ترسناک ترین کشفیات از ارگ بم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 13908
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

همان طور که می دانید، ارگ بم یکی از آثار باستانی و تاریخی مهم ایران به شمار می رود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. پس از خراب شدن ارگ بم در زلزله سال 1382، اقدامات بسیاری برای بازسازی این سازه خشتی انجام شد و طی آن، آثار فراوانی از خرابه های این سازه کشف شد. برخی از این آثار کشف شده، عجیب و یا ترسناک به نظر می رسند، اگر کنجکاوید بدانید که ترسناک ترین کشفیات از ارگ بم چه چیز هایی هستند، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با یکی از حقایق ترسناک ایران آشنا شوید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. کشفیات متعلق به ارگ بم

ارگ بم

 

 

همزمان با نهمین سالگرد وقوع زلزه بم، یکی از کارشناسان میراث جهانی خبری مبنی بر کشف پرستش گاه های ناشناخته در گسل بم (افراز) و همچنین شناسایی پوسته های کهن باروی ارگ بم ، منتشر کرد. علاوه بر کشف موارد ذکر شده، تعدادی سنگ نگاره که متعلق به سه دوره متفاوت هستند، در آواره های ارگ بم پیدا شده که بر روی آن ها صحنه هایی از شکار حیواناتی همچون بز و پلنگ با تیر و کمان به تصویر کشیده شده است.

 

ارگ بم - چه اتفاقی برای ارگ بم افتاد؟

 

کشفیات متعلق به ارگ بم

اما به طور حتم این سوال برای گردشگران تور کرمان پیش آمده که ترسناک ترین کشفیات از ارگ بم چه چیز هایی هستند. در واقع اجساد کشف شده از 68 نوزاد در دل دیوار های قطور ارگ بم ، از جمله ترسناک ترین کشفیات از این بنا بوده اند. باستان شناسان پس از بررسی اجساد کشف شده، تخمین زده اند که این کودکان حدود 200 سال در دیواره های ارگ بم مدفون شده اند و در سال های اخیر هنگام حفاری این منطقه، به اسکلت های متلاشی شده آن ها که لا به لای خشت های دیوار ها دفن شده بودند، برخوردند. لازم به ذکر است که همه اسکلت های کشف شده مربوط به کودکان یک تا شش ساله بوده اند. شاید عجیب به نظر برسد اما کارشناسی به نام دکتر لیلا پاپلی، با انجام آزمایشات DNA روی تعدادی از اجساد متوجه شده است که همه این کودکان پسر بوده اند. برخی از افراد بر اساس گزارش دکتر پاپلی معتقدند که ممکن است اجساد کشف شده، مربوط به یک رسم پسر کشی در قدیم باشد. گفتنی است ارگ بم عنوان عظیم ترین بنای خشتی جهان را از آن خود کرده است که این یکی از افتخارات معماری ایران به شمار می آید. گردشگران تور کرمان جالب است بدانید که شایعاتی نیز مبنی بر آن که این اجساد به سال های پس از زلزله بم متعلق هستند، منتشر شد. اما مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، آقای محمد مهدی افضلی این خبر را به کلی تکذیب کرده و اظهار داشته که این اجساد اصلا به دوران معاصر تعلق ندارد.

نظرات کاربران

  1. بابک مرادی بابک مرادی 1401/11/24
    22 نفر پسندیدند
    هر رسمی اعم از خوب یا بد مقتضیات زمان خودش را داشته و همین رسوم است که تاریخ و گذشته را زیبا میکند، اصولاً نباید این رسوم باعث سرافکندگی باشد برای مثال کشورهایی مثل فنلاند و نروژ و ... از وایکینگ بودن اجدادشان نه تنها ناراحت نیستند بلکه به آن میبالند.
  2. مانی مانی 1399/05/17
    24 نفر پسندیدند
    من عاشق تاریخ و اماکن تاریخی هستم به هر کجا که می رفتم از دیدن اثار تاریخی لذت می بردم ولی پارسال که رفتم به ارگ بم یه حس بدی داشتم حس غریبی بود دو س داشتم زودتر از اونجا بیام بیرون و جالبتر اینکه الان دیگه هیچ احساسی به آثار باستانی ندارم و تا حدودی سعی دارم از این مکانها دوری کنم یک حس بد و نا شناخته
  3. فریده سلیمانی فریده سلیمانی 1398/10/11
    28 نفر پسندیدند
    چقد وحشتناکه این رسم ها، خداروشکر که دیگه از این رسما نیست

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 117 کاربر