عجایب هفتگانه جدید

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 8754
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در تاریخ 7 ام جولای سال 2007 (07/07/2007) یک نظر سنجی تحت نظارت بنیاد New7Wonders، توسط شخصی سوئیسی به نام برنارد وبر برگزار شد که هدف آن به روز رسانی لیست عجایب هفتگانه جهان بود. طی این نظر سنجی هفت مورد از برجسته ترین بنا ها و جاذبه های تاریخی موجود در کشور های مختلف دنیا، به عنوان عجایب هفتگانه جدید شناسایی و معرفی شدند که عبارتند از دیوار بزرگ چین، چیچن ایتزا، کلوسئوم، مجسمه مسیح، ماچوپیچو، تاج محل و شهر پترا. در این مقاله قصد داریم به معرفی عجایب هفتگانه جدید و بررسی علت انتخاب آن ها به عنوان برجسته ترین آثار تاریخی موجود در دنیا بپردازیم بنابراین اگر از علاقمندان به شناخت عجایب هفتگانه جدید و کسب اطلاعات در رابطه با هر یک از آن ها هستید در ادامه با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. دیوار چین | Great Wall of China
    1. عجیب ترین نکات در رابطه با دیوار چین
    2. علت معرفی دیوار چین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید
  2. ماچو پیچو | Machu Picchu
    1. نکات جالب در رابطه با ماچو پیچو
    2. علت معرفی ماچو پیچو به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید
  3. هرم چیچن ایتزا | Pyramid at Chichén Itzá
    1. عجیب ترین نکات در رابطه با هرم چیچن ایتزا
    2. علت معرفی چیچن ایتزا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید
  4. تاج محل | Taj Mahal
    1. عجیب ترین نکات در رابطه با تاج محل
    2. علت معرفی تاج محل به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید
  5. شهر پترا | Petra
    1. عجیب ترین نکات در رابطه با شهر پترا
    2. علت معرفی شهر پترا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید
  6. مجسمه مسیح | Christ the Redeemer
    1. نکات جالب در رابطه با مجسمه مسیح
    2. علت معرفی مجسمه مسیح به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید
    3. سالن آمفی تئاتر کولوسئوم | Colosseum
    4. نکات جالب در رابطه با سالن آمفی تئاتر کوسئوم
    5. علت معرفی سالن آمفی تئاتر کولسئوم به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید

دیوار چین | Great Wall of China

بی شک بار ها نام دیوار بزرگ چین به گوشتان خورده است، این جاذبه معروف طولانی ترین و بزرگ ترین دیوار ساخته شده در دنیا می باشد که طول آن در ابتدا حدود 21 هزار کیلومتر بوده و امروزه تنها 7 هزار کیلومتر از آن باقی مانده و قابل بازدید است. دیوار بزرگ چین در دوران امپراطوری کین شی، با هدف محافظت از کشور چین در برابر قوم مغول در امتداد مرز شمالی این کشور ساخته شد و لازم به ذکر می باشد که در ابتدا طول این دیوار حدود 5 هزار کیلومتر بوده که با گذشت زمان و در دوره سایر پادشاهان چینی گسترش یافته است.

گسترش و ساخته شدن دیوار چین در دوره های مختلف سبب ایجاد تفاوت های چشمگیر در نحوه ساخت و شکل ظاهری این دیوار، در بخش های مختلف آن شده است، اما به طور کلی تمامی قسمت های جاذبه گردشگری هنر و سبک معماری کشور چین را به نمایش می گذارند. لازم به ذکر است دیواری که امروزه باقی مانده و قابل بازدید می باشد به سلسه مینگ تعلق دارد و همانطور که پیش تر اشاره کردیم طول آن حدود 7 هزار کیلومتر بوده و از 9 استان مهم در کشور چین می گذرد.

دیوار چین - اگر شما هم علاقه مند به معروف ترین دیوار جهان یعنی دیوار چین هستید میتوانید با کلیک بر روی لینک اطلاعات مفیدی را از این جاذبه دیدنی کسب کنید. 

عجیب ترین نکات در رابطه با دیوار چین

  • قدمت دیوار چین به قرن پنجم تا هشتم قبل از میلاد باز می گردد.
  • ارتفاع دیوار چین در بخش های مختلف متفاوت است و در برخی از قسمت ها به 14 متر نیز می رسد.
  • بیش از 30 درصد از دیوار چین به طور کلی نابود شده و اثری از آن به جای نمانده است.
  • نام دیوار چین در سال 1957 میلادی در لیست آثار فرهنگی یونسکو ثبت شده است.
  • بر خلاف تصور عموم دیوار بزرگ چین با چشم غیر مصلح از روی کره ماه قابل رویت نیست.
  • از سربازان، روستایی ها، مجرمان و زندانیان کشور چین برای ساخت این دیوار استفاده شده است.
  • به هنگام ساخت دیوار چین بیش از 400 هزار نفر از کارگران جان خود را از دست دادند.
  • مهم ترین و پر گردشگر ترین بخش دیوار چین بخش بادلینگ می باشد و در زمان های پر گردشگر شمار بازدیدکنندگان این قسمت به 70 هزار نفر در روز نیز می رسد.

علت معرفی دیوار چین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید

دیوار چین یکی از برترین جاذبه های موجود بر روی کره زمین می باشد، اما علت اصلی انتخاب این جاذبه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید، عظمت و طولانی بودن آن می باشد، در صورتی که به اطلاعات بیشتری در رابطه با این جاذبه نیاز دارید می توانید مقاله مربوط به دیوار چین را در سایت لحظه آخر مطالعه کنید.

 

 

ماچو پیچو | Machu Picchu

ماچو پیچو شهری سنگی می باشد که توسط اینکاها و در دل کوه های آند ساخته شده است، این شهر باستانی که یکی از اصلی ترین نماد های تمدن اینکاها محسوب می شود در کشور پرو واقع شده و به سبب معماری بی نظیر و موقعیت مکانی عجیبی که دارد مورد توجه محققان و باستان شناسان قرار گرفته است. خوب است بدانید که این شهر اسرار آمیز تنها پس از یک قرن از زمان ساخت آن، هنگام حمله اسپانیایی ها به شهری متروکه تبدیل شده و برای سالیان طولانی کسی از وجود چنین شهر زیبایی اطلاعی نداشت، سرانجام در سال 1911 میلادی باستان شناسی آمریکایی به نام هیرام بینگهام این شهر را کشف کرد. شهر ماچو پیچو کاملاً مهندسی ساز بوده و تمامی دیوار های موجود در این شهر به سبک خشکه چین ساخته شده اند، با توجه به امکانات موجود در زمان ساخت ماچو پیچو، این نوع معماری بسیار حیرت انگیز به نظر می رسد و برخی معتقد اند که این شهر اسرار آمیز را موجودات فرا زمینی ساخته اند.

 

ماچو پیچو - ماچو پیچو شهری سنگی و باستانی می باشد که در حوالی سال 1450 میلادی و در دوره اینکاها ساخته شده و می توان گفت که این شهر به سبب معماری متفاوت، موقعیت مکانی عجیب و عظمتی که دارد در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته است.

 

نکات جالب در رابطه با ماچو پیچو

  • تمامی ساختمان های موجود در شهر ماچو پیچو ضد زلزله می باشند.
  • به اعتقاد بسیاری از محققان ماچو پیچو همان شهر گمشده اینکا ها می باشد.
  • بنا های بسیاری در این شهر تاریخی وجود دارد که هنوز اطلاعاتی در رابطه با کاربری آن ها در دست نیست.
  • عملیات بازسازی و مرمت این شهر از سال 1976 آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد.
  • سیستم آبیاری زمین های کشاورزی و تأمین آب این شهر بسیار پیچیده و مطابق معیار های مهندسی روز می باشد. 

علت معرفی ماچو پیچو به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید

ماچو پیچو یکی از معدود شهر های باستانی موجود در دنیا می باشد که تا حد زیادی سالم مانده و شکل اولیه خود را حفظ کرده است، اصلی ترین دلیل معرفی این جاذبه گردشگری به عنوان عجایب هفتگانه نیز همین امر می باشد.

 

 

هرم چیچن ایتزا | Pyramid at Chichén Itzá

 در میان عجایب هفتگانه جدید، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور مکزیک که هرمی باستانی می باشد نیز به چشم می خورد، هرم کوکولکان یا چیچن ایتزا در واقع یکی از معروف ترین و با شکوه ترین بنا های ساخته شده توسط قوم مایا می باشد، این هرم بی نظیر دارای معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد بوده و نمایی پلکانی در اطراف آن ساخته شده که شکل ظاهری بسیار جالبی به چیچن ایتزا بخشیده است. برخی از باستان شناسان معتقد اند که این معبد در واقع محلی برای پیشکش کردن قربانیان به الهه باران قوم مایا بوده و با توجه به اینکه در این هرم بقایای بدن انسان ها نیز مشاهده شده، احتمال می رود که قوم مایا علاوه بر حیوانات از انسان ها نیز به عنوان قربانی استفاده می کردند. هرم چیچن ایتزا علارغم دارا بودن ظاهر نسبتاً ساده، از معماری بسیار پیچیده ای برخوردار است و در واقع می توان گفت که سازندگان این بنا نابغه بودند، جالب است بدانید قوم مایا با تلفیق علوم ریاضی، معماری و نجوم قادر به ساختن چنین بنای با شکوهی را بوده اند، ساخت و شکل ظاهری این هرم به گونه ای است که سایه این بنا دو مرتبه در طول سال به شکل موجودی شبیه به مار پر دار (منصوب به خدایان مایا) در می آید.

 

چیچن ایتزا - قصد داریم شما را با یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان به نام هرم چیچن ایتزا که توسط قوم مایا در کشور مکزیک ساخته شد آشنا کنیم برای آشنایی بیشتر کلیک کنید

 

عجیب ترین نکات در رابطه با هرم چیچن ایتزا

  • برای پیش بینی پایان دنیا در سال 2012 از این هرم استفاده شده بود.
  • هرم چیچن ایتزا آخرین و بزرگ ترین بنای ساخته شده توسط مایا ها می باشد.
  • قوم مایا با استفاده از سایه های این بنا و علم نجوم می توانستند زمان دقیق پدیده هایی نظیر خورشید گرفتگی را پیش بینی کنند.
  • این هرم بی نظیر دومین جاذبه باستانی پر گردشگر در دنیا به شمار می آید
  • ساخت چنین سازه با شکوهی در زمان های گذشته و بدون استفاده از ابزار ساختمان سازی امری شگفت انگیز می باشد.

علت معرفی چیچن ایتزا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید

همانطور که پیش تر اشاره کردیم این هرم معماری بسیار ویژه و منحصر به فردی دارد و با توجه به زمان ساخت آن می توان گفت که چیچن ایتزا از شاهکار های مهندسی و معماری زمان خود به شمار می آید، اصلی ترین دلیل معرفی این اثر به عنوان یکی از عجایب هفتگانه نیز همین امر می باشد، در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله چیچن ایتزا را بر روی سایت لحظه آخر مطالعه نمایید.

 

 

تاج محل | Taj Mahal

تاج محل بنایی مرمرین و فوق العاده می باشد که در شهر آگرا هند واقع شده است و سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می کنند، این بنای بی نظیر در واقع آرامگاه همسر ایرانی و محبوب شاه جهان، ملکه ممتاز، است که در 39 سالگی دار فانی را وداع گفت و شاه جهان به سبب علاقه بیش از اندازه ای که به همسر خود داشت فرمان ساخت تاج محل را صادر کرد تا به عنوان هدیه به روح وی تقدیم کند، لازم به ذکر است که تاج محل حدود 17 هکتار وسعت داشته و ساخت آن 22 سال زمان برده است و این مجموعه شامل بخش های مختلفی نظیر مقبره، مسجد، مهمانخانه و باغ می باشد و تمامی این بخش ها به سبک کاملا اسلامی ساخته شده است و نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند.

عجیب ترین نکات در رابطه با تاج محل

  • بنای تاج محل در طول روز به رنگ های مختلفی در می آید و گفته می شود که این رنگ ها متناسب با تغییر حالت های ملکه ممتاز است.
  • از گذشته تا به امروز اقدامات بسیاری برای جلوگیری از تخریب و فرسایش تاج محل صورت گرفته است.
  • تاج محل به عنوان "گوهر هنر اسلامی" شناخته می شود.
  • این مجموعه پر گردشگری ترین جاذبه تاریخی کشور هند به شمار می آید و سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند.
  • معماران اصلی تاج محلی ایرانی بودند.
  • بیش از 22 هزار کارگر و صنعتگر در ساخت تاج محل مشارکت داشتند.
  • نام این بنا در سال 1983 میلادی در لیست سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

علت معرفی تاج محل به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید

تاج محل دارای معماری بی نظیر و خیره کننده ای می باشد و یکی از فاخر ترین بناهای موجود بر روی کره زمین به شمار می آید و اصلی ترین دلیل قرارگیری این مجموعه در میان عجایب هفتگانه جهان نیز همین معماری با شکوه می باشد.

 

 

شهر پترا | Petra

پترا یکی از عجیب ترین و زیبا ترین شهر های باستانی موجود در جهان می باشد که در کشور اردن واقع شده است و شامل قسمت های متعددی نظیر صومعه، آرامگاه سرباز رومی، کلیسا، سیق، باب ال سیق، عبادتگاه بزرگ، خزانه داری و سد می باشد و سالانه گردشگران بسیاری با هدف بازدید از این مجموعه بی نظیر به کشور اردن سفر می کنند. جالب است بدانید که این شهر حدود 100 سال پیش از میلاد مسیح، توسط یکی از معروف ترین اقوام عرب یعنی نبطی ها در دل کوه ها و صخره های سرخ رنگ ساخته شده است و دارای معماری بسیار زیبا و شگفت انگیزی می باشد.

 

شهر پترا - در سال 2007 میلادی 7 اثر برجسته و شاهکار معماری به عنوان عجایب هفتگانه جدید معرفی شدند که در میان آن ها نام شهر پترا به چشم می خورد، این شهر در پادشاهی اردن، واقع در قاره آسیا قرار دارد و از با شکوه ترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می آید

 

 

عجیب ترین نکات در رابطه با شهر پترا

  • برخی از افراد معتقد اند که شهر پترا توسط موجودات فرا زمینی ساخته شده است.
  • نبطیان تنها دویست سال در این شهر باستانی سکونت داشتند و پترا پس از گذشت حدود دو قرن از زمان ساخت آن، در سال 105 میلادی به تصرف رومیان درآمد.
  • امروزه شهر پترا در خطر نابودی کامل قرار دارد.
  • شهر پترا به قدری وسیع است که گردشگران تور اردن برای بازدید از تمامی بخش های آن به سه روز زمان نیاز دارند.
  • بازدید از شهر پترا به صورت محدود انجام می شود تا آسیب های ناشی از صنعت گردشگری در این منطقه به حداقل برسد.

علت معرفی شهر پترا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید

اصلی ترین دلیل قرارگیری شهر پترا در لیست عجایب هفتگانه جدید، معماری بی نظیر بنا های موجود در آن و همچنین ساخته شده این شهر در دل سنگ های سخت و صخره ای می باشد.

 

 

مجسمه مسیح | Christ the Redeemer

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری موجود در میان عجایب هفتگانه جدید، مجسمه مسیح می باشد که در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل واقع شده است! عجیب ترین نکته در رابطه با این مجسمه ساخت آن بر فراز کوهی به ارتفاع 710 می باشد. مجسمه بزرگ مسیح به حالت ایستاده با دستانی کاملاً باز ساخته شده است و در واقع نشان دهنده پذیرش تمامی انسان ها از سوی مسیح منجی می باشد. جالب است بدانید که ایده ساخت این مجسمه بزرگ توسط یک کشیک کاتولیک مطرح و روند ساخت آن در سال 1920 میلادی آغاز شد، این سازه بزرگ حدود 40 متر ارتفاع داشته و جنس آن از بتون می باشد البته سطح بیرونی مجسمه با سنگ صابون پوشیده شده است. لازم به ذکر است که این مجسمه به سبب قرار گیری در ارتفاعات، همواره در معرض بلای طبیعی نظیر وزش باد های شدید، بارش باران و برخورد صاعقه می باشد به طوریکه از زمان ساخت تا سال 2010 میلادی 4 مرتبه خسارت دیده و مورد بازسازی قرار گرفته است.

 

مجسمه مسیح - مجسمه مسیح تندیسی از حضرت عیسی مسیح (ع) است که در شهر ریودوژانیرو بزریل واقع شده و یکی از معروف ترین و برجسته ترین جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می آید

 

نکات جالب در رابطه با مجسمه مسیح

  • این سازه پنجمین مجسمه بزرگ در دنیا می باشد.
  • مجسمه مسیح نماد کشور برزیل و شهر ریودوژانیرو به شمار می آید.
  • سالانه نزدیک به دو میلیون نفر از این مجسمه فوق العاده بازدید می کنند.
  • مجسمه مسیح به عنوان بزرگ ترین تندیس مذهبی در دنیا نیز شناخته می شود.
  • وزن مجسمه بزرگ مسیح حدود 635 تن است.
  • ساخت و تکمیل این مجسمه حدود 9 سال به طول انجامید.
  • برای ساخت این مجسمه حدود 250 هزار دلار هزینه صرف شده است.

علت معرفی مجسمه مسیح به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید

این مجسمه به سبب اندازه بسیار بزرگ و همچنین اهمیت مذهبی که دارد مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید معرفی شده است.

 

 

سالن آمفی تئاتر کولوسئوم | Colosseum

یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری موجود در کشور ایتالیا سالن آمفی تئاتر کولوسئوم می باشد که در شهر رم واقع شده و سالانه افراد بسیاری از سراسر جهان تنها با هدف بازدید از این سالن به رم سفر می کنند، این مجموعه در قرن اول میلادی (سال 70 تا 72)، به دستور شخصی به نام وسپاسیان که از امپراطور های سلسله فلاویان بود، ساخته شده است. 

جالب است بدانید که سالن آمفی تئاتر کولوسئوم برای برگزاری نبرد میان حیوانات وحشی و یا گلادیاتور ها و همچنین اجرای مراسم اعدام ساخته شده بود و در طول تاریخ شاهد نبرد های خونین بسیاری بوده است، به همین جهت نیز از شهرت بسیاری در میان مردمان جهان برخوردار بوده و از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا به شمار می آید.

 

کولوسئوم - این بنا در لیست عجایب هفتگانه جدید به ثبت رسیده است

 

نکات جالب در رابطه با سالن آمفی تئاتر کوسئوم

  • معماری این بنا به نسبت قدمتی که دارد بسیار شگفت انگیز است و به همین سبب هموار مورد توجه مهندسان معماری می باشد.
  • این سالن در طول تاریخ بار ها به میزان قابل توجهی تخریب و دوباره بازسازی شده است.
  • در این مجموعه راه های زیرزمینی بسیاری وجود دارد که به منظور جا به جایی حیوانات وحشی تعبیه شده بود و به تازگی اجازه بازدید از آن ها برای گردشگران تور ایتالیا فراهم شده است.
  • یکی از بزرگ ترین نبرد هایی که در این آمفی تئاتر برگزار شده، رقابتی خونین بین 11000 حیوان وحشی و 10000 گلادیاتور بود که حدود 120 روز به طول انجامید.
  • مسیحیان معتقد اند که تعداد زیادی از مومنان این دین در سالن آمفی تئاتر کولوسئوم کشته شده اند، به همین جهت این بنا از نظر مذهبی برای پیروان دین مسیحیت ارزشمند است.
  • این سالن آمفی تئاتر یکی از نماد های کشور ایتالیا بوده و ابعاد وسیعی از فرهنگ و تاریخ این کشور را به نمایش می گذارد.

علت معرفی سالن آمفی تئاتر کولسئوم به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید

همانطور که می دانید این سالن یکی از قدیمی ترین و در عین حال زیباترین جاذبه های موجود در کشور ایتالیا است، قدمت قابل توجه و معماری بی نظیری که این بنا دارد را می توان به عنوان اصلی ترین دلیل قرار گیری آن در میان عجایب هفتگانه جدید دانست.

امیدواریم با مطالعه این بخش از سایت لحظه آخر اطلاعاتی کلی در رابطه با عجایب هفتگانه جدید کسب کرده باشید، در صورت تمایل می توانید مقاله عجایب هفتگانه که به معرفی آثار برجسته جهان باستان می پردازد را نیز مطالعه کرده و با آن ها آشنا شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 109 کاربر