سواحل کوش آداسی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1682
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در زير نور درخشان آفتاب دراز كشيده‌ايد و صداي زيبای مرغان دريايي گوشتان را نوازش مي‌دهد. جزايري متعدد با دورنمايي سبز، دور ‌تا‌ دور شما در دريا نيلگون پراكنده‌اند. نسيمي خنك در حال وزيدن است كه وجودتان را لبريز از آرامش مي‌كند. چشما‌نتان را بر هم گذاشته و در سواحل كوش آداسي ساعاتي چند را به بودن در بهشتي زميني تجربه می‌کنید. اين سواحل زيبا كه در كشور تركيه و شهر كوش آداسي قرار گرفته‌اند، سالانه محل بازديد هزاران گردشگر از كشور‌های مختلف، از جمله كشور ايران هستند. زيبايي وصف‌ ناپذير و قیمت نسبتا ارزان سفر به اين منطقه، بازديد از سواحل كوش آداسي را به اولويتي در برنامه سفر شما تبديل خواهد كرد.

سواحل کوش آداسی

سفر به جزیره پرنده ترکیه!

امنيت سواحل كوش آداسی

به‌طور يقين مي‌توان اذعان داشت كه منطقه كوش آداسي به دليل وجود ايستگاه‌های متعدد پليس در آن، يكي از امن‌ترين نقاط تركيه محسوب می‌شود. ميزان جنايت و دزدي در هيچ منطقه‌اي در جهان، به صفر نمي‌رسد و كوش آداسي نیز از اين قاعده مستثني نيست. اين بدين معنا است كه اگر وسايل ارزشمند خود را بدون محافظت در اين منطقه رها كنيد؛ مانند هر مكان ديگري، امكان دزديده شدن آن‌ها وجود دارد.

خوشبختانه پليس‌های گشت در سواحل كوش آداسي بسيار كوشا بوده و بيشتر آن‌ها به حداقل يك زبان خارجي مسلط هستند. پس هيچ‌ جاي نگراني در مورد ارتباط برقرار كردن با آن‌ها نخواهد بود. مردم بومي كوش آداسي نيز همواره سعي در ايجاد مامني امن براي گردشگران دارند. آن‌ها تمام تلاششان را مي‌كنند كه حتي براي رونق كسب و كار خود هم كه شده، به امنيت بازديدكنندگان اهميت فراوان دهند. در نتيجه اين اقدامات، سالانه ميليون‌ها گردشگر راضي از سفر‌های پيشين، دوباره به اين سواحل زيبا قدم مي‌گذارند.

جاهای دیدنی کوش آداسی - بهترین جاهای تاریخی و تفریحی جزیره پرنده

ويژگی ها سواحل كوش آداسی

سواحل متعددي در شهر كوش آداسي در دل دريای عظيم اژه قرار گرفته‌اند. همگي آن‌ها دو خصوصيت مشترك دارند که باید به آب و هوا بي‌نظير و دریایی به شفافيت الماس اشاره نمود. با توجه به نقاط توريستي و امكانات موجود، بعضي از اين سواحل شلوغ‌تر بوده و گردشگران بيشتري را جذب می‌کنند. در سواحل پرتردد‌ کوش آداسی، تفریحات گوناگون ساحلي مانند جت اسكي و قايق سواري فراهم هستند.

 

زیبایی های سواحل کوش آداسی

معرفی کوش آداسی - کوش آداسی زیباترین شهر ترکیه

در این میان تخت‌ و چتر مخصوص براي آفتاب گرفتن با هزينه كم نیز كرايه داده مي‌شوند. حمل و نقل مسافران به سواحل کوش آداسی از طریق دولموس‌های (مینی بوس)‌ متعددی که در این منطقه قرار دارند؛ انجام می‌پذیرد. برای رسیدن به سواحل تنها کافی ‌است نام آن‌ها را به ترکی به رانندگان این اتوبوس‌ها بگویید تا شما را به مقصدتان برسانند.

بهترين سواحل كوش آداسی

منطقه كوش آداسي در وسعت عظيم 40 كيلومتري خود، جزايري را به‌طور پراكنده جاي داد. براي همه افراد فعاليتي وجود دارد پس در سفر خود به احتمال زياد، آرزو خواهيد کرد كه در هر روز به بازديد از جزيره متفاوتي برويد. بهترين ويژگي كوش آداسي نسيم خنك هميشگي آن است كه تجربه حضور در سواحل آن را بسيار لذت‌بخش مي‌كند. در صبح‌دم معمولا، دريا چون بركه‌اي آرام خواهد بود اما در بعد‌ازظهر امواج به تدریج شکل می‌گیرند. سواحل معمولا در فصول بهار و پاييز آرام‌تر هستند. اما حتي در صورت سفر به اين منطقه در فصول پر رفت ‌و ‌آمد، هميشه جزيره‌ای دور ‌اُفتاده و آرام براي گذران اوقاتی خوش وجود خواهد داشت.

ساحل شهر

اگر در مركز شهر کوش آداسی، بلوار را به سمت اسكله دنبال كنيد، در سمت چپ خود، متوجه تلي ماسه‌‌ایی با كلوخه‌های عظيم خواهيد شد. این تل‌های ماسه‌ای سدي در برابر دريا ايجاد كرده‌اند. اين منطقه ساحل شهر نام دارد و با قرار گرفتن بين تفرجگاه ساحلي و اسكله و نزديكي به شهر كوش‌ آداسي و هتل‌های متعدد، بسيار محبوب است. تخت‌های آفتاب‌گيري و سايبان در این ساحل براي اجاره تعبیه شده‌اند. ساحل شهر، مملوء از رستوران‌هایی با تراس‌های عظیم بوده كه صرف غذا در آن‌ها به دليل دورنمايي زيبا، بسيار لذت‌بخش خواهد بود.

ساحل جزيره پيگئون

معنا لغوی پیگئون در فارسی کبوتر بوده، به راستي هم این ساحل شكلي مانند كبوتر دارد و به همين دليل نیز به اين نام شهرت يافته است. زمینی متشكل از سيمان و سنگ در كنار اين جزيره ساخته شده تا مکانی براي دراز كشيدن در زير نور دلچسب آفتاب باشد. همچنين مي‌توانيد با استفاده از نردبان‌های موجود در ساحل جزيره پيگئون به داخل آب رفته و مشغول شنا كردن شويد. از ديگر ويژگي‌های جذاب اين جزيره دورنمای زيبای آن به سمت كشتي‌های كروز و مركز شهر محسوب خواهد شد. هر چند در اين ساحل ماسه نخواهيد يافت، اما دريايي بي‌پايان در پيش رويتان واقع می‌گردد.

 

ساحل جزيره پيگوئن

 

ساحل حمام پاپاز

اسكله عظيمي تا جزيره پيگئون كشيده شده كه بیشتر قايق‌ها تفريحي و ماهي‌گيري در آن لنگر انداخته‌اند. در سمت چپ اين اسكله ساحل كوچكي با كفي سنگي و تراسي بزرگ قرار دارد؛ اين ساحل به حمام پاپاز مشهور است. در حمام پاپاز كلابي ساحلي فعاليت مي‌كند. بالكن رستوران حمام پاپاز روي تخته سنگ‌ها ساخته شده‌اند. اين ساحل، دورنمايي زيبا از شبه جزيره يلانسين‌بورنو و جزيره پيگئون داشته كه از آن قلعه‌ای باستاني نيز مشاهده می‌شود. حمام پاپاز، ساحلي كوچك، دنج و در وسط شهر بوده و بازديد از آن، تجربه‌‌ای لذت‌بخش به حساب خواهد آمد.

ساحل جزيره مار

نيازي نيست هراسي از حضور مار در این ساحل داشته باشيد؛ شكل اين جزيره مانند سر مار بوده و اين شباهت، دليل این نام‌گذاري است. جزيره مار در نزديكي پيگئون قرار دارد. در سال 2004 دو كلاب ساحلي در اين مکان افتتاح گردید. نكو كلاب تقريبا كوچكي بوده كه در آن رستوراني تراس‌دار با چشم‌اندازي زيبا و صندلي و سايبان‌هايي براي نشستن در ساحل تعبيه شد.

كلاب ديگر با مساحت 17 هزار مترمربع، يكي از بزرگ‌ترين‌ها در کوش آداسی بوده و ييد نامیده می‌شود. اين كلاب ساحلي منطقه گردشگري معروفي است كه به دليل زيبايي خاص، حتي از كشور‌ها ديگر مانند لهستان براي فيلم‌برداري پروژه‌های سينمايي بازديدكننده دارد. در اين مكان هيچ ماسه‌اي وجود نداشته اما در عوض علف‌زار‌های فراوانی به چشم می‌خورند.

 

ساحل جزيره مار

 

ساحل پيگلا كوشتور

پیگلا کوشتور یکی از آرام‌ترین سواحل کوش آداسی بوده و محلی بسیار مناسب بوده تا ساعاتی چند، از هوای خنک و آب درخشان دریا پهناور لذت ببرید. بسیاری از گردشگران باور دارند که ساحل ماسه‌ای پیگلا کوشتور از بسیاری دیگر از سواحل کوش آداسی تمیز‌تر است. کافه و رستوران‌های متعدد و با کیفیتی که در این منطقه یافت می‌شوند؛ بی‌شک رضایت شما را جلب خواهند کرد. با لذت بردن از آفتاب دلپذیر روی صندلی‌های متعدد ساحلی، اوقاتی خوش را در این ساحل سپری کنید.

ساحل بانوان

اگر قصد دارید به کوش آداسی سفر کنید، یکی از سواحلی که هرگز نباید از بازدید آن غافل شوید؛ ساحل بانوان است. ساحل بانوان معروف‌ترین ساحل کوش آداسی بوده و طبیعتا از همسایگان خود جمعیت بیشتری دارد. شاید با شنیدن نام این مکان تصور کنید که ورود به آن تنها برای بانوان آزاد خواهد بود. اما دلیل این نام‌گذاری به زمان‌های قبل بر‌ می‌گردد که تنها زنان حق ورود به این ساحل را داشتند. امروزه این‌ گونه نبوده و آقایان نیز می‌توانند از طبیعت و چشم‌انداز زیبای این مکان لذت ببرند.

در ساحل بانوان، بلوار بسیار زیبایی مملو از مغازه‌، کافی شاپ، رستوران، خانه‌های تابستانی و هتل‌های کوچک و بزرگ قرار گرفته‌اند. پس هیچ نگرانی در مورد امکانات این منطقه نخواهید داشت. این ساحل، خلیج بسیار زیبایی دارد که شما می‌توانید بدون این‌که آب حتی تا زانوانت شما برسد؛ تا 30 متر در دریا قدم بزنید. همچنین تخت‌های متعدد آفتاب‌گیر با سایبان در ساحل وجود داشته که امکان لذت ازچشم‌انداز زیبای ساحلی را برای شما فراهم می‌کنند.

 

ساحل بانوان کوش آداسی

 

ساحل ايچملر

ساحل ایچملر به دلیل امکانات بالا و زیبایی فراوان آن یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری سواحل کوش آداسی به شمار می‌آید. آب ساحل ایچملر به قدری زلال و شفاف است که می‌توان به آسانی ماهی‌های رنگارنگ را در آن تشخیص داد. طبیعت ایچملر را، سراسر سبز و پوشیده از درختان متعدد مشاهده خواهید کرد. همچنین دور‌ تا دور آن منطقه کوهستانی زیبایی را خواهید دید. در نهایت، در این ساحل می‌توانید به غواصی، قایق سواری و صرف غذا در بهترین رستوارن‌ها بپردازید.

ساحل سبز

ساحل سبز دو كيلومتر بعد از ساحل بانوان و در مسير جاده همين جزيره قرار گرفته است. اين مكان يك بندر كوچك بوده كه وسعت ساحل آن از 100 مترمربع تجاوز نمي‌كند و پيرامون آن توسط علف‌زاري بلند احاطه گردید. ساحل سبز در فصول بهار و پاييز تقريبا آرام‌تر بوده و وجود سايه‌بان‌ها، صندلي‌های ساحلي و تراس رو به دريا و رستوران‌های آن، منطقه‌اي بسيار دنج و ديدني ايجاد كرده‌اند.

ساحل الماس

ساحل الماس که با نام ساحل طلایی نیز شناخته می‌شود، دقیقا روبه‌روی محل‌های اسکان قدیمی برای تعطیلات به نام‌های نازیلی و آیدین تور قرار دارد. این موقعیت از سواحل کوش آداسی به دلیل این‌که زمانی بیشترین خانه‌های اجاره‌ای برای بازدیدکنندگان را داشت؛ به نام مکان یا به ترکی "سیتلر" نیز معروف است. در ساحل الماس، رستوران‌هایی قرار گرفته‌اند که غذاهای سنتی ترکی مانند گزلمه را سرو می‌کنند؛ همچنین بازار نازیلی در این ساحل، محل مناسبی برای خرید سوغات سفر خواهد بود. در این منطقه می‌توانید تخت آفتاب‌گیری اجاره کرده و زیر نور زیبای خورشید، از طبیعتی بکر لذت ببرید.

 

ساحل الماس کوش آداسی

 

ساحل طولاني

تقریبا 6 کیلومتر مانده به جنوب شهر کوش آداسی ساحلی قرار گرفته که به پارک ملی شهر کوچک گوزل-کمیلی متصل می‌شود؛ نام این مکان ساحل طولانی است. این ساحل طولی بیش از 15 کیلومتر داشته و به همین دلیل با نام طولانی شناخته می‌شود. از ساحل طولانی، چشم‌اندازی بسیار زیبا به کوه‌های پارک میلی و جزیره ساموس قرار دارد.

در بلوار ساحل طولانی، تعداد زیادی هتل با امکانات رفاهی بالا وجود دارند که بسیاری از آن‌ها به شکل سنتی ترکی تزیین شده‌اند. رستوران‌های رو به دریا، کافه و کلاب‌های فراوانی در این مکان فعالیت می‌کنند. در این منطقه، تخت‌های آفتاب‌گیر فراوان و سایبان‌های متعددی قرار گرفته‌اند که با تکیه بر آن‌ها چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای پهناور نیلگون مقابل چشمان شما خواهد بود.

ساحل كاراسو

آب رودخانه کاراسو در این منطقه به دریا می‌ریزد و طبیعت سرسبز ساحل آن به قدری زیبا بوده که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. در ساحل کاراسو می‌توانید ساعت‌ها زیر نور آفتاب، روی صندلی‌های متعدد ساحلی دراز کشیده و از تعطیلات خود لذت ببرید. همچنین در این مکان رستوران‌ها و کافه‌های متعددی فعالیت دارند؛ پس نیازی نیست که نگران تهیه غذا خود باشید.

 

ساحل كاراسو

 

ساحل پاموچاك

پاموچاک تقریبا 10 کیلومتر از شمال کوش آداسی فاصله دارد و طول ساحل آن نیز به 7 کیلومتر می‌رسد. این ساحل بسیار عریض بوده (تقریبا 60 متر) و مرز طبیعی‌ بین دلتا روخانه کوچوک منددرز و دریا ایجاد کرده است. بخش نزدیک به دریا ساحل پاموچاک از تپه‌های ماسه‌ای ایجاد شده‌اند؛ که توسط باتلاق‌های متعدد از هم جدا گشته‌ و منظره‌ای بکر و زیبا را به این منطقه بخشیده‌اند. این ساحل به دلیل طبیعت بکرش یکی از بهترین مکان‌های کوش آداسی برای قدم زدن خواهد بود.

در محل تقاطع مسیر کوش آداسی-سلجوک به ساحل، چند رستوران کوچک قرار گرفته‌اند که می‌توانید از آن‌ها تخت‌های آفتاب‌گیر و سایبان کرایه کنید. آب دریا این منطقه به دلیل ماسه‌ای بودن، شبیه دریا شمال ترکیه است و آب آن کمی مواج خواهد بود که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

 

ساحل پاموچاک

 

ساحل پارادايس

ساحل پارادایس بعد از ساحلی به نام نقره قرار گرفته و مانند نامش، بهشتی فوق‌العاده زیبا همراه با هوایی مطبوع، چشم‌اندازی زیبا و ماسه‌های لطیف است. در امتداد جاده این ساحل، رستوران و کافه‌های کوچکی قرار گرفته‌اند که می‌توانید غذا خود را در آن‌ها میل کنید. همچنین بازار ماهی فروشی‌ در ساحل پارادایس وجود دارد که البته تنها در فصل تابستان باز خواهد بود. شما می‌توانید در ساحل پارادایس، تخت آفتاب‌گیر اجاره کرده و از زیبایی بی‌نظیر طبیعت آن بهره‌مند شوید.

ساحل عشق

ساحل عشق آخرین قسمت از ساحل کوش آداسی قبل از رسیدن به گوزل‌کملی است. در ساحل عشق مغازه و کافه‌ای قرار گرفته‌اند که می‌توانید در آن صبحانه ترکی میل نمایید. در انتهای این ساحل، اسکله‌ای را با تعداد زیادی قایق تفریحی خواهید دید. در کنار این اسکله  نیز کافه‌ دیگری در تمام فصول سال سرویس‌دهی می‌کند و غذاهای کوچک و نوشیدنی‌های آن بسیار پر طرفدار هستند.

 

ساحل عشق

 

سخن پاياني

بازيد از سواحل كوش آداسي كشور تركيه، تجربه‌ بي‌نظيری را براي هر گردشگري رقم خواهد زد كه شايد تکرار ناپذیر باشد. سواحلي ماسه‌ای كه دورنمايي بي‌مانند از دريا نيلگون دارند؛ نسيم خنكي كه همواره در حال وزيدن است و آفتابی لذت‌بخش، تنها بخشی از زیبایی‌های این سواحل به شمار می‌آیند. بازديد از این مناظر براي هر فرد عاشق سفري لذت‌بخش خواهد بود. در اين سواحل امكانات رفاهي متنوعي از تخت‌ و سايبان تا رستوران‌هايي با تراس رو به دريا فراهم آمده؛ تا تجربه سفر‌ دلنشينی را براي بازديدكنندگان رقم زند. پس مطمئن باشید كه با سفر به سواحل زيبا كوش آداسي يكي از بهترين تعطيلات خود را سپري خواهيد كرد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر