جاذبه های پنهان مالزی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/24
بازدید: 869
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

افرادی که اهل تفریح هستند تا فرصتی پیش می‌آید به سفر فکر می‌کنند. گزینه‌های زیادی از مکان‌ها به ذهنتان می‌رسد که با توجه به ایده‌آل‌هایتان آن‌ها را انتخاب می‌کنید. شش ماه دوم هر سال زمان مناسبی برای سفر به کشور سرسبز و زیبا مالزی است. تا اسم این کشور می‌آید بیشتر افراد ذهنشان به سمت برج‌های بلند کوالالامپور می‌رود. اما مالزی دارای بسیاری از جزایر و امکانی است که می‌تواند ماجراجویی و جذابیت سفر شما را دو­چندان کند. قصد داریم مکان‌های کمتر شناخته شده این کشور که از آن‌ها تحت عنوان جاذبه‌های پنهان مالزی یاد می‌کنند آشنا بشویم.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

ساحل ساساران، شهر کوالا سلانگور(Kuala Selangor)

یکی از سواحل بی‌نظیر مالزی ساحل ساساران در شهر سلانگور است. ساحل آینه­ای مالزی نام دیگر آن است که همچون آینه­‌ای بزرگ تصاویر افراد و آسمان را در خود منعکس می‌کند. اگر سر­و­کارتان با فضای مجازی باشد قطعا عکس‌های گوناگونی از این منطقه به دفعات زیاد مشاهده کرده‌اید. این ساحل نزدیک در پایتخت مالزی که همان کوالالامپور است قرار دارد. اگر تا به ­حال به آنجا نرفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این منطقه دیدن کرده و تصاویر زیبایی از ساحل ساساران، شهر کوالا سلانگور ثبت نمایید.

ساحل ساساران

جزیره جم (Gem)، ایالت ترنگانو (Terengganu)

یکی دیگر از جاذبه‌های پنهان مالزی جزیره جم است که به آن جواهر نیز می‌گویند. این جزیره جزو مناطق شخصی به­ حساب می‌آید که در آن ­طرف سواحل شرقی مالزی واقع شده است. سواحل ماسه‌های سفید رنگ، آب‌های زلال و شفاف، صخره­های مرجانی و آبزیان جذاب، این منطقه را جزو مناطق پر گردشگر کرده‌اند و سالانه تعداد زیادی توریست از آنجا دیدن می­کنند.

ممکن است این ذهنیت برای شما به وجود بیاید که بیشتر سواحل مالزی این ویژگی‌هایی که بیان کردیم را دارا هستند ولی این گونه نیست. در اینجا خصوصیات فوق‌العاده این جزیره را برای شما می‌گوییم مهم­تر از همه آن است که این جزیره نسبت به دیگر جزایر اطراف تعداد توریست و گردشگر کمتری دارد که می­تواند محیطی آرام و دور از شلوغی را برایتان فراهم کند. همچنین در جزیره جم فقط یک تفریحگاه وجود دارد که می­توانید از آن استفاده کنید و سردرگمی برای پیدا کردن تفریحگاه نخواهید داشت.

جزیره جم

شهر بالیک پولائو (Balik Pulau)، پنانگ

شهر بالیک پولائو شهری است که در آن باغ‌های بسیار زیبایی وجود دارد که تعداد زیادی از افراد از وجود آن­ها بی‌خبر هستند! به همین دلیل بالیک پاولا باغ مخفی پنانگ به حساب می‌آید. در این شهر خارگیل‌هایی وجود دارد که اغلب آن را به خارگیل‌هایش می‌شناسند. اما این خارگیل‌های خوشمزه فقط یکی از جذابیت‌های این منطقه است که نظر افراد را جلب می‌کند.

پیشنهاد ما این است، کسانی که به­ دنبال حال ­خوش هستند و می­خواهند غم­ و ­غصه‌هایشان را جایی دفن کنند این شهر گزینه فوق‌العاده‌ای برای سفر آن‌ها خواهد بود. شما می‌توانید با رفتن به این شهر روز­های متفاوت و شادی را برای خود بسازید. در اطراف این شهر شگفت‌انگیز و قدیمی خانه‌های سنتی که در امتداد ساحل بنا شده‌اند را مشاهده کنید و لذت ببرید. همچنین از مزرعه­ پرورش بز­های شیرده، اسطبل اسب‌ها و کارخانه جوز هندی که در این شهر وجود دارد دیدن کنید. و در آخربه روستای هاکا بروید و از غذاهای سنتی که آنجا طبخ می‌شود میل نمایید و نهایت استفاده را از تفریحتان ببرید.

شهر بالیک پولائو

تلوک سنانگین (Teluk Senangin)، ایالت پراک (Perak)

افراد بومی تلوک سنانگین این محل را یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح‌ خانوادگی می‌دانند. در این مکان اقیانوس و دریا وجود دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم روی ساحل دریا بنشینید ریلکس کنید و نسیم­ خنکی که می‌وزد را با تمام وجود حس نمایید. در حالی که غرق در تماشای اقیانوس پهناور هستید.

تلوک سنانگین مراکز نگهداری و اطلاعات لاک‌پشت‌ها دارد، می‌توانید به همراه فرزندانتان از آنجا بازدید کنید و با دیدن لاک‌پشت‌ها شگفت‌زده شوید. در این محله امکان ماهیگیری و قایق‌سواری وجود دارد. شما می‌توانید با کرایه کردن قایق از روستاییان برای ماهیگیری به دل ­آب بزنید و ماهی صید کنید. اگر دوستدار غذاهای دریایی هستید حتما به شهر ساحلی پانتائی رمیس (Pantai Remis) بروید. برای رفتن به این شهر کافی ­است که سوار ماشین شوید تا ده دقیقه بعد به آنجا برسید و از غذاهای تازه و لذیذ آنجا میل کنید.

تلوک سنانگین

روستای سونگای لیما در جزیره پولائو کتام (Pulau Ketam)، ایالت سلانگور (Selangor)

نام یکی از روستا­های کوچک ماهیگیری و پر از آرامش ایالت سلانگور، سونگای لیما در جزیره پولائو کتام است. این جزیره طبیعت لذت‌بخشی دارد که می‌توانید به همراه یک نوشیدنی گرم در اسکله بنشینید و از مناظر لذت ببرید. در خیابان‌ها یک ­سری غرفه ساخته شده ­است که غذاهای محلی و سنتی در اختیار مردم قرار می‌دهند. این منطقه غروب ­آفتاب دلنشینی دارد که می‌تواند افراد را به تماشا خود جذب کنند و شب درخشش ستاره‌ها منظره­ای دل­انگیز را به نمایش می‌گذارد که لازم است هر کس حداقل یک بار به آنجا سفر کند.

روستای سونگای لیما در جزیره پولائو کتام

ساحل پانتائی کاهایا بولان (Pantai Cahaya Bulan)، ایالت کلانتان (Kelantan)

ساحل پانتائی کاهایا بولان در ایالت کلانتان از آن دسته سواحل است که در بین بقیه ایالات مالزی زیاد شناخته نشده ولی نقش بسزایی در گردشگری سواحل شرقی مالزی ایفا می‌کند. اگر سفر خانوادگی به همراه دوستان می‌پسندید یکی از بهترین مکان‌ها برای وقت گذرانی تعطیلات است. در سال‌های نه چندان دور در نزدیکی ساحل چندین اقامتگاه برای مسافرین بنا کرده‌اند که اگر این مکان مورد پسند گردشگران قرار گرفت جایی برای اقامت شبانه و حتی چند روز پیدا کنند.

ساحل پانتائی کاهایا بولان

از سری سرگرمی‌های این ساحل بادبادک هوا کردن، ورزش­های آبی، افتاب­گیری و... است که این ساحل را مورد توجه همگان قرار می‌دهد که افراد زیادی این مکان را به عنوان پیکنیک انتخاب می‌کنند. ناگفته نماند که از نظر غذایی هیچ ­جای نگرانی نیست. زیرا غرفه‌های غذاخوری بسیاری وجود دارند که غذاهای خوشمزه و صد البته قیمت مناسب دارند. غذاهایی از قبیل ساتار، کروپوک لکور و... که عمدتاً دریایی هستند و از همین ساحل صید گشته‌اند.

کلام آخر

به شما پیشنهاد می­دهیم اگر به کشور مالزی سفر کردید بی­شک به دیدن این شش جاذبه‌ها پنهان بروید. از مناظر و فضای ­سبز آنجا دیدن کنید و در روز­ها آفتابی از حمام آفتاب ساحل پانتائی کاهایا بولان غافل نشوید. همچنین به غرفه‌ها خاصی که در این مکان‌ها تاسیس شده‌اند سر بزنید تا غذاهای لذیذ دریایی میل بفرمایید. هر انسان باید حداقل یک بار این جاذبه‌ها را از نزدیک ببیند و در آنجا عکس‌های خارق‌العاده‌ای ثبت کند.  ناگفته نماند که این جاذبه‌های پنهان می‌تواند از تجربه‌ها منحصربه‌فرد گردشگری برای هر کسی به ­حساب بیاید. امیدواریم این مناظر­ زیبا را شما به‌طور واقعی ببینید و لذت ببرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر