زیباترین تالاب های مازندران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 9784
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهرهای شمالی و حاشیه دریای خزر دارای جغرافیای گوناگونی است و طبیعت آن از علفزار، جنگل، تالاب و بیشه های متعددی تشکیل شده است. استان مازندران نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای طبیعت بی نظیری بوده و جاذبه های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. محبوبیت این خطه از سرزمینمان سبب شد لحظه آخر به جمع آوری اطلاعاتی درباره زیبا ترین تالاب های مازندران پرداخته و به اطلاع کاربران عزیز برساند. اگر شما نیز از علاقمندان طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله زیبا ترین تالاب های مازندران را مطالعه نمایید.

 

 

تالاب نیلوفر آبی

تالاب نیلوفر آبی علاوه بر اینکه یکی از زیبا ترین تالاب های مازندران است، به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری ایران شناخته شده است. سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این تالاب با تور شمال به مازندران سفر می کنند بنابراین لازم است بدانید، موقعیت مکانی دقیق این تالاب کیلومتر 2 جاده ساری و در نزدیکی روستای آبندانسر می باشد. تالاب نیلوفر آبی حدود 45 هکتار مساحت داشته و از 3 حوضچه طبیعی بزرگ تشکیل شده است. یکی از این حوضچه ها به انوهی از گل های زیبا و صورتی رنگ نیلوفر آبی آراسته شده و منظره چشم نوازی به وجود آورده است. تالاب نیلوفر آبی جزء معروف ترین جاذبه های دیدنی تور مازندران به شمار رفته و بازدید از آن جزء باید های سفر به شمال محسوب می شود.

 

شمال ایران - اطلاعاتی کامل در رابطه با شمال ایران را در لینک مطالعه نمایید. 

 

تالاب ارواح

در حدود 5 کیلومتری روستای چلندر واقع در شهر نوشهر، دریاچه معروفی به نام ممرز قرار دارد که اسرار نهفته بسیاری در خود جای داده و بین گردشگران و طببیعت گردان شهرت بالایی به دست آورده است. داخل دریاچه ممرز تکه های بریده بریده و خشک شده تنه درختان مرده به چشم می خورد که بر روی سطح آب به صورت پراکنده قرار گرفته و منظره مرموز، مخوف و ترسناکی را ایجاد کرده اند، به همین علت به این دریاچه، تالاب ارواح (Ghost Lake) نیز گفته می شود. تالاب ارواح از نظر برخی گردشگران و ماجراجویان یکی از زیبا ترین تالاب های مازندران به شمار رفته و بازدید کنندگان بسیاری را روانه مناطق شمالی ایران می کند. همچنین این دریاچه یکی از عجیب ترین دریاچه ها و تالاب های ایران نیز محسوب می گردد.

 

تالاب ارواح

 

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله را می توان یکی از حیرت انگیز ترین و خاص ترین مناطق طبیعی ایران معرفی کرد. این تالاب با حیات وحش بی همتا، در مساحتی بالغ بر صد هزار هکتار، زیستگاه بسیاری از پرندگان با ارزش بومی همچون فلامینگو، قرقاول، زنگوله بال، دراج و غیره می باشد. زمین تالاب میانکاله شامل بخش های مختلفی همچون شنزار های ساحلی، مرداب جنگلی، باتلاق، آبگیر، جنگل انارستان و غیره می باشد. گردشگران تور مازندران جالب است بدانید اطراف این تالاب محیط زیست جانوران بسیاری همچون اسب، گرگ، خرگوش، روباه، گراز وحشی و گربه وحشی نیز می باشد.  این تالاب در حال حاضر تنها منطقه نیمه شرجی حاشیه دریای خزر به شمار رفته و با داشتن منظره و حیات وحش منحصر به فرد، یکی از جاذبه های گردشگری محبوب این خطه به شمار می آید. بنابراین می توان تالاب میانکاله را هم جزء زیبا ترین تالاب های مازندران دانست و باید گفت این منطقه بهترین مکان برای عاشقان طبیعت، محیط زیست و حیات وحش است، بنابراین بازدید از آن را در سفر با تور شمال، از دست ندهید.

 جاده های شمال - معرفی زیباترین جاده های شمال کشور ایران

 

تالاب فراخین

تالاب فراخین در واقع دریاچه ای در دل جنگل های هیرکان است. این تالاب توسط درختان سر به فلک کشیده و پهن برگ هیرکان احاطه شده و منظره خیره کننده و زیبایی به وجود آورده است. این تالاب در منطقه مجور و در نزدیکی روستای ویسر شهرستان نوشهر واقع شده است. تالاب فراخین به خاطر طبیعت دست نخورده هنوز هم به عنوان یک منطقه بکر شناخته شده و بین طبیعت گردان بسیار محبوب است. یکی از خصوصیات جالب این تالاب این است که در هر فصلی دارای جاذبه های دیدنی منحصر به فردی بوده و هر بار که به آن سفر کنید با چشم اندازی متفاوت از قبل مواجه می شوید. به طور مثال در فصل های بهار و تابستان تصویر درختان سبز رنگ جنگل را روی آب دریاچه شاهد هستید که جلوه خاصی به تالاب بخشیده و نظر هر بیننده را به خود جلب می کند. در فصل پاییز نیز سطح دریاچه فراخین پوشیده از برگ های نارنجی و زرد رنگی است که از درختان جنگل روی دریاچه افتاده و طبیعتی رویایی ایجاد کرده است. به ماجراجویان و گردشگران تور طبیعت گردی پیشنهاد می کنیم، قایقرانی در مسیر دریاچه سحر آمیز فراخین را از دست ندهند.

 

مرداب هسل تالاب یا مردابی در قلب مازندران (دسترسی + عکس + زمان سفر)

 

تالاب لنگور

تالاب لنگور در واقع یک آب‌ بندان است که به منظور منبع ذخیره آب جهت مصارف کشاورزی استفاده می شود. این تالاب با وسعتی در حدود 700 هکتار، بزرگ ترین آب ‌بندان مازندران محسوب شده و در فاصله 10 کیلومتری از شهرستان بابل و در روستای لنگور واقع شده است. این تالاب دارای پوشش گیاهی متنوعی است و در قسمت های مختلف آن می توان انبوهی از گیاهان زیبا همچون بارهنگ آبی، آزولا، عدسک آبی، علف حصیر، زنبق مردابی، لویی، نیلوفر آبی، لاله مردابی، علف هفت بند، شال تسبیح و غیره مشاهده کرد. همچنین این تالاب بزرگ زیستگاه حیوانات و جانوران بسیاری اعم از قورباغه، سوسک آبی، لاک پشت، مار آبی، انواع حلزون بوده و پرندگان نادری همچون طاووسک، قو، درنا، غاز، اردک، قو، سیاه کاکل، خوتکا، چنگر و غیره در آن زندگی می کنند. تالاب لنگور علاوه بر اینکه یک جاذبه طبیعی و گردشگری به شمار می رود، یک شکارگاه محبوب برای شکارچیان قانونی نیز می باشد. گردشگرانی که با تور طبیعت گردی به این منطقه سفر می کنند می توانند برای لذت بردن از مناظر داخل تالاب از قایق استفاه کنند و یا به تماشای چشم انداز شگفت انگیز غروب آفتاب در این منطقه بپردازند.

از دیگر تالاب های استان مازندران می توان به تالاب تسخیر شده اشاره کرد که گذشته جالب و شنیدنی دارد که در شهر نوشهر واقع شده است. همچنین این تالاب یکی از تالاب های ترسناک ایران نیز به شمار می آید به طوری که هر کسی جرات رفتن به این تالاب را ندارد. این تالاب یکی از مهم ترین تالاب های ایران نیز محسوب می گردد.

 

لوکس ترین شهرهای شمال - در این لینک لیستی از لوکس ترین شهرهای شمال قرار دارد.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 102 کاربر