باشگاه یوونتوس

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2549
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ایتالیا کشوری است که در جنوب قاره اروپا واقع شده و پایتخت آن شهر رم می باشد. ایتالیا به سرزمین چکمه معروف است و یکی از کشور های قدرتمند جهان محسوب می شود. در فاصله سال های 1861 تا 1865 میلادی، شهر زیبای تورین، نخستین پایتخت این کشور بوده است. تورین در شمال غربی ایتالیا واقع شده است و مرکز استان پیه مونته و همچنین شهرستان تورینو می باشد. یوونتوس (Juventus) ، نام یک باشگاه حرفه ای فوتبال است که در شهر تورین، در کشور ایتالیا قرار دارد. 

استادیوم باشگاه یوونتوس

 استادیوم جدید این باشگاه و فوتبال با نام استادیوم یوونتوس (Juventus Stadium) جایگزین استادیوم قبلی و مشهور یوونتوس یعنی دل آلپی شده است، استادیومی که از سال 1990 میلادی خانه‌ باشگاه یوونتوس بود. طرافداران یوونتوس به دلیل مشکلات زیادی که ورزشگاه دل آلپی داشت از جمله فاصله‌ زیاد بین سکوی تماشاچیان و زمین و شرایط جوی نه چندان مناسب آن منطقه هیچگاه شور و هیجان لازم را نداشتند. در سال 2008 میلادی استادیوم دل آلپی تخریب شد و خیلی سریع پروژه‌ ساخت استادیوم جدید آغاز شد. استادیوم یوونتوس به صورت رسمی در 8 سپتامبر 2011 با بازی میان یوونتوس و تیم انگلیسی ناتس کانتی افتتاح شد.

 

باشگاه یوونتوس

 

باشگاه یووه

یوونتوس در لغت به معنی جوانان و یکی از قدیمی ترین باشگاه های فوتبال در جهان و ایتالیا می باشد. باشگاه یوونتوس همیشه در سطح اول فوتبال ایتالیا و اروپا بوده و 37 جام قهرمانی را به خود اختصاص داده است. باشگاه یوونتوس موفق ترین باشگاه ایتالیایی می باشد. یوونتوس یک باشگاه فوق حرفه ای می باشد و همواره تحت حمایت یک خاندان بزرگ، متمدن و بسیار ثروتمند قرار دارد.

خاندان آنیلی جزو سزار های قدیمی رم بوده اند و همواره جزو ثروتمند ترین افراد دنیا به حساب می آیند، درآمد سالیانه این خانواده چیزی در حدود 100 میلیارد دلار است. آنیلی ها علاوه بر باشگاه یوونتوس، مالک شرکت ها و کارخانه های متعدد و بسیار بزرگی از جمله فیات، جیپ، فراری، مازراتی، شرکت های بزرگ کشتی سازی و هلیکوپتر و هواپیما سازی، انواع شرکت های بورس و بانک ها و البته به نام ترین برند های مد و فشن در جهان و ایتالیا هستند.

باشگاه یوونتوس ملقب به بانوی پیر، جزء یکی از سرگرمی های مالکان کار بلد می باشد. مالکان این بانوی پیر ایتالیا بسیار مقتصد هستند و هیچ وقت ذره ای از ثروت مثال زدنیشان را بی حساب و کتاب مانند بسیاری از باشگاه های دیگر، به باشگاه یوونتوس سرازیر نمی کنند، بلکه به ازای پولی که برای تفریحشان خرج می کنند با کمال تعجب سودآوری هم می کنند. در صورتیکه آنقدر غرق در ثروت هستند که اگر بخواهند بدون هیچ سختی، تمام باشگاه های فوتبال سرتا سر دنیا را بدون مکث خریداری خواهند کرد. باشگاه یوونتوس سیاه و سفید به شدت آکادمیک و سیستماتیک می باشد و تنها باشگاه ایتالیایی و خصوصی است که ورزشگاه کاملا اختصاصی و مدرن دارد که بسیاری از گردشگران تور ایتالیا، در فصل مسابقات به این کشور زیبا سفر می کنند و برای تماشای بازی های باشگاه یوونتوس به این ورزشگاه می آیند.

