آداب غذا خوردن در کشورهای دنیا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/10
بازدید: 1720
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هویت هر کشوری را می توان از غذای آن بدست آورد. نکته ی جالبی که باید به آن توجه کنید این موضوع است که، هر کشوری برای خود، آداب و رسوم مختلفی در جهت غذا خوردن دارد که با توجه به این آداب میتوان بیشتر با یک کشور آشنا شد و با مردم آن ارتباط گرفت. برخی کشور ها روسومات عجیبی در غذا خوردن دارند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

اداب غذا خورد در کشور های مختلف دنیا

 

آداب غذا خوردن در کشورهای دنیا

برخی آداب و رسوم غذا خوردن در کشور های مختلف ممکن است برای شما خنده دار باشد، اما دانستن این موارد برای افرادی که قصد سفر به کشور های مختلف را دارند دارای اهمیت می باشد، که به هنگام سفر خود بتوانند رفتاری محترمانه و درست داشته باشند.

اضافه کردن ادویه در مصر ممنوع

از عجیب ترین رسم های غذا خوردن در مصر اضافه نکردن نمک و ادویه به غذا می باشد. به هنگام سفر به مصر به این نکته توجه کنید اگر به رستوران های این کشور سر زدید به هیچ عنوان به غذا خود ادویه و نمک اضافه نکنید. سرآشپز این عمل را توهین به کار خود تلقی می کند.

در چین مقداری از غذا خود را باقی بزارید

آداب و رسوم عجیب غذا خوردن در چین متنوع و زیاد می باشد. اولین رسم چینی ها در رابطه با غذا خوردن این است که به هنگامی که فردی شما را به غذا خوردن دعوت می کند غذای خود را تا انتها نخورید. چینی ها این عمل و خالی شدن ظرف غذا را توهین و بی احترامی می دانند و این منظور را برداشت می کنند که از نظر شما غذا کم بوده است.

یکی دیگر از رسم های عجیب چینی ها در غذاخوری مربوط به ماهی است. به هنگام ماهی خوردن در چین، به هنگام اتمام یک طرف ماهی نباید ظرف را بچرخانید و این عمل به معنی خیانت و توهین به میزبان برداشت می شود.

در کشور چین طول نودل نمادی از طول عمر است و از نصف کردن نودل در ظرف غذای خود خودداری کنید زیرا این امر بی احترامی بزرگی به صاحبخانه است.

 

آداب غذا خوردن در کشور چین

 

خوردن چایی در بریتانیا

یکی از قوانین جالب در بریتانیا در رابطه با نوشیدن چایی می باشد. به هنگام چایی خوردن در بریتانیا به این نکته باید توجه کرد که اگر چایی را با قاشق هم می زنید نباید قاشق با دیواره های فنجان برخورد داشته باشد.همچنین بعد از هم زدن چایی قاشق را باید در نعلبکی بگذارید.

در سفر به آمریکا به جهت کاسه سوپ خود توجه کنید

یکی از مهم ترین آداب غذا خوردن در کشور آمریکا مربوط به صرف سوپ است. به هنگام سرو سوپ در این کشور به این نکته توجه کنید که باید کاسه سوپ متمایل به مرکز میز باشد و قاشق خود را از سمت مرکز پر کنید.

لیسیدن چاقو ممنوع، از آداب غذا خوردن در روسیه

به هنگام غذا خوردن در روسیه اگر بعد از خوردن غذا به چاقوی خود زبان بکشید، به منظور بی احترامی به میزبان و سایر مهمانان برداشته می شود.

در ژاپن غذای خود را با صدا بخورید

در فرهنگ ما ایرانی ها آمده که غذا خود را بدون صدا میل کنیم، اما در سفر به ژاپن باید این عادت را فراموش کنید. در این کشور با صدا غذا خوردن به منظور تعریف از دستپخت سرآشپز می باشد. بنابراین هر چه غذای خود را با صدای بیشتری بخورید نشان دهنده ی این است که رضایت بیشتری از غذای آشپز دارید. همچنین مردم کشور ژاپن بر این باورند که غذا خوردن با صدا موجب درک بیشتر مزه غذا می شود.

یکی دیگر از آداب و رسوم غذا خوردن در کشور ژاپن مربوط به استفاده از چوب ( Chopstick ) می باشد. در سفر به این کشور این نکته را در نظر بگیرید که Chopstick صرفا مربوط به سرو غذا است و با آن کاری غیر از غذا خوردن ( مثلا بازی کردن ) انجام ندهید. لمس انتهای چوب غذا با انگشتان به عنوان بی احترامی برداشت می شود. همچنین این نکته را در نظر بگیرد که نباید غذای خود را با استفاده از Chopstick به ظرف شخص دیگری انتقال دهید. اگر در ژاپن به رستوران می روید بعد از اینکه غذا بر روی میز شما گذاشته شد به نشانه احترام کلمه itadakimasu را بگویید.

 

آداب غذا خوردن در ژاپن

 

آداب غذا خوری در کره جنوبی

یکی از عنصر های اساسی در کشور کره جنوبی احترام به بزرگان است. این نکته را به خاطر بسپارید که قبل از شروع به خوردن غذا از این موضوع مطمعن شوید که بزرگان و سالمندانان بر سره سفر نشسته و غذای خود را شروع کرده اند. نگه داشتن کاسه برنج در کره جنوبی بر خلاف چین و ژاپن نوعی بی احترامی محسوب می شود. به هنگام دریافت نوشیدنی و یا غذای سرو شده برای شما به نشانه احترام آن را با دو دست بگیرید.

در تانزانیا غذای خود را بو نکنید

مردم کشور تانزانیا بو کردن غذا را بسیار توهین آمیز می دانند، پس به هنگام سفر به این کشور غذا را بد نکرده و بلافاصله شروع به خوردن کنید. بو کشیدن غذا این منظور را به میزبان می رساند که از غذایش راضی نیستید.

در برزیل بر خلاف هند با دست غذا نخورید

از اصلی ترین فرهنگ های غذایی در هند خوردن آن با دست راست می باشد. البته این عادت غذایی فقط محدود به این کشور نمی باشد. سرخپوستان نیز مثل هندی ها بر این باورند که خوردن غذا با دست موجب می شود تا طعم غذا را بهتر حس کنید. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که فقط با دست راست غذا بخورید و استفاده از دست چپ نوعی بی احترامی و عدم توجه به مسائل بهداشتی به حساب می آید. برای غذا خوردن با دست توجه کنید که غذا به کف دست شما نچسبد و انگشتان خود را در دهان نبرد و از انگشت شصت برای فرو بردن غذا در دهان استفاده نمایید.

آروغ زدن در برزیل به هنگام غذا خوردن بی احترامی بزرگی است. برزیلی ها به هنگام خوردن غذا استفاده از دست را نا مرسوم نمی دانند و برای خوردن غذا حتی پیتزا از قاشق و چنگال استفاده می کنند. امتناع از غذا خوردن در برزیل بی احترامیست و حتی اگر گرسنه نیستید باید کمی غذا بخورید و یا دلیلی مبنی بر داشته آلرژی بیاورید.

 

آداب غذا خوردن در هند با دست

 

آشنایی با آداب و رسوم خوردن غذا در سراسر دنیا

  1. در بولیو به هنگام غذا خوردن سکوت کنید حتی در مراسمات

  2. در تایلند از چنگال فقط برای گذاشتن غذا در قاشق استفاده کنید و آن را به دهان خود نبرید.

  3. بشقاب یک نفره در اتیوپی معنی ندارد.

  4. در بریتانیا مارچوبه را با دست بخورید.

  5. تاکو غذای سنتی مکزیک با دست سرو می شود.

  6. در اسپانیا بعد از سرو غذا میز را ترک نکنید و با همراهان به صحبت بنشینید.

  7. در روسیه نباید نوشیدنی را رد کرد و تما آن را بنوشید. تعارف نوشیدنی در روسیه به معنای دوستی و اعتماد است.

  8. در شیلی استفاده از دست به هنگام خورد غذا حتی سیب زمینی سرخ کرده نامتعارف است.

  9. در پرتغال درخواست نمک و فلفل نکنید.

  10. در ژاپن چوب غذا خوری را در برنج قرار ندید و کنار ظرف بگذارید.

  11. دادن انعام در ژاپن بی احترامی محسوب می شود.

  12. در ایتالیا پنیر اضافه درخواست نکنید.

  13. در ایتالیا بعد از سرو غذا کاپوچینو سفارش ندهید چون، کاپوچینو را عامل هضم غذا می دانند نه قهوه

  14. در ایتالیا به پیتزای خود سس کچاپ و تند نزنید.

  15. در فرانسه هر دو دست خود را روی میز گذاشته و روی پایتان نگذارید.

  16. در مصر لیوان خود را پر نکنید و لیوان هر فرد را شخص کناری آن پر می کند.

سخن آخر

افرادی که اهل سفر هستند میدانند که کشور های مختلف دنیا آداب و رسوم مختلفی به هنگام غذا خوردن دارند. اگر از آداب غذا خوردن در کشورهای دنیا بی خبر باشید ممکن است به هنگام سفر و سرو غذا رفتار شما به عنوان بی احترامی و توهین برداشت شود. اطلاع از این آداب و رسوم می تواند به لذت بخش شدن سفر شما کمک کند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر