دروازه جهنم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 8745
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دروازه جهنم ترکمنستان جزء یکی از عجیب ترین و ترسناک ترین مکان های جهان در کنار روستای دروازه قره‌ قوم، استان آخال کشور ترکمنست ان به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه با این مکان اعجاب انگیز در اختیار گردشگران تور لحظه آخری و همچنین کاربران سایت قرار دهیم.

دروازه جهنم

دروازه جهنم کجاست؟

دروازه جهنم یا دروازه دوزخ گودالی عمیق در ترکمنستان است که به طور دائمی در آتش می‌سوزد و به مدت 40 سال است که این گودال در حال سوختن است و مردم محلی بدلیل شنیدن صداهایی شبیه به شیون و ضجه انسان ها آن را به دروازه جهنم نامگذاری کرده‌اند.

 

کشف دروازه جهان 

در دهه 80 قرن بیستم ميلادى، دانشمندان روسى در سيبرى دسته اى از آزمايشات حفارى را به سرپرستى دكتر پرفسور آزاكوف اجرا می كردند. اين گودال ها معمولا به هدف تحقيقات ژئوتكنيک یا همان مهندسی جغرافيايى و يافتن مكانی از ذخاير نادر معدنی حفر می شدند، در اين مورد نیز، زمين شناسان در روسيه به دنبال کشف نفت و گاز به حفاری پرداختند تا اینکه به این گودال اعجاب انگیز رسیدند.

عجایب دنیا - اگر تمایل دارید عجایب دنیا را بشناسید بر روی لینک کلیک کنید.

حفارى آن ها بدون هيچ مشكلى در حال پيشروى بود تا زمانى كه به عمق 9 مايلى زمين مى رسند كه ناگهان مته وارد يک فضاى خالى مى شود.
سنسورهاى دماسنج مته، دماى گودال را بالاى 1100 درجه سانتى گراد نشان مى داد. پس تيم تحقيقاتى تصميم گرفتند يک ميكروفون مقاوم در برابر دما هاى بالا براى ارزيابى به گودال دروازه جهنم بفرستند. ميكروفون فقط 30 ثانيه به داخل گودال رفت و قبل از ذوب شدن از گودال دروازه جهنم خارج شد. اما در همان 30 ثانيه، دانشمندان به صداهاى عجيبى روى نوار برخورد كردند. طبق گفته افرادی که به این صدا گوش کرده اند، صدای ضبط شده شبیه به گریه و شیون هزاران نفر بوده است، اما تا کنون دلیل این صدا ها کشف نشده است. امیدوارم این مقاله برای تمامی گردشگران تور لحظه آخری مفید واقع شده باشد.

دروازه جهنم را می توان به عنوان یکی از عجیب ترین نقاط موجود بر روی کره زمین دانست، امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با این مکان وحشتناک کسب کرده باشید، شما در رابطه با دروازه جهنم چه فکری می کنید؟ آیا این مکان دروازه ایست به سوی سرزمین های ناشناخته؟

مثلث برمودا - مثلث برمودا یا مثلث شیطان در واقع نامی است که به منطقه ای در جنوب شرقی آمریکا اطلاق می گردد.

دروازه جهنم

تابحال کسی وارد دروازه جهنم شده است؟

از زمانی که دروازه جهنم کشف شده است تنها یک نفر توانسته است به عمق آن وارد شود. جورج کورونیس در سال 2009 تلاش بسیاری برای دریافت مجوز برای جمع آوری نمونه از دولت ترکمنستان شد اما تلاش های وی رد شد و نتوانست ویزای ترکمنستان را برای ورود به این کشور بگیرد. کورونیس اما برای انجام آزمایش های موردنظرش از پای ننشست و با پشتوانه نشنال جئوگرافیک و سفارت ایالت متحده آمریکا در نهایت توانست پس از یک سال و نیم اجازه سفر به ترکمنستان را برای انجام آزمایش های لازم بگیرد و به مدت 4 روز در اردوگاه گیتس برای مطالعه خاک های اطراف این گودال به این مکان برود. تیم کورونیس تصمیم گرفتند تا طنابی مقاوم در برابر آتش را در شکاف 230 فوتی پهن کنند و با 2000 پوند ماسه به عنوان وزنه قرقره ای طراحی کردند که باعث می‌شد کورونیس در مرکز گودال قرار بگیرد. کورونیس با لباس های مخصوص که از گرما محافظت می‌کنند وارد این دروازه شد و با این کار نتایج ارزشمندی را به دست آورد که به تحقیقات او بسیار کمک کرد و حتی به تحقیقاتی که این دانشمند درباره زندگی خارج از منظومه شمسی داشت بسیار کمک کرد. 

نظرات کاربران

  1. سارا سارا 1401/11/23
    7 نفر پسندیدند
    واقعا ممکنه کسی بتونه به این عمق از زمین وارد بشه؟
  2. محمد محمد 1401/11/23
    16 نفر پسندیدند
    واقعا دروازه ای به سمت جهنم وجود داره؟ باورش برام خیلی سخته😱

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 111 کاربر