منطقه ناشناخته درک

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3257
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در روستای درک چابهار، یکی از آرامبخش‌‌ترین و زیباترین سواحل ایران را به چشم می‌بینید. تلاقی فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیزی از کویر و دریا در یک نقطه، تصویری عجیب و خارق‌العاده از هستی و نیستی در روستای چابهار که شاید هیج کجا مشابه آن را ندیده باشید. در حوالی این ساحل،  تک درخت نخلی وجود دارد که بین گردشگران بسیار محبوب شده است. ساحل منحصربه‌فرد، درختان نخل، کوه‌های خاص و بی‌نظیر این روستا را می‌توان از زیباترین مناطق گردشگری ایران و حتی جهان دانست.

درک چابهار

روستای درک چابهار در کجا قرار دارد؟

روستای درک از مناطق دیدنی کنارک به شمار می‌رود. این روستا با مرکز کنارک، حدود 120 کیلومتر فاصله دارد. می‌توانید در قسمت انتهای نقشه استان سیستان و بلوچستان، شهرستان کنارک، بخش زرآباد و در فاصله 170 کیلومتری شرق شهرستان چابهار موقعیت آن را پیدا کنید. بهتر است بگوییم روستای درک در روستای زرآباد از توابع شهرستان چابهار محسوب می‌شود. بخش زرآباد نیز در نزدیکی مرز دریایی استان هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سفر به چهار بهار ایران

ساحل درک کجاست؟

ساحل درک جایی است که چشم‌انداز آن در نگاه اول شما را منقلب خواهد کرد. ساحل بی‌نظیر درک که به جرات می‌توان گفت از پاکیزه‌ترین سواحل جنوب ایران به شمار می‌رود، در مسیر تلاقی اقیانوس هند و دریای عمان قرار گرفته است. این ساحل در جنوب شرق ایران، در مکانی ویژه واقع شده که گویی آب دریاها و شن‌های کویر را مانند خیال و واقعیت به هم پیوند داده‌اند. مکانی که در آن می‌توانید ساحلی متفاوت و در کنار هم سه نوع ساحل ماسه‌ای، شنی و مرجانی ببینید. جایی که تمامی دوستداران طبیعت را به خود فرا می‌خواند.

روستای درک چابهار

فاصله روستای درک زر آباد تا چابهار

روستای درک که از منطقه چابهار حدود 170 کیلومتر فاصله دارد در امتداد مسیر جاده ترانزیتی بنادر کنارک و جاسک قرار گرفته است. جالب است بدانید که این منطقه از سیستان نزدیک‌ترین نقطه به تنگه هرمز محسوب می‌شود. در طول مسیر در نزدیکی روستای زرآباد پلاکاردهایی می‌بینید که مسافران و بازدیدکنندگان را به سمت روستای درک هدایت می‌کند. بهتر است بدانید که برای رفتن به روستای درک می‌توانید با خودرو از روستای کهیر عبور کرده، سپس مسیر را به سمت زرآباد ادامه دهید. بعد از دو تا سه ساعت رانندگی به مقصد درک خواهید رسید. در واقع برای رسیدن به درک باید مسیری زمینی را انتخاب کنید.

جاهای دیدنی چابهار - طبیعت، تاریخ و سواحل شگفت انگیز!

فاصله شهر تهران تا درک چابهار

فاصله شهر تهران تا مقصد روستای شگفت‌انگیز درک چابهار، حدود 1800 کیلومتر است که نشان می‌دهد به طور تقریبی حدودا 24 ساعت طول می‌کشد تا به ساحل درک برسید. بنابراین چنانچه قصد سفر به این خطه زیبا را دارید، سفر با خودروی شخصی از تهران به این مقصد کار راحتی نیست. بهتر است بلیط هواپیمای کنارک یا چابهار را تهیه نموده و از آنجا از راه زمینی به روستای درک بروید. همچنین می‌توان از قطار به عنوان وسیله نقلیه‌ای مطمئن و آسان برای رفتن به درک استفاده کرد. به این صورت که با قطار در یکی از شهرهای زاهدان، بندرعباس یا کرمان پیاده شوید. ماشین‌های سواری شما را تا چابهار و پس از آن به روستای درک می‌رسانند.

زیبایی ساحل درک چابهار

اقامت در روستای درک چابهار

اگر قصد ماندن در این روستا را دارید، برای رزرو اقامتگاه، از این جهت که هیچ مهمانسرا و هتلی در روستای درک وجود ندارد می‌توانید در خانه‌های محلی و اقامتگاه‌های بومی منطقه ساکن شوید. مردم بومی این روستا خانه‌های ساده و محلی خود را برای اجاره در اختیار مسافران و گردشگران چابهار قرار می‌دهند. بافت این روستا خانه‌هایی تک طبقه، ساده و پراکنده است. اگر در اقامتگاه‌های محلی ساکن شدید این فرصت در اختیارتان قرار می‌گیرد که طعم غذاهای لذیذ محلی و سنتی منطقه را تجربه کنید. وجود مردم مهربان و مهمان‌نواز آن، خاطره خوبی از اقامت در این روستا را برایتان رقم میزند.

کمپینگ

اگر علاقه‌مند به کمپینگ هستید، درک از جمله مکان‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم تجربه‌اش کنید. برای تماشای آسمان پر از ستاره کویر، طلوع و غروب ساحل رویایی، طبیعت دست نخورده و کم نظیر این مکان، روستای درک بهترین منطقه برای کمپینگ و سفرهایی به این شکل به حساب می‌آید. برای پیدا کردن فضایی مناسب و امن برای کمپینگ حتما با بومیان منطقه مشورت کنید.  

تک درخت نخل ساحل درک

بهترین زمان سفر به روستای درک چابهار

روستای درک در یکی از گرم‌ترین استان‌های جنوب کشور در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. به دلیل اینکه استان‌های جنوب کشور در اکثر فصل‌های سال آب و هوایی گرم و خشک دارند، اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید هوایی بسیار گرم و شرجی تجربه خواهید کرد. بقیه فصل‌های سال، آب و هوای بهار، پاییز و زمستان ساحل آن، برایتان بسیار خنک و مطبوع خواهد بود. به قطعیت می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به ساحل درک، از اواسط پاییز تا اوایل بهار است.

سخن آخر

یکی از پاکیزه‌ترین و آرام‌ترین سواحل ایران سواحل روستای درک چابهار است. این روستا با داشتن طلوع و غروب دل‌انگیز مملو از آرامش سواحلش، نخل‌های سرافراشته از دل صحرا، کوه‌هایی مینیاتوری و رمل‌های ماسه‌ای طلایی رنگش از شگفتی‌های جنوب شرق ایران به شمار می‌رود. بی‌شک سفر به این مکان زیبا از تجربه‌های به یادماندنی برای شما خواهد بود. دیدن تضاد زیبای کویر با دریا که نظیرش به ندرت در جهان یافت می‌شود مسافران و گردشگران را به تماشای خود می‌کشاند.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر