پارک ملت

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 71465
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک ملت یکی از بوستان های بزرگ شهر تهران است که تاریخچه طولانی داشته و با داشتن بخش های مختلف محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم این شهر و گردشگران دارد. امروزه افراد بسیار زیادی برای بازدید از یک بوستان فوق العاده زیبا به سراغ پارک ملت رفته و از این مکان بازدید می کنند. 
در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این پارک انداخته و در رابطه با این مجموعه توضیحات کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به پارک ملت در شهر تهران بیاندازیم و آن را به شما معرفی کنیم.

پارک ملت

آشنایی با پارک ملت تهران

در بخش اول به منظور بررسی و آشنایی بیشتر شما با پارک ملت باید گفت که این بوستان یکی از جاهای دیدنی تهران به حساب می آید که در فضای ۳۴ هکتاری به وجود آمده و به عنوان یکی از بوستان های بزرگ شهر تهران شناخته می شود. بانک ملت دارای قسمت های مختلف است که می توانید از آن ها دیدن کرده و لحظات فوق العاده ای را در این بخش ها سپری کنید.
 در این پارک زیبا در فصل بهار می توانید گل های رنگارنگ را در تمامی نقاط آن مشاهده کنید و همچنین از دیدن سر سبزی و درختان آن لذت ببرید. علاوه بر فصول بهار و تابستان که در آن شاهد زیبایی های طبیعی فوق العاده ای در این پارک هستیم. در فصل پاییز و زمستان شاهد تغییر ناگهانی جو پارک هستیم. اگر بخواهیم در این رابطه توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که در فصل پاییز با زرد شدن و ریزش برگ درختان فضای این پارک به شکل شگفت انگیزی تغییر کرده و همچنین با بارش باران می توانید لحظات فوق العاده ای را در این پارک تجربه کنید.

آشنایی با پارک ملت

در فصل زمستان نیز گاه و بی گاه ممکن است که بارش برف باعث شود تا بوستان ملت سفید پوش شده و زیبایی چشم نوازی پیدا کند. تمامی این موارد باعث محبوبیت پارک ملت به عنوان یکی از مهم ترین بوستان های شهر تهران شده است.

پارک ملت مشهد - پارک ملت مشهد یکی از بهترین، بزرگ ترین و پر طرفدار ترین شهر بازی های ایران محسوب می شود.

درب اصلی پارک ملت

یکی از بخش های پارک ملت، ورودی آن است که در آن می توانید گل های رنگارنگ، مجسمه های هنری زیبا، آب نمای کوچک، درختان بلند و... را مشاهده کنید. همچنین در کنار ورودی این پارک زمین صاف و صیقلی برای تمرین اسکیت و اسکوتر وجود دارد که افراد مشتاق می توانند از این طریق به انجام ورزش های مختلف مشغول شوند. همچنین شما می توانید بازی با ماشین های کنترلی را در این بخش تجربه کنید. ورودی پارک ملت عنوان یکی از بخش های جذاب این مجموعه شناخته شود.

پارک ملت تهران در پاییز

امکانات رفاهی و ورزشی پارک ملت تهران

در پارک ملت تهران شاهد امکانات رفاهی و ورزشی مختلفی هستیم که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میز پینگ پونگ 
  • میز فوتبال دستی 
  • مسیر پیاده روی 
  • زمین بدمینتون 
  • زمین بازی والیبال 
  • میز و صندلی برای شطرنج 
  • امکانات ورزش صبحگاهی

تفریحات پارک ملت

تمامی موارد گفته شده برای آن است تا شهروندان تهرانی و گردشگرانی که به سراغ این مجموعه می آیند، بتوانند به راحتی از امکانات رفاهی و ورزشی موجود در این مجموعه استفاده کرده و لحظات فوق العاده را در بوستان ملت تجربه کنند.

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

دیدنی ها و تفریحات پارک ملت تهران

پارک ملت تهران دارای امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی است که اگر بخواهیم در این بخش یک به یک آن ها را به شما معرفی کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دریاچه مصنوعی پارک ملت

یکی از بخش زیبای پارک ملت، دریاچه مصنوعی است که در قسمت بالای این پارک گرفته و باعث شده تا شاهد طبیعت زیبا و فوق العاده ای در این مجموعه باشیم. نکته مهمی که باید بدانید این است که بر روی این دریاچه مصنوعی پل فلزی نیز واقع شده که توانسته زیبایی این بخش را بیش از پیش افزایش دهد. 

بازی های پارک ملت تهران

اگر می خواهید که دریاچه پارک ملت را از یک زاویه جذاب دیده و اقدام به عکاسی از آن کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا بر روی این پل فلزی رفته و سپس دریاچه را از این نما مشاهده کنید.

دریاچه چیتگر - شما میتوانید اطلاعات تکمیلی از دریاچه چیتگر را با کلیک بر روی لینک بدست بیاورید.

آب نمای پله ای

بخش دیگری از پارک ملت آب نمای پله آن است که کمی جلوتر از ورودی این پارک قرار گرفته و در آن می توانید علاوه بر یک آب نمای زیبا و خاص، سردیس های از مشاهیر ایران مثل سعدی، شهریار، فردوسی و... را مشاهده کنید که در اطراف این آبنما واقع شده است.

دریاچه مصنوعی پارک ملت

مجسمه های پارک ملت

یکی از جاذبه های زیبای پارک ملت دو مجسمه مادر و مجسمه امیرکبیر است که در بخش های مختلف این پارک واقع شده و جلوه فوق العاده ای به این مجموعه داده است. مجسمه مادر یک مادر به همراه کودک در آغوشش است که زیبایی شگفت انگیز دارد و همچنین مجسمه قدی از امیر کبیر به عنوان یکی از مفاخر ایران در پارک ملت واقع شده تا افراد بتوانند با بازدید از این مجسمه به یاد این صدراعظم بزرگ کشور بیافتند.

مجسمه‌های پارک ملت

مجسمه های نمای شهری

علاوه بر دو مجسمه مشهور مادر و امیرکبیر در بخش های مختلفی این پارک شاهد مجسمه های دیگری با سبک و موضوعات مختلفی هستیم. در حقیقت این مجسمه های شهری زیبایی شگفت انگیزی به نقاط مختلف پارک ملت داده اند و شما می توانید با بازدید از آن ها بیشتر با حال و هوای هنر مجسمه سازی آشنا شوید.

سردیس مشاهیر

همان طور که اشاره کردیم در کنار آب نمای پله ای ورودی پارک ملت، شاهد سردیس مشاهیری مثل سعدی، شهریار، نیما یوشیج، فردوسی و... قرار گرفته است که می توانید از آن ها بازدید کنید. در بالاترین قسمت سردیس نیز شاهد مجسمه امیرکبیر هستیم که می تواند از آن بازدید داشته باشید.

سردیس مشاهیر در پارک ملت

قطار دودی

در بخش جنوبی پارک ملت اولین قطار دیزل ایران قرار گرفته است. این قطار در سال ۱۲۶۵ هجری شمسی و در زمان ناصرالدین شاه، مردم شهر تهران را به حرم شاه عبدالعظیم می رساند. 
این قطار امروزه بر روی یکی از ریل های خودش در پارک ملت گذاشته شده و جلوه زیبا و فوق العاده ای به این بخش از بوستان ملت داده است. اگر عاشق تاریخ و دیدن اشیای تاریخی هستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا حتما از قطار دودی در بوستان پارک ملت دیدن کنید.

سینما کوروش - بزرگترین و برترین پردیس سینمایی کشور در مجتمع تجاری فرهنگی کوروش تهران واقع شده است.

سینما ۴ بعدی

اگر پس از بازدید از بخش های مختلف پارک ملت تهران دلتان هیجان و شور فوق العاده را می خواهد، پیشنهاد ما این است که به سراغ سینما ۴ بعدی پارک ملت رفته و از آن بازدید کنید. این سینما در ضلع غربی این پارک و پس از دریاچه و باغ وحش مجموعه قرار گرفته است. شما می توانید در این سینما افکت ها خاص و جذابی مشاهده کنید.

سیا 4 بعدی پارک ملت

 از مهم ترین افکت های موجود در این سینما چهار بعدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحریک پا 
  • وزش باد 
  • طوفان 
  • نورهای رنگی 
  • رعد و برق 
  • لرزش صندلی
  • آب 

بوستان ملت تهران

فیلم ها در این سینما بین ۸ تا ۱۶ دقیقه است و باید به این نکته توجه داشته باشید که کودکان زیر پنج سال نمی توانند از این سینما استفاده کنند.

باغ وحش پارک ملت تهران

در قسمت غربی پارک ملت باغ وحش کوچکی وجود دارد که در آن بیش از ۳۰ گونه پرنده و حیوان قرار دارند. افرادی که عاشق بازدید از حیوانات مختلف هستند می تواند به سراغ این باغ وحش رفته و از حیوانات این مجموعه دیدن کنند. 

