جاذبه های گردشگری سوئیس

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 835
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سوئیس، کشوری که هیچگاه از زیبایی هایش نمی توان چشم پوشی کرد! این کشور به قدری زیباست که هر ساله تعداد زیادی از توریستان و گردشگران از مناطق تاریخی و طبیعت بکری که دارد، دیدن می کنند. همچنین فرهنگ بی نظیر و به یاد ماندنی کشور سوئیس می تواند جذابیت و اهمیت این کشور را دوچندان کند. در این مقاله از سایت لحظه آخر می خواهیم درباره جاذبه های گردشگری سوئیس اشاره داشته باشیم.

جاذبه های گردشگری سوئیس

 

 

دریاچه ژنو

دریاچه ژنو به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های اروپا تلقی می شود، زیبایی و شفافیت این دریاچه به قدری مجذوب کننده است که اگر قصد داشته باشید از این دریاچه دیدن کنید می توانید انعکاس شکوهندی را از اجسام در دریاچه ژنو مشاهده کنید.

افرادی که قصد دارند از این جاذبه گردشگری دیدن کنند و همچنین ورزشکار هم هستند، می توانند یک تابستان فراموش نشدنی را همراه با ورزش های تابستانی در دریاچه ژنو تجربه نمایند.

مجسمه شیر لوسِرن

از اتفاقاتی که در طی انقلاب فرانسه رخ داد، می توان به قتل عام کردن گارد سوئیس اشاره داشت که در سال 1372 رخ داد. چند دهه بعد، فردی به نام برتل توروالدسن تصمیم به طراحی شیری غم انگیز و افسرده کرد، سپس هنرمند سنگ تراشی به نام لوکاس آهورن طرح اولیه این شیر را بر روی دیوار نقش بست. شیر لوسِرن نمادی از سربازان شجاع سوئیسی را به نمایش می کشد که در کشمکش های انقلاب فرانسه کشته و به اسارت گرفته شده اند.

 

مجسمه شیر لوسرن و دریا ژنو

 

 

گذرگاه سنت برنارد

از دیگر جاذبه های گردشگری که در کشور سوئیس می توان نام برد، گذرگاه سنت برنارد است که از قدیمی ترین گذرگاه های آلپ غربی و همچنین سومین گذرگاه وسیع این کشور محسوب می شود. از دیگر شهرت هایی که سنت برنارد دارد، می توان به سگ های بزرگ جسه اشاره داشت که برای عملیات نجات تربیت می شوند.

برن

برن که بیشتر به عنوان پایتخت سوئیس نام برده می شود، جزء جاذبه های سوئیس هم نام دارد که یک شهر قدیمی با کلی قدمت و تاریخ محسوب می شود؛ همچنین می توانید در این شهر گذرگاه های طاقی قرن پانزده و آب نماهای رنسانس که در قرن شانزده اتفاق افتاده است را حس کنید.

 

راه آهن ریشن

اگر می خواهید از شاهکارهای مهندسی سوئیس بیشتر مطلع شوید، حتما با راه آهن ریشن سفر کنید که به چشمه اروپا یعنی کشور ایتالیا متصل شده است. در مسیر راه آهن ریشن می توانید از 196 پل و 55 تونل دیدن کنید که مسافران مسافتی 130 کیلومتری را طی می کنند.

 

راه آهن ریشن و شهر برن

 

تاکستان های لاواکس

تاکستان های لاواکس که وسعت 843 هکتاری را دارد که تا چشم کار می کند، چیزی جزء زیبایی و بزرگی نمی بیند؛ از دیگر افتخاراتی که این محیط دارد می توان به ثبت رسیدن تاکستان پله ای اشاره داشت که در فهرست سازمان جهانی میراث یونیسکو قرار دارد.

آبشارهای تروملباخ

آبشارهای معروف تروملباخ جزء باشکوه ترین و بزرگترین آبشارهای زیرزمینی اروپا محسوب می شود که در دره 72 آبشار واقع شده است. این آبشار ذوب آب ها را که از قله یونگ فرا به پایین هدایت می کند که قابل مشاهده هستند.

 

آبشارهای ترومبلاخ و تاکستان های لاواکس

 

 

خیابان بانهوف

خیابان بانهوف در درسته گرانترین و زیباترین خیابان های اروپا قرار دارد که در سفر به شهر قدیمی زوریخ نمی توان از دیدن این خیابان به راحتی گذشت. حتی اگر قصد خرید کردن از مغازه ها را ندارید، پیشنهاد می شود که حتما از این خیابان به قصد پیاده روی بروید و زیبایی های این خیابان را با چشم ببینید و لذت ببرید.

قلعه شیلون

قلعه شیلون در کرانه دریاچه ژنو واقع شده که در دسته دیدنی ترین قلعه سوئیس هم به حساب می آید. در حین دیدن این قلعه می توانید، کوه های آلپ را هم مشاهده کنید چشم نواز زیبایی را برایتان به ارمغان می آورد.

 

قلعه شیلون و خیابان بانهوف

 

 

یونگ فرایوخ

یونگ فرایوخ که به عنوان بام اروپا هم نام گذاری شده است، می تواند چشم انداز بسیاری زیبایی را  در آخرین ایستگاه راه آهن اروپا از ارتفاع 345 متری به نمایش بگذارد که در این حین می توانید شکوه کوه های آلپ را بهتر مشاهده کنید.

ماترهورن

ماترهورن نام کوهی است که رکوردار بیشترین عکس از گردشگران و عکاسان را در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین جاذبه گردشگری که این کوه به خود اختصاص داده، می توان به دهکده تفریحی زرمات اشاره داشت. این کوه برای ورزش هایی نظیر اسکی و کوهنرودی بسیار معروف محسوب می شود.

 

کوه ماترهورن

 

 

شیلتورن

تصور کنید در ارتفاعی 3 هزار متری قرار دارد و درحال غذا خوردن در رستوران گردان هستید، چه حسی بهتان دست می دهد؟ این حس را می توانید بر فراز قله شیتورن تجربه کنید! همچنین می توانید قله یونگ فرا، کوه های ووژ و رشته کوه یورا را هم تماشا کنید که لذت غذا خوردن را چندین برابر می کند.

یخچال طبیعی آلچ

یخچال طببعی آلچ با طول 23 کیلومتر، جزء بزرگترین یخچال های آلپی محسوب می شود. برای تماشای این یخچال باید خود را از طریق مسیر راهنوردی به بالاترین نقطه برسانید و از منظره عجیب اطراف لذت ببرید.

 

شیلتورن و یخچال طبیعی آلچ

 

 

کاپل بروک

کاپل بروک نام قدیمیترین پل چوبی سرپوشیده اروپا است که در کشور سوئیس قرار دارد و روی دریاچه لوسرن بنا شده که قدمت این پل چوبی به قرن چهاردهم می رسد. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که در سال 1990 این پل بر اثر آتش سوزی تخریب شده و هم اکنون آن را بازسازی نموده اند؛ همچنین آثاری را که در قرن هفدهم در شهر سوئیس رخ داده است را می تواند بر روی دیوارهای این پل مشاهده نمود.

آبشار راین

آبشار راین با ارتفاع 25 و پهنای 150 متری که دارد در دسته بزرگترین آبشار اروپا قرار دارد، این آبشار بیشتر به علت حجم آب 600 متر مکعبی که در خود جای داده، معروف شده است.

 

آبشار راین و کاپل بروک

 

 

جت دیو

جت دیو با جت جنگی فقط تشابه اسمی دارند؛ جت دیو به قسمتی از آبشار ژنو معروف است که مردمان و دولت سوئیس تصمیم به بنا نمودن آن کرده اند که ده ها متر به هوا پرتاب می شود.

با تمام این بخش هایی که گفته شد می توان دریاچه ژنو را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر سوئیس دانست که اگر بدون دیدن آن به کشور خود برگردید، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید!

صومعه سنت گال

صومعه سنت گال که در فهرست میراث یونیسکو هم به ثبت رسیده است، به عنوان قدیمیترین کتابخانه از آن یاد می شود. همچنین در قرون وسطا از قرن هشتم تا قرن نوزدهم به عنوان مهمترین صومعه در اروپا عنوان گرفته است.

 

صومعه سنت گال و جت دیو

 

 

آپنزل

آپنزل یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس به حساب می آید که مختص به افرادی است که عاشق طبیعت و پیاده روی در طبیعت هستند. این روستا به علت وجود کوه های آلپ محیط چشم نوازی را به گردشگران و توریستان هدیه می دهد که برخی آن را بهشت می نامند. همچنین اگر علاقه ای به پیاده روی ندارید، می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقلی که وجود دارد از این بهشت دیدن کنید.

وجود خانه ها قدیمی و رنگارنگ جذابیت خاصی را به طبیعت داده است که هیچ حای دنیا قادر به تماشای آن نیستید.

تیچینو

وجود فرهنگ ایتالیایی در کنار یکی از جاذبه های گردشگری دنیا، نعمتی است که در کمتر جایی می توان آن را مشاهده نمود. آب و هوا، غذاها و نوشیدنی ها، زبان و ... همه و همه به صورت ایتالیایی در جاذبه گردشگری تیچینو می تواند تجربه منحصر به فردی را برای گردشگران به همراه داشته باشد. همچنین وجود دریاچه های زیبا و زلال در زیر پل ها، محیطی آرام و دلنواز از دیگر ویژگی هایی است که تیچینو دارد.

 

آپنزل و تیچینو

 

 

دریاچه لوگانو

دریاچه لوگانو، کلمه ای به جز بی نظیر را نمی توان درباره این دریاچه توصیف کرد؛ زمانی می توانید کلمه بی نظیر را احساس کنید که به این جاذبه گردشگری سوئیس سری بزنید، وجود آب و هوای مدیترانه ای، درخت نخل و مردمانی که با زبان ایتالیایی صحبت می کنند، می تواند دلایلی برای بی نظیر و شگفت انگیز بودن دریاچه لوگانو دانست.

قلعه بلینزونا

قلعه بلیزونا که نحت حفاظت قلعه های مونت بلو و ساسو کوربارو بود؛ در حال حاضر نوعی از جاذبه گردشگری کشور سوئیس محسوب می شود که اگر عاشق تاریخ و قلعه ها هستید، حتما به قلعه بلینزونا سری بزنید تا دیوارهای عظیم دفاعی شما را متحیر کند.

 

قلعه بلینزونا و دریاچه لوگانو

 

ایستگاه قطار جانگ فراو

ایستگاه قطار جانگ فراو در کنار قله جانگ فراو واقع شده که توسط بزرگترین یخچال های طبیعی آلپ احاطه شده که در سال 1912 بنا شده است. خوردن کافه و غذاهای متنوع از کافی شاپ ها و رستوران های می تواند تجربه جدیدی را برایتان به همراه داشته باشد. همچنین وصل بودن تونل ها به یکدیگر می تواند راه قطار جانگ فراو را گسترش دهد تا از جاهای دیدنی بیشتر نظیر رصد خانه بزرگ ابوالهول دیدن کنید.

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 101 کاربر