استعداد یابی یوونتوس

باشگاه یوونتوس در سراسر دنیا شعبه های استعداد یابی دارد و مدیر و مسئول هر یک از این شعبه ها یکی از بازیکنان قدیمی باشگاه یوونتوس می باشد. به تازگی شهر کوچکی در تورین ساخته شده است که کودکان و خردسالان و نوجوانان در این شهرک سکونت می کنند و در کنار تمامی امکانت ورزشی، زمین فوتبال، استخر و غیره به تحصیل خود نیز می پردازند و همچنین در کنار متخصصین فوتبالی، پزشکی و تحصیلی به نوابغ بزرگی تبدیل می شوند. استادیوم یوونتوس با ظرفیت 41 هزار نفر یک نمونه‌ برجسته از زمین‌ هایی است که یک باشگاه ورزشی در ایتالیا در اختیار دارد. نمونه‌ای مدرن با امکاناتی فوق ‌العاده که بسیاری از باشگاه ‌های دیگر در این کشور به دنبال داشتن مجموعه ای همانند آن هستند. بسیاری از تیم ‌ها هنوز در همان زمین ‌های ساخته شده توسط شهرداری بازی می‌ کنند، که در اصل به زمان موسولینی پیش از جنگ جهانی دوم باز می‌ گردد.

ساختار این ورزشگاه به گونه ای است که شامل 6 طبقه اداری می باشد که با 2 آسانسور می توان به این طبقات دسترسی پیدا کرد. معماری سکو ها و سقف با الهام گرفتن از تونل های باد و بال هواپیما ساخته شده اند که نهایت سبکی و زاویه مناسب با زمین حفظ شود تا در روز با نور طبیعی و در شب با نورافکن های ورزشگاه بهترین دید به زمین وجود داشته باشد و در عین حال مانع از رسیدن نور طبیعی خورشید برای رشد و سالم ماندن چمن ورزشگاه نشود. 

 

 

ویژگی های یوونتوس استادیوم

این ورزشگاه یکی از مجهز ترین ورزشگاه ‌ها در فوتبال اروپا محسوب می‌ شود تمامی استاندارد های روز دنیا را در اختیار دارد و بخش ‌های ویژه ای را در خود جای داده است. هزینه ساخت این ورزشگاه 105 میلیون یورو بوده که تیم یوونتوس را به تنها تیم ایتالیایی صاحب استادیوم اختصاصی تبدیل کرده است.

استادیوم یوونتوس در شمال شهر تورین، حدودا 7 کیلومتر از مرکز شهر تورین و ایستگاه اصلی قطار پورتا نوو (Porta Nuovo) فاصله دارد. باشگاه یوونتوس در جنوب جاده‌ تانگنزیال (Tangenziale) واقع شده است و گردشگران تور ایتالیا که علاقه دارند از این ورزشگاه دیدن کنند باید ابتدا خود را به شهر تورین برسانند سپس با خروج از وناریا (Venaria) از بخش شمالی جاده به استادیوم بروند. نکته جالب توجه این است که استادیوم یوونتوس دارای یک خانه‌ موزه به نام یوونتوس می باشد، که تاریخچه‌ی باشگاه یوونتوس را در آن می ‌توانید مشاهده کنید.

 

باشگاه انقلاب - لاکچری ترین باشگاه ورزشی تهران چه امکاناتی دارد؟

 

به گردشگران تور ایتالیا که به باشگاه یوونتوس می روند پیشنهاد می شود که حتما از این موزه بازدید کنند. موزه در تمامی روز های هفته به جزء سه شنبه ‌ها از ساعت 10:30 صبح تا 6 بعداز ظهر و در آخر هفته‌ ها از ساعت 10:30 صبح تا 7:30 بعداز ظهر باز است. لازم به ذکر است که فروشگاه های مختلفی هم در این منطقه احداث شده که برای استفاده بازیکنان و هواداران در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات ورزشگاه یوونتوس به هتل، سینما، سالن بولینگ، رستوران و ادارات مدیریتی یوونتوس نیز می توان اشاره کرد. مدیران یووه در شروع طرح به این مسئله توجه کردند که این محل، محلی برای تمام اعضای خانواده و برای تمام روز های هفته و تمام ساعات روز باشد. به این ترتیب دل آلپی که این بار یوونتوس استادیوم خوانده می شود تنها میزبان رقابت های یوونتوس نیست بلکه همه هواداران در هر لحظه از شبانه روز که بخواهند می توانند از این ورزشگاه استفاده کنند.

 

برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا - آشنایی با برترین مکان های گردشگری و دیدنی این کشور

 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر