پارک آبی بدروم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/20
بازدید: 1678
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر بدروم که یکی از شهر های توریستی کشور ترکیه است که از برترین مناطق گردشگری در آسیا و به خصوص منطقه خاورمیانه به شمار می رود. شهر بدروم تنوع بسیاری در بخش تفریحات دارد، از جمله بارز ترین این تفریحات می توان به تفریحات آبی در فصل تابستان اشاره کرد که از بهترین آن ها می توان پارک آبی بدروم را نام برد. شهر بدروم دارای دو پارک آبی به نام آکوا پارک می باشد که یکی از آن ها کوچک و دیگری بزرگ است. با تمامی این تفاسیر شهر بدروم دارای دو پارک آبی بسیار بزرگ و پر آوازه است که در این بخش قصد دارم که بزرگ ترین آکوا پارک را به طور کامل را برای شما شرح دهیم.

آب های پارک آبی

همه چیز درباره بدروم - معرفی کامل شهر تاریخی تفریحی بدروم ترکیه

معرفی آکوا پارک بدروم 

آکوا پارک ددمان نیز یکی از بزرگ‌ترین پارک آبی بدروم است. آکوا پارک ددمان (Aqua Park Dedeman) یکی از اماکن تفریحی مهم در کشور ترکیه به حساب می آید، این مجموعه تفریحی در 8 کیلومتری مرکز شهر بدروم واقع شده است. این مجموعه تفریحی در نزدیکی منطقه گنبت تاسیس شده است، این پارک آبی حدودا در فاصله 6 کیلومتری از سواحل آرام و شنی شهر قرار گرفته است. این پارک آبی بدروم یکی از مهم ترین مکان های تفریحی شهر بدروم به شمار می آید، به همین خاطر هر ساله در فصل تابستان پذیرای گردشگران فراوانی می باشد. این پارک آبی مهیج در سال 1999 میلادی افتتاح گشت. پارک آبی ددمان بدروم، پارک آبی عمومی در جنوب غرب ترکیه است.

آکوا پارک بدروم

مساحت آکوا پارک بدروم 

آکوا پارک ددمان (Aqua Park Dedeman) در جزیره اورتاکنت (Ortakent) واقع شده است این پارک فضایی به اندازه 65 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است. این پاک آبی اولین پارک آبی در بدروم و بزرگترین پارک آبی در ترکیه می باشد. این پارک آبی دارای 23 اسلاید آب، یک رودخانه به طول 350 متر با امواج مصنوعی و انواع استخرها است. در پارک آبی آکوا انواع وسایل سرگرم کننده و مهیج آبی برای تمامی افراد با سلیقه های مختلف تعبیه شده است، از این وسایل مهیج می توان به سرسره های آبی سر باز، سر بسته، سرسره های تونلی، سرسره هایی با تیوپ و بی تیوپ و سرسره های U شکل اشاره کرد، تمامی این وسایل با طراحی های زیبا در این فضای بزرگ قرار گرفته است. لازم به ذکر است که هر سرسره منتهی به استخری کاملا امن و مهیج می شود. برای اینکه گردشگران تور بدروم بتوانند از سرسره های این مجموعه استفاده کنند، باید از پله های سرسره ها بالا بروند تا به ایستگاه سرسره سواری برسند.

مساحت آکوا پارک بدروم

امکانات آکوا پارک بدروم 

در بالای پله ها ایستگاه هایی قرار دارد که در آن افرادی متخصص مسئولیت مراقبت از گردشگران را دارند آن ها بعد از اطمینان از خالی بودن سرسره ها و اطمینان از درست بودن تیوپ ها اجازه سر خوردن به افراد را می‌دهند. این پارک آبی بدروم علاوه بر سرسره‌های مهیج نام برده امکانات فراوان دیگری اعم از بخش ماساژ و سونا و بخش بدنسازی، سرزمین کودکان، موج مصنوعی و انواع استخر های مهیج که در ادامه قصد داریم هر کدام را به اختصار برای شما شرح دهیم. 

تور بدروم؛ سفر به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه

در این مجموعه تفریحی بخشی از فضا را برای مجموعه ورزشی اعم از ماساژ، سونا و بدن سازی در نظر گرفته شده است و تمام امکانات لازم برای ورزش بدن سازی را در این مجموعه فراهم آورده اند. در پارک آبی آکوا بدروم، انواع و اقسام وسایل بازی آبی برای تمامی سنین، به خصوص کودکان تعبیه شده است، به همین خاطر این مجموعه آبی به دلیل دارا بودن بخشی مخصوص کودکان گردشگران بیشتری را که با تور ترکیه به این کشور سفر می کنند را به خود جذب می کند. به همین خاطر این مجموعه آبی به دلیل دارا بودن بخشی مخصوص کودکان گردشگران بیشتری را که با تور بدروم به این شهر سفر می کنند را به خود جذب می کند. در این پارک آبی بدروم به نیاز تمام رده های سنی توجه شده و بازی های متعددی برای بزرگسالان و کودکان در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات جالب این پارک آبی بدروم می توان رودخانه 350 متری و استخر موج مصنوعی اشاره کرد، گردشگران تور بدروم در این پارک آبی زیبا و مهیج می توانید در این رودخانه مواج به ورزش رفتینگ بپردازند و اوقات خوشی را برای خود ایجاد کنند. این رودخانه به استخری سرازیر می شود که در آن استخر هم با پمپ های بزرگ آبی، موج تولید می شود.

امکانات

این مجموعه علاوه بر استخر دارای انواع اسلاید آب برای بچه ها می باشد، که می توان به چند اسلاید مختلف با حفره‌های بزرگ و کوچک و همچنین رودخانه‌های مهیج و دوقلوی چرخان و همچنین تونل ها واسلاید کوتاه و سایر سرگرمی ها اشاره کرد.

در این پارک آبی بدروم چند استخر مختلف با کاربرد های متفاوت وجود دارد که هر کدام مخصوص تفریحی خاص می باشد، در این پارک استخری برای استراحت و ریلکس شدن، استخری برای تماشای موسیقی زنده و استخر مخصوص کودکان وجود دارد و در کنار این استخر ها امکانات برای آفتاب گرفتن و انواع خدمات ماساژ و مکانی برای ریلکسیشن فراهم شده است.

اطلاعات تکمیلی آکوا پارک بدروم 

خدمات و امکانات پارک آکوا ددمان (Aqua Park Dedeman) شامل 3 رستوران فست فود، مرکز خرید، پارکینگ اتوبوس، باغ بچه، شطرنج، دستگاه خودپرداز، کابین، حمام، خدمات پزشکی و غیره می باشد. نکته لازم به ذکر دیگر آن است که هزینه یک سانس پارک آبی آکوا بدروم برای بزرگسالان حدود 35 تا 45 دلار و برای کودکان زیر 7 سال رایگان می باشد. این مجموعه آبی از ساعت 9 صبح تا 8 شب برای عموم باز است. از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام ورود به این پارک آبی بدروم به آن ها توجه کرد، همراه نداشتن مواد خوراکی و بررسی قوانین پوششی پارک است.

سرسره های پارک آبی بدروم

آدرس پارک آبی بدروم: Turgut Reis Yolu, Yalıkavak Kavşağı, 48400 Ortakent – Bodrum/Muğla, Turkey

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر