بهترین پیست های اسکی ایران

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2122
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

1) پیست اسکی توچال

 

یکی از معروف ترین پیست های اسکی تهران پیست توچال است که مرتفع ترین پیست اسکی ایران محسوب می شود و طول آن به 1200 متر می رسد. این مکان دارای 3 پیست مجزا می باشد که عبارت اند از:

-پیست قله: این پیست چشم انداز و هیجان فوق العاده ای دارد که معمولا افراد حرفه ای در آن به اسکی می پردازند.

-پیست دامنه: این پیست در دامنه غربی واقع شده و طول آن 900 متر است و مکان مناسبی برای افراد مبتدی می باشد.

-پیست ایستگاه 7 به 5: این مکان جدیدترین پیست توچال است که طول آن 5500 است و برنامه هایی برای تجهیز کردن آن در دست بررسی می باشد.

این پیست که در منطقه شمیرانات قرار دارد یکی از بهترین پیست های اسکی ایران بوده و 3 خط تله سیژ، 3 خط تله کابین و 1 خط تله اسکی را در خود جای داده که مجموع آن ها 7500 متر است و از این جهت یکی از طولانی ترین تله کابین های جهان محسوب می شود.

از محسنات و ویژگی های خوب پیست توچال می توان به داشتن باشگاه بانجی جامپینگ، باشگاه تنیس، باشگاه اسکیت، باشگاه تیر و کمان و باشگاه پینت بال اشاره کرد. همچنین گردشگران تور تهران می توانند در این مکان به کوهنوردی هم بپردازند.

آدرس: تهران/ شمیرانات/ 3 کیلومتری تجریش

 

2) پیست اسکی چلگرد

 

پیست اسکی چلگرد یکی از مهم ترین پیست های منطقه زاگرس می باشد. این پیست 3 محوطه تفکیک شده دارد که یکی از آن ها مخصوص خانم ها، یکی دیگر مخصوص آقایان و دیگری خانوادگی است. طول این پیست که از بهترین پیست های اسکی ایران به حساب می آید، به طور تقریبی 800 متر و شیب آن 20 درصد می باشد.

از امکانات و تجهیزات موجود در این پیست می توان به مواردی همچون: دستگاه های بالابر، دستگاه برف کوب، فروشگاه، پارکینگ و سوئیت اشاره کرد.

آدرس: زاگرس/ شهر چلگرد/ مجاور تونل اول کوهرنگ

 

3) پیست اسکی بین المللی دیزین

 

معتبرترین پیست اسکی خاورمیانه در کشور ما قرار دارد، پیست دیزین به اندازه ای معتبر و باکیفیت است که بسیاری از علاقه مندان به این ورزش را مجاب می کند تا از سراسر دنیا به تهران آیند و از انجام اسکی در این مکان مجهز نهایت لذت را تجربه کنند. خوب است بدانید که این پیست نخستین پیست اسکی ایران بود که موفق شد نظر مسئولین فدراسیون جهانی اسکی را جلب کند، در پی این اقدام پیست دیزین برای برگزاری مسابقات مهم مورد تایید قرار گرفت و عنوان بین المللی را از آن خود کرد.

ارتفاع پیست دیزین بین 2650 الی 3600 متر بوده و مسیر اسکی آن 7.5 کیلومتر است. این مکان که مجموع 23 پیست را دارا می باشد در کوه های شمال تهران واقع شده و دارای 7 تله اسکی بشقابی، 3 تله کابین، 1 تله اسکی چکشی و 2 تله سیژ است. همچنین 19 کلبه، 2 هتل و 5 رستوران در این مکان وجود دارد که گردشگران تور کرج می توانند مورد استفاده قرار دهند. این پیست که از بهترین پیست های اسکی ایران است، در ماه های آذر تا اردیبهشت به روی علاقه مندان باز می باشد.

جالب است بدانید که این مکان در فصل تابستان هم مورد بازدید گردشگران تور داخلی قرار می گیرد و آن ها به اسکی در چمن می پردارند. تفریحات دیگری مانند: کایت سواری، تیراندازی با کمان و دوچرخه سواری در کوهستان نیز در فصل تابستان در دیزین وجود دارد.

آدرس: کرج/ منطقه گاجره/ 71 کیلومتری شمشک

 

4) پیست اسکی خوشاکو

 

در منطقه راژان و در میان کوه هایی با شیب تند، پیستی 50 هزار متری وجود دارد که علاقه مندان به اسکی می توانند در آن اوقات خوشی را با تماشای چشم اندازهای فوق العاده سپری کنند. این مکان دارای پوشش گیاهی زیبایی است و گردشگران تور ارومیه می توانند در آن اسکی روی چمن را هم تجربه کنند. خوشاکو تنها پیست اسکی موجود در استان آذربایجان غربی می باشد.

آدرس: 30 کیلومتری غرب ارومیه/ منطقه راژان

 

5) پیست اسکی سهند

 

یکی از بهترین پیست های اسکی ایران سهند نام دارد که در فاصله 40 دقیقه ای از مرکز شهر تبریز قرار دارد و در آینده ای نزدیک با تجهیزات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از امکاناتی که در این پیست در حال تاسیس می باشد می توان به مجموعه های آپارتمانی، مکان های ورزشی، هتل 5 ستاره، هتل 3 ستاره و 12 بالابر اشاره کرد.

این پیست در حال حاضر با امکاناتی نظیر 2 بالابر 1200 متری مورد استفاده گردشگران تور تبریز قرار می گیرد. برف های پیست سهند از نوع پودری بوده و عمق آن ها گاهی تا 4 متر می رسد.

آدرس: 39 کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز

 

6) پیست اسکی آبعلی

 

قدمت پیست اسکی آبعلی از سایر پیست های موجود در ایران بیشتر است و افراد زیادی از آن بازدید کرده اند.

این پیست به طور کلی 5 پیست را در دل خود جای داده که علاقه مندان می توانند در آن ها از امکاناتی نظیر: 3 رستوران، زمین تنیس، سوارکاری، هتل، خدمات پزشکی، کایت و پرش بهره ببرند. خوب است بدانید که در هر یک از این پیست ها تله اسکی و تله کابین هم وجود دارد که سبب سرگرمی افراد می شود.

آدرس: 75 کیلومتری تهران/ جاده هراز

 

7) پیست اسکی بین المللی پولادکف

 

گردشگران تور شیراز هم می توانند در این شهر زیبا و خوش آب و هوا در یکی از بهترین پیست های اسکی ایران به ورزش بپردازند. این پیست فضایی خانوادگی دارد و دارای 2 دستگاه تلی اسکی، 8 دستگاه موتور برفی، بالابر و تله کابینی 2 کیلومتری می باشد. پولادکف که دومین پیست بین المللی ایران به حساب می آید، سالانه میزبان ورزشکاران زیادی می باشد.

در این پیست باکیفیت یک هتل و چهار رستوران هم وجود دارد. جالب است بدانید که در فاصله کمی از این مکان، یک پیست اسکی کوچک وجود دارد که جذابیت های خاص خودش را دارد.

آدرس: شیراز/ 5 کیلومتری شهرستان سپیدان

 

8) پیست اسکی کاکان

 

پیست کاکان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران است که در دامنه های زاگرس قرار دارد. ارتفاع این پیست تقریبا 2600 متر، طول آن 600 متر و عرضش 1500 متر است، عمق برف های موجود در کاکان 3.5 متر می باشد. گردشگران تور لحظه آخری می توانند در ماه های دی، بهمن و اسفند در این مکان به تفریح بپردازند. پیست کاکان دارای امکاناتی مانند: رستوران و خوابگاه بوده و از تله اسکی بشقابی آن به عنوان دستگاه بالابر بهره می برند.

یکی از سرگرمی های بسیار خوبی که هرساله در این پیست وجود دارد، جشنواره ساخت آدم برفی بوده که مورد استقبال جمع کثیری از شهروندان بویر احمدی قرار گرفته است.

آدرس: کهگیلویه و بویر احمد/ 18 کیلومتری یاسوج/ دهستان کاکان/ منطقه آب نهر

 

9) پیست اسکی دربندسر

 

آخرین پیست اسکی که تا به امروز در تهران احداث شده و عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران را کسب نموده در سال 1361 توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید. این پیست از آذر تا فروردین پذیرای علاقه مندان بوده، همچنین گردشگران تور تهران می توانند در مدرسه اسکی این پیست آموزش های حرفه ای ببینند. پیست دربندسر که ارتفاعی بین 2600 الی 3050 متر در بلندترین نقاط دارد، دو تله اسکی چکشی و یک تله سیژ را در خود جای داده است.

خوب است بدانید که در شمال روستای دربندسر دره ای به نام تلتنگه وجود داشته که در فصل تابستان (تیر ماه) امکان پرداختن به ورزش اسکی را برای علاقه مندان فراهم می کند. دربندسر تنها پیست ایران است که دارای دستگاه برف ساز می باشد.

آدرس: 60 کیلومتری شما الی ل شرق تهران/ روستای دربندسر

 

10) پیست اسکی نسار بیجار

 

این پیست اسکی در دامنه کوه نسار در منطقه بیجار واقع شده و از تفریحات پراهمیت استان کردستان به حساب می آید. از امکانات پیست بیجار می توان به پارکینگ عمومی، رستوران، تله کابین، هتل و تله سیژ اشاره کرد.

دسترسی به این پیست بسیار سهل بوده و نمایی از شهر را می توان در آن به تماشا نشست. این پیست یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی ایران محسوب می شود.

آدرس: استان کردستان/ منطقه بیجار

 

11) پیست اسکی بین المللی شمشک

 

پیست اسکی شمشک از بزرگ ترین و بهترین پیست های اسکی ایران به شمار می رود که در نزدیکی روستای شمشک تاسیس شده است و مکانی پرطرفدار برای پرداختن به ورزش اسکی می باشد که سالانه بسیاری از توریست ها را به سوی خود جلب می کند. ارتفاع این پیست بین 2550 الی 3050 متر می باشد.

از تجهیزاتی که در پیست شمشک وجود دارد می توان به 2 دستگاه تله اسکی چکشی، 2 دستگاه تله سیژ و 2 دستگاه تله اسکی بشقابی اشاره کرد، از دیگر امکانات آن 4 رستوران و 2 هتل می باشد. علاقه مندان و ورزش کاران این امکان را دارند که در شب هم به اسکی در این مکان بپردازند.

آدرس: 57 کیلومتری شمال شرق تهران/ شهرستان شمیرانات

 

12) پیست اسکی فریدون شهر

 

یک مورد دیگر از بهترین پیست های اسکی ایران پیست فریدون شهر می باشد که از شهرستان فریدون شهر 3 کیلومتر فاصله دارد. این پیست به لحاظ شیب تندی که دارد (35 درجه) در میان ورزشکاران بسیار معروف است به گونه ای که در فصل زمستان روزانه 3000 اسکی باز در این مکان به تفریح می پردازند. پیست اسکی فریدون شهر در فلات ایران مرتفع ترین پیست محسوب می شود.

آدرس: 180 کیلومتری غرب اصفهان/ شهرستان فریدون شهر

 

13) پیست اسکی پاپایی

 

یکی دیگر از بهترین پیست های اسکی ایران پیست پاپایی نام دارد. وسعت این پیست باکیفیت در حدود 80 هکتار و طول آن حدود 600 متر است. از امکانات خوبی که در این مکان گردشگران زنجان می توانند مورد استفاده قرار دهند پارکینگ، مدرسه اسکی، کافی شاپ، رستوران و سوئیت می باشد، همچنین برف کوب و تله اسکی از تجهیزات موجود در پیست پاپایی است. شیب این پیست چندان تند نبوده و کسانی که قصد دارند این ورزش را برای نخستین بار تجربه کنند، این مکان انتخاب مناسبی است.

آدرس: 45 کیلومتری جنوب غربی زنجان/ 3 کیلومتری شهرستان ایجرود

 

14) پیست اسکی شازند (پاکل)

 

این پیست 600 متری به دلیل کیفیت مطلوبی که دارد و امکانات و تجهیزات خوب مانند: رستوران، تله سیژ، دستگاه برفروبی و تفریحات مهیج دیگر در لیست بهترین پیست های اسکی ایران قرار گرفته است. ارتفاع پیست پاکل از سطح دریا تقریبا 2760 متر می باشد.

آدرس: استان مرکزی/ 25 کیلومتری شهرستان شازند/ روستای پاکل

 

15) پیست اسکی سیرچ

 

این پیست زیبا با دارا بودن مناظری بی نظیر و چشم نواز، تنها پیست جنوب شرقی ایران است که گردشگران تور کرمان در آن لحظاتی شاد و مفرح را پیش رو دارند. همجواری کویر شهداد و پیست سیرچ یکی از جذابیت های بی همتای روستای سیرچ می باشد.

آدرس: کرمان/ شهر سیرچ/ روستای سیرچ

 

16) پیست اسکی شیرباد

 

این پیست تنها پیست اسکی موجود در شهرهای شرقی ایران است که طول آن حدود 1200 متر می باشد و گردشگران تور مشهد در بازه زمانی آذر تا فروردین می توانند در آن به اسکی بپردازند.

آدرس: ارتفاعات رشته کوه بینالود/ 35 کیلومتری مشهد

 

17) پیست اسکی تاریک دره

 

این پیست نیز یکی از پیست های خوب کشورمان است که طول آن به 4 کیلومتر می رسد. گردشگران تور همدان می توانند در این پیست لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنند.

آدرس: همدان/ 10 کیلومتری مرکز شهر

 

18) پیست اسکی آلوارس

 

شهر سرعین به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای منحصر به فردی که دارد، مناسب ترین مکان برای پرداختن به ورزش اسکی می باشد. پیست آلوارس در این شهر را می توان بزرگترین پیست اسکی ایران (از نظر وسعت) به حساب آورد. این پیست که در ارتفاع 3200 متری از سطح دریا واقع شده، در ماه های  آذر تا اردیبهشت پذیرای گردشگران تور سرعین می باشد.

آلوارس: اردبیل/ 24 کیلومتری سرعین/ روستای آلوارس 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر