 کاربر