زیباترین پلکان های جهان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2220
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سازه های متفاوت همواره طرفداران خاص خودشان را دارند و افراد زیادی را مجاب می کنند تا برای بازدید از آن ها هزینه های زیادی بپردازند. برای آشنایی با مهیج ترین و زیباترین پلکان های جهان در ادامه ما را همراهی نمایید.

دروازه بهشت چین

یکی از زیباترین پلکان های جهان در کشور چین و در دل کوه های شهر ژانگ جی واقع شده است که سالانه سیل عظیمی از گردشگران تور چین را راهی این شهر می کند. در کشور چین 9 عدد شانس به حساب می آید و از همین رو این پله ها را در تعداد 999 عدد ساخته اند. نام این پلکان برگرفته از دریچه ای است که در انتهای آن ها واقع شده است، این دریچه 120 متر ارتفاع دارد و چینی ها معتقدند که دروازه ای رو به بهشت می باشد.

درختانی سر به فلک کشیده در اطراف دروازه بهشت وجود دارد که زیبایی های آن را دوچندان نموده است و حس بسیار خوبی را به توریست ها القا می کند.

 

 

پلکان های زیبای جهان

 

 

  پله های خیابان شانزدهم سانفرانسیسکو

در خیابان مراگا (بین خیابان پانزدهم و شانزدهم) مسیری پلکانی قرار دارد که در ابتدا همانند سایر پله های شهر بود و توجهی به آن نمی شد، اما به دنبال پروژه ای محلی که به دو تن از هنرمندان نامدار در زمینه سرامیک کاری و موزاییک کاری سپرده شد، این مسیر به بزرگترین پلکان موزائیکی جهان تبدیل شد.

این مسیر 163 پله دارد که حدود 9500 قطعه کاشی، شیشه رنگی و آینه در طراحی آن به کار رفته است. توریست ها بین ساعات 9 الی 19 می توانند از این پلکان دیدن کنند.

در ساخت این پله های چشم نواز از تعداد بی شماری موزاییک زیبا استفاده شده است. طراحی این پله ها به گونه ای است که در ابتدای آن گویی در دریا پای گذاشته اید و در قسمت های بالاتر تصویری آرامش بخش از آسمان را مشاهده می کنید. وجود گل های رنگارنگ در کنار این پله ها نمایی منحصر به فرد به آن بخشیده است.

 

 

 

پلکان های زیبا

 

پله های زیبا

 

 

 پله های عجیب پاریس فرانسه

یکی از معروف ترین پلکان های جهان در سالن اپرای پاریس قرار دارد که ظاهری بسیار زیبا و شگفت انگیز دارد. این پله های عریض گردشگران تور فرانسه را به سوی سالن آمفی تئاتر سالن هدایت می کند. حکاکی های هنرمندانه و ظریف این پله ها توجه هنردوستان را به خود جلب می کند.

 

 

پله های زیبا در جهان

 

 

  پلکان اوآهو یا هایکو هاوایی

این پلکان مهیج در یکی از جزایر اوآهو که موقعیت مکانی خاصی دارد، واقع شده و در واقع مسیری برای پیاده روی است و معروف به نردبان هایکو می باشد. نردبان هایکو در سال 1942 در این منطقه نصب گشت و در سال 2003 نیز مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت که هزینه ای در حدود 875 هزار دلار به دنبال داشت.

وجود طبیعت بی بدیل و دل انگیز در اطراف این پله ها سبب محبوبیت آن شده و دلیلی برای طی کردن این مسیر سخت و پرشیب است. برای رسیدن به بالاترین قسمت و تماشای چشم اندازی خیره کننده، لازم است 3922 پله چوبی را پشت سر بگذارید. به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط جوی خاص، امداد رسانی در این منطقه بسیار دشوار می باشد و از همین رو اگر کسی خودش را از این پله ها به پایین پرتاب کند، مجرم شناخته می شود.

 

 

پله های زیبای جهان

 

 

  پله های زیبای سنگاپور

برخی از سازه هایی که هم اکنون در جهان به عنوان جاذبه های گردشگری مورد بازدید قرار می گیرند، از نظر تاریخی اهمیت فراوانی داشته اند. پله های سنگاپور نیز یکی از این موارد می باشد که در جنگ جهانی دوم (نبرد مالایا) قسمتی از مقر فرماندهی بوده است. طبیعت بی مثالی که در اطراف این پله ها وجود دارد، جلوه ای تماشایی به این پله ها بخشیده است.

 

 

پله های زیبا

 

 

 پله های Inca Trail پرو

قطعا نام ماچوپیچو برایتان آشنا می باشد، حتی اگر علاقه ای به مقوله های توریستی نداشته باشید این نام را از اطرافیان خود شنیده اید.

ماچوپیچو یک شهر دوست داشتنی و پر رمز و راز در کشور پرو می باشد که سازه های سنگی فراوانی در آن دیده می شود. این شهر در بالای طولانی ترین رشته کوه جهان (رشته کوه آند) واقع شده است که یکی از معروف ترین پله های جهان را در خود جای داده و گردشگران تور پرو برای ورود به داخل شهر باید از را پله ای با 1500 پله که از شهر کوزکو آغاز می شود، عبور کنند.

 

 

پلکان زیبا

 

 

Umschreibung مونیخ

الیسون از طراحان دانمارکی است که ایده رقصیدن پله ها را در سر داشته است. او سرانجام در سال 2004 تصمیم گرفت که ایده خود را در شهر مونیخ پیاده سازی نماید. این پله های استیل زیبا که تا ارتفاع 15 متری بالا می روند، در نهایت به نقطه آغاز باز می گردد.

 

 

پله های زیبا

 

زیباترین پله ها

 

 

 چاند بائوری هند

درون ایالت راجستان شهری به نام ابهنری وجود دارد که یک بنای متفاوت را در خود جای داده است. این بنا که به سال 800 میلادی تعلق دارد، در واقع یک راه پله عمیق در یک آب انبارِ 13 طبقه می باشد که زیبایی های خاص خودش را دارد. گردشگران تور هند برای بازدید از پایین ترین قسمت این آب انبار باید حدود 3500 پله را طی کنند. دیواره های این آب انبار را پله ها تشکیل داده اند و به سبب خنک بودن، در گرمای سوزان مردم محلی در این مکان تجمع می کنند تا از گرمازدگی در امان بمانند. خوب است بدانید که ارتفاع این مجموعه 30 متر می باشد.

 

 

پلکان زیبا

 

 

  El penun de Guatape کلمبیا

در کشور کلمبیا صخره ای مرتفع به ارتفاع 200 متر وجود دارد که برای رسیدن به آن باید حدود 700 پله را پشت سر بگذارید. جالب است بدانید که زمانی این مکان عبادتگاه سرخپوستان تاهامی بوده است. در نیمه های راه معبد مریم مقدس قرار دارد و هنگامی که به بالای صخره می رسید، یک برج 3 طبقه و یک فروشگاه را مشاهده می کنید.

 

 

پل های زیبای جهان

 

 

  پله های شین جیانگ چین

کشور چین جاذبه های گردشگری خارق العاده ای را در خود جای داده که پله های شین جیانگ یکی از آن ها می باشد. این پله ها در منطقه شین جیانگ و در کوه تیان شان با هدف جذب توریست ساخته شده است. وجود این پله های هیجان انگیز در ارتفاعی بلند و به نمایش درآوردن چشم اندازی بی مثال، دلیلی قانع کننده برای بازدید از این جاذبه می باشد.

 

 

زیباترین پلکان جهان

 

 

  ببر و لاک پشت آلمان

در شهر دویسبورگ پلکانی مارپیچی ساخته شده که شبیه به یک ترن هوایی مهیج می باشد. ببر و لاک پشت یکی از نمونه های عجیب پله های هوایی است که در سال 2011 توسط یک طراح آلمانی ماهر (هایک موار) ساخته شد، جالب است بدانید که از ابتدا تا انتهای آن 249 پله وجود دارد. در هنگام شب که چراغ های ال ای دی این پله هوایی روشن می گردد، در فاصله های دور، همچون یک ترن هوایی ترسناک دیده می شود. گردشگران تور اروپا این امکان را دارند که در این مسیر پر پیچ و خم پیاده روی کنند و از 249 پله که در ارتفاع 21 متری واقع شده اند بالا بروند.

 

 

پلکان های عجیب

 

 

  کتاب فروشی لِلو آلمان

یکی دیگر از زیباترین پلکان های جهان در کتابخانه معروف لِلو قرار دارد. این پله های قرمز رنگ نقش به سزایی در اتصال بخش های مختلف کتابخانه را ایفا می کند. وجود نرده های چوبی و حکاکی شده در این پله ها، زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

ساخت این کتابخانه به سال 1906 بازمی گردد و طراحی این پله های منحصر به فرد در آن سال بسیار هنرمندانه می باشد.

 

 

پلکان های غجیب و قریب

 

 

  پله ای به بهشت آمریکا

یکی از جذاب ترین پله های دنیا در آمریکا وجود دارد. این پله های مارپیچی از سطح زمین آغاز می شود و در ادامه پلی معلق در ارتفاع 30 متری دارد که برای رسیدن به آن باید پله ها را یکی پس از دیگری بالا بروید. از آن جایی که این پله ها و پل معلق در میان جنگلی خوش منظر قرار دارد در انتها به خانه های درختی می رسید که چشم اندازی فوق العاده را پیش روی شما می گذارند.

بازدید از این مکان قطعا یکی از خاطرات فراموش نشدنی زندگی شما را رقم می زند که تا سال ها از آن لذت می برید.

 

  باغ معجزه کیهانی اسکاتلند

در دمفریسِ اسکاتلند یک باغ خصوصی وجود دارد که راه پله ای آبشاری دارد. در واقع سازنده این پله ها (Charles Jenks) قصد داشته که چگونگی گسترش جهان را در این طرح به نمایش بگذارد. این باغ یک بار در سال برای بازدید عموم باز می شود که درآمد حاصل از این بازدیدها صرف امور خیریه می شود.

 

 

پله های طبیعت

 

 

  فروشگاه آرمانی نیویورک

فروشگاه آرمانی نیویورک یکی از مهم ترین ساختمان های این شهر است که فضایی 43 هزار متر مربعی دارد. بخش هایی از این فروشگاه با پله هایی خارق العاده به یکدیگر متصل شده اند.

 

 

زیباترین و مدرن ترین پلکان

 

 

  موزه MAXXI رم

Zaha Hadid در سال 2010 پله های فلزی و بسیار زیبایی را ساخت که هم اکنون در موزه هنرهای معاصر ایتالیا در معرض دید عموم قرار دارد. گردشگران تور ایتالیا هنگام بازدید از این پله ها محو معماری هنرمندانه آن می شوند.

 

 

پلکان های زیبا

 

 

 پله های پورتو پرتغال

پورتو نام یکی از شهرهای پرتغال می باشد که پله های معروفی را در خود جای داده است. در ساخت پله های پورتو از داستان هری پاتر الهام گرفته شده و همین امر مهم ترین دلیل شهرت و محبوبیت آن است.

داستان رمان هری پاتر به مدرسه هاگوارتز باز می گردد که پله های بسیار جذابی داشت. یک معمار خوش سلیقه این طرح را در شهر پورتو به مرحله اجرا در آورده است که در طول سال گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

 

 

عجیب ترین پله ها

 

 

پلکان گل لاله انگلستان

همانطور که می دانید خانه ملکه در شهر گرینویچ انگلستان قرار دارد. پله هایی که در ساخت این خانه به کار رفته ظاهری حلزونی دارند که تا سال 1616 نظیر نداشته اند. نام این پلکان برگرفته از گل های لاله ای است که در نرده های آهنی آن طراحی شده اند.

 

 

عجیب ترین پلکان

 

 

  سکوی رویاها ژاپن

در کشور ژاپن یک باغ گل بسیار زیبا وجود دارد که Awaji Yumebutai نامیده می شود. این باغ 100 طبقه در سال 1995 به منظور تکریم درگذشتگان زلزله هانشین احداث شد و گل های متنوعی در بخش های مختلف آن کاشته شده است. ارتباط بخش های مختلف این باغ از طریق پلکان هایی صورت می گیرد که تعداد آن ها بسیار زیاد است.

 

 

عجیب ترین و زیباترین پلکان جهان

 

 

  پلکان دره عمیق اکوادور

یکی از زیباترین پلکان های جهان در اکوادور و در کنار آبشار دیگ شیطان قرار دارد. بخش اعظم جذابیت این پله ها به قرارگیری در جوار آبشار و گیاهان سرسبز بر می گردد که طراوتی خاص را به آن بخشیده است. ارتفاع این پله ها حدود 80 متر می باشد.

 

  پله های غار باتو مالزی

این غار یکی از جاذبه های مشهور کوالالامپور است که برای رسیدن به ورودی آن باید 272 پله را پشت سر بگذارید. این پله ها در میان 3 غار تاریک، معبد و آرت گالری قرار گرفته که نگهبان آن ها مجسمه ای طلایی رنگ می باشد.

 

 

پلکان های زولانی جهان

 

 

  پلکان موو واتیکان

این پله های خلاقانه و مارپیچی در سال 1932 توسط معمار ایتالیایی "گیزپ سیمونتی" در موزه واتیکان ساخته شد و با معماری منحصر به فردی که دارد به یکی از سوژه های پرطرفدار عکاسی تبدیل شده است. این پلکان دو قسمت دارد که یک بخش برای پایین رفتن و قسمت دیگر برای بالا رفتن می باشد تا از ترافیک نفرات جلوگیری به عمل آید.

 

 

پله های مارپیچ

 

 

  قلعه رودخان گیلان

در کشور خودمان هم پلکان های بی نظیری وجود دارد که در این مقاله یکی از آن ها را نام می بریم.

در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر فومن دژی بسیار زیبا به نام رودخان یا حسامی وجود دارد که گفته می شود در دوران ساسانیان ساخته شده است. بازدید از قلعه نیازمند آن است که پله های زیادی را طی کنید و تا ارتفاع قابل توجهی بالا بروید.

 

 

پلکان های عجیب

 

 

گردشگران تور لحظه آخری می توانند برای بازدید از موارد نام برده شده به شهرهای مورد نظر سفر کنند و این جاذبه ها را از فاصله نزدیک تماشا کنند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر