سوغات پوکت

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/20
بازدید: 2147
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بهترین قسمت هر سفری خرید سوغاتی و گشت و گذار در بازارهای آن شهر است. پوکت یکی از شهرهای زیبای تایلند است که هرساله گردشگران فراوانی برای بازدید از آن عازم این شهر می‌شوند. قسمت جذاب سفر به پوکت خرید و گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید این شهر است. سوغات پوکت یک محصول نیست، بلکه پوکت چندین سوغاتی متنوع و خوب دارد. از بهترین آن‌ها می‌توان به مجسمه‌های نماد تایلند، سس‌های تایلندی، چترهای تایلند، محصولات حصیری، ظرف چانگ اون، لباس های محلی، چای تایلندی و... اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با سوغات پوکت آشنا شوید.

سوغات تایلند

مجسمه های نماد تایلند

نکته جالب راجع به کشور تایلند نمادهای این کشور هستند. دو مجسمه فیل و بودا نمادهای مهم و بارز تایلند محسوب می‌شوند. فیل برای تایلند نمادی از خوش شانسی و اقبال، بودا هم در نظر مردم نمادی از شادابی و شور است. برای خرید سوغاتی می‌توانید مجسمه و تابلوهایی از بودا و یا فیل را خریداری کنید. نکته قابل ذکر این است که در قانون تایلند خروج مجسمه با ارتفاعی بیشتر از 15 سانتی متر امکان‌پذیر نیست. بنابراین در هنگام خرید مجسمه بودا و فیل دقت کنید که ارتفاع آن از 15 سانتی متر تجاوز نکند.

مجسمه نماد تایلند

سس های خوش طعم تایلندی

سس‌های معروف تایلندی از بهترین سوغاتی های پوکت به شمار می‌روند. خرید سس و سوغات بردن آن کار جالب و متفاوتی است. سس‌های تایلندی بسیار معروف و خوشمزه هستند. سس چیلی تایلندی در دو نوع تند و شیرین است که با گیاهان مخصوص تایلند به صورت دست ساز درست شده است. سس چیلی خوشمزه‌ترین سس برای چاشنی انواع غذاهای دریایی و ماهی بوده و ماده اصلی سس چیلی فلفل تند و دلمه‌ است که طعم فوق العاده‌ای به غذا می‌بخشند. در نتیجه می‌توان گفت سس‌ها هم از سوغاتی‌های خوب و ویژه پوکت هستند.

سس تایلندی

ظروف مخصوص برنج تایلندی

یکی از جالب‌ترین سوغاتی‌های شهر پوکت ظروف مخصوص برنج هستند که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازارهای این شهر وجود دارند. این ظروف یک سوغاتی عالی و بی‌نظیر برای افراد سخت پسند هستند. ظروف مخصوص برنج تنها برای ریختن برنج خام در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای برنج پخته نباید از آن‌ها استفاده کرد.

ظروف برنج تایلند

شیرینی خائو لام تایلند

شیرنی خائو لام از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های تایلند است که با مواد بی‌نظیری مانند شیره برنج، شکر و کرم نارگیل درست می‌شود. شیرینی خوشمزه خائو لام تایلندی در چوب‌های بامبو سرو شده و می‌تواند یک سوغاتی متفاوت و ویژه برای عزیزان شما باشد. در لیست خرید سوغاتی حتماً جایی برای شیرینی خائو لام هم بگذارید.

شیرینی خائو لام تایلند

محصولات حصیری و سنتی شهر پوکت

یکی از بهترین سوغاتی های پوکت که شاید در کمتر جایی پیدا شود، مبلمان حصیری است. مبلمان حصیری، زیرلیوانی حصیری، قاب عکس حصیری، کلاه حصیری، کیف‌های حصیری و... که همگی از طرح‌ها و نقش‌های زیبایی ساخته شده‌اند، می‌توانند بهترین سوغاتی باشند. همه این‌ها از بهترین محصولات حصیری و سنتی شهر پوکت هستند. این محصولات زیبا با گیاهان بامبو و یا بوریا توسط دستان هنرمند اهالی پوکت درست می‌شوند.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

محصولات حصیری

اسپای مخصوص تایلند

در سفر به تایلند بعد از کلی گشتن در شهر و لذت از فضای آن بدون شک خسته خواهید شد. در این زمان تنها چیزی که می‌تواند به راحتی خستگی روز شما را از بین ببرد، یک ماساژ تایلندی با اسپای مخصوص تایلند است. اسپای تایلندی شامل محصولات بی‌نظیر و درجه یکی مانند روغن‌ نارگیل و انواع دیگر روغن‌های بومی تایلند می‌شود که این روغن‌ها در تایلند به وفور یافت می‌شوند. نارگیل بهترین گزینه برای شادابی و جوانی پوست و مو است. در کنار روغن‌های فرد اعلا تایلندی شمع‌های عطری که بهترین آرام‌بخش‌ها هستند هم جزو اصلی اسپای تایلندی محسوب می‌شوند. صابون‌های زیبایی با طرح‌های کنده کاری شده روی آن‌ها، انواع نی‌های عطری با رایحه‌های متفاوت، سنگ پا و اسکراپ بدن از بهترین و جذاب‌ترین سوغاتی‌ها به شمار می‌روند.

اسپای مخصوص تایلند

ظروف سفالی و سرامیکی

در تایلند ظروف چینی و سرامیکی مشهوری تولید می‌شوند که در زبان چینی به آن‌ها Bencharong می‌گویند. به جز این نوع ظروف، ظرف‌های سنگی به نام Sangkhalok در تایلند تولید می‌شوند که در دسته سوغاتی‌های معروف قرار دارند. ظروف سفالی و سرامیکی در نمونه‌های مختلفی مانند کاسه، جام و یا حتی مجسمه‌هایی از جنس سرامیک ساخته می‌شوند. بر روی این ظروف طرح‌های زیبا و چشم‌نوازی نقاشی خواهند شد که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند. ظروف سفالی و سرامیکی حکاکی شده تایلندی می‌توانند یک سوغاتی خوب به عنوان یادگاری و یک تزیینی زیبا برای خانه شما باشند.

ظروف سفالی و سرامیکی

محصولات زیبای چوبی

از جمله محصولات زیبای چوبی تایلند می‌توان به مبلمان‌های کنده کاری شده از چوب و یا مجسمه‌های زیبای چوبی اشاره کرد. اگر در سفر به تایلند قصد خرید مبلمان‌های زیبا و منحصربه‌فرد چوبی را داشتید به شهر چینگ مای، قطب تولید مبلمان با کنده کاری‌های زیبا روی چوب بروید و مبلمان خود را سفارش دهید. نگران ارسال سفارش خود نباشید، چراکه تمامی فروشگاه های مبلمان چوب چینگ مای محصولات خود را به سراسر دنیا ارسال می‌کنند.

محصولات زیبایی چوبی

کوسن های تایلند

کوسن های زیبا و رنگارنگ یکی از بهترین سوغاتی‌های پوکت هستند که می‌توانند هدیه مناسبی برای عزیزان شما باشند. استفاده از کوسن‌های رنگی و زیبای تایلندی در کنار مبلمان و دکوراسیون خانه یک ترکیب جذاب خواهند شد. کوسن‌های مثلث که شکلی مانند هرم دارند، یکی از نمادهای معروف تایلند به نام نماد پایبندی به آداب قدیمی تایلند هستند. کوسن‌های تایلند سبک، نرم و بسیار راحت هستند. بهترین گزینه برای خرید کوسن تایلندی، مراجعه به دستفروشان بازارهای محلی پوکت است زیرا؛ کیفیت کار آن‌ها بسیار بالاست و قیمت مناسبی هم دارند.

کوسن های تایلندی

نوشیدنی های تایلند

تایلند نوشیدنی‌های به خصوص و بسیار خوشمزه ای دارد. یک نمونه از این نوشیدنی‌ها، یک نوشیدنی خوشمزه در منطقه جزیره کو‌ ساموئی است که با ترکیب نیشکر با دیگر طعم‌های میوه‌ای درست می‌شود و فوق‌العاده خوشمزه است. برای خرید نوشیدنی‌های تایلندی بهتر است سراغ هتل‌ها و یا غرفه‌هایی بروید که کار آن‌ها درست کردن و عرضه این نوع نوشیدنی‌هاست. البته باید به این نکته هم توجه کرد که اگر میزان نوشیدنی حمل شونده در سفر بیشتر از 100 میلی لیتر باشد به بار اضافه می‌شود. در هنگام بسته بندی ظرف نوشیدنی نهایت دقت را انجام دهید تا در طول سفر اتفاقی برای آن‌ها نیفتد.

نوشیندی های تایلندی

ظروف دکوری شهر پوکت

ظروف و دیگر لوازم دکوری در شهر پوکت به وفور یافت می‌شوند. سبک دکوری‌های تایلند با سبک دکوری‌های دیگر کشورها متفاوت است. در تایلند و شهر پوکت می‌توانید زیباترین دکوری ها را با قیمت‌های بسیار مناسب پیدا کنید. دکوری های شهر پوکت می‌توانند سوغاتی جالبی برای دوستان و خانواده شما باشند.

ظروف دکوری

چترهای تایلندی

چترهای تایلندی بسیار متفاوت و زیبا هستند. چترهای کشور تایلند با بامبو، پنبه و کاغذ درست می‌شوند. برخی از این چترها با ابریشم اعلا تایلندی ساخته می‌شوند که قیمت بالاتری دارند. چترهای تایلندی بهترین و پرکاربردترین سوغاتی هستند. از چترهای تایلندی هم می‌توان برای دکوراسیون منزل و بیرون رفتن با آن‌ها در روزهای بارانی استفاده کرد. چترهای تایلندی در رنگ‌های مختلف و شادی ساخته می‌شوند.

چترهای تایلندی

لباس های محلی و زیبای تایلندی

در قسمت شمالی تایلند مردم از لباس‌های محلی زیبایی استفاده می‌کنند که این لباس‌ها دو نوع مردانه و زنانه دارند. لباس‌های مردانه محلی شمال تایلند آستین‌های بلندی دارند. لباس‌های زنانه شمالی تایلند هم همانند لباس های مجلسی زیبا و چشمگیر هستند. دامن لباس‌های شمالی تایلند با طرح‌ها و نقش‌های مختلف تزیین شده‌اند که می‌توانند به نحوه احسنت سبب زیبایی خیره کننده شما شوند. نوع دیگری از لباس محلی تایلند، لباسی به اسم موهوم است که در همه مغازه‌ها و فروشگاه‌های پوکت یافت می‌شوند. پارچه لباس موهوم طرحدار بوده و در نوع مردانه و زنانه تولید می‌شود. مشخصه این لباس آستین‌های کوتاه آن در مدل مردانه و زنانه است.

لباس های محلی

ادویه جات معروف تایلندی

یکی از واجبات خرید در سفر به تایلند، خرید ادویه جات معروف این کشور است. نظیر ادویه‌های محلی تایلند در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شوند. گیاهان خاصی که در ترکیب ادویه جات تایلندی مورد استفاده قرار می‌گیرند سبب معروفیت این ادویه‌های شده‌اند. در زمان خرید ادویه جات تایلندی حتما به نوع بسته بندی آن‌ها توجه کنید تا در زمان خروج از کشور دچار مشکلی نشوید. به جز ادویه می‌توانید به عنوان یک سوغاتی خوشمزه از آبنبات، شکلات‌های فیلی با مغزی میوه‌ای هم استفاده کنید.

ادویه جات تایلند

ظرف چانگ لون

یکی از معروف‌ترین و بهترین ظرف‌های تایلند، ظروف چانگ لون هستند که با استفاده از نارگیل پخته شده ساخته می‌شوند و در طرح‌ها و رنگ‌های جذاب عرضه خواهند شد. ظرف چانگ لون می‌تواند یک سوغاتی شگفت انگیز برای دوستان و خانواده باشد. از ظرف چانگ لون می‌توانید در دکوری منزل هم استفاده کنید.

ظرف چانگ لون

چای کشور تایلند و شهر پوکت

تایلند چای‌های خوشمزه و زیادی دارد که معروف‌ترین‌ چای‌های آن متوم، آبی یا پیور است. چای شیر در کافه‌های تایلند از محبوب‌ترین چای‌ها بوده و می‌توانید برای سوغاتی هر نوع چایی که می‌خواهید از فروشگاه‌های آن خریداری کنید.

کاسه های پوکت

کاسه‌های فلزی که در مغازه‌های پوکت می‌بینید به کاسه‌های آوازخوان یا کاسه مدیتیشن معروف هستند. این کاسه‌ها یک هاونگ فلزی هم در کنار خود دارند که در اثر برخورد با کاسه صدایی جالب تولید می‌شود. این کاسه به این علت به این نام، نام گذاری شده که صدای بلند شده از آن بسیار آرام‌بخش است. در مراسم‌های مخصوص بودا این کاسه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. تاریخچه کاسه مدیتیشن به سرزمین تبت بازمی‌گردد اما بیشتر در تایلند محبوبیت دارند. نماد فرهنگ تایلند این کاسه‌ها هستند. بهترین سوغاتی پوکت می‌تواند این کاسه‌ها باشند.

کاسه های پوکت

مرواریدها

مرواریدهای تایلندی همگی طبیعی و بسیار درخشنده هستند. این مرواریدها از دل دریاهای تایلند بیرون آمده‌اند. مرواریدهای زیبای تایلند بهترین گزینه برای سوغاتی دادن هستند. برای خرید مروارید بهتر است از پوکت خرید کنید زیرا مرواریدهای پوکت زیباتر و ارزان‌تر هستند.

ظرف هوی چی

ظروف هوی چی با استفاده از یک نوع خرچنگ ساخته می‌شوند و بسیار زیبا و دلربا هستند. گزینه خوب و زیبایی برای سوغاتی دادن هستند.

سوغات پوکت را از کجا بخریم؟

خرید سوغاتی در پوکت از قسمت‌های هیجان انگیز سفر به این شهر است. برای خرید سوغاتی در پوکت می‌توانید به بازارهای ناکا، خیابان واکینگ، چیلوا، بازار مرکزی پوکت، بازار ساحلی راوای، بازار شناور پوکت، مالین پلازا، بازارهای ساحلی و مرکز خرید جانگ سیلون مراجعه کنید و سوغاتی‌های مدنظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

مرکز خرید Jungceylon

مرکز خرید Jungceylon در ساحل پاتونگ واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید پوکت است. موزه جذاب شل در مرکز خرید Jungceylon یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره پوکت محسوب می‌شود. در مرکز خرید Jungceylon می‌توانید بهترین و زیباترین سوغاتی‌های تایلند از لباس، مروارید و ظروف مختلف گرفته تا عطر و... را تهیه کنید.

مرکز خرید Jungceylon

سخن پایانی...

در این بخش سعی کردیم بیشتر سوغاتی‌های تایلند که می‌توان در شهر پوکت آن‌ها را پیدا کرد، نام ببریم؛ اما باید گفت تمام سوغاتی‌های تایلند به این‌ موارد ختم نمی‌شوند و تایلند پر از سوغاتی‌های مختلف و خوب است که می‌توامی‌توانند هدیه های خوبی برای سوغاتی دادن به دوستان و آشنایان هستند. در سفر به پوکت حتما بازارهای آن را بگردید و از بازدید و خرید بهترین سوغاتی پوکت نهایت لذت را ببرید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر