راهنمای سفر به هند

زمان مطالعه: 10 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/21
بازدید: 689
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور هند یک کشور بسیار وسیع و زیبا محسوب می‌شود به طوری که اگر چندین بار هم به این کشور سفر کنید باز هم مناطق و تفریحات زیادی برای شگفت‌زده شدن شما وجود دارد. هندوستان بین سواحل اقیانوس هند و رشته کوه‌های هیمالیا قرار گرفته و دارای شگفتی بسیار زیادی است که باعث خاص شدن آن از نظر گردشگران و مسافران می‌شود. برخی از این مکان‌ها شامل معبد‌های بی‌نظیر و کاخ‌های مجلل است. علاوه بر این پارک‌های ملی بکر و بنا‌های تاریخی حیرت‌انگیز از مناطق دیدنی هند به شمار می‌آیند.

هند

درباره هند

کشور هند که به سرزمین تضاد‌ها نیز شهرت دارد یک کشور بسیار زیبا و پهناور است که با انواع قومیت‌های گوناگون شناخته می‌شود. در هند شاهد فرهنگ‌ها و ادیان مختلفی هستیم که به صورت مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. در کشور هند شاهد زندگی بیش از یک ششم از جمعیت کل دنیا هستیم بنابراین جای تعجب نیست که در هندوستان ادیان و فرهنگ‌های مختلفی وجود داشته باشد. 
در کشور هند می‌توانیم انواع آپارتمان‌ها و آسمان خراش‌های بلند و باشکوه را ببینیم. در کنار این آسمان خراش‌های مدرن، زندگی روستایی و کلبه‌های ساده نیز وجود دارد. برخی از افراد در شهر‌های بزرگ و با امکانات به روز زندگی می‌کنند و برخی دیگر در روستا‌های دور افتاده در حال زندگی کردن هستند. 
این گونه از افراد با گذشت چندین قرنهنوز زندگی آن‌ها به شکل گذشته بوده و به ندرت دچار تغییر و تحول شده است و همچنان به سبک سنتی زندگی می‌کنند. برای دیدن تمامی مناطق و آثار به جای مانده از امپراتوری‌های باستانی و مناطق بی‌نظیر کشور هند زمان بسیار زیادی لازم خواهد بود، چرا که دارای تنوع طبیعی بسیار زیادی است.

سفر به شهر زیبای هند و تماشای عمارت های باستانی و زیبای این کشور

موقعیت جغرافیایی هند

کشور هند در قسمت جنوب آسیا قرار گرفته و با کشور پاکستان و بنگلادش، نپال، بوتان و چین دارای مرز مشترک است. جغرافیای هند بسیار متنوع بوده و زمانی که به هند سفر می‌کنید می‌توانید بیابان، کوهستان، دشت و فلات‌های زیادی را ببینید. به طور کلی می‌توان گفت هندوستان به سه دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بخش اول بخش فلات بلند هیمالیا و بخش دوم جلگه سند و گنگ است. علاوه بر این شبه جزیره جنوب هند یکی از مناطق جغرافیایی این کشور به شمار می‌آیند که مناطق مختلف کوهستانی، دره و کویر را شامل می‌شود.

هند

آب و هوای هند

به طور کلی آب و هوای کشور هند در بیشتر ایام سال گرم خواهد بود. شایان ذکر است وضعیت آب و هوا در کشور هند از منطقه‌ای به منطقه دیگر می‌تواند تغییرات محسوسی داشته باشد. سردترین فصل کشور هند اواخر نوامبر تا اوایل مارس خواهد بود. در این فصول در کشور هند شاهد آب و هوای سرد در اوایل صبح و غروب آفتاب هستیم، اما روز‌ها اکثراً آفتابی خواهند بود. در صورتی که قصد سفر به کشور هند دارید در بین ماه‌های مارس تا ژوئن اقدام به مسافرت نکنید چرا که در این فصول آب و هوا بسیار نامطبوع و خشک است.

هن

اطلاعات ضروری هند

در صورتی که قصد سفر به کشور هند را دارید نیاز است تا برخی از اطلاعات ضروری مانند واحد پول و زبان رسمی را بشناسید؛ علاوه بر این اختلاف ساعت کشور هند با تهران بسیار مهم و حائز اهمیت است برخی از اطلاعات ضروری عبارتند از:

اختلاف ساعت هند با تهران

کشور هند به طور کلی حدود دو ساعت از تهران جلوتر است.

زبان رسمی

زبان رسمی، زبان هندی بوده که حدود ۴۰ درصد از جمعیت هند به این زبان صحبت می‌نمایند. علاوه بر این زبان انگلیسی نیز یکی از زبان‌هایی است که در برخی از مواقع از آن استفاده می‌شود. شایان ذکر است که حدود ۲۲ زبان منطقه‌ای رسمی در هند شناسایی شده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به زبان بنگالی و پنجابی اشاره کرد.

هند

واحد پول

در صورتی که به کشور هندوستان سفر کردید باید اطلاعات مناسبی در رابطه با پول رایج کشور داشته باشید در کشور هندوستان پول رایج روپیه است و با کد ایزوی INRشناخته می‌شود.

برق شهری

برق شهری مورد استفاده شده در این کشور ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

کد کشور

+91

شماره‌های اضطراری کشور هند

پلیس: ۱۰۰

آتش نشانی: ۱۰۱

آمبولانس: ۱۰۲

جهت رانندگی در کشور هند

چپ

هند

دین، آداب، رسوم و فرهنگ مردم هند

فرهنگ هند به عنوان فرهنگ بسیار غنی با آداب و رسوم فوق‌العاده شناخته می‌شود. این فرهنگ شامل زبان‌ها، مذاهب، موسیقی و معماری می‌شود. تنوع فرهنگی نیز در سرتاسر آن وجود دارد. در واقع کمتر کشوری را می‌توانید ببینید که دارای ویژگی‌های متنوع جغرافیایی و فرهنگ‌های مختلف باشد. کشور هند کشوری است که چهار دین اصلی جهان تحت عنوان هندوئیسم، بودیسم، سیکیسم و جینیسم را در خود جای داده است. فرهنگ هندی‌ها ترکیبی از سبک‌ها و تأثیرات مختلفی بوده واین تأثیرات در تمامی مراحل زندگی یک شهروند هندی مشاهده می‌شود.

جشنواره‌های هند

سفر به کشور هند می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. به کشور هند لقب ۷۲ ملت را داده‌اند چرا که هر گردشگر و مسافری با آداب و سنن خود می‌تواند وارد کشور هند شود. در سفر به کشور هند می‌توانید از فستیوال‌ها و جشنواره‌های ملی استفاده کنید. یکی از مهمترین جشنواره‌های کشور هند جشنواره دیوالی هند است. جشنواره مورد نظر یکی از جشن‌های مذهبی در کشور هند شناخته می‌شود که به مدت ۵ روز در اوایل پاییز برگزار خواهد شد. از آداب و رسوم رایج در این جشنواره می‌توان به روشن کردن دیا ( چراغ نفتی که از خاک رس ساخته می‌شود و فیتیله‌ای پنبه‌ای آغشته به روغن حیوانی دارد) اشاره کرد.
 در این مراسم مردم لباس نو می‌پوشند و به بازدید یکدیگر ‌می‌روند. علاوه بر این دادن هدایا، یکی از رسومات مهم محسوب می‌شود. از دیگر جشنواره‌های کشور هند می‌توان به جشن‌ گانش چاتورتی اشاره داشت. این جشن به مدت ۱۱ روز به مناسبت ورود‌گانش به زمین برگزار می‌شود. مراسم‌ گانش چاتورتی شامل آماده کردن مجسمه‌های گلی است. یکی دیگر از مهمترین جشنواره‌های کشور هند، جشن هندی ناواراتری بوده که در فصل پاییز برگزار می‌شود. این جشنواره به مدت ۹ شب و ۱۰ روز به طول خواهد انجامید. در واقع کلمه ناواراتری به زبان سانکسریت به معنی نه شب است.

هند

جا‌های دیدنی هند

هند کشوری پر از جنب و جوش و پر از تضاد محسوب می‌شود. هندوستان در واقع کشوری بوده که دنیای سنتی و مدرنیته در کنار یکدیگر قرار گرفته است. این کشور به عنوان هفدهمین کشور بزرگ جهان و به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان شناخته می‌شود که دارای فرهنگ و میراثی بسیار غنی است. در صورتی که دوستدار طبیعت هستید می‌توانید به کشور هند سفر داشته باشید و از سواحل آفتابی، پارک‌های آبی و پارک‌های ملی و پناهگاه حیات وحش نهایت استفاده و لذت را ببرید. در زمان سفر به کشور هند می‌توانید از تاج محل و اگرا و بسیاری از مکان‌های مذهبی و مقدس دیدن کنید. تاج محل یکی از مشهورترین ساختمان‌های کشور هند به شمار می‌آید. 
تاج محل به افتخار همسر امپراتور شاه جهان نامگذاری شد و در حال حاضر در معماری و بنای آن بیشتر از سنگ مرمر سفید با منبت کاری‌های ظریف استفاده شده است. این ساختمان با عناصری اسلامی طراحی شده است. به عنوان مثال با دیدن تاج محل می‌توانید قوس، مناره و گنبد‌های پیازی را ببینید. یکی دیگر از جا‌های دیدنی کشور هند شهر مقدس بنارس است. 
این مرکز یکی از مراکز زیارتی بزرگ هندو‌ها شناخته می‌شود که در کنار رود گنگ قرار گرفته است. شایان ذکر بوده که شهر مقدس بنارس یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های زنده جهان است و دارای قدمت بسیار زیادی بوده و به همین دلیل گردشگران زیادی برای بازدید از به هندوستان مهاجرت می‌کنند. یکی دیگر از جا‌های دیدنی هندوستان شهر طلایی جیسلمر است. در واقع این مکان‌ها به دلیل ماسه سنگ‌های زرد رنگی که در بسیاری از قسمت‌های ساختمان به کار رفته، به این اسم نامگذاری شده است.

هند

رژیم غذایی هند

غذا‌های هندی به دلیل ادویه‌های بسیارخوش طعم و خوش عطر شناخته می‌شوند. معمولاً غذا‌های هندی دارای ادویه‌های زیاد و سبزیجات تازه هستند. با توجه به اینکه رژیم‌های غذایی در سرتاسر کشور هند با یکدیگر متفاوت‌اند، اکثریت مردم هند از یک رژیم غذایی گیاهی تبعیت می‌کنند. در واقع حدود ۸۰ درصد از جمعیت کشور هند آیین هندو را دنبال می‌نمایند و در این آیین یک رژیم گیاهخواری لاکتو وجود دارد. رژیم سنتی کشور هند نیز بر اساس مصرف زیاد غذا‌های گیاهی مانند عدس و سبزیجات بوده و بر همین اساس در رژیم غذایی سنتی کشور هندوستان شاهد مصرف کم گوشت هستیم. رژیم غذایی کشور هندوستان سرشار از غذا‌های مغذی مانند چربی‌های سالم، سبزیجات و لبنیات است. 
علاوه بر این مصرف میوه‌ها نیز در رژیم غذایی هند بسیار زیاد است. غذای بیشتر مردم هند تأثیر بسیار زیادی از دین به ویژه هندوئیسم گرفته، به همین دلیل رژیم گیاهخواری بسیار مرسوم است. این رژیم غذایی افراد را به خوردن گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ توصیه نمی‌کند به همین دلیل اکثر مردمان کشور هندوستان اقدام به خوردن غذا‌های گیاهی و لبنیات می‌کنند. ادویه‌های مختلفی نیز مانند زردچوبه، شنبلیله و زنجبیل در لیست غذا‌های سنتی مردمان هندوستان قرار دارد. از این میان زردچوبه یکی از محبوب‌ترین ادویه‌هایی است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی که دارد بسیار محبوب است.

هند

سوغات هند

کشور هند یکی از زیباترین کشور‌های جنوب و آسیا شناخته می‌شود که به عنوان سرزمین عجایب نیز معرفی شده است و دومین کشور پرجمعیت جهان بوده که از نظر مساحت در رتبه هفتم جهانی قرار دارد. در هندوستان شاهد انواع سوغاتی‌های با کیفیت هستیم و می‌توان به برند‌های مشهور لباس اشاره کرد. علاوه بر این یکی از مهمترین سوغاتی‌های کشور هندوستان، ساری است. 
ساری یکی از لباس‌های سنتی هند به شمار می‌آید که در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. در صورتی که قصد خرید ساری را در کشور هندوستان دارید باید به مراکز خریدی که در اقصا نقاط کشور هند وجود دارد مراجعه کنید. علاوه بر این می‌توانید به بمبئی سفر کنید، چرا که تنوع لباس ساری در این شهر بسیار زیاد است. یکی دیگر از مهمترین سوغات‌های کشور هند، تمر هندی خواهد بود. 
درخت تمر هندی میوه‌هایی شبیه لوبیا دارد. شایان ذکر است این میوه در ابتدا سبز بوده و طعم بسیار ترشی دارد. هرچه میوه رسیده‌تر می‌شود رنگ آن به قهوه‌ای تغییر پیدا می‌کند و طعم آن شیرین‌تر خواهد شد. یکی دیگر از سوغات بسیار مهم کشور هندوستان، بدلیجات صدفی است. بادام هندی نیز یکی دیگر از سوغاتی‌های ایالت گوا بوده که طعم بی‌نظیری دارد و قیمت آن در مقایسه با انواع سوغاتی‌ها کمی بالاتر است. ظروف نقره‌ای و چای برخی دیگر از سوغاتی‌های هندوستان محسوب می‌شوند.

هند

اپلیکیشن‌های مورد نیاز در هند

سفر به کشور هند می‌تواند یکی از هیجان انگیزترین سفر‌های شما باشد. داشتن یک سری اطلاعات مفید و کاربردی می‌تواند باعث شود تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. بنابراین علاوه بر داشتن یک کوله پشتی و مقداری پول، نیاز است تا یک گوشی هوشمند داشته باشید و اقدام به نصب اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی کنید.

اپلیکیشن Aarogya setu

به منظور جلوگیری از بیماری کرونا دولت هند از یک برنامه تلفن همراه به منظور جلوگیری از انتشار این بیماری استفاده می‌کند. برنامه به شما کمک می‌کند تا مناطقی را که شیوع کرونا در آن‌ها زیاد است را بررسی و شناسایی کنید، بنابراین در طول سفر می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن از مناطقی که کرونا زیاد است دوری کنید.

اپلیکیشن Incredible India

با نصب اپلیکیشن incredible India دیگر نیاز نیست که برای یافتن مکان‌ها و جا‌های دیدنی در کشور هندوستان به دنبال کمک گرفتن از دیگران باشید. در واقع با نصب این اپلیکیشن می‌توانید تمام جا‌هایی را که در کشور هند به عنوان نقاط گردشگری شناخته می‌شود را پیدا کنید. شایان ذکر است برنامه فوق یک برنامه جدید و کاربردی به شمار می‌آید که توسط وزارت گردشگری طراحی شده است. مکان‌های بسیار زیادی مانند جاذبه‌های گردشگری طبیعی در کشور هندوستان و رستوران‌ها در این اپلیکیشن به نمایش گذاشته شده است.

اپلیکیشن TRIPLT

در صورتی که از یک برنامه زمانی کوتاه برای سفر به کشور هندوستان استفاده می‌کنید این برنامه می‌تواند بسیار برای شما مفید و کارآمد باشد. در واقع با نصب اپلیکیشن می‌توانید در طول زمان سفر برنامه‌ریزی فشرده‌ای برای دیدن بسیاری از مناطق و جا‌های دیدنی کشور هند داشته باشید. استفاده از این اپلیکیشن بسیار راحت و ساده است و فقط نیاز بوده تا اپلیکیشن فوق را دانلود کنید و به محض ورود به آن می‌توانید تمام جزئیات سفر مانند مدت سفر و بودجه را ببینید. همچنین امکان برنامه‌ریزی در رابطه با اطلاعات پرواز، هتل و سایر رزرو‌های خود وجود دارد و در این اپلیکیشن فراهم است.

اپلیکیشن هندی

 هزینه‌های سفر به هند

در صورتی که به دنبال یک کشور با تنوع غذا‌های بسیار زیاد و تنوع فرهنگ بی‌نظیری هستید می‌توانید به کشور هند سفر کنید. اما مهمترین سؤالی که وجود دارد این است که هزینه‌های سفر به هند چگونه است؟ به طور کلی می‌توان گفت هزینه‌های سفر به هند با در نظر گرفتن برخی از موارد مهم مشخص خواهد شد. این موارد شامل هزینه پرواز و هزینه رزرو هتل است. در واقع شما برای رزرو هتل باید مبلغی متفاوت و گوناگون را با توجه به شهر‌های مختلف در نظر بگیرید. 
در صورتی که قصد سفر بدون تور را دارید باید شخصاً اقدام به رزرو پرواز و رزرو اقامت کنید. شما می‌توانید برای نخستین گام، اقدام به خرید بلیط سفر به کشور هند کنید. بسیاری از ایرلاین‌های معتبر دنیا پرواز‌های زیادی به هند دارند. قیمت بلیط سفر با توجه به برخی از موارد مهم مانند نوسانات ارز متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، ایرلاین مورد نظر نیز می‌تواند در هزینه بلیط تأثیر‌گذار باشد. هزینه رزرو هتل نیز با در نظر گرفتن شهر‌ها و کیفیت آن‌ها متفاوت است.

هند

هزینه سفر به هند | چقدر برای سفر به هند باید هزینه کرد؟

خرید سیم کارت و اینترنت در هند

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران و گردشگران تهیه سیم کارت در هند است. در واقع شما در تمامی سفر نیاز به سیمکارت خواهید داشت تا بتوانید با دوستان خود در تماس باشید. بنابراین اولین و مهمترین اولویت، خرید یک سیم‌کارت در کشور مقصد است که این کار باعث می‌شود تا ارتباط راحت‌تری با دوستا‌نتان برقرار کنید. توجه داشته باشید که معمولاً برقراری ارتباط با سیمکارت‌های کشور ایران در سایر کشور‌ها از نظر هزینه‌ کمی بالا خواهد بود. 
بنابراین نیاز است تا در کشور مقصد اقدام به خرید سیم کارت مورد نظر کنید. برای اینکار باید یک گوشی هوشمند تهیه کنید تا سیم کارت کشور مقصد بر روی آن قرار بگیرد، اما به دلیل بالا رفتن هزینه‌ای متحمل خواهید شد، این روش چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، اما راه دیگری که باعث می‌شود تا هزینه کمتری را پرداخت کنید این است که قفل محدود‌کننده گوشی تلفن همراه خود را بردارید و سپس اقدام به استفاده از سیم کارت هند کنید. 
به طور کلی دو نوع سیم کارت در هند وجود دارد. یکی از سیم کارت‌ها شامل سیمکارتی با پرداخت پس از استفاده و سیم کارت با پیش پرداخت است. سیم کارت‌های با پرداخت بعد از استفاده در واقع همان سیم کارت‌های دائمی هستند که در شهر‌های مختلف استفاده می‌شوند. سیم کارت با پیش پرداخت نیز سیم کارت‌های موقت به شمار می‌آید و هزینه‌ای که برای این سیم کارت پرداخت می‌شود در مقایسه با سیم‌کارت‌های دائمی کمتر است. در کشور هند امکان استفاده از اینترنت پرسرعت وجود دارد. بیشترین نقاط هند دارای پوشش اپراتور‌های اینترنت هستند که می‌توانید از این اپراتور‌ها به منظور خرید اینترنتی استفاده کنید. یکی از سرویس‌های اینترنت بسیار محبوب سرویس سلولی است که به صورت گسترده در سرتاسر هند در دسترس خواهد بود.

هند

 نحوه اقامت در سفر به هند

هند یک شبه جزیره در آسیا بوده که دارای حدود ۱. ۳ میلیارد نفر جمعیت است. اصلی‌ترین و پر متقاضی‌ترین مسیر‌های مهاجرتی بسیاری از افراد که اقدام به استفاده از آن می‌کنند، روش‌های تحصیلی و کاری است. مهاجرت از طریق کار و به واسطه تحصیل در هند فراهم بوده و در صورتی که قصد مهاجرت از طریق کار را دارید باید در یکی از مشاغل اصلی فعالیت داشته باشید که این مشاغل شامل صنایع شیمیایی، صنعت فولاد و فلزات، کشاورزی، منسوجات و ساخت و ساز است. 
در صورتی که قصد مهاجرت به روش تحصیل را داشته باشید باید مدارکی مانند رزومه تحصیلی، نامه پذیرش دانشگاه، ارائه تمکن مالی برای زندگی، پاسپورتی که دارای اعتبار باشد و اصل و کپی مدارک تحصیلی پیشین را به همراه داشته باشید. ذکر این نکته ضروری است که مدرک زبان و انگیزه نامه معتبر نیز از مدارک مهم برای اخذ اقامت در هند خواهد بود. پس از اتمام تحصیلات و یا پس از اشتغال می‌توانید اقدام به اخذ اقامت دائم کنید.

هند

حمل و نقل در هند

یکی از موضوعات بسیار مهم و چالش برانگیز در هند موضوع حمل و نقل است. با در نظر گرفتن میزان جمعیت و شلوغی هند زیرساخت‌های بسیار مناسبی برای حمل و نقل به وجود آمده است. سیستم‌های حمل و نقل در هند شامل سیستم‌های حمل و نقل هوایی و راه آهن می‌شود. علاوه بر این امکان سفر به واسطه قطار‌های برقی محلی و مترو‌ها نیز وجود دارد. یکی از مهم‌ترین روش‌های رفت و آمد و حمل و نقل استفاده از جاده‌های موجود در هند است که دولت هند به منظور امنیت بالای مسافران اقدام به ایجاد جاده‌هایی با کیفیت کرده است. حمل و نقل با اتوبوس، تاکسی و ریکشا‌ها نیز از مهمترین سیستم‌های حمل و نقل به شمار می‌آیند.

هند

چگونگی دریافت ویزای هند

جهت دریافت ویزای هند نیازمند ارائه مدارک مورد نظر و داشتن شرایط خاصی هستید. علاوه بر این نیاز است تا نکات مربوط به اخذ ویزای هندوستان را بدانید. با آگاهی کامل از انواع ویزا‌ها می‌توانید اقدام به انتخاب ویزای مناسب کنید. به طور کلی می‌توان گفت برای دریافت ویزا نیازمند برخی شرایط هستید. این شرایط شامل ارائه مدارک لازم برای دریافت ویزا و عدم داشتن سوء سابقه است. 
افراد می‌توانند به دو روش برای دریافت ویزای هند اقدام نمایند. این دو روش شامل مراجعه حضوری و ثبت درخواست به صورت الکترونیکی است. مدارک بسیار مهمی نیز برای دریافت ویزا مورد نیاز بوده که این مدارک شامل اصل پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی است. در صورتی که قصد انجام فرآیند دریافت ویزا را به صورت الکترونیکی دارید نیاز است تا اقدام به پر کردن فرم درخواست ویزا کنید.

هند

 
بهترین زمان سفر به هند

هندوستان کشوری پهناور و متنوع به شمار می‌آید که دارای جاذبه‌ها و فرهنگ‌های مختلفی است. مسافرت در هر فصل و زمانی جذابیت‌های خاص خودش را دارد و مسافران در تمامی فصول اقدام به سفر می‌کنند، اما در صورتی که به دنبال استفاده از تمامی جذابیت‌ها و شرکت در فستیوال‌های مهم هندوستان هستید می‌توانید در فصل بهار اقدام به مسافرت کنید. 
در این فصل به دلیل جلوه‌ها و مناظر زیبای طبیعی رویداد‌های مهمی برگزار می‌شود از مهمترین رویداد‌ها، فستیوال هولی یا جشن رنگ است. فصل بهار به عنوان بهترین فصل سفر شناخته می‌شود اما بسیاری از گردشگران و مسافران نیز ترجیح می‌دهند تا در فصل زمستان به مناطق جنوبی این کشور سفر کنند چرا که در این مناطق سرمای هوا آزاردهنده نیست و مسافران می‌توانند از تفریحات زمستانی مانند اسکی لذت ببرند.

هند

کلام پایانی
هندوستان سرزمین هفتاد و دو ملت معرفی می‌شود، چرا که جاذبه‌های بسیاری در آن وجود دارد. این جاذبه‌ها شامل مناطق و مناظر دیدنی و آثار باستانی می‌شود. در تمامی فصول، مسافرت به هند انجام خواهد شد، اما در فصل بهار، به علت وجود آب و هوای مطبوع و دلپذیر و برگزاری فستیوال‌های مهمی به نام فستیوال رنگ‌ها، استقبال برای سفر به هند بیشتر است. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید در فصل زمستان مسافرت کنید چرا که میزان هزینه‌های اقامت و بلیط هواپیما کاهش پیدا می‌کند و تخفیفات مناسبی در مراکز خرید ارائه می‌شود.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر