بهترین تفریحات ایروان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 1504
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تفریح کردن در کنار بازدید از مکان‌های مختلف در سرزمین کلیساها حال و هوای دیگری دارد. ایروان یکی از شهرهایی بوده که دارای تفریحات مختلف و متنوعی است. همین موضوع باعث شده تا گردشگران علاوه ‌بر بازدید از این شهر زیبا، از تفریحات ایروان نیز بهره‌مند شوند. ارتفاعات بسیار بلند در کنار سبک زندگی اروپایی تجربه تفریحی متفاوت را به ارمغان می‌آورد. تفریحات ارمنستان خاطرات متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد. ارمنستان از کشورهایی است که بدون ویزا می توانید به آن سفر کنید و از همین رو یکی از مقصدهای ارزان برای مسافران ایرانی به شمار می آید. کشور ارمنستان مدام در حال تلاش است که بر امکانات گردشگری خود بیفزاید تا بتواند مسافران بیشتری را جذب کند و چرخه توریسم و صنعت گردشگری اش از پر رونق شود. به همین خاطر در شهر ایروان تفریحات زیادی را ایجاد کرده است که شما می توانید از آن لذت ببرید. در این مقاله از لحظه آخر، بهترین تفریحات ایروان را به شما مخاطب اهل سفر معرفی می کنیم.

تفریحات ارمنستان

پاراگلایدر در ایروان؛ ترکیب هیجان و لذت

شهر ایروان یکی از شهرهایی است که دارای ارتفاعات بسیار بلندی بوده که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای ورزش پاراگلایدر باشد. این تفریح که به تازگی در بین مردم ارمنستان و گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند طرفدار پیدا کرده، از هیجان‌انگیزترین تفریحات به شمار می‌آید. شما می‌توانید با این تفریح پروازی در بلندای آسمان داشته و تمام مناطق را از زیر پای خود ببینید. این ورزش مناسب برای اطراف دریاچه سوان، کوه هاتیس، کوه آراگتس و دیگر ارتفاعات بلند کشور ارمنستان است. اگر شما در این ورزش مبتدی هستید، نگران نباشید! چرا که شما می‌توانید با شرکت در باشگاه‌های این کشور از آموزش کامل این ورزش بهره‌مند شوید.

پاراگلایدر در ارمنستان

باشگاه و پارک آبی جرآشخارح تفریحی به یاد ماندنی در ایروان

اگر شما در فصل تابستان به شهر ایروان سفر کرده‌اید، نگران گرمای هوا در این کشور نباشید. چرا که شما می‌توانید با تفریح و گشت‌وگذار در باشگاه و پارک آبی جرآشخارح Jrashkhar نهایت لذت را در یک روز ببرید و از این پارک آبی که جزو بهترین تفریحات ایروان است، استفاده کنید. گردشگران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای کم وارد این مجموعه شده و از تمامی بازی‌های این مجموعه استفاده کنند. بازی‌های موجود در این مجموعه شامل سرسره‌های آبی، استخر کودکان، استخر بزرگسالان، کارابین آبی و... می‌شود. شما می‌توانید با بازی کردن در این مجموعه لحظات بسیار خوشی را در گرمای تابستان برای خود رقم بزنید. از امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به وجود فود کورت، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

سفر به پایتخت زیبای ارمنستان!

پارک آبی جرآشخارح

پارک عشاق ایروان از تفریحات خاطره انگیز

یکی از بهترین و زیباترین پارک‌های موجود در شهر ایروان پارک عشاق Lovers’ Park است. این پارک در وسعت ۲.۵ هکتار و در مرکز شهر همراه با ۳۷۰ درخت، ۴ آبشار بزرگ، یک دریاچه و دو جزیره کوچک ساخته شده است. شما می‌توانید علاوه‌ بر لذت بردن از طبیعت بسیار زیبا و بکر این منطقه از انواع رستوران‌ها، کافی شاپ، سالن آمفی تئاتر و دیگر امکانات آن بهره‌مند شوید. همچنین شما می‌توانید در طول سال در برخی از برنامه‌هایی که در این پارک زیبا برگزار می شود، شرکت کنید. برنامه‌های این پارک شامل اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی زرد آلو، موسیقی زنده و جشن‌های فرهنگی-مذهبی ایروان می‌شود.

پارک عشاق

پلی سیتی یک مجموعه تفریحی کامل در ایروان

اگر شما در هنگام سفرتان به ایروان، فرزند خردسالتان را همراه خود برده اید، نگران تفریح و گردش فرزند خود نباشید. کشور ارمنستان به تازگی اقدام به تأسیس یک مرکز تفریحی مخصوص آن‌ها کرده است و جزو معروفترین مراکز و تفریحات ارمنستان است. البته بزرگسالان نیز می‌توانند از این مجموعه دیدن کنند و در صورت تمایل از بازی‌های این مجموعه استفاده کنند. پلی سیتی Play City در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد. بازی‌های موجود در این مجموعه شامل پست کارتینگ، زمین گلف، پینت بال، بولینگ، بیلیارد، باشگاه تیراندازی، سینما، بازی‌های کامپیوتری و زمین‌های مخصوص بازی کودکان می‌شود. 

سفر به پایتخت زیبای ارمنستان!

پلی سیتی

باشگاه آیرودزی، طعم شیرین سوارکاری در ایروان

یکی دیگر از مراکز تفریحی و بسیار جذاب در ایروان، باشگاه سوارکاری آیرودزی است. اگر شما علاقه‌مند به اسب سواری هستید، این مجموعه گزینه‌ای مناسب و عالی برای شما به حساب می‌آید. شما می‌توانید در این باشگاه و از نزدیک از خدمات مختلف در حوزه اسب سواری بهره‌مند شوید. به عنوان مثال در این باشگاه به شما نحوه غذا دادن به اسب، نحوه زین کردن اسب‌ها و اسب سواری را آموزش خواهند داد.

باشگاه سوارکاری

باشگاه گلف آرارات ایروان؛ تفریحی لاکچری

اگر علاقه‌مند به بازی گلف هستید، سری به باشگاه گلف آرارات در ایروان بزنید. این باشگاه در سال ۲۰۰۵ آغاز به کار کرده است. این مجموعه دارای دو زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین بسکتبال و زمین والیبال می‌باشد و همچنین تعدادی استخر نیز در دل خود دارد. گلف یکی از پرطرفدارترین بازی‌ها در بین مردم ارمنستان به حساب می‌آید.

باشگاه گلف آرارات

زیپلاین ایروان؛هیجان آغشه به ترس

زیپلاین یکی از تفریحات بسیار مهیج و جالب در قلب ایروان است. این بازی به قدری هیجان دارد که می‌تواند هر کسی را برای امتحان وسوسه کند. زیپلاین در نزدیکی شهر ایروان قرار گرفته و شما می‌توانید به راحتی همراه با تاکسی به این منطقه بروید.زیپلاین دارای ۴ مسیر با ارتفاع‌های مختلف است که شما با توجه به شجاعت خود در آن شرکت می‌کنید. نکته بسیار مهم این است که اگر آخر هفته به سراغ این بازی می‌روید باید هزینه‌ای بیشتر برای استفاده از آن بپردازید.

زیپلاین در ارمنستان

آفرود در ایروان؛ روزی پر از آدرنالین

اگر به دنبال تفریحی بسیار پر هیجان هستید تا آدرنالین خون خود را افزایش دهید، این تفریح را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای آفرود سواری خود را آماده کنید تا همراه با سرعت بسیار بالا از کوه‌های بکر، ناهموار، صعب العبور و گام نخورده گذر کرده و اوج هیجان را تجربه کنید. آفرود سواری در ایروان در بخش‌های خاص و در پکیج‌های روزانه و چند روزه ارائه می‌شود. این برنامه توسط آقایان یا خانم‌ها صورت می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که بانوان نیز می‌توانند پشت این ماشین‌ها سوار شده و با رانندگی نهایت هیجان  را ببرند. افراد می‌توانند به صورت دسته جمعی و گروه‌های بسیار بزرگ‌تر این بازی را انجام دهند. تعداد این گروه‌ها می‌تواند در حد 30 الی 40 نفر نیز باشد که توسط افراد، رانندگان و راهنمایان حرفه‌ای تنظیم می‌شود. تمامی مسیرهای موجود برای آفرود سواری توسط کارشناسان با هدف یافتن مشکلات جاده‌ای، ایمن شده‌اند. همچنین این کارشناسان به دنبال مسیرهای جدید ایمن و در عین حال جذاب برای شما هستند.

آفرود در ارمنستان

تله کابین ایروان؛ آرامش در فراز شهر

اگر بخواهیم لیستی از بهترین و پر طرفدارترین و بهترین تفریحات ایروان را تهیه کنیم بدون شک تله کابین ارمنستان را باید در آن قرار دهیم. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین و بلند‌ترین تله کابین‌هایی است که تا کنون ساخته شده و در شهر ایروان کشور ارمنستان قرار دارد. شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر به این مجموعه بروید.

تله کابین ارمنستان

قایق سواری در دریاچه سوان ایروان

قایق سواری در دریاچه سوان یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین تفریحات ایروان به حساب می‌آید. قایق سواری در دریاچه سوان مناسب برای فصل‌های تابستان و پاییز است؛ همچنین شما می‌توانید در فصل زمستان نیز از این تفریح مفرح بهره‌مند شوید. نکته بسیار مهم این است که اگر می‌خواهید در فصل زمستان به سراغ این تفریح بروید، حتما با خود لباس گرم ببرید.

قایق سواری در دریاچه

دریاچه قو ایروان؛ لذت تماشای قوهای ارمنی

دریاچه قو ایروان یکی دیگر از نقاط دیدنی در شهر ایروان است که توانسته گردشگران بسیار زیادی را جذب خود کند. این دریاچه یکی از دریاچه‌هایی مصنوعی این کشور بوده که باعث ایجاد زیبایی در این شهر شده است. اسم این دریاچه از اثر دریاچه‌ی قوی چایکوفسکی برداشته شده؛ چرا که این شهر از اواخر فصل پاییز پذیرای قوهای زیبا می‌شود. در اطراف این دریاچه بسیار زیبا تعدادی رستوران، کافه و فروشگاه وجود دارد.

دریاچه قو ایروان

پل شیطان ارمنستان؛ مکانی افسانه ای و مرموز

پل شیطان یکی از پل‌های معمولی این کشور است که در دل طبیعت فوق‌العاده‌ ارمنستان قرار دارد. پل شیطان روی رودخانه وروتان ساخته شده و نام دیگر آن، پل ساتانا است. اما چرا به این پل، پل شیطان می‌گویند؟ معمولا به مراکزی اصطلاح شیطان گفته می‌شود که از زیبایی بسیار زیاد و خارق‌العاده بهره‌مند باشند. بیشتر این مناطق در اروپا و کشورهایی نظیر فرانسه دیده می‌شود. این پل نیز به دلیل قرار گرفتن در این نقطه از کشور ارمنستان آن هم به علت زیبایی بیش از حد و طبیعت بکری که دارد به آن پل شیظان می‌گویند. رودخانه این پل در یکی از دره‌های بسیار زیبا و باریک قرار گرفته که ارتفاع این دره به ۷۰۰ متر می‌رسد. در اطراف خود چندین آبشار دیگر نیز دارد. این نقطه از طبیعت مناسب برای تفریح‌های دیگر مانند شنا کردن و زیپلاین است. این منطقه علاوه ‌بر زیبایی که دارد یکی از مهم‌ترین مناطق در زمان‌های قدیم به حساب می‌آید. این منطقه به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی که دارد جنگ‌های بسیار زیادی برای اشغال این منطقه در قدیم شده است. به عنوان مثال در زمان جنگ‌های آزادی خواهان سیونیک، متجاوزینی که قصد اشغال این منطقه را داشتند به داخل این دره می‌انداختند. این پل در عمیق‌ترین قسمت دره این رود یعنی رود وروتان و در نزدیکی تاتو قرار دارد. پل ساتانا عرضی در حدود نیم متر و طول آن در حدود ۳۰ متر بوده؛ همچنین ارتفاع این پل از سطح آب در حدود ۱۵۰ متر است.

پل شیطان ارمنستان

موزه ماتناداران ایروان، سفر در تاریخ ارمنستان

یکی از دیگر مراکز تفریحی و تاریخی که هر گردشگری در سفر به ایروان باید آن را دیدن کند، موزه ماتناداران است. نام این موزه را از شخصیت برجسته ماتناداران مسروپ ماشتوتش گرفته‌. این شخصیت برجسته ابداع کننده الفبای زبان ارمنی برای اولین بار در ارمنستان است. موزه ماتناداران تا سال ۱۹۵۹ میلادی نزدیک به یازده هزار متن خطی به زبان ارمنی قدیم یا گرابار و دیگر زبان‌های خطی کهن مشرق در آن نگهداری می‌شد. نکته حائز اهمیت این است که امروزه بر شمار آن‌ها افزوده شده و به ۱۷ هزار نسخه نیز می‌رسد. این متون خطی شامل تمامی اسناد، نسخه‌ها و نیز کتاب‌های خطی می‌شود. همچنین این متن‌ها علاوه‌بر نوشته دارای تزئینات، ترسیمات و طراحی‌های مختلفی نیز هست. همچنین در این موزه علاوه ‌بر کتاب‌های ارمنی، نسخه‌های دیگری از مورخان دیگر نیز در این مجموعه نگهداری می‌شود. شما می‌توانید صدها هزار نسخه به زبان لاتینی و ترجمه‌هایی از زبان اصلی به زبان ارمنی را مشاهده نمایید. محتواهای بیشتر این نسخه‌ها شامل تاریخ ایران، امپراتوری روم شرقی، تاریخ اروپا، امپراتوری عثمانی، خاور دور و خاورمیانه می‌شود. محتواهای این کتاب‌ها در بین سده‌ی 13 تا 19 میلادی است. این مجموعه از سال 1921 تبدیل به یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی شد.

موزه ماتناداران

سخن پایانی

ایروان یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی بوده که در خود انواع تفریحات مهیج را جای داده است. این شهر با توجه به مراکز تاریخی و طبیعت بکری که دارد هر ساله گردشگران زیادی را می‌پذیرد. به همین خاطر همواره تلاش کرده تا امکانات رفاهی و تفریحی خود را افزایش داده تا گردشگران از سفر خود به این کشور، نهایت لذت را ببرند. اگر شما به تازگی قصد سفر به این کشور مخصوصا شهر ایروان آن را دارید و به دنبال جاذبه‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری این شهر هستید، بدون شک این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بهترین تجربیات را در این کشور شگفت انگیز کسب کنید. تفریحات ایروان می‌تواند تعطیلات پر هیجانی را برای شما رقم بزند.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. kami kami 1402/05/22
    1 نفر پسندیدند
    درسته که میگن پل شیطان ارمنستان رو آدمای ماورایی ساختن؟
  2. کریم کریم 1402/05/22
    1 نفر پسندیدند
    ایروان ساحل هم داره؟ ما زمستون رفتیم اصلا وقت نشد بریم دریا. خیلی دوس دارم دوباره برم و دریاش رو هم ببینم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 105 کاربر