جشنواره گل های لاله استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/18
بازدید: 2035
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

حتماً تا به‌ حال نام جشنواره گل‌های لاله استانبول به گوشتان خورده است، فستیوالی محبوب و رؤیایی که در کشورهایی مانند ترکیه، هلند و... برگزار می‌شود. جالب است بدانید، با وجود اینکه سرزمین لاله‌ها لقب کشور هلند است، زادگاه اصلی گل‌های لاله منطقه آسیاست. بسیاری از نژادهای اصیل گل لاله در کشورهای آسیایی حضور پررنگی دارند. لاله علاوه بر زیبایی برای مردم نقاط مختلف جهان یادآور مفاهیم مهمی است و حتی در نمادهای رسمی برخی کشورها از آن استفاده ‌شده است. در ادامه جزییات بیشتری از جشنواره گل‌های لاله استانبول را شرح می‌دهیم.

جشنواره گل های لاله استانبول

چه زمانی جشنواره گل‌های لاله استانبول برگزار می شود؟

جشنواره گل‌های لاله استانبول در فصل بهار و در ماه آوریل برگزار می‌شود. تاریخ رسمی این جشنواره از اول تا 30 آوریل است. اما بسته به آب ‌و هوا، گاهی اوقات می‌توانید گل‌های لاله را از اواخر ماه مارس تا چند هفته اول ماه مه ببینید. 
با این ‌وجود، جشنواره گل‌های لاله استانبول فقط گل‌های لاله را به نمایش نمی‌گذارد. همچنین نرگس‌ها، سنبل‌های انگور بنفش و پانسی‌ها را میتوانید در این جشنواره مشاهده کنید. این گل‌ها در میان گل¬های لاله کاشته شده‌اند تا نمایشی از گل‌های زنده و باشکوه را ایجاد نمایند. در اوایل ماه مه نیز گل رز جایگزین لاله‌ها می‌شود؛ بنابراین اگر گل رز بیشتر مورد توجه شماست، برای این زمان برنامه‌ریزی کنید.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

هلند و فستیوال گل های لاله استانبول

کشور هلند به دلیل پرورش گل‌های لاله بسیار معروف است. اگرچه کشور زیبای هلند معروف به کشور گل‌های لاله و یا سرزمین لاله‌های نارنجی است اما هیچ ارتباطی به جشنواره گل‌های لاله استانبول ندارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مبدأ گل لاله، کشور هلند نیست بلکه این گیاه بومی کشورهای ترکیه، ایران و افغانستان است. البته ناگفته نماند که کشور هلند و سازمان‌های فعال در صنعت گل در این کشور نیز با هدف جذب گردشگران بیشتر، روز ۱۹ ژانویه را روز ملی گل لاله نامیده‌اند. از این رو در آن روز به فعالیت‌های مختلفی می‌پردازند.

آدرس جشنواره گل لاله استانبول

فستیوال گل لاله استانبول در کجا برپا می شود؟

در جشنواره گل لاله، گل‌های لاله در آرایش و تزئینات مختلف برای بازدید عموم آماده می‌شود. اگر در ماه آوریل به استانبول سفر می‌کنید، بازدید از این فستیوال زیبا را از دست ندهید. حضور در جشنواره گل لاله استانبول و لذت بردن از چشم‌انداز شگفت‌انگیز لاله‌های رنگارنگ تجربه‌ای به ‌یاد ماندنی از سفر به ترکیه را برای شما رقم می‌زند. محلی که هرساله این جشنواره زیبا و دل‌نشین برگزار می‌شود، پارک امیرگان است. این مجموعه تفریحی و تاریخی در فاصله 10 کیلومتری میدان تاکسیم و در منطقه امیرگان ترکیه قرار دارد و از اماکن دیدنی این شهر محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

چگونه به جشنواره گل های لاله استانبول برویم؟

جشنواره گل‌های لاله استانبول نقش بسیار مهمی در صنعت گردشگری کشور ترکیه ایفا می‌کند. از این رو ‏گردشگران زیادی سالانه با تور ترکیه و استانبول سفر کرده تا در این فستیوال زیبا ‏شرکت ‌کنند. پس اگر در فصل بهار مسافر استانبول هستید، این شانس را دارید که از این جشنواره زیبا لذت ببرید. 
شما برای مشاهده این فستیوال می‌بایست به پارک امیرگان، مکان اصلی این جشنواره، بروید. اگرچه این پارک در تمام طول سال زیباست، اما نمایش جشنواره گل‌های لاله استانبول از این دنیا خارج است. شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که چگونه می‌توانید به این پارک و دیدن گل‌های لاله بروید. باید بگوییم که چند راه پیش روی شما وجود دارد که در ادامه توضیحات بیشتری ارائه داده‌ایم.

جشنواره گل استانبول

1- مترو و اتوبوس برای شرکت در جشنواره گل لاله استانبول

پارک امیرگان در ماه آوریل میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. این پارک بزرگ با داشتن لاله‌های رنگارنگ همواره مورد توجه گردشگران و تورهای گردشگری استانبول واقع می‌شود. برای رفتن به پارک امیرگان و مشاهده کردن فستیوال گل‌های لاله در آنجا می‌توانید با اتوبوس و خط T40 و T42 از تاکسیم RE22 و E22 از کاباتاش و خط B40 از منطقه بشیکتاش استانبول استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با مترو شهر استانبول (M2 (Yenikapi-Taksim-Haciosman M2 Metro line نیز به این پارک زیبا بروید.

2- استفاده از کشتی برای رسیدن به پارک امیرگان

استفاده از کشتی‌های عمومی هم یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید توسط آن به پارک امیرگان ترکیه (Emirgan Korusu) بروید. شما باید با استفاده از خط کشتی‌های عمومی در استانبول بین نقاط (Eminonu-Rumeli Kavagi) سوار شده و در ایستگاه Emirgan pier نیز پیاده شوید.

Eminonu, Besiktas, Arnavutkoy Bebek, Emirgan, Istinye Buyukdere, Sariyer, Rumeli Kavagi stops هم از ایستگاه‌های این مسیر دریایی هستند. این پارک شامل دو تالاب مصنوعی است. شما با استفاده از کشتی می‌توانید از این مسیر برای رسیدن به محل برگزاری جشنواره گل‌های لاله استانبول نهایت لذت را ببرید.

آدرس جشنواره گل لاله استانبول

سخن پایانی
شرکت در یک جشنواره گل و لذت بردن از رایحه خوش‌بو و دل‌نشین گل‌ها بسیار هیجان‌انگیز است. برای شرکت در جشنواره گل‌های لاله می‌توانید به آمستردام یا ترکیه سفر کنید. در کشور ترکیه جشنواره گل لاله همه‌ساله در ماه آوریل برگزار می‌شود. این جشنواره از زیباترین و چشم‌نوازترین جشنواره‌های گل لاله در سراسر جهان است. همچنین اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید، می توانید از آخرین تورهای ترکیه سایت لحظه آخر استفاده نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر