مرگبارترین نقطه روی زمین

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1498
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

 

اطلاعات زیادی وجود دارد که گردشگران باید درباره این منطقه بدانند، بدین منظور ما یک مقاله از سایت لحظه آخر را به بررسی این نقطه از زمین اختصاص داده ایم که علاقمندان با مطالعه آن می توانند اطلاعات مفیدی در رابطه با این نقطه مرگبار به دست آورند. 

کره زمین در طول تاریخ اتفاقات عجیب و غریب بسیاری به خود دیده که برخی از این اتفاقات مستند و برخی نیز مربوط به گذشته های دور هستند و امروزه بیشتر شکل افسانه به خود گرفته اند. به طبع باور این اتفاقات بدون مدرک برای انسان کمی مشکل است. اما در این مقاله می خواهیم رویدادی را شرح دهیم که هم در سال های بسیار دور اتفاق افتاده و هم مدارک و شواهد مستند مبنی بر رخداد این واقعه موجود است.

 

 

داستان از جایی شروع شد که اخترشناسان در تصاویر ماهواره ای ثبت شده از نقطه خاصی از کره زمین، به موردی مشکوک و البته عجیب برخوردند. در این تصویر یک نیم دایره به شعاع 100 کیلومتر نقطه ای از شبه جزیره یوکاتان را در بر گرفته بود. یوکاتان یک شبه جزیره در آمریکای مرکزی است که قسمت هایی از مکزیک و همچنین بخش هایی از کشور های بلیز و گواتمالا را شامل می شود. این شبه جزیره دارای مساحتی در حدود 40 هزار کیلومتر مربع بوده و خلیج مکزیک را از دریای کارائیب جدا می کند. لازم به ذکر است که بخش عظیمی از جمعیت این شبه جزیره را مردمانی از تبار مایا ها تشکیل می دهند.

بر می گردیم سر موضوع اصلی مقاله که درباره تصویر ماهواره ای عجیبی بود که اخترشناسان از این شبیه جزیره به ثبت رسانده بودند. بعد از آن که خبر وجود همچین عکسی منتشر شد، تعدادی از دانشمندان این حوزه گرد هم آمده و اظهارات خود را در رابطه با این موضوع ارائه کردند. در این راستا به نتایجی رسیدند که مشخص می کرد این منطقه دارای پوشش گیاهی سرسبز تر و منحصر به فرد نسبت به دیگر نقاط شبه جزیره بوده و حتی در این منطقه به وجود آبشار و چشمه هایی پی بردند که صخره ها را سوراخ کرده و مناظر طبیعی حیرت انگیزی به وجود آوردند.

 

 

 تفاوت های زیست محیطی در این نقطه از شبه جزیره یوکاتان حس کنجکاوی تاریخدانان و باستان شناسان را نیز بر انگیخت و باعث شد متخصصین این حوزه نیز به بررسی و تحقیق درباره تغییرات این منطقه در طول سالیان گذشته بپردازند. این افراد پس از تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدند که قوم مایا از دیرباز در این شبه جزیره زندگی می کردند و از آن جایی که زندگی این قوم به طور مستقیم وابسته به آب بوده، بعید نیست که این منطقه در گذشته هم دارای منابع آبی بسیار غنی و پوشش گیاهی سرسبزی بوده باشد.

این تحقیقات حدود 8 سال ادامه داشت تا جایی در سال 1988 میلادی کنفرانسی برگزار شد تا همه دانشمندان، متخصصین و پژوهشگران این پروژه، نتیجه تحقیقات خود را در این زمینه بیان کرده و به تبادل نظر در رابطه با آن ها بپردازند. در این گردهمایی افراد نظریه های مختلفی ارائه کردند. به طور مثال یک زمین شناس معتقد بود که این نقطه از شبه جزیره باید در گذشته محل رخداد یک اتفاق بزرگ بوده باشد و دانشمندی در یکی از مصاحبه های خود گفته بود که این پدیده عجیب ترین اتفاقی است که در زندگی دیده و معتقد بود کشف بزرگی از آب در می آید.

بعد از تشکیل این کنفرانس متخصصین همچنان مدارک مستند و محکمه پسند برای ارائه اظهارات خود به دست نیاوردند اما در رابطه با این موضوع حدسیاتی داشتند که مشخص می کرد چرا به این منطقه، مرگبارترین نقطه روی زمین می گویند.

بر اساس این حدس و گمان ها، حدود 66 میلیون سال پیش این نقطه از شبه جزیره یوکاتان بر اثر اصابت یک سیارک و یا جسم این چنینی، دچار تغییرات و خسارات بسیاری می شود. این برخورد به حدی قوی و محکم بوده که سنگ های شبه جزیره تبدیل به آب شده و همچنین با نفوذ به زمین باعث ایجاد حفره هایی درون آن شده است. این ها تنها تغییراتی بود که اصابت این سیارک در طبیعت این نقطه از شبه جزیره ایجاد کرده بود. محیط زیست یوکاتان در اثر این برخورد خسارات بسیاری از قبیل کشته شدن و انقراض موجودات زنده و دایناسور ها و همچنین سوختن قسمت هایی از شبه جزیره متحمل شد. بنابراین اکنون علت نامگذاری این منطقه را به مرگبارترین نقطه روی زمین، در یافته اید.

در انتها گردشگران تور مکزیک باید بدانند که تحقیقات دانشمندان در این حوزه هنوز پا بر جا بوده و قرار است در سال 2021 میلادی یعنی زمانی که یک ماهواره بسیار قوی اطلاعات خود را درباره این نقطه از شبه جزیره یاکوتان به زمین مخابره کرد، دانشمندان نیز نتایج خود را بر این اساس اعلام داشته و ابهامات موجود درباره این نقطه رمز آلود زمین را بر طرف کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر