تفریحات پوکت

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2867
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهرها در جزیره تایلند، پوکت است که در هر نقطه از این شهر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی فراوانی قرار دارد. آنقدر مکان‌های دیدنی این شهر زیاد بوده که هیچ‌کس باورش نمی‌شود که تمام آن‌ها در یک مکان جمع شده‌اند. بنابراین برای این شهر روزانه پنجاه پرواز از سمت بانکوک به‌سوی این شهر زیبا در نظر گرفته شده است. پوکت شهری که دارای چندین ساحل بوده و هر کدام از آن‌ها به تنهایی به زیبایی آن افزوده‌اند.با لحظه آخر همراه باشید تا چند نمونه از مهیج ترین تفریحات پوکت را برای شما شرح دهیم.

خلیج فانگ انگا

خلیج فانگ انگا

کسانی که علاقه به ماجراجویی و هیجان دارند از جزیره فانگ انگا پوکت غافل نشوند. زیرا بهترین مقصد برای هیجان‌، که با نام جزیره جیمز باند نیز می‌شناسند همین جزیره است. ساختارهای سنگی و آهکی که از دریا سربرافراشته‌اند از اصلی‌ترین دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌روند که آژانس‌های تفریحاتی زیادی عهده‌دار فراهم کردن تور پوکت و در کنار آن جزیره فانگ انگا هستند و به دنبال مهیج و به یادماندنی‌تر کردن سفر خواهند بود. بازدید از جزیره فانگ انگا امکان تجربه ماهیگیری، قایق سواری در بین غارها و ساختارهای آهکی و همچنین غواصی را برای شما فراهم کرده است.

جزایر فی فی

جزایر فی فی

از معروف‌ترین و جذاب‌ترین جزایر پوکت که بسیار مورد استقبال گردشگران در تور پوکت قرار می‌گیرد، می‌توان به جزایر زیبای فی فی اشاره کرد. می‌توانید با قدم زدن در این جزیره فوق‌العاده روح و ذهن خود را از هر گونه نگرانی و مشغله برهانید. سفر به پوکت بدون دیدن این جزایر هیچ صفایی ندارد و شما می‌توانید خاطرات جذابی را در این مکان زیبا رقم بزنید. قایق‌های گوناگونی در این جزایر قرار داده شده‌اند که می‌توانند توریست‌ها را در آن، جا به جا نمایند. دو جزیره فی فی کوچک و بزرگ کل محوطه این جزایر را تشکیل می‌دهد. فی فی کوچک دارای یک غار خارق‌العاده به نام Viking است که بر چشم انداز این جزیره می‌افزاید.

مهمانی در جاده بنگلا

مهمانی در جاده بنگلا

خیابان بنگلا پوکت شلوغ‌ترین و پر اتفاق‌ترین خیابانی شهر پوکت تایلند است. از زمانی که خورشید طلوع میکند هیاهو و زندگی در این خیابان هم شروع خواهد شد. خیابان بنگلا به علت شلوغی و حضور گسترده عموم مردم و همچنین گردشگران، بهترین مکان برای دیدن انواع فرهنگ‌ها در پوکت است. وجود رستوران‌های خوب و متعدد در خیابان بنگلا پوکت که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو میکنند و میتوانند بهترین گزینه برای صرف وعده غذایی متفاوت در طول سفر شما باشند. وقتی که شب چادر سیاه خود را روی آسمان شهر پهن میکند تفریح و جشن در جاده بنگلا آغاز می‌شود. بهترین تایم رفتن به بنگلا شب است زیرا در این زمان صدای موسیقی‌های شاد از همه جا به گوش میرسد و سرتاسر خیابان با چراغ‌های زیبا روشن می‌شود. در ساعات شب فضای جاده بنگلا بسیار زیبا و مفرح خواهد شد. شرکت در جشن‌های شبانه این جاده بدون شک یکی از خاطره انگیزترین، خاطرات سفر شما را رقم خواهد زد.

بودای بزرگ پوکت

بودای بزرگ پوکت

شهر پوکت در تایلند جاذبه‌های گردشگری بسیار نابی برای کسانی که با تور سفر می کنند دارد که از بهترین آنها مجسمه بودای بزرگ محسوب می‌شود. ارتفاع این مجسمه حدوداً 45 متر است به طوری که مسافران می‌توانند از مسافتی بسیار دور نیز آن را ببینند. همچنین از کنار مجسمه بودا نمایی بسیار متفاوت و استثنایی از جزیره‌ها را نظاره‌گر خواهید بود. به علاوه محیطی عالی برای گرفتن عکس‌های یادگاری پیدا کرده و زیبایی‌های سفر خود را ذخیره می‌کنید.

معبد چالونگ

معبد چالونگ

معبد چالونگ در قرن 19 میلادی به پاس قدردانی از دو راهب به نام‌های لوانگ پو چام و لوانگ پو چانگ ساخته شد. معماری معبد چالونگ به قدری خاص و زیباست که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. طراحی دیوارهای معبد به گونه‌ای است که روی آنها تصاویری از نقاشی‌های حماسی حک شده، همچنین چند مجسمه بزرگ و بسیار زیبا هم در معبد چالونگ قرار دارند. تندیس‌های موجود در معبد همگی از جنس طلا هستند. از شگفتی‌های دیدنی معبد چالونگ می‌توان به عصای جادویی که در محل راهب بزرگ است و یا مجسمه‌های پو تان جو وات نام، تا خی لک و نونسی اشاره کرد. همچنین یکی از جالب‌ترین چیزهایی که می‌شود در معبد چالونگ دید، تکه ای بزرگ از استخوان بودای بزرگ است. در کنار این استخوان، بر روی دیوارهای معبد زندگی پر فراز و نشیب بودا ترسیم شده است. برای ورود به معبد چالونگ باید تمام نکات مذهبی را رعایت کنید که یکی از این نکات پوشیدن لباسهای بلند و کاملا پوشیده خواهد بود. معبد چالونگ در جنوب شهر پوکت قرار دارد و برای رسیدن به آن به مشکل بر نمیخورید و مسیر ساده‌ای دارد.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

شهر باستانی پوکت

شهر پوکت را باید به دو بخش تقسیم کرد. یک بخش برای قسمت مدرن و بخش دیگر را به قسمت قدیمی تعلق داد. که این بخش قدیمی از شهر که بافت قدیمی خود را حفظ کرده، به شهر قدیمی پوکت معروف است. در این قسمت به چشم شما انواع عمارت‌های قدیمی، بازارها و غذاکده‌های قدیمی بر‌می‌خورد. این قسمت از شهر یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های پوکت شمرده می‌شود اما به دلیل بافت سنتی‌ای که دارد، نسبت به دیگر جاذبه‌های گردشگری پوکت خلوت‌تر بوده است.

بازارهای شبانه پوکت

بازارهای شبانه پوکت

گشت و گذار در بازارهای شبانه پوکت بهترین قسمت سفر شما به شمار می‌رود. مهم‌ترین بازار شبانه پوکت، بازار چیلوا است. چیلوا بازاری کوچک و رنگارنگ بوده که غرفه‌های آن هر روز از ساعت 4 عصر شروع به‌ کار می‌کنند. استیج کوچک وسط بازار که در مقابل یک آمفی تئاتر و حوض زیبا قرار گرفته، زیبایی فضای بازار را دو چندان کرده است. وقتی که بازار شلوغ می‌شود موسیقی و نمایش‌های تایلندی پخش و به اجرا در می‌ایند. تمامی قیمت‌ها در این بازار بسیار مناسب هستند. البته توجه داشته باشید این بازار بیشتر برای مردم محلی تایلند بوده و اگر قصد رفتن به بازار چیلوا را دارید بهتر است به زبان تایلندی تا حدودی مسلط باشید. از دیگر بازارهای شبانه پوکت که می‌توان در آن‌ها خریدی مطلوب و مقرون به‌صرفه داشت می‌توان به بازارهای: مالینا پلازا پاتونگ، بازار Indy پوکت و واکینگ استریت اشاره کرد.

پارک آبی آنداماندا پوکت

پارک آبی آنداماندا پوکت

پارک آبی آنداماندا پوکت، جدیدترین و بزرگ‌ترین پارک آبی در شهر پوکت است. این پارک آبی  بدون شک حامل لحظاتی شاد و هیجان‌انگیز برای شما خواهد بود. مهندسان پارک آبی  آنداماندا این پارک را با 25 سازه جذاب و تفریحی در منطقه کاتو پوکت ساخته‌اند. در کنار پارک آبی آنداماندا یک مرکز خرید بزرگ و یک هتل مجلل هم قرار دارد. طولانی‌ترین رودخانه جنوب شرق آسیا در این پارک قرار گرفته است. نام پارک آبی آنداماندا پوکت بدون شک در میان بهترین اماکن تفریحی پوکت قرار می‌گیرد.

جزیره کوه راچا

جزیره کوه راچا

جزیره کوه راچا در پوکت، به عنوان مخفیگاهی کوچک به اندازه 12 مایل در جنوب شهر پوکت واقع شده است. اگر با قایق قصد سفر به این جزیره را داشته باشید حدود 2 ساعت زمان خواهد برد تا 30 مایل را طی کنید تا به راچا برسید. جزیره راچا بهترین گزینه برای غواصی بوده که به عنوان سایت شیرجه برای غواصان شناخته شده است.جزیره کوه راچا 3 اقامتگاه مجلل و شیک هم دارد. اقامتگاه راچا از دو اقامتگاه ریابوری و بان رایا توچال زیباتر است.

نمای سامت ننگشه

نمای سامت ننگشه کشفی جدیدی بوده که دیدن مناظر بر فراز آن بسیار لذت بخش خواهد بود. سامت ننگشه در خارج پوکت قرار دارد و شما باید برای رسیدن به آن، مسیری را رانندگی کنید. در حین رانندگی بی شک از طبیعت زیبای اطراف نهایت لذت را خواهید برد. قبل از اینکه مردم و گردشگران زیادی به سامت ننگشه سفر کنند بالا رفتن و طی مسیر کمی دشوار بود. اما امروزه با توجه به استقبال افراد زیادی که برای دیدن این نما می‌روند، وانت کوچک با هزینه کمی تعبیه شده تا مسافران را جابه‌جا کند.

نمای سامت ننگشه

نمای کارون

یکی دیگر از جذاب‌ترین اماکن تفریحی پوکت، نمای کارون است. در نمای کارون شما امکان لذت بردن از مناظر بسیار زیبای پانورامای 3 خلیج را به طور همزمان خواهید داشت. نمای کارون بهترین مکان برای گرفتن عکس‌هایی زیبا خواهد بود. خوراکی‌های نمای کارون از جمله بستنی، نوشیدنی و... بسیار خوشمزه هستند و اگر به دنبال گرفتن عکس‌هایی جذاب و خاطره انگیز هستید حتماً به نمای کارون سری بزنید.

ساحل مای خائو

ساحل مای خائو در نزدیکی فرودگاه پوکت واقع شده است. بدون شک برای شما جالب خواهد بود که به تماشای هواپیماهای بزرگی که بر فراز آسمان پوکت پرواز می‌کنند بنشینید. وقتی که هواپیما در حال فرود در فرودگاه پوکت است به قدری به شما نزدیک می‌شود که چرخ‌های آن را می‌توانید بر روی آب‌های زیبای جزیره تماشا کنید. اکثر افراد برای رفتن به ساحل مای خائو از دوچرخه استفاده می‌کنند. البته شایان ذکر است که هواپیماهای پوکت در فصل نوامبر تا می بر روی آب فرود خواهند آمد. بنابراین برای دیدن فرود زیبای هواپیماها بهتر است در این فصول به پوکت سفر کنید.

ساحل مای خائو

پله های ساحلی نایتون

پله‌های ساحلی نایتون به عنوان بهشت بلاگرها معروف است. این مکان در میان زیبایی‌های طبیعی سواحل و معماری شگفت‌انگیز چینی و پرتغالی در شهر باستانی پوکت، یک فرصت خوب و هیجان‌انگیز برای عکاسی خواهد بود. برای داشتن عکس‌هایی جذاب و خاص بدون شک پله‌های ساحلی نایتون بهترین گزینه برای شما هستند.

 

غواصی پوکت

اگر به ورزش شنا علاقه دارید و مایل هستید مهارت شیرجه زدن یا غواصی رو یاد بگیرید حتما به جزیره پوکت رفته و آن جا خودتان را محک بزنید. شما میتوانید در دوره های آموزشی PADI (انجمن حرفه ای مدرسان غواصی)  شرکت کرده و غواصی را به طور حرفه ای فرا گیرید و به همراه مربیان یک روز از سفر خود را در جزیره فی فی و جزایر راچا و دنیای زیر آب پوکت بگذرانید.

غواصی پوکت

مینی گلف در پارک دینو پوکت

یک مورد دیگر از مهیج ترین تفریحات پوکت، پارک بسیار زیبای دینو که در آن بازی گلف انجام می دهند مابین سواحل کاتا و جاده ساحی کارون قرار دارد. در این پارک هیجان انگیز، از دهن دایناسورهای ترسناک هر نیم ساعت یک بار آتش مصنوعی بیرون آمده که همانند آتشفشان می باشد. در این پارک یه کافی شاپ و رستوران هم قرار دارد که گردشگران تور پوکت می توانند در آن خستگی از تن به در کنند.

پرواز هانومان پوکت

اوج هیجان را در این جا می توانید تجربه کنید. در ارتفاع 40 متری از سطح جنگل بدون این که سوار بر چیزی باشید، می توانید کل جنگل را مشاهده کنید. البته جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد چون یک قرقره کاملا ایمن که از کابل های صنعتی تهیه شده شما را به آن ارتفاع از جنگل حمل می کند.

پرواز هانومان پوکت

موج سواری در پوکت

یکی دیگر از مهیج ترین تفریحات پوکت، موج سواری می باشد که گزینه خوبی برای سرگرمی گردشگران تور پوکت به شمار می رود. در جزیره پوکت موج سواری فقط یک فعالیت و ورزش سرگرم کننده نیست بلکه آموزش تخصصی دارد و شما میتوانید در مسابقه موج سواری که در ساحل کاتا برگزار می شود شرکت کنید و حتی حدود 100 هزار بات هم جایزه بگیرید. نکته ی بسیار جالب این است که سواحل پوکت برعکس سایر سواحل تایلند همیشه مواج است.

موج سواری در پوکت

فیل سواری در پوکت

یکی دیگر از تفریحات رایج و مهیج در پوکت، فیل سواری است. فیل سواری یک تفریح متفاوت و البته جذاب است که شما گردشگران تور تایلند در طول مسیر می توانید از فضای سبز موجود هم لذت ببرید.

شما می توانید بنا بر سلیقه خود هر یک از فعالیت های شورانگیز بالا را برای تفریح خود انتخاب کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود و اطرافیانتان به ثبت برسانید.

فیل سواری در پوکت

 

کلام آخر

پوکت یکی از مقاصدی بوده که میان مردمان ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل کسانی که عاشق سفر هستند حتماً نام پوکت را شنیده‌اند. سواحل زیبا، آب‌وهوای مطلوب، جاذبه‌های گردشگری متعدد این شهر باعث شده در میان شهر‌های تایلند شهرت بیشتری پیدا کند. فاصله این شهر تا بانکوک ۲۵۰ کیلومتر بوده و توسط پرواز‌هایی که قرار دادن‌اند می‌توانید به راحتی به آن جا سفر کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 102 کاربر