سوغات قبرس

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2463
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سوغات یا ره ‌آورد کالایی است که از یک شهر، روستا یا منطقه‌ای توسط مسافران و گردشگران آن منطقه خریداری می ‌شود تا پس از بازگشت به نزدیکان، دوستان و آشنایان هدیه ای داده شود. سوغاتی ها به ‌طور معمول جزء صنایع دستی، محصولات صنعتی و مواد غذایی ساخته شده در نواحی مختلف جغرافیایی می باشد. افرادی که به کشور و یا شهر های مختلف سفر می کنند، ترجیح می دهند یک گوشه از فرهنگ و هنر جایی که به آن سفر کردند را به یادگار با خود به کشورشان بیاورند و کلکسیونی از سوغاتی های رنگارنگ و زیبا داشته باشند. یکی از بهترین کشور هایی که می توان از آنجا سوغاتی های فراوانی با خود به همراه آورد، کشور قبرس می باشد.

هر مسافری به هر نقطه از جهان که سفر می کند دوست دارد یک هدیه و یا یک سوغاتی کوچک که نشان دهنده و مرغوب ترین آن مقصد را تماشا و خریداری کند به دلیل اهمیت فراوان آن در این بخش از لحظه آخر می خواهیم مسافران عریز تور قبرس را با معروف ترین و بهترین سوغات قبرس آشنا کنیم، به همین خاطر این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

اگر قصد سفر به قبرس را دارید قبل از آن با سوغات قبرس آشنا شوید، به همین خاطر در ادامه با ما همراه باشید تا سوغات قبرس را برای شما شرح دهیم. برای آشنایی با این کشور باید بدانید که جمهوری قبرس کشوری جزیره ای است در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن نیکوزیا است. این کشور به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم می شود که در آن هر دو زبان ترکی و یونانی رسمی هستند. یونانی ها ارتودوکس و ترک ها مسلمان هستند. این جزیره از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه است.

کشور سریلانکا یکی از سر سبز ترین جزیره های جنوب آسیا می باشد که آن را به یکی از مقاصد گردشگری مناسب تبدیل کرده است. در ادامه مسافران عزیز را با سوغات قبرس بیش تر آشنا خواهیم کرد.

قبرس اروپایی یکی از کشورهایی است که در سال‌ های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این کشور علاوه بر جاذبه‌ های گردشگری، سوغاتی‌ های خوراکی خوشمزه و صنایع دستی و هنری بسیار زیبایی دارد.

 

 

قهوه سنتی قبرس 

اولین چیزی که در این جزیره زیبا توجه گردشگران تور قبرس را جلب می کند، قهوه سنتی قبرس می باشد. اگر از قهوه ای که در کافی شاپ های قبرس نوش جان کرید، خوشتان آمد پس بهتر است آن را به عنوان سوغات قبرس خریداری کرده و با خود به ایران بیاورید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به خوردن قهوه اعتیاد دارید و یا اطرافیانتان قهوه دوست هستند، بهترین پیشنهاد آن است که قهوه سنتی این کشور را در لیست سوغات قبرس قرار دهید. اگر هم در هر کدام از کافه های قبرس قهوه میل کردید و خوشتان آمد از همان جا می توانید قهوه مورد نظر خودتان را خریداری کنید و به عنوان سوغات قبرس هدیه دهید. با تمامی این تفاسیر به گردشگران تور قبرس پیشنهاد می شود حتما از قهوه های قبرس خریداری کنند و به سوغات بیاورند زیرا قهوه سنتی این کشور طعم منحصر به فردی دارد و بسیار خوش طعم می باشد.

روغن زیتون قبرس 

تولید روغن زیتون در کشور قبرس به دوران باستان بازمی ‌گردد و نه تنها در آشپزی این کشور تأثیر واضحی دارد، بلکه با فرهنگ، تاریخ و اقتصاد این جزیره عجین شده است. اهمیت و جایگاه ویژه درخت زیتون را می توان از وجود نماد شاخه های زیتون در نشان ملی این کشور دریافت، نکته دیگر آن است که شاخه های زیتون خود نیز به عنوان نماد صلح و آرامش نزد جهانیان شناخته می شود.

اگر بخواهیم یکی از معروف ترین و بهترین سوغات قبرس را برای شما نام ببریم، روغن زیتون بهترین و پر طرفدار ترین گزینه در بین سوغات قبرس می باشد. روغن زیتون، یکی از معدود ماده های خوراکی است که در همه ی مغازه های قبرس به فروش می روند اما به شما پیشنهاد می کنیم روغن زیتون هایی که بدون مواد افزودنی ادویه جات می باشد را خریداری نکنید و فقط روغن زیتون خالص را از فروشگاهی معتبر خریداری کنید. این روغن زیتون ها در بسته های بسیار شیک بسته بندی شده اند و در عین حال بسیارخوشمزه اند و قیمت آن بین 5 تا 8 یورو می باشد به همین جهت به عنوان یکی از بهترین سوغات قبرس به حساب می آیند.

 

 

پنیر قبرس 

پنیر یکی از خوش مزه ترین و معروف ترین سوغات قبرس به شمار می آید، در این کشور 2 نوع پنیر معروف به نام های آناری (Anari) و هالومی (Halloumi) یافت می شود. که در این بخش قصد داریم شما را با این پنیر ها آشنا کنیم.

پنیر های آناری (Anari) یکی دیگر از محبوب ترین سوغات قبرس می باشد که در میان مردم قبرس و همچنین در بین مسافران از محبوبیت ویژه ای بر خوردار است. علاوه بر آن پنیرآناری یکی از مشهورترین پنیرهای سیبری محسوب می شود که از معروف ترین سوغات قبرس به شمار می رود و بسیاری معتقد اند شبیه به ریکوتا ایتالیایی می باشد. این پنیر ها را می توانید به عنوان دسر با مربا و عسل نیز نوش جان کنید. دیگر پنیرهای قبرسی همانند این پنیر محبوبیت خود را به عنوان همتایان ایتالیایی، فرانسوی و سوئیسی به دست نمی آورند، اما آن ها را نیز امتحان کنید، قطعا ارزش خرید را دارند.

پنیر هالومی (Halloumi) نیز از دیگر پنیر های مرغوب این کشور است که جزء یکی از بهترین سوغات قبرس به حساب می آید. پنیر هالومی از مخلوط شیر بز و گوسفند (گاهی اوقات با شیر گاو) تهیه می شود. لازم به ذکر است که گردشگران تور قبرس که قصد دارند این پنیر را به عنوان سوغات قبرس خریداری کنند، بدانند که پنیر هالومی نباید در دمای بالا ذوب کرد، کباب کردن و سرخ کردن بهترین روش آماده سازیاین پنیر می باشد. این پنیر در اکثر اوقات با غذا سرو می شود و یا بر روی گوشت می گذارند و پخت می کنند.

گردشگران تور قبرس می توانند پنیر هالومی را در تمامی فروشگاه های قبرس پیدا کنید، آن ها به گونه بسته بندی شده اند تا گردشگران به راحتی بتوانند با خود حمل کنند. این پنیر اغلب شور می باشد اما در صورت لزوم می توان آن را تقریبا بدون نمک یافت.

خرنوب (Carob)

خرنوب نوعی گیاه دارویی است که از 5 هزار سال پیش شناخته شده و کاربرد های دارویی فراوانی دارد. گفته می‌ شود که صد ها سال پیش از خرنوب به جای شکر در پخت شیرینی استفاده می ‌شود. درخت خرنوب، درختی همیشه سبز می باشد که از زمان ‌های بسیار دور در مناطق مدیترانه ‌ای کشت می‌ شده است و در بین مردم قبرس از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، تا جایی که به میوه این درخت در قبرس طلای سیاه گفته می‌ شود. محصولات زیادی از این میوه دارویی در قبرس تولید می‌ شوند که آن ‌ها را می‌ توانید در فروشگاه‌ های مواد غذایی و یا بهداشت و سلامت پیدا کنید. این محصولات می‌توانند سوغاتی مناسبی از قبرس برای افرادی باشند که به دنبال زندگی سالمی هستند.

بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد و یکی از بهترین خواص این دارو خلط آور بودن آن است، بسیاری از افراد که به این کشور سفر می کنند، این گیاه دارویی را به عنوان سوغات قبرس با خود به ایران می آورند زیرا به درمان سرفه و مشکلات دستگاه تنفسی کمک می کند.

 

 

شیرینی قبرسی

وقتی حرف از سوغات قبرس به میان می آید، نمی توان از شیرینی های فوق العاده خوشمزه قبرس چشم پوشی کرد. شیرینی ‌ها اهمیت خاصی در فرهنگ مردم قبرس اروپایی دارد، به طوری که در تمام اوقات می توان شیرینی و مربا سنتی را در خانه‌ ها و سفره ‌های قبرسی ها پیدا کرد و در حال حاضر نیز مردم این کشور علاقه خاصی به مربا و شیرینی‌ ها داشته و در همه مناسبت‌ ها و یا روز های عادی نیز از آن ها استفاده می کنند. بعضی از مربا های خاص مانند مربای گردو می‌ تواند به عنوان یکی از مناسب‌ ترین سوغات قبرس باشد، زیرا بسیار خوش مزه است و با مزاج ایرانی ها سازگار می باشد. عسل طبیعی که طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد نیز می‌ تواند به عنوان یکی دیگراز سوغات قبرس در نظر گرفته شود.

گردشگران تور قبرس باید توجه داشته باشند که در تمامی سوپر مارکت ها و مغازه های قبرس، می توانند انواع مربای (پوست هندوانه، زردآلو، هلو، گردو و غیره) را خریداری کنند. قیمت هر شیشه مربا از 3 تا 8 یورو می باشد، مقرون به صرفه بودن این محصول نیز یکی دیگر از دلایلی است که شیرینی های قبرسی در لیست سوغات قبرس قرار گرفته است. لازم به ذکر است که بسته بندی این شیرینی ها به گونه ای است که گردشگران بتوانند با خود به همراه بیاورند. 

از دیگر سوغات قبرس می توان به انواع شامپو، کرم، صابون و غیره می باشد. اما حتما توجه داشته باشید که این نوع سوغاتی ها اگر ساخت یونان باشند از کیفیت بهتری برخوردار می باشند.

امیدوارم این مقاله شما را در زمینه سوغات قبرس یاری کرده باشد.

 

آشنایی با قبرس شمالی - کشوری زیبا و ساحلی، همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر