خطرناک ترین جاده های جهان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/06/10
بازدید: 17488

صدها میلیون جاده در دنیا وجود دارد. برخی در امنیت حرف اول را می زنند؛ برخی جزء مارپیچ ترین جاده‌ها بوده؛ برخی بخاطر چشم اندازهای زیبا جزء زیباترین جاده های جهان هستند که هرکس می خواهد پیش از مرگش یکبار هم شده از آن ها عبور کند. اما جاده هایی هم هستند بخاطر موقعیتی که دارند، میزان تردد در آن ها و صدها دلیل دیگر، جزء خطرناک ترین جاده های جهان به حساب می آیند. اگر می خواهید با برخی از این جاده ها آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

خطرناک ترین جاده های جهان

خطرناک ترین جاده های جهان

هر جاده‌ای می‌تواند در شرایط نامناسب آب و هوایی یا با یک راننده بی احتیاط خطر آفرین باشد، اما این 14 جاده، خطرناک ترین جاده های جهان هستند. طبق نظر کارشناسانی که برخی از این بزرگراه‌های ترسناک را رانندگی کرده‌اند و با بررسی فهرست‌های دیگر از مجموعه مستندهای تلویزیونی ، به لیست خطرناک‌ترین جاده‌های جهان رسیدیم. در این مطلب به معرفی 14 جاده‌ای می‌پردازیم که معمولا دارای گاردریل نبوده و سر از دل صخره‌ها در آورده‌اند. زیر ساخت برخی از این جاده‌ها در حال فروپاشی بوده و این 14 جاده، بهترین راننده‌ها و ماشین‌های مسافرتی را به چالش می‌کشند.

خطرناک ترین جاده های جهان

کل دو شاوسی، فرانسه

جاده‌ کل دو شاوسی در جنوب شرقی کشور فرانسه و در منطقه «Rhône-Alpes» واقع شده است. این جاده در ارتفاع 5029 فوتی از سطح دریا و در یک گردنه کوهستای واقع شده است. کل دو شاوسی تنها حدود 2 مایل طول دارد، اما دارای 17 پیج و خم ترسناک به هنگام بالا رفتن از صخره است. هنگامی که به سمت بالا حرکت می‌کنید، در طول مسیر شما مانع بتنی کوچک وجود دارد، اما این جاده زیبا و خوفناک، در حالی که بسیار زیباست، اما یکی از خطرناک ترین جاده های جهان محسوب می‌شود.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای اروپا

بزرگراه کارنالی، نپال

تقریباً 50 نفر هر ساله در این جاده جان خود را از دست می‌دهند. رانندگی در بزرگراه کارنالی به طول 155 مایلی در هیمالیا غرب (نپال)، را می‌توان آرزوی مرگ نامید. بزرگراه کارنالی یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های جهان است، حتی زمانی که فصل باران‌های موسمی نیست، زیرا سطح آن بسیار غبارآلود بوده و دید ضعیفی دارد. این جاده شامل مسیرهای باریک، رانش زمین، سقوط سنگ‌ها، بخش‌های سیل‌زده، چاله‌ها، ریزش‌های عظیم از صخره‌های شیب‌دار و ناهمواری‌های قابل‌توجه است. این جاده در بهترین حالت در روز قابل عبور و تردد است و پلیس، رانندگی به هنگام شب در این جاده را به دلیل تعداد بالای تصادفات منجر به فوت ممنوع اعلام کرده است. این بزرگراه خطرناک است اما نپال یکی از کشورهایی است که از آنچه فکر می کنید امن‌تر است.

کل دو شاوسی، فرانسه

جاده کامن ولس (Commonwealth)، فیلیپین

برخلاف دیگر جاده‌ها و بزرگراه‌های موجود در فهرست خطرناک‌ترین جاده‌های جهان، این جاده روی لبه کوه یا نزدیک یک پل فروریخته قرار ندارد. در واقع این جاده، یک بزرگراه شهری گسترده است که تنها 7.5 مایل طول دارد. این جاده به دلیل ترافیک سنگین، زهکشی نامناسب، حضور مداوم موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده که معمولا اتوبوس‌ها توانایی دیدن آن‌ها را ندارند، لقب غم انگیز "بزرگراه قاتل" را به خود اختصاص داده است.

تله سیژ توچال - یک امکان تفریحی برای حمل و نقل و عبور از مسیرهای خطرناک و با ارتفاع و شیب بالا

BR-116 رودویا دا مورته برزیل

رودویا دا مورته برزیل یا همان بزرگراه مرگ یکی از خطرناک ترین جاده‌های جهان است. این بزرگراه 2790 مایلی از فورتالزا در شمال برزیل تا جنوب شرقی (در امتداد مرز اروگوئه) امتداد دارد و دومین بزرگراه طولانی در برزیل است. آسفالت این جاده در وضعیت نامناسبی قرار دارد اما مقداری آسفالت ترک خورده چیزی نیست که آن را خطرناک کند. آب و هوای ناپایدار و صخره‌های شیب دار مرتباً باعث تصادفات بزرگ می‌شود و از آنجایی که بزرگراه مرگ از میان برخی از مناطق خطرناک برزیل می‌گذرد، تهدید باندهای خلافکار در چندین نقطه در این مسیر شلوغ در کمین است.

BR-116 رودویا دا مورته

جاده دره تاروکو، تایوان

مانند تونل گولیانگ در چین، جاده تنگه تاروکو یکی از خطرناک ترین جاده های جهان است؛ زیرا از میان یک کوه تراشیده شده می‌گذرد. این مسیر در نزد گردشگران بسیار محبوب است و طول آن نزدیک به 12 می‌باشد، در این جاده زیبا و خطرناک می‌توانید نظاره‌گر اتوبوس‌های تور، ماشین‌ها، اسکوترها، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده باشید که همگی یک در این جاده باریک در حال تردد هستند و همه تلاش می‌کنند در گوشه‌های کور و پیچ‌های وحشتناکی که خیلی کوچک به نظر می‌رسند حرکت کنند. برای رفتن در جاده دره تاروکو، بهتر است امیدوار باشید که آب و هوا مناسب باشد، در غیر این صورت ممکن است از طریق رانش زمین، سیل و ریزش صخره‌ها که بخش‌هایی از این جاده را غیرقابل عبور می‌کند، متضرر شوید.

خطرناک ترین آتشفشان های جهان - با عجیب ترین و خطرناک ترین آتشفشان های جهان آشنا شوید.

جاده بایبورت،  ترکیه

اگر از رانش زمین می ترسید و سرگیجه دارید، بهتر است از جاده D915 در ترکیه دوری کنید. این جاده چالش برانگیز، در مرز منطقه دریای سیاه در شمال شرقی کشور ترکیه واقع شده است. در این جاده تا حدودی هیچ حفاظی وجود ندارد که شما را از یک سقوط عظیم محافظت کند. در واقع، هیچ کس به جز رانندگان حرفه‌ای احتمالاً نباید در این جاده به رانندگی بپردازند؛ اگر چه منظره این جاده برای عکساسی بسیار مناسب است. این جاده دارای 13 پیج خطرناک بوده که شما را مجبور می کند از ارتفاع 5617 فوتی از سطح دریا به 6677 فوتی بالاتر از سطح دریا را تنها در سه مایل با درجه شیب تا 10 درصد بالا بروید.

جاده بایبورت،  ترکیه

گذرگاه زوجی لا هند

عبور از زوجی لا به قدری خطرناک می باشد که هیچکس حتی نمی خواهد تصور کند که در حال عبور از این جاده است. زوجی لا مابین کشمیر و لاداخ قرار دارد و این جاده 9 کیلومتری تنها راه دسترسی اهالی لاداخ به خارج از شهر می باشد. جاده زوجی لا مسیری کوهستانی است که به طور عادی، یک خودرو می تواند به راحتی از آن عبور کند اما وقتی مسیر دو طرفه می شود، شرایط بسیار خطرناک شده و در اکثر مواقع، حادثه های وحشتناکی رخ می دهد. اکثر وسایل نقلیه ای که از این مسیر عبور می کنند، کامیون ها و اتوبوس ها هستند لذا اگر خودروی شخصی دارید، به هیچ وجه توصیه نمی شود از زوجی لا عبور کنید چرا که حضور خودروهای سنگین در کنار گله های گوسفندان می تواند شرایط را بدتر کند.

جاده مرگ بولیویا

در کشور بولیویا واقع در آمریکای جنوبی، جاده ای ما بین La Paz و Corioco به طول 64 کیلومتر وجود دارد که زمین بازی طبیعت با جان مردم است. با اینکه خطر و مرگ در این جاده به اثبات رسیده اما هرساله هزاران وسیله نقلیه از جاده مرگ عبور می کنند و 200 الی 300 کشته در سال گزارش می شود.

گذرگاه زوجی لا هند

لوس کاراکولس شیلی

قبلا اشاره کرده بودیم که کاراکولس یکی از عجیب ترین جاده های مارپیچ جهان است. این جاده 3176 متر ارتفاع دارد و پیچ های تند آن، بسیار خطرناک می باشد. به دلیل فاقد هرگونه امکانات ایمنی در جاده، اکثر وسایلی که از لوس کاراکولس عبور می کند، کامیون ها و وسایل نقلیه شخصی هستند.

جاده دالتون آلاسکا

توصیه می شود اگر خواستید روزی از این جاده عبور کنید، حتما پیش از آن خودروی خود را پیش متخصص یا مکانیک ببرید. جاده دالتون مسیری 666 کیلومتری است که سالی کمتر از 50 خودرو از آن عبور می کند. در این جاده 3 شهر کوچک و فاقد مکانیکی وجود دارد که نام یکی از آن ها، اسب مرده می باشد همچنین لازم به ذکر است در طول مسیر، تلفن همراه هم آنتن ندارد. اگر با خودروی خود از این جاده عبور کردید و خودرو دچار مشکل شد، باید خیلی خوش شانس باشید که خودروی دیگری نزدیک به شما باشد وگرنه افرادی که از این جاده عبور می کنند ممکن است با جسد یخ زده‌تان روبرو شوند.

لوس کاراکولس شیلی

 اتوبان کاراکورام مابین چین و پاکستان

کاراکورام نام اتوبانی است که هنگام ساختش، 82 کارگر کشته شدند. این اتوبان با ارتفاع 4693 متر، مرتفع ترین جاده پرپیچ و خم دنیا است. در کنار سنگ هایی که همچنان در حال ریزش است، کم بودن عرض جاده، فاقد امکانات ایمنی و از همه مهم تر، نگاه کردن منظره زیبا توسط رانندگان باعث شده در جاده کوراکام سالانه تصادف ها و حوادث زیادی گزارش شود.

جاده R504 کولیما روسیه

این مسیر در سال 1932 توسط زندانیان ساخته شد و یازده سال هم به طول انجامید. اتوبان کولیما مسیری تاریک داشته و از جنگلی مه‌آلود رد می شود و جالب است بدانید همچنان استخوان های افرادی که در ساخت جاده کشته شدند هم وجود دارد لذا R504 کولیما، جزء ترسناک ترین جاده های دنیا نیز می باشد. لازم به ذکر است دمای کولیما، پایین ترین دمای ثبت شده خارج از منطقه آنتراکتیکا می باشد.

جاده R504 کولیما روسیه

اتوبان 360 آمریکا

اتوبان 360، مسیری به سمت شهر هانا است که به جاده رانندگی ترن هوایی معروف می باشد. جاده 360 از دل کوهی سرسبز و خوش آب و هوا می گذرد که توجه راننده به چشم انداز زیبا، یکی از دلایل قرار دادن جاده 360 در لیست خطرناک ترین جاده های جهان است. وجود پیج های تند و برخی تاریک، مسیرهای باریک و ریزش سنگ ها از دلایل دیگر وجود حادثه در جاده هستند. همچنین 54 پل یکطرفه در مسیر 67 کیلومتری وجود دارد که گاهی رانندگان مجبورند کنار بزنند تا وسایل نقلیه عبور کنند.

جلال آباد افغانستان

این جاده در دره مرگ واقع شده است. نمی توان مسیری لذت بخش، آسان و امنی را از جاده جلال آباد انتظار داشت. در کنار ریزش سنگ ها، مسیر باریک و فاقد امکانات امنیتی، یکی از دلایلی که جان افرادی که از جاده عبور می کند را به خطر می‌اندازد، وجود گروه طالبان است. تمام مسیر توسط گروه طالبان نظاره می شود و در صورت رخ دادن خطایی، ممکن است به وسیله نقلیه حمله شود.

جلال آباد افغانستان

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 104 کاربر