ترسناک ترین جنگل های ایران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 28079
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جنگل ها با وجود زیبایی های درونی منحصر به فردی که دارند، اما گاهی اوقات به مکانی خوفناک تبدیل می شوند که بازدید از آن دل و جرات خاصی را می طلبد. در اقصی نقاط مختلف جهان جنگل هایی با این ویژگی وجود دارند اما در این مقاله ما قصد داریم ترسناک ترین جنگل های ایران را نام ببریم، پس اگر علاقه مند هستید که به نقاطی ترسناک سفر کنید و یا اطلاعاتی از آن ها در دست داشته باشید، در ادامه ما را همراهی نمایید.

همان گونه که می دانید، هیچ مکانی از ابتدای پیدایش ترسناک نبوده و در طول زمان های طولانی افراد مختلف موارد ناشناخته را در آن مشاهده کرده اند و یا صداهای عجیبی شنیده اند که سبب گشته آن مکان ها تداعی گرِ ترس و وحشت شوند.

جنگل جیغ

 

جنگلی که فریاد می زند

در حوالیِ روستای "سربرج" در منطقه طرقبه مشهد، جنگلی بسیار زیبا و در عین حال بیمناک وجود دارد که جنگل جیغ نامیده می شود. این بیشه در دره ای قرار دارد که گذر رودخانه ای از دل آن سبب شده جلوه ای بی نظیر پیدا کند. این جنگل به هنگام روز همچون جنگل های دیگر، دارای فضایی دل انگیز می باشد ولی همزمان با تاریک شدن هوا صداهایی عجیب و رعب آور از میان درختان آن به گوش می رسد. گفته می شود این صداها شبیه به صدای جیغ بوده و هیچ شباهتی به صدای پرندگان یا وزش باد ندارد. برای بازدید از این جنگل پر ماجرا می توانید با استفاده از تور مشهد خود را به روستای سر برج رسانده و پیاده به  سمت جنگل جیغ راهی شوید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این صداها پیش از سال 1390 به گوش نمی رسید و جالب تر این که حتی رودخانه جنگل هم تا پیش از این سال به طور متوالی خروشان نبود که این امر ترس از این جنگل را دوچندان می کند. برخی این پدیده را ناشی از هجوم ملخ های مهاجر به این درخت زار می دانند، به هر حال حضور در این جنگل در زمان تاریکی، شجاعتی می خواهد که افراد کمی حاضر به تجربه آن هستند.لازم به ذکر است که بدانید روزها جنگل جیغ مکان مناسبی برای یک تفریح خانوادگی می باشد که گردشگران تور مشهد می توانند در آن کمپینگ کنند و ساعات پرنشاطی را سپری کنند.

 

اما دلیل واقعی این صداها چیست؟

پس از به گوش رسیدن این صداهای رعب آور، اهالی منطقه تصمیم گرفتند تا فارغ از شایعات موجود، علت اصلی را جویا شوند، از همین رو موضوع را با دهیار و بعد بخشدار منطقه در میان گذاشتند. به دنبال این عمل، تیمی از تحقیق کنندگان زمانی را به کاوش در جنگل جیغ اختصاص دادند. بعد از مدتی گفته شد که صداهای شنیده شده از جیرجیرک های فراوانی است که به هنگام جوش و خروش رودخانه به این جنگل یورش آورده و به صورت دسته جمعی آوازخوانی می کنند.

آدرس: خراسان رضوی/ طرقبه/ روستای سربرج

 

پارک جنگلی لویزان - یکی از پارک های وسیع و قدیمی تهران پارک جنگلی شیان لویزان می باشد.

 

درختانی با میوه های سنگی

یکی دیگر از مکان های خوف انگیز ایران در استان کرمان و 40 کیلومتری سیرجان واقع شده است. در سال 1340 و در پی اصلاحات ارضی، زمین های شخصی ملک دار در حوالی مکان کنونی از دست رفت و او از این رخداد بسیار ناراحت و اندوهگین بود. چند سالی گذشت و مردم شاهد ایجاد باغی عجیب در این منطقه شدند که با عنوان باغ سنگی درویش خان شناخته شد. در حقیقت این باغ حاصلِ اعتراضات همان شخص ملک دار (درویش خان اسفندیار پور) بوده و از آن جایی که از توانایی شنوایی و گفتاری بی بهره بود، این راه را برای اعلام اعتراض خود انتخاب کرد.

او 180 اصله درخت خشک شده زمینش را از ریشه کَند و در زمینی 1000 متری و بیابانی در چاله هایی کاشت. سپس از کوهپایه و دشت های اطراف سنگ های بزرگی را به این مکان آورد و به درختان آویخت. افزون بر سنگ، فنر، شیشه شکسته شده و لاستیک های پنچر شده نیز از این درختان آویزان می باشد که گردشگران تور کرمان می توانند از نزدیک آن ها را تماشا کنند.

حکایت ها گویای آن می باشد که درویش خان بعد فوت هر یک از عزیزانش یک سنگ به درختان اضافه می کرده و هم اکنون آمار دقیقی از سنگ های ریز و درشت این باغ در دست نمی باشد.

 

ویژگی سنگ های موجود در این باغ

یک نکته جالب و حیرت انگیز پیرامون سنگ های این باغ وجود دارد و آن وجود تعدادی سوراخ در اکثر آن ها می باشد. این ویژگی باعث شده تا درویش خان بتواند سنگ ها را از شاخه ها عبور دهد.

آدرس: کرمان/ سیرجان/ میاندوآب 

جنگل های جن در شمال نیز از دیگر  عجایب ترسناک ایران می باشد که از آن ها اطلاعات دقیقی در دست نیست، گفتنی است ترسناک ترین جنگل دنیا در کشور ژاپن واقع شده است که گفته می شود سالانه 100 نفر در این جنگل خودکشی می کنند به طوری که اختصاصا برای این جنگل گشت نظامی گذاشته شده است.

 

جنگل دالخانی - یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب رامسر که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 109 کاربر