مراکز خرید ایروان

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/06
بازدید: 2983
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ایروان، پایتخت کشور ارمنستان و بزرگ‌ترین شهر این کشور، یک شهر توریستی محبوب و مقصدی پرطرفدار در بین ایرانیان است. مراکز خرید ایروان را نیز می‌توان در کنار جاذبه‌های گردشگری متعدد ایروان، از جذاب‌ترین مکان‌های توریستی برای خرید و گشت‌وگذار دانست. مراکز خرید و فروشگاه‌های شهر ایروان تنوع بسیار زیادی دارند. آن‌ها از محصولات شیک و مدرن، از برندهای مشهور جهانی تا وسایل قدیمی و عتیقه و همچنین صنایع‌ دستی ارمنستان را عرضه می‌کنند. علاوه بر مراکز خرید لوکسی که در ایروان موجود هستند، تعداد زیادی مغازه و بازار با کالاهای ارزان نیز در این شهر وجود دارند که بازدید از آنها لذت بخش خواهد بود. با این حال، اگر به جای مناسبی نروید، ممکن است نتوانید خریدهای ارزانی داشته باشید. خوشبختانه، چندین بازار در نقاط مختلف شهر قرار دارند که فرصت خرید اقتصادی را به شما می‌دهند.

مراکز خرید ایروان

بهترین مراکز خرید ایروان

شهر ایروان مراکز خرید فراوانی دارد که در ادامه به معرفی بهترین‌های آن‌ها از جمله ایروان مال، روسیا مال، ریو مال، مترونوم و اسکادا می‌پردازیم. برندهای مشهور بین‌المللی در این مراکز خرید شعبه دارند. برای خرید از این مراکز بهتر است مبلغ زیادی به همراه داشته باشید چون اکثر محصولات این مراکز خرید گران قیمت و لوکس‌ هستند. البته این فروشگاه‌ها معمولا حراج‌های آخر فصل جذابی خواهند داشت. اگر در پایان فصل به ایروان سفر می‌کنید، حراج‌های شگفت‌انگیز این فروشگاه‌ها را از دست ندهید.

  • مرکز خرید ایروان مال ایروان
  • تشیر استریت شاپینگ گالری ایروان
  • مرکز خرید دالما گاردن ایروان
  • مرکز خرید روسیا مال ایروان
  • ریو مال ایروان
  • مرکز خرید مترونوم ایروان
  • مرکز خرید اسکادا ایروان
  • خیابان شمالی ایروان

سفر به پایتخت زیبای ارمنستان!

بازار ایزوان ارمنستان

مرکز خرید ایروان مال

مرکز خرید ایروان مال (Yerevan Mall) اولین مرکز خریدی بوده که بیشتر توریست‌ها و حتی مردم محلی برای خرید از آن بازدید می‌کنند. این مرکز خرید در سال 2014 و با حدود 120 واحد تجاری افتتاح شد و رئیس جمهور ارمنستان نیز در این افتتاح بزرگ حضور یافت. معماری مرکز خرید ایروان مال بسیار زیبا و جالب است. در فروشگاه‌های این مرکز خرید محصولات متعدد و مختلفی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، ادکلن، عطر، کفش، کیف، پوشاک و لباس عرضه می‌شوند. از برندهای مشهوری که در ایروان مال فعالیت دارند می‌توان پول اند بیر، نیویورکر و زارا را نام برد. مرکز خرید ایروان مال دارای امکانات تفریحی و رفاهی از جمله رستوران‌های مختلف، سالن‌های کنسرت، سالن‌های تئاتر، شهربازی و هایپر مارکت است. این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 22 شب از گردشگران و بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند.

آدرس مرکز خرید ایروان مال: ارمنستان، ایروان، خیابان آرشاکونیاتس، مرکز خرید ایروان مال

مرکز خرید ایروان مال ایروان

مرکز خرید تاشیر استریت شاپینگ گالری در  ایروان

نام یکی دیگر از مراکز خرید معروف کشور ارمنستان، تشیر استریت شاپینگ گالری (Tashir Street Shopping Gallery) است که 6 ورودی دارد. این مرکز خرید محل فعالیت برندهای مطرح جهانی بوده که محصولاتی با قیمت‌های بالا را عرضه می‌کند. بیشتر فروشگاه‌های این مرکز خرید به فروش محصولات و کالاهایی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، کفش، پوشاک، لباس و کیف می‌پردازند. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید می‌توان به کافه و رستوران اشاره کرد. مرکز خرید تشیر استریت شاپینگ گالری از ساعت 10 صبح تا 10 شب فعال خواهد بود.

آدرس مرکز خرید تشیر استریت شاپینگ گالری: ارمنستان، ایروان، خیابان شمالی دوم، تشیر استریت شاپینگ گالری

تشیر استریت شاپینگ گالری ایروان

مرکز خرید دالما گاردن ایروان

مرکز خرید دالما گاردن (Dalma Garden Mall) نام مرکز خریدی چند منظوره در شهر ایروان ارمنستان است. در این مرکز خرید انواع عطر و ادکلن، کیف و کفش، طلا، لوازم جانبی، ابزارآلات و... عرضه می‌شوند. برخی از فروشگاه‌های این مرکز خرید اجناس باکیفیتی داشته و آن‌ها را با قیمت‌های مناسب و قابل قبول به فروش می‌رسانند. برندهای معروفی نیز در مرکز خرید دالما گاردن شعبه و فعالیت دارند. مرکز خرید دالما گاردن فعالیت خود را از ساعت 10 صبح آغاز کرده و تا 10 شب ادامه خواهد  داشت. از امکانات تفریحی و رفاهی آن می‌توان سینمای مدرن، تعدادی کافه، پارکینگ رایگان، سالن بولینگ، فود کورت و زمین بازی ویژه کودکان را نام برد.

آدرس مرکز خرید دالما گاردن: ارمنستان، ایروان، خیابان Tsitsernakaberd، مرکز خرید دالما گاردن

مرکز خرید دالما گاردن ایروان

روسیا مال ایروان

مرکز خرید روسیا مال (Rossia Mall) نام یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید ارمنستان است که در سال 2016 و در شهر ایروان افتتاح گردید. مرکز خرید روسیا مال را می‌توان بهترین محل برای خرید طلا و جواهرات دانست. علاوه ‌بر طلا و جواهرات، فروشگاه‌های متعددی نیز به عرضه و فروش محصولاتی نظیر اکسسوری، کیف، پوشاک و کفش می‌پردازند. این مرکز خرید هفت طبقه از شلوغ‌ترین مراکز خرید ایروان به ‌شمار می‌آید. از امکانات تفریحی و رفاهی مرکز خرید روسیا مال می‌توان به کافه، رستوران، زمین بازی کودکان و مراکز تفریحی دیگر اشاره نمود. این مرکز خرید از ساعت 10 صبح تا 22 شب پذیرای مشتریان و گردشگران خواهد بود.

آدرس مرکز خرید روسیا مال: ارمنستان، ایروان، خیابان تیگران متس ۱۶، مرکز خرید روسیا مال

مرکز خرید روسیا مال ایروان

ریو مال ایروان

یکی دیگر از مراکز خرید خوب شهر ایروان ریو مال (Rio Mall) نام دارد که میزبان برندهای معروفی از سراسر دنیا است. وسعت این مرکز خرید کم بوده و ساختمان آن در دو طبقه بنا گردید. تعداد فروشگاه‌های فعال در این مرکز خرید زیاد نیستند. مرکز خرید ریو مال امکانات رفاهی نظیر فود کورت، سوپر مارکت و سینما نیز دارد. فعالیت این مرکز خرید از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا 22 شب جهت پذیرای بازدیدکنندگان ادامه می‌یابد.

آدرس مرکز خرید ریو مال: ارمنستان، ایروان، خیابان بهرام پاپازیان هشت، ریو مال

ریو مال ایروان

مرکز خرید مترونوم ایروان

مرکز خرید مترونو (Metronome Shopping Center) از مراکز خرید معروف ایروان به شمار رفته که از طریق مترو به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. انواع مختلفی از محصولات گوناگون با قیمت‌های مناسب در این مرکز خرید عرضه می‌شوند. همچنین برندهای مشهوری نظیر پوما، نایکی، آدیداس و ریبوک در این مرکز خرید شعبه دارند. از امکانات تفریحی و رفاهی مرکز خرید مترونوم می‌توان به انواع کافه تریا، فود کورت و سالن‌های سینما اشاره کرد. مرکز خرید مترونوم از ساعت 10 صبح تا 22 شب فعال بوده و پذیرای بازدیدکنندگان و مشتریان است.

آدرس مرکز خرید مترونوم: ارمنستان، ایروان، تقاطع خیابان ایساهاکیان و آبوویان، مرکز خرید مترونوم

مرکز خرید مترونوم ایروان

مرکز خرید اسکادا ایروان

مرکز خرید اسکادا (Escada) از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید شهر ایروان بوده که به‌طور ویژه به عرضه و فروش پوشاک زنانه می‌پردازد. اسکادا نام برند آلمانی معروفی است که در کشورهای مختلفی شعبه دارد. شعبه ایروان از مشهورترین شعب این برند در خارج از کشور آلمان به‌ شمار می‌رود. در طبقه آخر این مرکز خرید چند کافه و رستوران قرار گرفته‌اند که غذاها و نوشیدنی‌های متنوع و خوشمزه‌ای سرو می‌کنند. از دیگر مزایای این مرکز خرید می‌توان به نزدیک بودن این مرکز به برخی از جاذبه‌های گردشگری شهر ایروان و همچنین بهره‌مندی از پارکینگ اختصاصی اشاره کرد. فعالیت مرکز خرید اسکادا از ساعت 10 صبح تا 22 شب خواهد بود.

آدرس مرکز خرید اسکادا: ارمنستان، ایروان، خیابان هانراپتوتیان(Hanrapetutyan) ، مرکز خرید اسکادا

مرکز خرید اسکادا ایروان

خیابان شمالی ایروان

خیابان شمالی (Northern Avenue) یکی از خیابان‌های زیبا و خاص شهر ایروان نام گرفته که فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی را در خود جای داده است. این خیابان بسیار شلوغ و پررفت و آمد بوده و عصرها به محلی برای هنرنمایی نوازندگان خیابانی ارمنی تبدیل می‌شود. خیابان شمالی از بالای میدان جمهوری یا هراپارک آغاز گشته و به کاسکاد یا هزار پله ختم می‌شود.

آدرس خیابان شمالی: ارمنستان، ایروان، منطقه کنترون، خیابان شمالی

خیابان شمالی ایروان

ارزان‌ترین خرید در ایروان

ایروان دارای تعداد زیادی مراکز خرید لوکس و گران ‌قیمت است. البته اگر با بودجه محدود سفر می‌کنید، به شما پیشنهاد می‌دهیم از مراکز خرید ارزان این شهر بازدید کنید تا بتوانید محصولات بیشتری را مطابق نیاز خود خریداری نمایید. در ادامه به معرفی چند بازار ارزان قیمت نظیر بازار ورنیساج، مرکز خرید سورمالی و بازار بنگلادش می‌پردازیم که امکان خرید ارزان قیمت را برای توریست‌ها فراهم آورد. در این مراکز شما می‌توانید کالاها و محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی عالی تهیه کنید. در مراکز خرید ایروان علاوه بر قیمت مناسب، تنوع بالایی از محصولات را نیز در اختیار دارید. این مراکز خرید عبارتند از:

  • بازار ورنیساج
  • مرکز خرید سورمالو
  • بازار بنگلادش
  • بازار هرازدان
  • بازار گوم ایروان
  • بازار توناواچار ایروان
  • میدان گارگین نژده ایروان

مراکز خرید ایروان

بازار ورنیساج

بازار ورنیساج یا ورنیساژ (Vernissage) محلی مناسب برای خرید در ایروان محسوب می‌شود. از این بازار معروف ایروان کمتر توریستی است که بازدید نکرده باشد. بازار رو باز ورنیساج در روزهای شنبه و یکشنبه (آخر هفته‌ها) در نزدیکی میدان جمهوری ایروان برپا می‌گردد. در این بازار می‌توانید انواع اجناس و محصولاتی نظیر صنایع دستی، انواع فرش، نقاشی، کتاب‌های قدیمی، آثار چوبی، وسایل دکوراسیون منزل، عروسک، پوشاک، عتیقه‌جات، مجسمه‌های کوچک و گلیم را پیدا کرده و خریداری نمایید. همچنین در این بازار خرید و فروش انواع حیوانات نیز انجام می‌گیرد. این بازار بعدازظهرها بسیار شلوغ بوده و اگر می‌خواهید در زمان‌های خلوت از این بازار بازدید کنید، بهتر است پیش از ظهر به بازار ورنیساج بروید. این بازار برای خرید سوغاتی نیز جای مناسبی محسوب می‌شود. در بازار ورنیساج سوغاتی‌های دست‌ساز چرمی باکیفیت شامل انواع کیف پول و لوازم جانبی چرمی از برند محبوب ماروت (Marut) نیز دیده خواهد شد. بیشتر اجناس این بازار با قیمت‌های مناسبی ارائه می‌گردند اما اگر چانه‌زنی کنید، همان اجناس را با قیمت‌های بسیار پایین‌تری می‌توانید خریداری نمایید. بازار ورنیساج از ساعت 7 صبح تا 18 بعدازظهر فعالیت دارد.

آدرس بازار ورنیساج: ارمنستان، ایروان، نزدیک ایستگاه مترو میدان جمهوری، خیابان تشیر، بازار ورنیساج

بازار ورنیساج ایروان

مرکز خرید سورمالو

مرکز خرید سورمالو (Surmalu) مرکزی مناسب برای خرید ارزان در ایروان است چرا که کالاهای خرده‌ فروشی یا عمده فروشی این مرکز خرید، همه به قیمت عمده عرضه می‌شوند. این مرکز خرید در نزدیکی میدان جمهوری ایروان قرار دارد. در مرکز خرید سورمالو فروشگاه‌های متعددی به عرضه محصولات مختلفی نظیر مواد غذایی، منسوجات، کالاهای خانگی، کفش و لباس می‌پردازند. این مرکز خرید از ساعت 9:30 صبح تا 19 شب فعال است.

آدرس مرکز خرید سورمالو: ارمنستان، ایروان، خیابان آرشاکونیاتس، مرکز خرید سورمالو

مرکز خرید سورمالو ایروان

خرید در بازار بنگلادش ایروان

بازار بزرگ بنگلادش (Bangladesh Market) که آن را با نام بازار مالاتیا نیز می‌شناسند، از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای شهر ایروان به ‌شمار می‌رود. محصولات ارائه شده در این بازار اکثراً از قیمت‌های مناسبی برخوردار بوده و بازار بنگلادش را تبدیل به مکان مناسبی برای خرید ارزان کرده‌اند. محصولات و اجناس این بازار علاوه‌بر قیمت‌های مناسب و ارزان، از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار هستند. سوله بسیار بزرگی در سمت راست این بازار قرار دارد که مانند میدان تره بار است. در این سوله بزرگ انواع محصولات کشاورزی و همچنین گل و میوه به فروش می‌رسند. بخش مرکزی بازار به پوشاک، لباس و کفش تعلق دارد و در بخشی دیگر نیز می‌توانید از غرفه‌های لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی بازدید نمایید. بازار بزرگ بنگلادش از ساعت 10 صبح تا 18 بعدازظهر باز بوده و فعالیت دارد.

آدرس بازار بزرگ بنگلادش: ارمنستان، ایروان، بازار بنگلادش

بازار بنگلادش ایروان

خرید در بازار هرازدان ایروان

از دیگر بازارهای ارزان ایروان می‌توان به بازار هرازدان (Hrazdan Market) اشاره کرد که مکانی محبوب برای خریدهای مردم محلی است. بازار هرازدان جای شلوغی بوده و بسیاری از فروشندگان برای تبلیغ محصولات خود با صدای بلند فریاد می‌زنند. اگر بازارهای محلی و شلوغ را دوست دارید، بازار هرازدان محل مناسبی برای شما خواهد بود. برای دسترسی به بازار هرازدان از ون‌های شماره 4 و 26 استفاده نمایید. آن‌ها شما را روبه‌روی استادیوم هرازدان پیاده می‌کنند. با کمی پیاده‌روی بازار هرازدان مقابل شما قرار خواهد گرفت.

آدرس بازار هرازدان: ارمنستان، ایروان، بین استادیوم هرازدان و مرکز خرید دالما، بازار هزاردان

بازار هرازدان ایروان

بازار گوم ایروان

بازار گوم (Gum Market) نام بازاری محلی در ایروان بوده که مواد غذایی متنوع، تازه و خوشمزه‌ای در آن به فروش می‌رسند. این بازار که از ساعت 11 صبح تا 17 بعدازظهر فعالیت دارد. این بازار محل فروش انواع سوسیس، کالباس، میوه، ادویه، شیرینی، میوه‌های خشک، سبزیجات، گوشت، شکلات، شیرینی‌های ارمنی و... است. بخشی از این بازار به تهیه ورقه‌های خوشمزه و بزرگ نان لواش تعلق دارد و توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ناملموس کشور ارمنستان به ثبت رسید. بازار گوم در روزهای شنبه و یکشنبه بسیار شلوغ خواهد شد.

آدرس بازار گوم: ارمنستان، ایروان، خیابان خوریناتسی (Khoryenatsi)، بازار گوم

بازار گوم ایروان

بازار توناواچار ایروان

بازار توناواچار ایروان (Yerevan Tonavachar) بازاری در شهر ایروان ارمنستان نام گرفته که مکانی مناسب برای خرید ارزان به ‌شمار می‌رود. توناواچار در زبان ارمنی به معنی نمایشگاه است. این بازار دهه‌ها به عنوان محلی برای فروشندگان محسوب می‌شده تا بتوانند محصولات و کالاهای خود را در یک بازار خیابانی عرضه نمایند. امروزه فضای داخلی این بازار بازسازی شده تا تبدیل به یک مرکز خرید شود. این بازار که شباهتی به دیگر مراکز خرید ایروان ندارد، به دلیل توریستی بودن همه روزه میزبان گردشگران خواهد بود. بازار توناواچار از ساعت 10 صبح تا 20 شب فعالیت داشته و انواع کالاها نظیر لباس، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و سوغاتی‌های متنوع در آن به فروش می‌رسند.

آدرس بازار توناواچار: ارمنستان، ایروان، خیابان سوان سوم، بازار توناواچار

بازار ایروان

میدان گارگین نژده ایروان

میدان گارگین نژده (Garegin Nzhdeh Square) و خیابان‌های اطراف این میدان مکانی عالی برای خرید و گشت‌وگذار هستند. در این منطقه مغازه‌هایی وجود داشته که محصولات باکیفیت خود را با قیمت‌های مناسبی عرضه می‌کنند. این منطقه محلی محبوب در بین قشر متوسط ایروان بوده و مردم ایروان علاقه زیادی به خرید از این منطقه دارند.

آدرس میدان گارگین نژده: ارمنستان، ایروان، میدان گارگین نژده

میدان گارگین نژده ایروان

چه خریدهایی از مراکز خرید ارمنستان انجام بدهیم؟

خرید کردن بخش جذابی از سفر خواهد بود. معمولا افراد در سفرهای خود برای عزیزانشان سوغاتی تهیه می‌کنند. صنایع دستی همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید یادگاری و سوغاتی محسوب می‌شود. صنایع دستی کشور ارمنستان شامل گلدوزی‌های خاص و زیبا، سفالکاری، عروسک‌های پارچه‌ای و ساز دودک ارمنی است که اصلی‌ترین سوغاتی‌های این کشور را نیز تشکیل می‌دهند. انار نماد کشور ارمنستان نام دارد. این نماد در طرح و نقش‌های بسیاری از صنایع دستی ارمنستان نظیر جعبه‌های جواهرات، دکوری‌های چوبی، نمکدان‌ها، جواهرات نقره و ظروف سفالی نیز به چشم می‌خورد. علاوه‌بر صنایع دستی، به دلیل فعالیت برندهای مختلف و معروف پوشاک در ارمنستان، می‌توانید لباس‌های مختلفی از برندهای مشهور تهیه نمایید. به‌علاوه میوه‌های خشک، قهوه و شکلات به وفور در فروشگاه‌های این کشور یافت می‌شوند. این کشور محل خوبی برای خرید جواهرات، فرش و نقاشی‌های زیبا به شمار می‌رود. همچنین در مراکز خرید برای تهیه سوغاتی در این کشور مگنت‌های زیبایی با تصاویر سنگ چلیپا، انگور، انار و آرارات به فروش می‌رسند.

بهترین مراکز خرید ایروان

چه برندهای معروفی در ارمنستان وجود دارد؟

مراکز خرید و فروشگاه‌های فراوانی در شهر توریستی و زیبای ایروان فعالیت دارند که بهترین محل برای فروش محصولات برند به ‌شمار می‌روند. برندهای مشهور بین‌المللی بسیاری از جمله نکست، ماکس مارا، اسکادا، منگو، آدیداس، پوما و... در فروشگاه‌ها و مراکز خرید شهر ایروان فعالیت دارند. به همین دلیل ارمنستان از قطب‌های خرید در این منطقه محسوب می‌شود.

خرید پوشاک ارزان در ارمنستان

به‌طور کلی قیمت پوشاک در ارمنستان کمی بیشتر از ایران است. به این دلیل که پوشاک در ارمنستان وارداتی هستند. این کشور بخش اعظم پوشاک موجود در بازارهای خود را از کشورهای همسایه وارد می‌کند. مراکز خرید ایروان معمولا لباس‌هایی از برندهای مشهور جهان را با قیمت‌های نسبتا زیاد به فروش می‌رسانند. اگر با بودجه محدود به ارمنستان سفر می‌کنید، پس ترجیحاً خرید پوشاک را در برنامه سفر خود قرار ندهید. البته همچنان در بازارهای محلی از جمله بازار ورنیساج احتمال می‌رود که بتوانید لباس‌های ارزان قیمتی بیابید. توجه داشته باشید اگر در ماه‌های پایانی هر فصل از سال به ارمنستان سفر می‌کنید، فروشگاه‌های این کشور تخفیف‌های پایان فصل خوبی را ارائه خواهند داد. در صورتی‌که با بودجه محدود سفر کرده و قصد خرید پوشاک دارید، بازدید از خیابان تیگران متس (Tigran Mets Avenue) را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این خیابان فروشگاه‌های متعددی برای عرضه چکمه و کفش و پوشاک وجود داشته که قیمت‌هایشان مناسب خواهد بود.

پوشاک ارزان در ایروان

بهترین محل برای خرید سوغاتی در ارمنستان

خرید سوغاتی از رسومات زیبا و جالب است. بسیاری از افراد در سفر برای تهیه هدیه و سوغاتی اقدام می‌نمایند. مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعددی نیز ویژه برای این کار راه‌اندازی شده‌اند که خرید سوغاتی را ساده‌تر و لذت بخش‌تر می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین فروشگاه‌های خرید سوغاتی نظیر مغازه میوه‌های خشک و آجیل پندوک و فروشگاه سوغات دالان می‌پردازیم.

فروشگاه سوغاتی دالان ایروان

فروشگاه سوغاتی دالان (Dalan Souvenir Shop) نام فروشگاهی در شهر ایروان ارمنستان است که محلی مناسب و محبوب برای خرید سوغاتی به ‌شمار می‌رود. این فروشگاه از ساعت 10 صبح تا 22:30 شب فعالیت دارد. در فروشگاه سوغاتی دالان می‌توانید انواع محصولات و سوغاتی‌هایی نظیر نقاشی، منسوجات، چرم، وسایل فلزی، وسایل سنگی، اکسسوری دست‌ساز، لوازم سفالی و سرامیکی و همچنین عروسک‌های چوبی را خریداری نمایید.

آدرس فروشگاه سوغاتی دالان: ارمنستان، ایروان، خیابان ابوویان ۱۲، فروشگاه سوغاتی دالان

فروشگاه سوغاتی دالان ایروان

خیابان مارتیروس ساریان ایروان

خیابان ماتیروس ساریان (Martiros Saryan Street) از خیابان‌های دیدنی شهر ایروان بوده که در حال تبدیل شدن به یک منطقه و جاذبه توریستی این شهر است. به دلیل محبوبیت روز افزون این خیابان، به مرور زمان کافه‌ها و فروشگاه‌های بیشتر در حال شروع فعالیت خود در خیابان مارتیروس ساریان هستند. در فروشگاه‌های خیابان مارتیروس ساریان می‌توانید کالاهایی کاملا دست‌ساز و ارمنی پیدا کنید که بسیاری از آن‌ها کالاهای مدرنی به ‌حساب می‌آیند.

آدرس خیابان مارتیروس ساریان: ارمنستان، ایروان، خیابان مارتیروس ساریان

خیابان مارتیروس ساریان ایروان

مغازه آجیل و میوه ‌های خشک پندوک ایروان

یکی از بهترین سوغاتی‌ها، آجیل و میوه‌های خشک هستند. اگر تصمیم دارید آجیل و میوه‌های خشک را به عنوان سوغاتی خریداری کنید، مغازه آجیل و میوه‌های خشک پندوک (Pnduk Dried Fruits and Nuts) مکان مناسبی برای شما خواهد بود. این مغازه زیبا و خوش‌بو سبدهایی پر از میوه‌های خشک و آجیل باکیفیت را در خود جای داده است. مغازه آجیل و میوه‌های خشک پندوک از ساعت 9:30 صبح تا 21:30 شب فعالیت دارد.

آدرس مغازه آجیل و میوه‌های خشک پندوک: ارمنستان، ایروان، خیابان مسراپ مشتوتس ۲۴، مغازه آجیل و میوه‌های خشک پندوک

مغازه آجیل و میوه ‌های خشک پندوک ایروان

فروشگاه سوغات IrinExArt

فروشگاه سوغاتی IrinExArt واقع در خیابان شمالی دهم شهر ایروان فرشگاهی با محصولات منحصربه‌فرد است. در این فروشگاه جواهرات کوچک و مجسمه‌های سرامیکی کوچک و زیبایی به فروش می‌رسند. این محصولات عرضه شده همگی اصیل و محلی بوده و شاید نتوانید آن‌ها را در هیچ فروشگاه دیگری در ایروان بیابید. در طبقه دوم این فروشگاه یک کافه قرار دارد که مکان خوبی برای استراحت و نوشیدن یک قهوه لذیذ محسوب می‌شود. فعالیت فروشگاه سوغاتی IrinExArt از ساعت 10 صبح آغاز شده و تا 24 شب ادامه خواهد داشت.

آدرس فروشگاه سوغاتی IrinExArt: ارمنستان، ایروان، خیابان شمالی دهم، فروشگاه سوغات IrinExArt  

فروشگاه سوغاتی Sonsation

فروشگاه سوغاتی Sonsation واقع در خیابان پوشکین چهار شهر ایروان، فروشگاهی با محصولات چوبی یا پارچه‌ای کاربردی از جمله تزیینات درخت کریسمس، ست هدیه و سنجاق است. این محصولات کاملا محلی و دست‌ساز بوده و اغلب مدرن و کاربردی هستند. همچنین این فروشگاه در عین مدرن بودن، از فضای سبز زیبایی بهره‌ می‌برد. فروشگاه سوغاتی Sonsation از ساعت 11:30 صبح تا 21 شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و مشتریان خواهد بود.

آدرس فروشگاه سوغاتی Sonsation: ارمنستان، ایروان، خیابان پوشکین چهار، فروشگاه سوغاتی Sonsation

فروشگاه سوغاتی Sonsation

فروشگاه سوغاتی در موزه هنر کافسجیان

در کاسکاد ایروان و در مرکز ناحیه کنترون موزه‌ای به نام موزه هنر کافسجیان (Cafesjian Museum of Art) قرار دارد. این موزه یک فروشگاه سوغاتی نیز در دل خود جای داد. در اینجا انواع گوناگونی از کالاهای تزیینی نظیر نقاشی‌های کوچک، عروسک و مجسمه‌های سرامیکی را به فروش می‌رسند. به ‌علاوه اقلام مختلفی نظیر جواهرات، روسری و کیف‌های عینک نیز در این فروشگاه یافت می‌شوند که همه آن‌ها اثر هنرمندان ارمنی هستند. قیمت محصولات در این فروشگاه از دیگر مغازه‌های سوغاتی ایروان بالاتر است. دلیل این قیمت‌های بالا را نیز، با ارزش بودن آن‌ها و کیفیت بالای کالاهای هنری این فروشگاه گویند. از دیگر مزایای فروشگاه سوغاتی موزه هنر کافسجیان می‌توان به تحویل بین‌المللی اشاره نمود. در صورتی‌که کالای هنری بزرگی نظیر نقاشی خریداری کنید، می‌توانید از آن فروشگاه درخواست کرده تا کالای هنری شما را به کشور محل سکونتتان ارسال نماید.

آدرس فروشگاه سوغاتی موزه هنر کافسجیان: ارمنستان، ایروان، خیابان تامانیان ۱۰، فروشگاه سوغاتی در موزه هنر کافسجیان

فروشگاه سوغاتی در موزه هنر کافسجیان ایروان

سخن پایانی

شهر ایروان ارمنستان به عنوان توریستی‌ترین شهر کشور ارمنستان، دارای فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعددی است. مراکز خرید و بازارهای ایروان انواع مختلفی داشته و بسته به میزان بودجه‌ای که برای سفر خود در نظر گرفته‌اید می‌توانید به مناسب‌ترین مرکز خرید مراجعه نمایید. برندهای معروف و محبوب جهانی در مراکز خرید این شهر فعال بوده و محصولات خود را عرضه می‌کنند. همچنین به خاطر بسپارید که مراکز خرید گوناگون این شهر با برقراری حراج در پایان هر فصل، تخفیف‌های چشم‌گیری را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. بنابراین اگر در پایان هر فصل قصد سفر به ایروان را دارید، حتی اگر بودجه محدودی داشته باشید نیز می‌توانید بسیاری از محصولات مورد نیاز خود را با تخفیف‌های ویژه از برندهای معتبر تهیه نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 102 کاربر