تفریحات وارنا

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2142
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور بلغارستان در جنوب شرق قاره اروپا و همچنین در همسایگی کشور ترکیه واقع شده است. شهر صوفیه پایتخت این کشور و وارنا جزو سه شهر بزرگ و توریستی کشور بلغارستان محسوب می‌شوند. شهر وارنا با پایتخت بلغارستان (صوفیه) تنها ۷۲۰ کیلومتر فاصله دارد. یکی از مشهورترین شهرها در لیست گردشگردی متعلق به شهر وارنا بوده و هرساله به ویژه در فصل تابستان هزاران گردشگر به این شهر زیبا سفر کرده و از تفریحات وارنا، در دل این شهر بی نظیر بهره می‌برند. شهر وارنا در امتداد دریای سیاه قرار گرفته و آب و هوای خنک و مطبوع آن در کنار سواحل زیبا و خیره‌کننده یکی از هزاران دلیلی است که سبب شده این شهر همچون نگینی درون صدف بدرخشد. همچنین لذت بردن از سواحل آفتابی وارنا یکی از دیگر تجربه‌های بی نظیر این شهر به شمار میرود. در اینجا با معرفی تفریحات وارنا بلغارستان شما را با مقاصد بی نظیر تفریحی این شهر آشنا می‌کنیم.

تفریحات وارنا

تفريحات وارنا | گشت و گذار در باغ دریایی

یکی از جاذبه های گردشگری شهر وارنا باغ دریایی است، باغ دریایی در منطقه بالکان این شهر قرار گرفته و قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی می‌رسد. این پارک زیبا در امتداد دریای سیاه واقع شده و از نظر مساحت نیز یکی از بزرگ‌ترین پارک های کشور بلغارستان است. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به تفریحات ساحلی وارنا علاقه‌مندید؛ بهترین منطقه برای گذراندن اوقات فراغت شما باغ دریایی است و میتوانید از امکانات مختلفی که در این منطقه وجود دارد، استفاده کنید. همچنین اگر نیاز به هوای خنک و خوب در شهر وارنا دارید؛ می‌توانید در محوطه سرسبز و پر از گل و گیاه این باغ پیاده‌روی کنید. همچنین شما در این باغ می‌توانید از پل آرزوها دیدن کرده و بعد از این پل به سراغ آکواریوم و موزه ی باغ بروید و از آنان دیدن کنید. همچنین دسترسی از این باغ به دریای سیاه بسیار آسان بوده و این منطقه جزء پربازدیدترین جاذبه‌های شهر وارنا خواهد بود.

باغ دریایی وارنا

بازدید از موزه باستان شناسی وارنا

یکی از بهترین تفریحات وارنا بازدید از موزه های این شهر است. از بزرگترین و مشهورترین موزه‌های واقع شده در بلغارستان می‌توانیم به موزه باستانشناسی وارنا اشاره کنیم. قدیمیترین گنجینه طلا که در این موزه قرارگرفته سبب مشهور شدن آن شده است. همچنین این موزه آثاری از دوره‌های دور تا رومی و مدرن را به نمایش گذاشته است. آثار نفیس و ارزشمندی در این موزه نگهداری می‌شود. سبک معماری موزه باستانشناسی وارنا یکی از مهم‌ترین دلایل جذب گردشگر از سرتاسر جهان شده است. همچنین اگر شما نیز قصد آشنا شدن با تاریخ شهر وارنا را دارید موزه باستان شناسی وارنا بهترین گزینه برای شما است.

موزه باستان شناسی وارنا

تور وارنا - سفری رویایی به شهری اروپایی با جاذبه‌های گردشگری شگفت انگیز!

صومعه آلادژا | معبدی در دل کوه‌های وارنا

یکی از تفریحات وارنا بلغارستان بازدید از صومعه آلادژا به شمار می رود. این مکان، معروف به معبدی در قلب کوه، یک صومعه برای مسیحیان در قسمت شمال شرقی شهر وارنا است. صومعه آلادژا در امتداد سواحل دریای سیاه قرار دارد که گردشگران را با آنچه در قرون ۱۳ و ۱۴ (ب.ه) راهبان مسیحی اتفاق افتاده آشنا میکند. در اواخر قرن نوزدهم میلادی بنیانگذار باستانشناسی بلغارستان یعنی برادران شکورپیل، کارل و هرمین به‌طور سیستماتیک شروع به مطالعه راجع‌به این بنای تاریخی کردند. در قرون وسطا راهبان مسیحی درون این غار زندگی میکردند، اسم این غار ریشه ترکی دارد و به معنای رنگارنگ است. همچنین انتخاب این اسم برگرفته از نقش و نگارهایی که بر روی دیوارهای غار وجود دارد و در زمان عثمانیان این اسم انتخاب شده است. صحرای ماسه طلایی در دل کوه صومعه آلادژا قرار گرفته که منظرهای زیبا و چشم نواز برای گردشگران ایجاد کرده. صومعه آلادژا در نظر باستان‌شناسان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و  این مکان برای گردشگران بسیار جذاب است زیرا در دل خود، افسانه های مختلفی دارد. 

صومعه آلادژا

بازدید از کلیسای جامع وارنا

یکی از تفریحات وارنا که البته از اصلی ترین جاذبه های گردشگری وارنا نیز به شمار می‌رود، کلیسای جامع این شهر است. این کلیسا بزرگترین کلیسای ارتدوکس مسیحی در وارنا و یکی از بزرگترین کلیساها در کشور بلغارستان خواهد بود. در هنگام بازدید از این کلیسای باشکوه حتما به شیشه های رنگارنگ که با زیبایی تمام مزین شده‌اند توجه کنید و همچنین در این کلیسا دست نوشته های سیریلیک قرار گرفته که این نوشته ها نشان دهنده چهار معمار این کلیسا، که تحت عنوان سنت سیریل، کلمنت اوهرید، متدیوس و آنجلاریوس است .کلیسای جامع وارنا از ارزش بسیار بالایی برخوردار بوده زیرا یکی از بهترین کلیساهای ارتدوکس جهان است که از آن در شهر وارنا دیدن میکنید.

کلیسای جامع وارنا

بازدید از جنگل سنگی، رازآلودترین مکان تفریحی وارنا

یکی دیگر از تفریحات شهر وارنا که هنگام سفر حتما باید آن را در لیست خود قرار دهید بازدید از جنگل سنگی است. با توجه به نظر اکثریت و ساکنان این شهر، این جنگل به نوعی منطقه‌ای رازآلود است که در منطقه‌ای بیرون از شهر وارنا قرار گرفته است. هنگام قدم زدن در این جنگل ستونهای سنگی ای را مشاهده می کنید که در تمام قسمت‌های جنگل سنگی وجود دارد، به گفته مردم محلی‏‌ این منطقه، علت وجود این ستون ها این است که در روزگاران قدیم غول‌هایی بزرگ با استفاده از چکش این سنگها را به داخل زمین قرار داده‌اند.

جنگل سنگی وارنا

بازدید از حمام‌های رومی

در جنوب شرقی شهر وارنا این حمام های رومی باستانی واقع شده‌اند که وسعت آنها به ۷ هزار متر می‌رسد و یکی از بزرگترین حمام‌های باستانی موجود در منطقه بالکان و بلغارستان محسوب می شود. حمام های رومی دارای طاق‌هایی به ارتفاع ۲۰ الی۲۲ متر هستند. هنگام مراجعه شما می توانید از بخش‌های مختلفی که در آن وجود دارد همچون محلی برای تعویض لباس، محل برگزاری جمعی مردم برای گفتگو، مخزن آب سرد، گرم، داغ و... دیدن کنید. اکثر این مکان‌ها در طول سال‌ها دچار آسیب شدید شده و از بین رفته اند. اما از آثار باقی مانده آن، بیشتر قسمت های حمام رومی مشخص می باشد. ورودی و خروجی این حمام در منتها علیه قسمت غربی و شخصی این مکان واقع شده‌است، که بعد از طی کردن سه پله به قسمت هشتی وارد شده و در ادامه آن دو اتاق به نام آپودیتریا در آن زمان ایجاد شده بود که افراد بتوانند در آنجا لباس های خود را تعویض کنند. همچنین بعد از گذشتن از این دو اتاق، به قسمت‌های مختلف حمام مانند: حمام آب گرم و سرد، اتاق‌هایی برای خشک کردن بدن و اتاق استراحت می رسید.

 حمام های رومی

بازدید از موزه Retro

اگر از آن دسته از افراد هستید که به ماشین و کلکسیون آن علاقه‌مندید، بازدید از موزه Retro پیشنهاد ما به شما است. در دنیا، موزه کلکسیونی ماشین های قدیمی و کلاسیک بسیار زیادی وجود دارد که یکی از این موزه نمایشگاهی، موزه Retro موجود در شهر وارنا است که نه تنها در آن ماشین های آنتیک قرار دارد بلکه به زندگی مردم در آن زمان نیز پرداخته شده. موزه رترو به‌طور اختصاصی نمایشگاه ماشین های قدیمی و کلاسیک بوده و نکته بسیار جالب درباره این موزه این است که اکثر ماشین های موجود در آن به دوره سوسیالیسم برمیگردند. در این موزه شما می‌توانید ماشین‌های قدیمی تا جدید به سالهای ۱۹۴۳ میلادی تا به ۱۹۸۹ میلادی را مشاهده کنید. طراحی این موزه به‌گونه‌ای است که هنگام ورود به آن حس می‌کنید که به اروپا در سال جنگ سرد وارد شده و در طراحی آن از رنگ‌های کرم و قرمز مات استفاده شده که خود دلیلی بر این ادعا است.

موزه retro وارنا

باغ گیاه‌‌‌شناسی وارنا

در نزدیکی شهر وارنا کاخی به نام بالچیک قرار دارد که در آن باغ گیاه شناسی است. علت انتخاب این نام به دلیل تنوع بالا گیاهی که در آن قرار دارند. همچنین بعد از باغ گیاه شناسی که در موناکو وجود دارد، باغ گیاهی شناسی که در شهر وارنا قرار دارد نظر عموم را به خود جلب کرده است. یک چشمه مقدس در این باغ وجود دارد که خیلی قبلتر در کاخ بالچیک ساخته شده است، مردن محلی شهر وارنا به آبی که از این چشمه بیرون می‌ریزد معتقدند که میتواند افراد بیمار را شفا دهد و ارواح بد را نیز از انسان دور کند.

باغ گیاه شناسی

تور بلغارستان - بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا با طبیعتی بکر و جاذبه‌های تفریحی به یاد ماندنی!

بازدید از مجتمع Barite در وارنا بلغارستان

اگر شما نیز برای اقامت مکان‌های قدیمی و تفریحی را می پسندید پیشنهاد ما به شما مجتمع Barite خواهد بود. این مجتمع واقع در سرزمینی کنار رودخانه و زیر تپه های سبز است. مجتمع Barite را میتوان یک موزه باز دانست، زیرا دارای پنج خانه سنتی و رستوران که معماری آن‌ها به صورت سنگ و چوب است. همچنین شما در این مجتمع می توانید از لباس های قدیمی قوم‌شناسی و صنایع دستی این منطقه دیدن کنید. در مجتمع Barite اجرای رقص سنتی و آهنگ و آیین های مختلف به نمایش گذاشته شده به تماشا بنشینید.

مجتمع Barite در وارنا

بازدید از تنها موزه تاریخ پزشکی وارنا

تنها موزه ای که به تاریخ پزشکی در بالکان اختصاص داده شده در شهر وارنا قرار دارد. این موزه، تاریخ پزشکی در سال ۱۸۹۶ به عنوان اولین بیمارستان خیریه در بلغارستان تاسیس گردید و امروزه تحت مدیریت سنت ماریا بیمارستان دانشگاهی وارنا و دانشگاه پزشکی وارنا قرار دارد. درست است که تاریخچه طب بلغاری در ساختمانی کمتر از ۴۰۰ متر به نمایش گذاشته شده، اما پیشرفت در دوران باستانی تا دوره رنسانس نشان داده، بیش از ۴۰۰ جلد کتاب پزشکی در موزه‌ی تاریخی پزشکی وارنا قرار گرفته است. انواع وسایل پزشکی و دارویی، انبرهای دستی برای کشیدن دندان و بسیاری از وسایل در این موزه دیده می‌شود. نکته جالب در موزه‌ی تاریخی پزشکی وارنا وجود اشعه ایکس تا اسکنر است و شما می‌توانید در آنجا با ایده واقعی جراحی و داروخانه های ابتدا قرن آشنا شوید.

موزه تاریخ پزشکی وارنا

تفریحات آبی وارنا | آرامش در سواحل

وارنا و کشور بلغارستان به بهشت شیفتگان سواحل تفریحی شبه بالکان شهرت یافته‌اند. در میان سواحل طلائی و تماشایی بلغارستانن، سواحل وارنا از لحاظ زیبایی، تفریحی، امکانات و تنوع زیاد نسبت به دیگر سواحل این مناطق برتری گرفته و همیشه در لیست سواحل برتر بلغارستان قرار دارد. تفریحات ساحلی وارنا به قدری متنوع هستند که هر کسی می تواند از آن ها لذت ببرد. وارنا مجهز به سواحل زیبا با امکانات مختلفی برای شنا، آفتاب‌گرفتن، ورزش‌های آبی و گذراندن اوقات خوش است. همچنین دریاچه وارنا برای مردم محلی و گردشگران گزینه دیگری برای تفریح و پیاده‌روی می‌باشد. در وارنا می‌توانید به ورزش‌های آبی مختلفی مانند جت اسکی، اسکیت آبی، و همچنین موج‌سواری پرداخته و لذت ببرید. از سواحل معروف وارنا که در آن می‌توانید یک روز آرامش‌بخش و تفریحی را بگذرانید، این موارد قابل توجه هستند: ساحل سانی، ساحل گلد سند سنترال، ساحل کاباکوم، ساحل سنت کنسانتین و هلن، ساحل سوزوپول، ساحل آسپاروهوو، ساحل راپونجی، ساحل وارنا، ساحل تراکاتا.

سواحل وارنا

بازدید از موزه قوم‌نگاری Ethnographic

یکی از دیدنی ترین موزه‌های بلغارستان موزه قوم نگاری وارنا بوده که به صورت بنای قدیمی برپا شده است. هدف از ساخت این موضوع، حفظ و نگهداری سنت ها و آداب و رسوم قدیمی شهر وارنا است، در صورتی که اکثر موزه ها تمرکز خود را بر آثار تاریخی و جنگی گذاشته‌اند این موزه به زندگی مردم عادی پرداخته است. با آثار قرن ۱۹ تا ۲۰ به ترتیب نمایش داده شده مانند ابزارها، سنت های بومی اهالی مثل مزرعه داری و ماهیگیری آشنا می‌شوید. نمایشگاه هایی از لباس محلی، زیورآلات، بازسازی مراسم های عروسی در بلغارستان و سوغات و جشن‌های سنتی به نمایش گذاشته شده است.

موزه قوم‌نگاری Ethnographic وارنا

محبوب‌ترین تفریحات شبانه در وارنا

شهر قدیمی وارنا به سرزمین ماسه‌های طلایی معروف بوده، تفریحات شبانه وارنا کنار سواحل و پارک های آبی به یکی از مقاصد پرطرفدار توریستی تبدیل شده‌است. شهر وارنا علاوه بر سواحل زیبا، معماری خاص خود را دارد، ساختمان ها ترکیبی از فرهنگ رنسانس و قرون وسطی و معماری مدرن را دارا هستند. رستوران ها و کافه ها در نزدیکی ساحل با نورپردازی فوق العاده، جلوه خاصی داده و گردشگران را جذب خود میکند. هیاهوی مردم درکنار سواحل و اجرای موسیقی زنده رنگ و بوی دیگر را به این شهر داده و به دیگر شهرهای بلغارستان متمایز کرده، از تفریحات شبانه وارنا به سواحل دریای سیاه می‌توان اشاره کرد که علاوه بر این سواحل حدود ۴۰۰ کیلومتر دیگر سواحل در این شهر قرار گرفته که بیشتر از دریای سیاه زیبایی دارند.

تفریحات شبانه در وارنا

کلام آخر 

بهترین زمان سفر و لذت بردن از تفریحات وارنا ماه‌های مرداد و شهریور تابستان خواهد بود. میزان هزینه و خرج سفر همواره یکی از دغدغه های مسافران بوده و به همین دلیل بهتر است قبل از شروع سفر، هزینه های احتمالی خود را محاسبه کنید. البته با توجه به اینکه تور بلغارستان از آن دست تورهایی است که نسبت به سایر تورهای اروپایی قیمت ارزان‌تری دارد، می‌توانید به راحتی برای رزرو تورهای وارنا اقدام کرده و از تفریخات آن لذت ببرید. بازدید از باغ گیاه شناسی بیشتر به خانواده‌ها و افردای که به گل و گیاه علاقه دارند پیشنهاد می‌شود. برای خیابان‌گردی شبانه در وارنا به  خیابان Party street سری بزنید؛ زیرا می‌توانید با خیال آسوده در این خیابان قدم زده و با یکدیگر معاشرت کنید. استقبال بی نظیر توریست ها از سواحل ماسه های طلایی به قدری زیاد بوده که از وسوسه کننده ترین تفریحات وارنا به شمار می رود. با لحظه آخر با انواع مقاصد گردشگری و نحوه رزرو تور آشنا شوید.

 

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. سجاد صابری سجاد صابری 1402/05/07
    7 نفر پسندیدند
    مرسی از اطلاعات خوبتون، وارنا بدون شک سواحل دلبرشه که خیلی قشنگن
  2. سجاد صابری لحظه آخر 1402/05/09
    6 نفر پسندیدند
    قطعا همینطوره! مرسی از شما دوست عزیز

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 101 کاربر