باغ وحش ارم - باغ وحش ارم اولین باغ وحش در ایران است که جذابیت های بصری فراوانی دارد.


شما می توانید حیواناتی نظیر طاووس، فنچ، طوطی، شتر مرغ، گوزن شاخدار، مارال، خرگوش، غزال، میمون، بز کوهی، آهو و... را مشاهده کنید. پیشنهاد ما این است که در هنگام بازدید از پارک ملت حتما به سراغ این باغ وحش رفته از آن نیز دیدن کنید.

باغ وحش پارک ملت تهران

زمین بازی کودکان

در پارک ملت شاهد دو زمین بازی برای کودکان هستیم. یکی از این زمین های بازی در نزدیک خیابان ولیعصر و در بلوار پارک واقع شده و زمین دیگر در پشت پردیس سینمایی و در بخش جنوبی این پارک قرار دارد.

زمین بازی پارک ملت

از مهم ترین امکانات این زمین بازی می توان به تاب، سرسره و میزهای شطرنج اشاره کرد. اگر با کودک خود قصد دارید تا یک آخر هفته فوق العاده را تجربه کنید، می توانید به پارک ملت آمده و در این پارک پیک نیک برگزار کنید. سپس می توانید برای تفریح به سراغ زمین بازی کودکان در این مجموعه رفته و لحظات فوق العاده ای را در این بخش تجربه کنید.

شهربازی های تهران - فهرستی از بهترین شهربازی های تهران

پارکینگ پارک ملت

در نزدیکی پارک ملت شاهد پارکینگ کوچکی برای قرار دادن خودرو هستیم. البته نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این پارکینگ و فضای مخصوص قرار دادن خودرو که در نزدیکی این پارک واقع شده کوچک بوده و همین موضوع باعث شده تا تمام افرادی که با خودروهای شخصی به سراغ پارک ملت می آیند، نتوانند به راحتی ماشین های خود را در این پارکینگ قرار دهند و با محدودیت تعداد خودرو پارک شده مواجه شوند.
به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر برای شما مقدور است، سعی کنید تا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به سراغ پارک ملت آمده و از آن بازدید کنید.

راه های دسترسی به پارک ملت

راه های دسترسی به پارک ملت تهران

به منظور دسترسی پیدا کردن به پارک ملت تهران باید گفت که این مجموعه در منطقه ۳ شهر تهران واقع شده است. شما می توانید برای دسترسی به این پارک از چهار گزینه اتوبوس، تاکسی، مترو و خودرو شخصی استفاده کنید. اتوبوس های خط ۷ مستقیماً شما را از نقاط مختلف شهر به پارک ملت می رسانند. از سوی دیگر اگر قصد دارید تا از تاکسی استفاده کنید، می توانید از مسیر میدان ونک سوار تاکسی خط تجریش شده و جلو در پارک پیاده شوید.
به منظور استفاده از مترو نیز لازم است تا به سراغ یکی از ایستگاه های جهاد، شریعتی، قیطریه، میرداماد و تجریش که نزدیک ترین ایستگاه ها به پارک ملت هستند بروید. سپس با پیاده روی و یا با تاکسی درون شهری می توانید خودتان را به این مجموعه برسانید.

تصاویر پارک ملت

آدرس پارک ملت تهران

اگر بخواهیم آدرس پارک ملت را به شما معرفی کنیم باید گفت که پارک ملت در خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه نیایش (آیت الله هاشمی رفسنجانی) واقع شده است و شما می توانید از طریق خیابان ولیعصر خودتان را به این مجموعه برسانید.

خیابان ولیعصر - آشنایی با طولانی ترین خیابان خاورمیانه به همراه (عکس + تاریخچه)

تصاویر پارک ملت تهران

در این بخش تصاویر زیبا و شگفت انگیزی از پارک ملت تهران را برای شما جمع آوری کردیم. شما می توانید با مشاهده این تصاویر بیشتر با حال و هوا و فضای این پارک آشنا شده و بخش های مختلف این مجموعه را مشاهده کنید. پیشنهاد ما این است که حتماً زمانی را برای بازدید از این پارک در نظر بگیرید، چرا که این مجموعه با داشتن امکانات رفاهی مختلف یکی از بهترین مکان های تفریحی شهر تهران به حساب می آید.

عکس‌های پارک ملت

پارک ژوراسیک تهران _ آشنایی با پارک ژوراسیک تهران (معرفی+تصاویر+آدرس)

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر